Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od mart337 » 04.7.2018 6:20

Už nějakou dobu nefunguje přihlášení od Fidlovačky - bylo hlášeno. K navolení dojde až blokací výhybky v křižovatce Otakarova. A pak se čeká.

A nevím jak a kam to napsat. Nedalo by se něco dělat s tou 10 u Rudolfina?. Výkop už je nějakou dobu zasypanej a my se tam furt šouráme jak ....

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 01.7.2018 11:59

Je to neuvěřitelné, ale Hotel Golf i Poštovka mají upravené SSZ, takže volno se přiděluje ihned po navolení a přibrzdí-li tedy vlak na 15 km/h, vychází to do jízdy :shock: :shock:

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 27.6.2018 8:44

Zelená DC: při vjezdu do zastávky se rozsvítí výzva a pak okamžitě zhasne. Při delším stanicování volno uteče a čeká se celý cyklus na další volno, které pak padne i bez svítící výzvy.

Pražského povstání: včera odpoledne se mi výzva jednou (ze 4 jízd) rozsvítila. Přes den není problém, protože jsou u křižovatky :auto :auto . Problémy jsou při ranních výjezdech. Tahle preference je opravdu zakletá. Navíc se někdy ráno běžně stává, že se jeden vlak nepřihlásí, ale další jedoucí za ním ano. Takže už mě napadlo, jestli není brnkačka na nějakém blbém místě, kde odskakuje pantograf. Možná by se mohlo zkusit tu brnkačku zdvojit nebo přidat jinou formu detekce.
Grossák píše: Úpravu SSZ Otakarova - Bělehradská potvrzuji. Delší volno pro Bělehradskou. Pokud by tam nebyla, stojí auta až k Nuselským schodům a tramvaje s tím. Pokud by auta zůstala ofiko na kolejích od Fidlovačky, bude naprostý kolaps.
Tohle chápu. Já to napsal proto, že mě nepřestává fascinovat, jak rychle umíme upravit cyklus SSZ kvůli dočasnému problému, když chceme. Přitom v minulosti bylo dost situací, kdy to taky bylo potřeba, ale někdo nechtěl. :wink:

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od mart337 » 25.6.2018 16:47

Bobik píše:
mart337 píše:A co se týká značení přechodu, jedná se o značení na PK a nebo na vozovce?
Pokud myslíš zebru, tak jedině na vozovce. Ostatně kvůli tomu se přece přechody před časem gumovaly z kolejí, byly-li tyto na samostaném pásu.
No právě, podle zákona je značen na PK a ne na vozovce (dle mého asi blbého výkladu by tedy měla být i tam?). Takže proto jsem se pídil, jak je to se statusem tram tratě.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 25.6.2018 16:39

Bobik: Zkrátka je v tom bordel :cry:

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 25.6.2018 16:02

mart337 píše:Ale právě tak jednoduché to asi nebude (a nebo nebylo), protože se před lety vedly řeči o tom, že je to závislé na tom, jak je dotyčné těleso (či část) zkolaudována, jestli jako samostatné, či jako součást PK, i když je vedena vedle PK.
Jo, tyhle řeči jsem zaslechl taky, ale na ty jsem nikdy nedal. Pro mě je podstatné to, co je v zákoně. A je-li cokoli v rozporu, pak platí "vyšší právní norma".
mart337 píše:A právě že jsem někde slyšel, že údajně někdo dostal pokutu za překročení 50 mezi Pobřežní cestou a Nádr. Braník, i když je to mimo vozovku.
O tom jsem neslyšel, i když se nepřu, vím, že podobný zhovadilosti se děly - já zase vím o případu z Břevnova, jak mezi Drinopolem a Kaštanem byla silniční 30 a ve směru ZC se měla dodržovat až ke křiž před Kaštanem, bo podle "oficiálního" výkladu (i školního!) to u Billy nebyla pro směr ZC křižovatka, protože se tam nedalo odbočit! Tak u Kláštera dispečeři v součinnosti s policií "vybírali" řidiče až do té doby, než je jedna kolegyně poslala do :zadnice že nemaj pravdu, protože podle zákona je křižovatka "styk" dvou PK, bez ohledu na to, nakolik se tam z kterýho směru dá odbočit. Ale podobný zhovadilosti jsem už naštěstí pár let nezaznamenal.
mart337 píše:A co se týká značení přechodu, jedná se o značení na PK a nebo na vozovce?
Pokud myslíš zebru, tak jedině na vozovce. Ostatně kvůli tomu se přece přechody před časem gumovaly z kolejí, byly-li tyto na samostaném pásu.
mart337 píše:Až si seženu ten oběžník, tak snad budu moudřejší.
Nebudeš. :D Zhovadilosti jsou i tam, viz přejezdy Barrandov (kdy podle oběžníku samotný přejezd je TT na PK).

