Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od mart337 » 20.5.2018 20:07

No a byl by to tak strašnej průšvih, kdyby jezdil mezi Holešovicema a Palmovkou místo tramvají NAD?
Ten pozemek je soukromej (patří k tomu věžáku), takže se musí město dohodnout na pronájmu, aby tam mohlo vůbec něco vybudovat. A další předpoklad je ten, že se taky bude muset vybudovat provizorium nad Voctářovou, neb ten most je taky v dezolátním stavu.

Jinak se zeptám, byla tady zmínka o tunelu pod Palmovkou. Odkud kam má vlastně případně vést?

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 20.5.2018 18:44

Bobik: A ono to jinde funguje perfektně? :D Nedělám si iluze, že náš politik bude jiný než jiný "západní"...

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 20.5.2018 18:33

mart337 píše:....a zprava je věžák a další budova.
Jo, přesně tam. Mezi Libeňákem a tím věžákem (oficiálně se to nazývá Lighthouse) je místo akorát na nějakej provizorní rámusák s lávkou pro pěší na boku. To se tam vejde.
mart337 píše:...S tramvajemi se nepočítá, ani by se neměly jak dostat pak na Sokolovskou...
A to je přesně jeden z důvodů, proč je to jako náhrada Libeňáku k ničemu.
9001 píše:Transparentní VŘ? Na první pohled krásná věc, ale realita pláče...
Jenže to není o VŘ jako takovém, ale o nastavených podmínkách. Proč to jinde fungovat může, ale u nás ne?

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od mart337 » 20.5.2018 18:20

Bobik píše:
mart337 píše:Provizorium není pořádně kam nacpat v blízkém okolí mostu...
Technicky je kam nacpat. Nejde to, resp. nechce se jen politicky.
mart337 píše:Zatím by se mohl řešit nový most z Jateční, který by fungoval jako náhrada při následném řešení Libeňského mostu.
Bohužel nemohl, protože na Karlínský straně už moc není "kam s ním" (a tak, aby to i dávalo smysl už vůbec ne). Navíc než by se to projednalo a vyřešila všechna odvolání na odvolání, je to bohužel na dalších 20 let minimálně.
Nezlob se, ale provizorní most podle mne není kam nacpat. Hned vedle mostu máš zleva areál s bejvalým Tuzexem a zprava je věžák a další budova. A pak už je oblast Jateční, kde v zatáčce má být situován nový most směr Karlín. Ten most má být vyústěn v Karlíně proti škole. Pokud vím, jsou tam dvě, jedna na Lyčkově náměstí - tzn proti Urxově a druhá je za Invalidovnou, čili proti ulici U Invalidovny či Za Invalidovnou (střední školy na Karlínském náměstí nepočítám). Pozemky v této oblasti mezi řekou a Rohanským nábřežím patří městu, takže sem se dá most vyústit. S tramvajemi se nepočítá, ani by se neměly jak dostat pak na Sokolovskou, leda až u Invalidovny (směrem do města jsou pozemky mezi Sokolovskou a Rohanským nábřežím v soukromém vlastnictví. A byla by i zbytečná. I za současného stavu při problémech projedou tram Karlínem a přes nový most by mohl jezdit provizorně autobus. To by mělo stačit. Tahat tudy další tram trať je blbost, co by tam trvale jezdilo?

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 20.5.2018 17:12

Bobik: Ono to má právě dvě roviny...

Transparentní VŘ? Na první pohled krásná věc, ale realita pláče... At už provoz linky 302, která byla vysoutěžená s velkou slávou a dnes jsou lidi na její trase odsouzeni k tomu se modlit jestli to přijede nebo ne... Ale můžeme se plácat po ramenou jak to je výborné...
Dálniční odpočívadla, když se přidělovala po staru, tak všude byly benzinky a šlapalo to. Pak se do toho vložila posvátná kráva VŘ a nové "čisté" paramatry a výsledek? Na D1 od Brna do Kroměříže máme 1 benzinku a to ještě jenom ve směru na Brno... Ale můžeme se plácat po rameni, jak je všechno křištálově čisté...
A VŘ mimo Prahu na VHD se už napsalo opravdu hodně, protože tam jediná oškubatelná položka je právě řidič...

Provizorium. Na Letné jsme taky bez něj přežili... Průser by byl, kdyby se rozsypal Hlávkův i Libenský most najednou...

Upřímně, radši trochu špíny, ale budeme jezdit, než to mít kříštalově čisté a každé ráno mít pěškobus...

S mostem do Karlína souhlas... Tam je opravdu průser, že TT už nelze nikam reálně a smysluplně nacpat...

