Škoda 15T ForCity

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Re: Škoda 15T ForCity

Odeslatod parrot v 05.6.2018 15:12

Chlapi je už v běhu nějaké řešení (odstranění příčiny), aby si cestují s sebou za pěkného počasí do 15T4 nemuseli brát deštník? :D Zejména v posledním článku bývá ze stropu pěkná sprška.
parrot
Uživatel
 
Založen: 25.9.2013 15:26

Re: Škoda 15T ForCity

Odeslatod demon v 01.5.2018 21:14

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
 
Založen: 08.4.2006 15:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...

Re: Škoda 15T ForCity

Odeslatod fricoolinek2 v 01.5.2018 20:08

Dokázal by někdo říct přibližný poměr před-facelifových 15T s plastovými x dřevěnými sedačkami? Nemá už jich plast většina? =P~

A u dřevokachen se nějaký výměny za (předpokládám) plastový Fainsy dělaly?
Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
 
Založen: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514

Re: Škoda 15T ForCity

Odeslatod 9001 v 24.4.2018 14:38

Redbaer: A ono jiná tramvaj od jiného výrobce není slepenec?

A agenturní budou taky všude...
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Re: Škoda 15T ForCity

Odeslatod Redbar v 24.4.2018 13:25

.....jsem ty tramvaje pomáhal vyrábět....bych vám mohl vyprávět neuvěřitelné historky z výroby....ale to by si mě pak taky mohli najít...
..ale asi tak,stručně řečeno,co chcete čekat od výrobku sestavenýho několika dodavateli...třeba topení pod sedačkama vymyslel nějakej inženýr doma ve sklepě a podařilo se mu to střelit podniku...rámy a konstrukce se vařej někde,podvozky s brzdama se dělaj zase jinde,plasty a komplet obložení...všechno to je k sobě poslepovaný,ale nikdo neví jak dlouho to vydrží...komunikační linky po voze...to máte kamery,dveře,označovače,pohony,brzdy...a vřechno to dělaj agenturní...takže jak asi vypadá kvalita odvedené práce že...půl roku jsem jezdil na Pankrác a do Vokovic,každej den,každou noc když přijel zátah se něco posralo...jednou jedinkrát se stalo že nebylo co dělat...pak další peklo v Turecku...každej večer nějaký chyby...dveře,podvozky,trakce,pískování....furt něco hořelo nebo nefungovalo...ale všichni se tvářej jako že je vše v pořádku....je to všechno šitý horkou jehlou a nikdo rozhodně nemůže být hrdý na značku Škoda jako tomu bylo v minulé době...těžko vyrábět kvalitní výrobek když managementu jde jen a jen o peníze v první řadě a kvalita je mu u ******,když na dílnách vládnou poměry kdy si každej hraje na svým písečku a snaží se přehodit svoji nekvalitní práci na vedlejší oddělení...to už není stará dobrá Škodovka kde se každej znal s každym a byl hrdej na to že je škodovák...ta rychlá doba semlela všechno...i kvalitní českou práci na kterou jsme mohli být hrdí...my staří brzy odejdeme a vám mladým tu zůstane jen zdevastovaný svět....
Uživatelský avatar
Redbar
Uživatel
 
Založen: 29.7.2014 12:11
Bydliště: Praha

Re: Škoda 15T ForCity

Odeslatod DavidD v 31.3.2018 18:38

demon napsal:Tak jelikož je to nejvíc potřeba v oblouku a právě v oblouku je četnost výskytu žlábkových kolejnic zdaleka nejvyšší a ani v budoucnu se na tom nic měnit příliš nebude, tak mě nenapadá k čemu je ten výzkum vůbec dobrý, tedy pokud to soudruzi dalším pokračováním výzkumu v budoucnu nevyladí i pro použití u žlábkových kolejnic.

Právě že na toto se při výzkumu přišlo.. 8-)
Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
 
Založen: 10.5.2006 16:36

Re: Škoda 15T ForCity

Odeslatod demon v 31.3.2018 11:52

Tak jelikož je to nejvíc potřeba v oblouku a právě v oblouku je četnost výskytu žlábkových kolejnic zdaleka nejvyšší a ani v budoucnu se na tom nic měnit příliš nebude, tak mě nenapadá k čemu je ten výzkum vůbec dobrý, tedy pokud to soudruzi dalším pokračováním výzkumu v budoucnu nevyladí i pro použití u žlábkových kolejnic.
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
 
Založen: 08.4.2006 15:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...

Re: Škoda 15T ForCity

Odeslatod DavidD v 30.3.2018 21:47

von Špilberk napsal:No a co je s tímhle :?: Praha to nechce nebo Škodovka to nechce nebo to nepomáhá tolik, kolik by bylo potřeba :?: Nebo to ještě není připraveno k běžnému provozu :?:
Výsledky výzkumu synchronizovaného řízení pohonů v podvozku tramvaje s nezávisle otáčivými koly spolu korespondují v etapách teoretických i experimentálních. Z rozboru výsledků je zřejmé, že synchronizovaným řízením lze dosáhnout nezanedbatelného efektu v redukci vodicích sil a tím i v redukci opotřebení kol a kolejnic až o desítky procent.

