Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 24.6.2018 19:12

Ono teprve bude sranda, až se ozve nějaký sražený... :roll:

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 24.6.2018 19:01

Ano, je to průser. Ono se spoléhá na to, že to lidi neví a je obecná zvyklost řídit se paňáčky a signály vůbec. Jenže v reálu jde o paskvil, kdy tramvaj to zdržuje (ta se čočkami řídit musí), jenže chodci se pajďulákem vlastně řídit nemusí.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 24.6.2018 18:58

Bobik: Což je docela průser, protože pak to není jenom Hradčanská, ale třeba Náměstí Míru, Průběžná a mraky dalších SSZ...

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 24.6.2018 18:50

9001 píše:Jinak povinnosti pro chodce plynou ze zákona o provozu na pozemních komunikacích ne? Nebo snad Hradčanská je vedená oficiálně jako TT na samostnatném tělese?
Hradčanská sice JE trať na PK, nicméně - viz citace z Wikipedie, kde je to popsáno docela dobře: „Signál pro chodce se znamením Stůj!“ (č. S 9a podle vyhlášky č. 30/2001 Sb.) znamená, že chodec nesmí vstupovat na vozovku (s použitím signálu pro přechod přes tramvajový pás nebo samostatnou tramvajovou dráhu znění zákona nepočítá). Pravidla silničního provozu výslovně nestanoví, že místo vybavené světelnými signály pro chodce musí být zároveň přechodem pro chodce, tedy místem označeným dopravní značkou přechod pro chodce. Nedodržením nepsaných standardů ze strany zřizovatelů zařízení a správy komunikací k nesouladu místy dochází. Význam a závislost signálů pro chodce z právního hlediska není závislá na tom, zda jsou signály umístěny v místě přechodu pro chodce.
Takže chodecký semafory sice nemusí být jen na přechodu, nicméně výslovně se hovoří o vozovce (Signál pro chodce se znamením Stůj! znamená, že chodec nesmí vstupovat na vozovku). Jenže tram. trať není vozovka, čili nějakými paňáčky přes koleje se chodci vlastně nemusí vůbec řídit.
Naposledy upravil(a) Bobik dne 24.6.2018 18:59, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 24.6.2018 17:25

Grossák: Problém bude asi v mačkálistech.... Zmáčknu bez ohledu na situaci a jdu si na červenou a pak tam řidič kouká jak puk na prázdnou křižovatku a to zná jak řidič tram, busu i auta...

Jinak povinnosti pro chodce plynou ze zákona o provozu na pozemních komunikacích ne? Nebo snad Hradčanská je vedená oficiálně jako TT na samostnatném tělese?

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 24.6.2018 16:45

Prosím o info, jestli závada na Pražského povstání trvá, popřípadě i s časem. Ideálně předat i přímo na PDT. Díky. SSZ Lidická - Zborovská předáno. Může to být způsobeno dopravními opatřeními pro opravu vozovky, nebo co se tam dělo. Úpravu SSZ Otakarova - Bělehradská potvrzuji. Delší volno pro Bělehradskou. Pokud by tam nebyla, stojí auta až k Nuselským schodům a tramvaje s tím. Pokud by auta zůstala ofiko na kolejích od Fidlovačky, bude naprostý kolaps.

Chodce přecházející na červenou na Hradčanské vidím jako problém v momentě, kdy omezují tramvaj. Žádné SSZ tam podle mého názoru být nemá. Ostatně neznám zákon, ze kterého by plynula nějaká povinnost chodce při signálu stůj přes tramvajový pás.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 22.6.2018 21:21

Souhlasí, porucha detektoru. Mám stejné zprávy, že by mělo být opraveno.

vencavasek
Uživatel
Příspěvky: 263
Registrován: 07.1.2007 15:10

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od vencavasek » 22.6.2018 19:23