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 20.5.2018 16:21

9001 píše:Bobik: Ovšem i ta, podle tebe největší autorita, řekla, že je lepší most zbourat a postavit nový...
Však to nerozporuju. Taky si myslím, že dobudoucna je lepší nový most. Akorát nechci široký a nechci Demolínkovu rychlohrůzu. Plus mám ještě "tu drzost" požadovat věci jako transparentní výběrko a stavbu a náhradní řešení během ní, aby se po dobu výstavby nebylo bez mostu úplně.
9001 píše:jenže recykláty z jiných nic dobrého nepřinesli a to bohužel Praha sobě je... :cry:
Však taky (bohužel jako obvykle) nemám koho volit. :cry:
mart337 píše:Provizorium není pořádně kam nacpat v blízkém okolí mostu...
Technicky je kam nacpat. Nejde to, resp. nechce se jen politicky.
von Špilberk píše:...nejdřív se tvrdilo, že provizorium bude, pak že nebude, pak že bude, pak že není místo, pak že moc drahý....
No jasně, původně ta parta kolem Demolínka s ním nepočítala, pak se lidi začali bouřit, tak se slíbilo, pak si spočítali, nakolik by to přišlo a zjistili, že i s jimi prosazovanou cenou novýho mostu by to lidi už nejspíš neskousli a chtěli by jim "drze" vidět do rozpočtu, tak se hledal důvod jak to shodit.... klasickej politickej taneček.
mart337 píše:Zatím by se mohl řešit nový most z Jateční, který by fungoval jako náhrada při následném řešení Libeňského mostu.
Bohužel nemohl, protože na Karlínský straně už moc není "kam s ním" (a tak, aby to i dávalo smysl už vůbec ne). Navíc než by se to projednalo a vyřešila všechna odvolání na odvolání, je to bohužel na dalších 20 let minimálně.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od mart337 » 20.5.2018 15:00

No v jakém rozsahu ta oprava bude nevím. Ale myslím že bude dost důkladná. Co si matně vzpomínám, někde se mluvilo, že je to vlastně soumostí dvou souběžných mostů (silniční část) a středová část (pod tram) jsou nějaké překlady (pod nimi jsou zatím zavěšené ing sítě - proto se čeká). Tam je údajně nejhorší stav. Pokud by stačilo to jenom zpevnit a sanovat, tak by to možná šlo za provozu alá Nuselák. Jestli je to v horším stavu, tak předpokládám, že bude nutné tu středovou část asi rozebrat a předělat a to znamená na čas buď to zavřít celé a nebo tak maximálně jeden pruh na každé straně, pokud by se nedala alespoň z části zabrat pro autoprovoz část chodníku.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 20.5.2018 12:42

mart337: A v jakém rozsahu bude oprava Hlávkova? Pochybuji, že někdo najde koule zavřít magistrálu, takže spíš očekávám obětování tramvají (což tady narozdíl od Libenáku je zanedbatelné) a zůstanou vždy 2+2 pruhy pro IAD.

Von to popsal asi nejlíp... Bohužel to vidím, že to tak dopadne... Snad tu tramvaj z Vltavy lovit nebudeme muset, ale Piráti budou moc mít brigádu s rikšami :lol:

Chápu i reakci Bobíka, který je znechucený z Dolínka a vlastně většiny klasických stran, jenže recykláty z jiných nic dobrého nepřinesli a to bohužel Praha sobě je... :cry:

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od mart337 » 20.5.2018 12:10

No já to nyní asi vidím takhle. Provizorium není pořádně kam nacpat v blízkém okolí mostu. Nejblíž je to v zásadě v místě uvažovaného mostu nového z Jateční směr Karlín - Invalidovna. A je blbost tam budovat provizorium, takže se může postavit nový.
Vzhledem k tomu, že v pr..eru je i Hlávkův most a chystá se jeho oprava (po dokončení kolektoru pod Vltavou?), počítám, že to dopadne takto. Libeňák bude zatím spinkat na vavřínech, bude se dál dohadovat co s ním a bude sloužit jako náhradní při reko Hlávkova. Předpokládám, že jeho reko by mělo proběhnout bez větších problémů - není to nový most. Zatím by se mohl řešit nový most z Jateční, který by fungoval jako náhrada při následném řešení Libeňského mostu.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 20.5.2018 10:33

Kvalitní replika by asi byla nejlepší řešení. Spojily by se výhody nového mostu a zachování vzhledu mostu původního. Problém je, že to není vyprojektované. A než se to vyprojektuje a vypapíruje tak uběhne 10 let. Co do té doby :?:
A otázka provizorního mostu je taky zajímavá: nejdřív se tvrdilo, že provizorium bude, pak že nebude, pak že bude, pak že není místo, pak že moc drahý.... Jaký je výsledek :?: Žádný.
Nejhorší je, že vlastně není vůle přijmout rozhodnutí - jakékoliv.
Takže kromě varianty 9001 (lovení 15T ve Vltavě) bych si tipnul, že výsledek bude x letá úplná uzávěra mostu bez náhrady. A nazdar. :prase