Bo hlavní problém je, že to funguje na kolejnicích typu s49, na žlábkových již tolik ne.. tedy v Praze to prozatím má velice omezené možnosti použití..
Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
 
Založen: 10.5.2006 16:36

Re: Škoda 15T ForCity

Odeslatod Bobik v 30.3.2018 17:12

No a si se nějak nedaří, bo sám víš, co to zatím dělá.... 8-[
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Škoda 15T ForCity

Odeslatod von Špilberk v 30.3.2018 10:18

No a co je s tímhle :?: Praha to nechce nebo Škodovka to nechce nebo to nepomáhá tolik, kolik by bylo potřeba :?: Nebo to ještě není připraveno k běžnému provozu :?:
Výsledky výzkumu synchronizovaného řízení pohonů v podvozku tramvaje s nezávisle otáčivými koly spolu korespondují v etapách teoretických i experimentálních. Z rozboru výsledků je zřejmé, že synchronizovaným řízením lze dosáhnout nezanedbatelného efektu v redukci vodicích sil a tím i v redukci opotřebení kol a kolejnic až o desítky procent.
von Špilberk
Uživatel
 
Založen: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Škoda 15T ForCity

Odeslatod Bobik v 29.3.2018 5:30

Plus samozřejmě skluzovka, která je založená na porovnávání rozdílnejch otáček kol (bo jinak to vlastně ani nejde) a naučit ji, aby poznala kdy jde o skluz/smyk a kdy o oblouk není vůbec jednoduchý.
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Škoda 15T ForCity

Odeslatod trainzjohny v 28.3.2018 19:37

jeffer napsal:T3R.P: 16,25 t, tj. cca 4 t na nápravu
15T: 42 t, tj. cca 5,25 t na nápravu
(14T: 38 t, tj. cca 6,4 t na nápravu)
a to sú len pohotovostné hmotnosti
A teď ještě ten větší problém - VÝKON:
T3R.P = 40kw na nápravu
14T = 90kw na nápravu
15T = 90kw na pár kol

A totéž pak platí i na brzdu, k tomu si připočtěme "geniální" systém brzy 15T kde čelisti nastoupí až poté co tramvaj elektricky zastaví na 0 a vyjde vám, proč má 15T problém. On není v tom, že by se ta kola ojížděla, ale že se laicky řečeno urvou, a to jak psal Demon klidně i po několika týdnech provozu.
Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
 
Založen: 10.9.2006 14:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59

Re: Škoda 15T ForCity

Odeslatod Bobik v 28.3.2018 13:20

Navíc 15T má kola menší a jiný než T3. Mimoto vliv má i jiný způsob pohonu (motor na každým kole, nejsou osy...)
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Škoda 15T ForCity

Odeslatod jeffer v 28.3.2018 8:04

chlapecx napsal:akdo vlastně dělá kola už 50 let na T3? nebo tam se to prostě tak neojíždí co měsíc?


T3R.P: 16,25 t, tj. cca 4 t na nápravu
15T: 42 t, tj. cca 5,25 t na nápravu
(14T: 38 t, tj. cca 6,4 t na nápravu)
a to sú len pohotovostné hmotnosti
jeffer
Uživatel
 
Založen: 07.5.2009 10:55

Re: Škoda 15T ForCity

Odeslatod chlapecx v 28.3.2018 0:14

AHA a to ccheš jako říct, že TRAMVAJ, u které (stejně jako u OA) je plánována životnsot na NEJMÉNĚ 30 LET (spíše by bylo třeba stejně jako u SU 50), NEMÁ možnost garance ND? :zadnice
Bobik napsal:No a už se nějak podařilo vyřešit to, že co kus, to originál a spousta plent nejde zaměnit ani v rámci jednoho vozu?
tak ybch to převtrtal :-)
von Špilberk napsal:
fricoolinek2 napsal:A tedy ty kola vyrábí pro ŚT nějaká externí, specializovaná firma? =P~
Z:arrow: http://www.ghh-bonatrans.com/cs/

akdo vlastně dělá kola už 50 let na T3? nebo tam se to prostě tak neojíždí co měsíc? :-) :D :prase nebo tam je kolo zadarmo a vyroběj si ho na soustruhu na dílnách "za dvacku" ?


Edit Mod. TJ - není třeba roztahovat diskuzi dlouhýma citacema, mořem enterů a čtyřmi příspěvky za sebou ! - redakčně upraveno
Uživatelský avatar
chlapecx
problémový jedinec
 
Založen: 16.8.2012 21:14

PředchozíDalší

Zpět na Tramvajové vozy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků

cron