vávra
Uživatel
Příspěvky: 93
Registrován: 06.11.2008 20:12

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od vávra » 25.6.2018 15:06

mart337 píše:Až si seženu ten oběžník, tak snad budu moudřejší.
Jen upřesním, že se nejedná o oběžník, ale o směrnici s názvem Doplňky a vysvětlení k D1/2.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 25.6.2018 14:53

A pak také co je v katastru. Ale nebojte, na Školení 2 o tom bude celý blok, kde se dozvíme, že všechno je jinak :smt101

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od mart337 » 25.6.2018 14:32

Bobik píše:Podle 266/1994 Sb (zákon o drahách) se jedná o dráhu vedenou po pozemní komunikaci. Drážní zákon žádné "těleso" (ať už zvýšené, nebo ne) nezná. A 361/2000 Sb. (zákon o provozu na pozemních komunikacích) zná jenom tramvajový pás - snížený, zvýšený či v úrovni vozovky. Takže lidově řečeno, vede-li TT "po silnici" - ať už v jejím středu, nebo po jejích okrajích (což maj snad jen v Plzni), je to TT na PK. Vede-li vedle silnice (je na samostatném - ve smyslu "vlastním" tělese), pak není součástí PK. Na Hradčanské je součástí PK, protože je "mezi silnicema" - a je buřt, kolik metrů trávy je od kolejí k silnici, zatímco kolem Hradu jsou koleje vedle silnice, takže TT není součástí PK. Mimoto před časem podnik vydal oběžník, kde jsou sepsaný úseky, kde se může jezdit 60. Poptej se ve výpravně, název ani číslo onoho si už nepamatuju.
Až si seženu ten oběžník, tak snad budu moudřejší. Ale právě tak jednoduché to asi nebude (a nebo nebylo), protože se před lety vedly řeči o tom, že je to závislé na tom, jak je dotyčné těleso (či část) zkolaudována, jestli jako samostatné, či jako součást PK, i když je vedena vedle PK. A právě že jsem někde slyšel, že údajně někdo dostal pokutu za překročení 50 mezi Pobřežní cestou a Nádr. Braník, i když je to mimo vozovku.
A co se týká značení přechodu, jedná se o značení na PK a nebo na vozovce?

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 25.6.2018 3:07

mart337 píše:A jak je přesně zákony dáno značení či vybavení přechodu pro chodce? Musí tam být zebra? Nestačí značka nebo semafor?
Podle zákona (361/2000 Sb.) resp. prováděcí vyhlášky (30/2001 Sb.) je přechod pro chodce vyznačen jedině vodorovnou značkou V7 - tedy "zebrou". Všechny ostatní značky (svislé) jsou jen doplňkové.
mart337 píše:A platí ještě stále, že pokud máš v blízkosti přechod (50 m ?) tak jej musíš použít a ne jít mimo něj?
Ano. 361/2000 Sb § 54 (1) Je-li blíže než 50 m křižovatka s řízeným provozem, přechod pro chodce, místo pro přecházení vozovky, nadchod nebo podchod vyznačený dopravní značkou "Přechod pro chodce", "Podchod nebo nadchod", musí chodec přecházet jen na těchto místech.
mart337 píše:...zda ono zvýšené "samostatné" těleso je a nebo není součástí pozemní komunikace....A je tedy otazník, jaký je právní stav tohoto tělesa - je to drážní těleso ve vozovce? Nebo je to vozovka typu drážního tělesa? A nebo ???
Podle 266/1994 Sb (zákon o drahách) se jedná o dráhu vedenou po pozemní komunikaci. Drážní zákon žádné "těleso" (ať už zvýšené, nebo ne) nezná. A 361/2000 Sb. (zákon o provozu na pozemních komunikacích) zná jenom tramvajový pás - snížený, zvýšený či v úrovni vozovky. Takže lidově řečeno, vede-li TT "po silnici" - ať už v jejím středu, nebo po jejích okrajích (což maj snad jen v Plzni), je to TT na PK. Vede-li vedle silnice (je na samostatném - ve smyslu "vlastním" tělese), pak není součástí PK. Na Hradčanské je součástí PK, protože je "mezi silnicema" - a je buřt, kolik metrů trávy je od kolejí k silnici, zatímco kolem Hradu jsou koleje vedle silnice, takže TT není součástí PK. Mimoto před časem podnik vydal oběžník, kde jsou sepsaný úseky, kde se může jezdit 60. Poptej se ve výpravně, název ani číslo onoho si už nepamatuju.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od mart337 » 25.6.2018 2:11