Karosák píše: Rovněž na Prašném mostě podle mě dochází k zásahům ústředny a přepínání na něco jako pevný cyklus (možná je to vypouštění tunelu), ale v zásadě nefunguje preference v relaci Dejvická - Hradčanská a děje se tam velmi dlouhé pevné volno po Milady Horákové, na čemž vydělává 1, 2 a 25. Jinak ale docela hrůza. Děje se tak cca poslední měsíc, stál jsem již od Dejvické jako 3 a vystál tak 5 minut, bo ani 2 vlaky to někdy nedají. Dneska opět v tomto režimu min. od 15 hodin dosud (18:15).
Na Prašném mostě byla porucha detektoru. Podle toho, co jsem dnes viděl na místě, je již opraveno.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od mart337 » 22.6.2018 17:25

No s parkováním se neudělá nic, neb obdobně velký kulový se už leta dělá ve Zborovský a v Jindřišský a na dalších místech.
Jinak na Otakarce je asi něco přednastaveno - připraveno. Teď když jedeš od Nuselských schodů, tak svítí na stromečku oba směry - rovně i vlevo a stále, i když přijedeš až na vexle,

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 22.6.2018 14:54

mart337 píše:No a co se týká parkování, to je přece marginální, když Ti auta vesele jezdí jednosměrkou v protisměru - Křesomyslova.
No jo, jenže to je dočasný problém, který za pár dní odezní, takže se řešit nebude, protože si zodpovědní ještě ani nevšimli, že tam nějaký problém vznikl. Případně si všimli, ale stejně se počká, až to za 14 dní vyšumí. 8-)
Parkování před Synkáčem je problém letitý.

Ovšem co se stihlo, tak rozvrtat SSZ Otakarova. Patrně kvůli více IAD od Nuselských schodů (oficiální objížďka Křesomyslovy). Je překvapující, jak rychle lze upravit cyklus na SSZ, když někdo opravdu chce. :prase

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od mart337 » 22.6.2018 12:59

von Špilberk píše:1. na Pražského povstání DC opět zemřela preference. Bez :auto není volno.
2. na Nuselské před Synkáčem upraven čas platnosti zákazu zastavení na 6-20 hod v obou směrech, což ovšem nemělo na dodržování samozřejmě žádný vliv.
No to Pražského povstání funguje snad na heslo. Podle mne to někde někdo vypíná a zapíná a občas to zapomene zapnout. Jinak si ten "systém" nedovedu vysvětlit.
No a co se týká parkování, to je přece marginální, když Ti auta vesele jezdí jednosměrkou v protisměru - Křesomyslova.
Jen jsem se chtěl taky zeptat na systém blokace výhybky na Nuselské od Horek. Když tam v noci jedu, tak je stále v bloku, ale jak po tom přejede před zatažením dlouhá tram, tak se to odblokne. Je to normální?

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 21.6.2018 18:26

Kobylisy byly poslední dobu celkem pravidelně... Fungovalo to mnohem lépe než při světlech...

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 21.6.2018 13:46

V úterý Kobylisy potmě (kupodivu všeobecná kolegialita bus/tram/iad a odsypalo to parádně), vrtalo se v tom Eltodo a od cca 12. hodiny dodnes je tam pevný cyklus a už i monitory hlásají, že do odvolání. Tak díky, ale ku_va dík....to sou ty pouliční opraváři, co ti to akorát rozm_daj :evil: :evil:

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 21.6.2018 11:04

1. na Pražského povstání DC opět zemřela preference. Bez :auto není volno.
2. na Nuselské před Synkáčem upraven čas platnosti zákazu zastavení na 6-20 hod v obou směrech, což ovšem nemělo na dodržování samozřejmě žádný vliv.

parrot
Uživatel
Příspěvky: 243
Registrován: 25.9.2013 16:26

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od parrot » 21.6.2018 9:05

Petrpes píše:No a Želivského ZC, světla v zastávce, to je taky výdobytek.
Jeli jsme konvoj 13, 26, 5 a na mě se už ta světla vysrala. Vzhledem k tomu že jsem líný a tohle není správná funkce světel, tak jsem si počkal na další vlak, nebudu tam lozit s kličkou, že někdo neumí nastavit světla ;)
Ale říkal jsem si, že se podívám, kde je na to brnkačka a při konvoji budu stát před ní.
Tohle bylo občas potřeba dělat i na Hradčanské...
Brnkačka je na úrovni výstupu z metra:)

Odpovědět