Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3859
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 30.7.2018 16:07

Ale víš jaká je situace. Já se nikoho nezastávám, ano, je to špatně. Ale lidi nejsou ani normálně, do toho i řidiči kupodivu vybírají dovolené (v Plzni je kvůli tomu výluka do Skvrňan se 2 přestupy, protože NAD v celé déle by nešla nakrmit dostupným počtem autobusáků). Příští rok z jara bude mít třeba vrchní stavba jiné úkoly a za další bychom se další půl roku museli plazit kolem Demínky a u Muzea by v oblouku jistě viselo půl roku POMALU, ještě bez upraveného cyklu, takže další místo, kde bychom se plazili a překáželi, když už má kolizní směr dávno volno. To je těch OR snad málo? Snad dobře že se to udělá co nejdřív a nenechá se to hnít jako Chotkova, Masna, Lazarská, Národní, Nádražní, Na Knížecí...
A navíc, při té personální a snad ještě horší vozové krizi je skrytí omezení provozu do výluk nejpřijatelnější variantou (osobně mám pocit, že plný bezvylukový stav bychom teď nevypravili!) Jakékoliv přiznané omezování, nebo vynechávání spojů je určitě uživatelsky i politicky horší, tím spíš, že během běžného roku. Teď o prázdninách to nadělá nejméně zla.

Jinak už visí letáčky na další etapu Zenklovy od 10.8.

A linka 24 by se jistě s linkou 3 na Těšnov vešla, takže její zrušení také nebude z kapacitních důvodu :devilsmokin

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4083
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od P_V » 30.7.2018 13:38

Karosák píše:Navíc při návrhu P_V se strhne celkem okamžitě přirozený řev, proč se to jako všude dělá 100 let a proč se nemohla udělat výluka najednou. Každá mince má 2 strany.
Ono by to ale mělo přínos, že už po měsíci by nastal téměř pravidelný provoz a ne že všechno jede jinam.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10211
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 30.7.2018 13:22

Karosák: Zvlášt Vinohradská, když to na jaře zavřou znovu prakticky v totožné délce...

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3859
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 30.7.2018 9:38

Není možná - horní Vinohradská (a následná druhá etapa dolní Vinohradská od 3/2019) je investiční akce RTT a zhotovitelem je Strabag, u Muzea probíhá pouze oprava v režii JDCT vlastními silami Z:idea: Že zrovna obě firmy opravují koleje je pro laika na jedno brdo, ale z hlediska organizace a financování mají společného jen zadavatele, každé je zcela jiný business.
Navíc při návrhu P_V se strhne celkem okamžitě přirozený řev, proč se to jako všude dělá 100 let a proč se nemohla udělat výluka najednou. Každá mince má 2 strany.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4083
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od P_V » 30.7.2018 9:16

Ale mohli ty dělníky alokovat jinak. Než na 2 měsíce rozkopat současně 2 místa, tak 1 měsíc kopat u hřbitova a 1 měsíc u magistrály. :)

ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 544
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od ElWapp » 30.7.2018 7:11

Oni ani delnici na stavbe nerostou na stromech...

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3859
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 30.7.2018 5:28

To by to zase bylo moc rychle. Podnik potřebuje výluku 2 měsíce, jednak to asi sníží cenu a jednak ušetříme řidiče. Trochu politicky Jasánek =P~

Uživatelský avatar
cwapa
Uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: 05.7.2007 23:08
Bydliště: všude doma

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od cwapa » 29.7.2018 19:43

MOp píše:Nejsou obruby, nestoji zastavky, neni napojena smycka, ... Práce je tam stále dost.
Když je tolik práce tak proč se nedělá i sobotu? Včera tam nebyla ani noha.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4741
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MOp » 29.7.2018 19:04

Nejsou obruby, nestoji zastavky, neni napojena smycka, ... Práce je tam stále dost.

Uživatelský avatar
cwapa
Uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: 05.7.2007 23:08
Bydliště: všude doma

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od cwapa » 29.7.2018 18:53

Včera jsem jel přes Želivského a koukal jsem, že koleje už jsou položeny a tak by mne zajímalo, když má výluka trvat ještě měsíc, zda to zakrytí kolejí opravdu trvá tak dlouho. Jo a jaký tam vlastně bude povrch otevřený?