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od XSC » 20.5.2018 10:16

Já pořád nevím, co se řeší. Ten most byl stavěný na to, aby vydržel asi těch 100 let. Bez údržby 90 vydržel, takže svůj účel splnil. Tehdy by nikoho nenapadlo ho dál opravovat, prostě za 1. republiky by se zboural a postavil jiný. To jen dneska přijde nějaký zachránce a chce opravovat něco, co do té doby nikoho nezajímalo a ani to není technicky smysluplné. Když už aktivisti něco chtějí, tak ať nevymýšlí technické nesmysly, ale soustředí se na stavbu kvalitní repliky - plány mostu jsou a přepočítat je na současné postupy by nebyl problém.
A pokud jde o ten argument, že není zajištěno náhradní spojení - to není zajištěno ani v případě rekonstrukce. Nebo si snad někdo myslí, že půjde zachovat provoz na mostě a přitom zásadně zpevnit nosnou konstrukci?
Tunel pod Palmovkou je odůvodnitelný i bez Libeňáku. Ona snad někomu přijde věčně ucpaná Sokolovská mezi Balabenkou a Švábkami jako ideální řešení? Aktivisti chtějí blokovat centrum a vyhnat dopravu na okruh. Ten ale nechtějí stavět kapacitní a už vůbec nechtějí stavět radiálu, která by autům z centra ten okruh zpřístupnila. Tento postup je poněkud na hlavu, ale přesně odpovídá zelené ideologii, že auto je zlo.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 20.5.2018 10:05

Bobik: Ovšem i ta, podle tebe největší autorita, řekla, že je lepší most zbourat a postavit nový... Protože rekonstrukce nic moc neřeší, resp bude dražší provoz=údržba, a životnost bude taky kratší...

Bohužel most se stal terčem politikaření a bohužel každý si na tom chce nahnat body... Jediný problém je v tom, že až budeme lovit tramvaj z Vltavy, tak to odnese nějaký no name z TSK, který za to vlastně ani nemůže... Stejně jako v případě Trojské lávky... A všichni budou hrozně spokojení...

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od P_V » 20.5.2018 9:36

On ten beton byl šizený záměrně a konstrukce tomu byla přizpůsobena, ne že by šlo o nějaký odklon cementu na melouchy :)
Barák bys z toho mít nechtěl, protože bys musel mít několikanásobně tlusté zdi a stropy pouze klenuté, aby to ten chudý beton udržel.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 20.5.2018 6:58

P_V píše:Špatné je, že Libeňský most se opravit......zatím dá - podle té zprávy Kloknerova ústavu.
To není špatně, to je dobře - obzvlášť v situaci, kdy náhrada během stavby není a rozumné plány co dál taky ne. Takže je čas si v klidu a bez emocí sednout a domluvit se. Odborně. Akorát politická vůle k tomu chybí. No, do voleb to nespadne, ani se nevyřeší a pak se uvidí. Jenom doufám, že ta Demolínkova varianta "pejsek s kočičkou vařili dort" půjde definitivně k ledu, že tohle fakt ne. Ale bojím se bojím, bo jsou "vyšší zájmy" - širokej Libeňák je potřeba, aby se mohl odůvodnit tunel pod Palmovkou, aby Rohanské nábřeží nevypadalo "blbě" jako dálnice odnikud-nikam, atd, atd. Že to skončí v úzkejch Holešovicích (kde to lidi nechtěj, ostatně v Libni taky ne) dotyčné netankuje.
Já se zatím těmi politickými tanečky docela bavím, jak se k tomu vyjadřuje kdejakej jouda s titulem. Nejvyšší autorita je Kloknerův ústav, nad něj nikdo nemá. I kdyby si pan náměstek najmenoval milión poradců, kteří se budou zašťiťovat kdečím. A co se onoho nekvalitního a šizenýho betonu týče - tak ono se 80 let totálně dlabalo na údržbu a ještě to drží - jo, tak z takovýhleho šizenýho betonu bych chtěl mít barák, ten při údržbě musí bejt věčnej... :lol:

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od P_V » 19.5.2018 21:23

Špatné je, že Libeňský most se opravit (zahrnuje znovupostavení středových pasů kleneb) zatím dá - podle té zprávy Kloknerova ústavu. Sice způsobem, který požadovaných hodnot pro zatížitelnost dosáhne jen těsně, a životnost mostu bude omezená, ale dá. Takže je možno problém odsunout o nějakých 20-30 let, což je za ty prachy docela nevýhodné, ale kde budou dnešní politici, až se to zase začne rozpadat.

Odpovědět