Ale tak to bude asi úděl všech moderních NP vozů... Dyt na tohle trpěla i RT6S...Bobik píše:Jo, kvůli kolům. Navíc jsou menší než u T3 a podvozek taky jinak zavěšen - u T3 je čep podvozku uprostřed, u 15T ne, takže dynamický síly jsou taky jiný a víc se to ojíždí.
Škoda 15T ForCity
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10211
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Škoda 15T ForCity
Jo, kvůli kolům. Navíc jsou menší než u T3 a podvozek taky jinak zavěšen - u T3 je čep podvozku uprostřed, u 15T ne, takže dynamický síly jsou taky jiný a víc se to ojíždí.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10211
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
A to všechny kvůli kolům?
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Už nám se stodole stojí 6 kusů s koly totálně na dřeň. Vzhledem k tomu, že místo aby to ubývalo je tomu naopak jsem se podíval na PrT a nemám halušky, když jsem se dostal k číslu 60?!! Zkuste to někdo přepočítat a pak mně štípnout....
Re: Škoda 15T ForCity
Čím vyšší teplota, tím víc vodní páry ve vzduchu může být.
Re: Škoda 15T ForCity
No doufám, že jsem to dobře pochopil, že to "kapání" v 15T je do salonu a ne v kabině řidiče. Aspoň jsem se s ním v kabině řidiče nesetkal (na PA klima do salonu nejsou). Z tohoto dle mne plyne právě výsledek, jelikož tram mají klimu na střeše a tudíž vysrážená voda stéká na střechu. Do kabiny je chlazený vzduch hnán kratičkým rozvodem, na kterém se nestačí nějaká vlhkost z kabiny vysrážet. Navíc je tento prostor při využívání klimy dlouhodobě uzavřen a tím i zdroj vlhkosti je omezen.
V salonu jsou rozvody ve stropě asi o hodně delší a na těch se vzdušná vlhkost vysráží a pak, když se filtry zanesou a tím se přeruší odtok z "vany pod rozvody", tak to trochu kape.
A vůbec nemusí být pravda, že v létě během veder je míň vzdušné vlhkosti, než najaře a napodzim (když je pěkná "prádelna").
V salonu jsou rozvody ve stropě asi o hodně delší a na těch se vzdušná vlhkost vysráží a pak, když se filtry zanesou a tím se přeruší odtok z "vany pod rozvody", tak to trochu kape.
A vůbec nemusí být pravda, že v létě během veder je míň vzdušné vlhkosti, než najaře a napodzim (když je pěkná "prádelna").
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Škoda 15T ForCity
To mi někdo vysvětlete, proč na Waně to "jde" (byť za cenu mytí předního skla*), na kachně taky (tam to teče na zem trubičkama vyvedenejma v kloubech) a u 15T ne? Vot systěma?Karosák píše:No je pravda, že to mytí čelního skla na PLF je přecijen prostší řešení.
*No na tý Waně je to taky nářez, alespoň nějakej okap se tam dát mohl, protože při rozjezdu, resp. zastavení po delším stání to je jak kdyby na přední okno někdo vychrstnul poctivej kýbl vody.
Tak určitá vlhkost ve vzduch je vždycky, nicméně během horkých dnů, kdy běží klima je jí jistě méně než na podzim, kdy se mlží zabedněný T3.mart337 píše: Tady se Vám díky klimatizaci ve stropě vysráží vzdušná vlhkost na každé chladnější ploše, no a pak to holt kape.
V tomhle bych spíš viděl hlavní příčinu.mart337 píše:No a když se holt šetří a nemění se filtry, tak to pak takhle dopadá.
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Ono podle boku vozu té vody moc nebude, jen bude asi problém v rychlosti, která měla být zvolena výrazně nižší aby se ta voda tak nevzdouvala, přeci jen tohle není T3 která se brodí dobře, tohle má nízký čumák a ta voda pak nemá kam....
Re: Škoda 15T ForCity
Taky jsem si rikal, ze je to odvazne.von Špilberk píše:Tak do toho bych s 15T nešel...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Škoda 15T ForCity
Tak do toho bych s 15T nešel...
Re: Škoda 15T ForCity
Omlouvámse, nevím jak přesně vypadají reko vozy ČD. Jel jsem co se pamatuju v nějakém zahraničním, a snad bylo všechno OK do té doby, dokud se neporouchala klima a pak to byla docela sauna, kterou nakonec odpojili.vlakoň píše:A kde je v létě vlhko tam nám rostou různé houbičky, v některých kouscích už to dost zatuchle zavání. Ale těžko rozpoznat jestli to je od nějakého kaštana nebo z klimy
Jak se to má dělat správně lze pocítit u reko rychlíkových vozů ČD. Filtry se vymění a kanály vyčistí nejdřív při další GO
Ale vlak má jednu výhodu oproti tram, tam se tolik necourá dveřma a jsou tam dvoje za sebou, takže přístup vedra a vlhka z venku je přeci jen omezený.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
No tak to je na houby. To pak můžeme že stropu čepovat originální houbový čaj
Re: Škoda 15T ForCity
A kde je v létě vlhko tam nám rostou různé houbičky, v některých kouscích už to dost zatuchle zavání. Ale těžko rozpoznat jestli to je od nějakého kaštana nebo z klimy
Jak se to má dělat správně lze pocítit u reko rychlíkových vozů ČD. Filtry se vymění a kanály vyčistí nejdřív při další GO
Jak se to má dělat správně lze pocítit u reko rychlíkových vozů ČD. Filtry se vymění a kanály vyčistí nejdřív při další GO
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
No je pravda, že to mytí čelního skla na PLF je přecijen prostší řešení.
Re: Škoda 15T ForCity
No nechci se zastávat pánů ze z Plzně, ale ono přírodní zákony se očů..vaj hodně blbě. Vemte si obyčejnou T3. Pokud ji třeba na podzim pořádně zavřete (včetně oken - nevětrá se - systém smrádek ale teplíčko) tak se Vám taky pěkně opotí skla a nic s tím nenaděláte.
Tady se Vám díky klimatizaci ve stropě vysráží vzdušná vlhkost na každé chladnější ploše, no a pak to holt kape. Tramvaje ve městě maj holt tu smůlu, že často otevíraj dveře a pouští si novou vlhkost do chlazeného prostoru. No a když se holt šetří a nemění se filtry, tak to pak takhle dopadá.
Tady se Vám díky klimatizaci ve stropě vysráží vzdušná vlhkost na každé chladnější ploše, no a pak to holt kape. Tramvaje ve městě maj holt tu smůlu, že často otevíraj dveře a pouští si novou vlhkost do chlazeného prostoru. No a když se holt šetří a nemění se filtry, tak to pak takhle dopadá.