Škoda 15T ForCity

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od 9001 » 16.6.2018 19:54

Bobik píše:Jo, kvůli kolům. Navíc jsou menší než u T3 a podvozek taky jinak zavěšen - u T3 je čep podvozku uprostřed, u 15T ne, takže dynamický síly jsou taky jiný a víc se to ojíždí.
Ale tak to bude asi úděl všech moderních NP vozů... Dyt na tohle trpěla i RT6S...

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Bobik » 16.6.2018 19:44

Jo, kvůli kolům. Navíc jsou menší než u T3 a podvozek taky jinak zavěšen - u T3 je čep podvozku uprostřed, u 15T ne, takže dynamický síly jsou taky jiný a víc se to ojíždí.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od 9001 » 16.6.2018 19:18

A to všechny kvůli kolům? :shock:

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Karosák » 16.6.2018 18:28

Už nám se stodole stojí 6 kusů s koly totálně na dřeň. Vzhledem k tomu, že místo aby to ubývalo je tomu naopak jsem se podíval na PrT a nemám halušky, když jsem se dostal k číslu 60?!! Zkuste to někdo přepočítat a pak mně štípnout.... :shock:

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od XSC » 10.6.2018 20:00

Čím vyšší teplota, tím víc vodní páry ve vzduchu může být.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od mart337 » 10.6.2018 15:08

No doufám, že jsem to dobře pochopil, že to "kapání" v 15T je do salonu a ne v kabině řidiče. Aspoň jsem se s ním v kabině řidiče nesetkal (na PA klima do salonu nejsou). Z tohoto dle mne plyne právě výsledek, jelikož tram mají klimu na střeše a tudíž vysrážená voda stéká na střechu. Do kabiny je chlazený vzduch hnán kratičkým rozvodem, na kterém se nestačí nějaká vlhkost z kabiny vysrážet. Navíc je tento prostor při využívání klimy dlouhodobě uzavřen a tím i zdroj vlhkosti je omezen.
V salonu jsou rozvody ve stropě asi o hodně delší a na těch se vzdušná vlhkost vysráží a pak, když se filtry zanesou a tím se přeruší odtok z "vany pod rozvody", tak to trochu kape.
A vůbec nemusí být pravda, že v létě během veder je míň vzdušné vlhkosti, než najaře a napodzim (když je pěkná "prádelna").

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Bobik » 10.6.2018 12:40

Karosák píše:No je pravda, že to mytí čelního skla na PLF je přecijen prostší řešení.
To mi někdo vysvětlete, proč na Waně to "jde" (byť za cenu mytí předního skla*), na kachně taky (tam to teče na zem trubičkama vyvedenejma v kloubech) a u 15T ne? Vot systěma?
*No na tý Waně je to taky nářez, alespoň nějakej okap se tam dát mohl, protože při rozjezdu, resp. zastavení po delším stání to je jak kdyby na přední okno někdo vychrstnul poctivej kýbl vody.
mart337 píše: Tady se Vám díky klimatizaci ve stropě vysráží vzdušná vlhkost na každé chladnější ploše, no a pak to holt kape.
Tak určitá vlhkost ve vzduch je vždycky, nicméně během horkých dnů, kdy běží klima je jí jistě méně než na podzim, kdy se mlží zabedněný T3.
mart337 píše:No a když se holt šetří a nemění se filtry, tak to pak takhle dopadá.
V tomhle bych spíš viděl hlavní příčinu.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od trainzjohny » 10.6.2018 9:48

Ono podle boku vozu té vody moc nebude, jen bude asi problém v rychlosti, která měla být zvolena výrazně nižší aby se ta voda tak nevzdouvala, přeci jen tohle není T3 která se brodí dobře, tohle má nízký čumák a ta voda pak nemá kam....

Uživatelský avatar
petr03
Uživatel
Příspěvky: 415
Registrován: 10.3.2010 11:16
Bydliště: Praha

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od petr03 » 10.6.2018 9:22

von Špilberk píše:Tak do toho bych s 15T nešel... 8-)
Taky jsem si rikal, ze je to odvazne.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od von Špilberk » 10.6.2018 8:48

Tak do toho bych s 15T nešel... 8-)

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od mart337 » 07.6.2018 23:06

vlakoň píše:A kde je v létě vlhko tam nám rostou různé houbičky, v některých kouscích už to dost zatuchle zavání. Ale těžko rozpoznat jestli to je od nějakého kaštana nebo z klimy :lol:

Jak se to má dělat správně lze pocítit u reko rychlíkových vozů ČD. Filtry se vymění a kanály vyčistí nejdřív při další GO :prase
Omlouvámse, nevím jak přesně vypadají reko vozy ČD. Jel jsem co se pamatuju v nějakém zahraničním, a snad bylo všechno OK do té doby, dokud se neporouchala klima a pak to byla docela sauna, kterou nakonec odpojili.
Ale vlak má jednu výhodu oproti tram, tam se tolik necourá dveřma a jsou tam dvoje za sebou, takže přístup vedra a vlhka z venku je přeci jen omezený.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Karosák » 07.6.2018 13:16

No tak to je na houby. To pak můžeme že stropu čepovat originální houbový čaj :devilsmokin

vlakoň
Uživatel
Příspěvky: 293
Registrován: 01.12.2007 22:57

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od vlakoň » 07.6.2018 10:51

A kde je v létě vlhko tam nám rostou různé houbičky, v některých kouscích už to dost zatuchle zavání. Ale těžko rozpoznat jestli to je od nějakého kaštana nebo z klimy :lol:

Jak se to má dělat správně lze pocítit u reko rychlíkových vozů ČD. Filtry se vymění a kanály vyčistí nejdřív při další GO :prase

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Karosák » 07.6.2018 10:43

No je pravda, že to mytí čelního skla na PLF je přecijen prostší řešení.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od mart337 » 07.6.2018 9:35

No nechci se zastávat pánů ze z Plzně, ale ono přírodní zákony se očů..vaj hodně blbě. Vemte si obyčejnou T3. Pokud ji třeba na podzim pořádně zavřete (včetně oken - nevětrá se - systém smrádek ale teplíčko) tak se Vám taky pěkně opotí skla a nic s tím nenaděláte.
Tady se Vám díky klimatizaci ve stropě vysráží vzdušná vlhkost na každé chladnější ploše, no a pak to holt kape. Tramvaje ve městě maj holt tu smůlu, že často otevíraj dveře a pouští si novou vlhkost do chlazeného prostoru. No a když se holt šetří a nemění se filtry, tak to pak takhle dopadá.

Odpovědět