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 29.7.2018 16:48

9001 píše:Navíc oficiálně je trat jenom ve výluce...
Nejsem si teď stoprocentně jistej (a nechce se mi to teď hledat), ale mám pocit, že jsem před časem (rok, dva?) zaslechl nějakou informaci, že to po x letech "konečně" oficiálně zrušili.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10211
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 29.7.2018 16:30

Možná by to chtělo šikovného právníka. :-) V katastru je to pořád celé komunikace stejně jako část, kde se jezdí okolo Pražského povstání. Navíc oficiálně je trat jenom ve výluce, kvůli výstavbě metra :devilsmokin

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od mart337 » 29.7.2018 11:17

Karosák píše:Já se nezlobím, chtěl jsem to právě nadhodit jako řečnickou otázku, takže díky, že jsi se chytil a myšlenku rozvedl 8-) Z:idea:
Samozřejmě, že pahýl k Pankráci moc smysl nemá, ale té Ryšánky je mi líto, když je z fotek cítit, že "se tam ještě nedávno jezdilo".
A to třeba právě nevím, jak je to úředně s tím parkovacím pruhem, a jak velký problém by byl tu tramvaj do Budějovické znovu dostat (třeba s pokračování do Dvorců). Ale na to musí asi doba uzrát...
No jak jsem se právě díval, problém by vůbec nemusel být, neb dotyčné hlídané parkoviště už vlastně není soukromé, ale je součástí zóny P4 - fialová.
Takže dle mého neodborného názoru by problém neměl být žádný. Čili jediný problém je vymyslet kam a přesvědčit lidi, a pak se děj vůle boží. Ale taky by zase bylo potřeba vymyslet kam ta auta z tohoto pruhu zaparkovat. Už takhle se u vozovny radikálně osekalo parkování. A sebrat lidem tenhle pruh a nahradit ho nějak jinak, to bude oříšek.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3859
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 29.7.2018 10:15

Já se nezlobím, chtěl jsem to právě nadhodit jako řečnickou otázku, takže díky, že jsi se chytil a myšlenku rozvedl 8-) Z:idea:
Samozřejmě, že pahýl k Pankráci moc smysl nemá, ale té Ryšánky je mi líto, když je z fotek cítit, že "se tam ještě nedávno jezdilo".
A to třeba právě nevím, jak je to úředně s tím parkovacím pruhem, a jak velký problém by byl tu tramvaj do Budějovické znovu dostat (třeba s pokračování do Dvorců). Ale na to musí asi doba uzrát...

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od mart337 » 29.7.2018 10:01

Karosák píše:Jasně, že by se to muselo vykopat a technologii dát novou, ale to už je pod rozlišovací schopnost obecenstva a v rámci obnovení provozu tak nějak očekávatelné. Mě šlo spíš o to, že dneska se o tom bude maximálně snít, ale to parkoviště není síla zrušit. Zatímco kdyby tam ležely koleje a parkovalo se stále na hulváta a drážní těleso úředně existovalo, tak se dá říct "přeparkujte si" a může se hrabat...
Nezlob se, ale podle mne není problém, pokud se opravdu rozhodne o výstavbě trati na Pankráci, dát výpověď z pronájmu plochy a tu trať tam postavit. Pozemky snad města jsou, plány na trať v UP taky a smlouva na pronájem je snad taky vypověditelná. Ale na co nyní stavět trať která bude mít pár set metrů a cpát tam další tram, když tam vzhledem k návaznosti zatím stejně bude muset jezdit bus. Až bude řádně vymyšlený a projednaný další pokračování - ať už do Dvorců, či do Michle, nebo na Kačerov či kam jinam, tak se může něco stavět.
To samé platí pro Vinohradskou. Až se opravdu rozhodne co dál, tak pak se jednoduše předělá oblouk u Škrétovy na křižovatku s další návazností. Ale nevím koho to vůbec napadlo tam cpát kusou kolej. Akorát za ta desetiletí, až snad dojde na nějaké to propojení, by se to zase muselo dělat znovu a celou tu dobu tam jezdit s omezením kvůli vekslím.

Odpovědět