Bobik píše:Ne, obecně. Podle zákona má chodec na PK přednost (mimo tram) akorát na tom přechodu. Jinde přecházet sice může (za podmínek daných zákonem), ale přednost nemá (před ničím). Mimo PK, tedy v místech, kde je TT na samostatným tělese (čili dle zákona dráha) smí chodec přecházet jen na určených místech (a přednost též nemá), jinak má na dráhu obecně vstup zakázán. A tramvaj má jako drážní vozidlo obecně přednost "před vším", vyjma "specifických" (nebo jak to nazvat) situací (vyjíždí z vedlejší na hlavní, atd.)
No ono aby to bylo ještě trochu složitější je další problém v tom, zda ono zvýšené "samostatné" těleso je a nebo není součástí pozemní komunikace.
Neb pokud se dobře pamatuju, tak se na tomto tělese v místech kde jsi na pozemní komunikaci (ať už je mezi vozovkami či vedle vozovky) řídíš dopravním značením jako na pozemní komunikaci (pokud si dobře vzpomínám tak jsem slyšel o dost pokutách za překročení omezení rychlosti dopravním značením). A je tedy otazník, jaký je právní stav tohoto tělesa - je to drážní těleso ve vozovce? Nebo je to vozovka typu drážního tělesa? A nebo ???
Nikdo mi za ta léta neřekl, jak to vlastně je - pokud to někdo vlastně ví ... A ani není pořádně přehled, kde tedy můžeš jet těch 60 na opravdu samostatném drážním tělese (snad jen KOMOKO, most na Barrandov, ...???).
Jinak ať už jsi na drážním tělese nebo na vozovce, jako chodec, pokud tam vůbec smíš, tak musíš dávat tram přednost. A platí ještě stále, že pokud máš v blízkosti přechod (50 m ?) tak jej musíš použít a ne jít mimo něj?
A jak je přesně zákony dáno značení či vybavení přechodu pro chodce? Musí tam být zebra? Nestačí značka nebo semafor?

parrot
Uživatel
Příspěvky: 243
Registrován: 25.9.2013 16:26

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od parrot » 24.6.2018 22:43

Bobik píše:jenže chodci se pajďulákem vlastně řídit nemusí.
Jsou situace, kdy se panďuláky řídit musí, jinak smůla :D

http://www.fototuristika.cz/tips/detail/388

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 24.6.2018 19:38

Ne, obecně. Podle zákona má chodec na PK přednost (mimo tram) akorát na tom přechodu. Jinde přecházet sice může (za podmínek daných zákonem), ale přednost nemá (před ničím). Mimo PK, tedy v místech, kde je TT na samostatným tělese (čili dle zákona dráha) smí chodec přecházet jen na určených místech (a přednost též nemá), jinak má na dráhu obecně vstup zakázán. A tramvaj má jako drážní vozidlo obecně přednost "před vším", vyjma "specifických" (nebo jak to nazvat) situací (vyjíždí z vedlejší na hlavní, atd.)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 24.6.2018 19:18

Bobik: Ovšem pouze na přechodu ne? Na panáčcích přece zebra není...

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 24.6.2018 19:14

Zas tak moc ne. Naštěstí stále platí přednost drážního vozidla.

Odpovědět