Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Pár postřehů z pochůzky slovně:
Zenklova
Od Stírky po Bulovku jest přebroušeno, pod Vychovatelnou je i pár metrů výřezu, tedy nových kolejnic. Za Bulovkou se nějaké kolejnice přehazovaly, ale nevím, jestli je to čerstvý prohoz. Každopádně kaliforňan je stále u Vychovatelny a vzhledem k rozpracovanosti v křižovatce u Bulovky bych to viděl, že od pondělí se bude ještě jezdit na kolík.
Všude je to ve štěrku, jen v prostoru zastávky Vosmíkových mi to připadalo na w-tram.
Geometrie trati se příliš neměnila, takže docela drsné esíčko u Bulovky zůstává Doufal jsem, že se trochu napřímí. Totéž ve stoupání kolem Červené Báně je obrubník od kolejí tak na 3/4 auta, takže nepříjemná souběžná jízda zde stále bude hrozit. Jen u hospody U Karla IV. je kousek plnohodnotný pruh a tram pás vyvýšen a ohraničen zkoseným obrubníkem (asi kvůli nadbíhání náklaďáků) takže už to z vedlejší snad nebude lákat to poslat přímo pod tram, ale nejdříve do svého pruhu a pak zip.
U Kříže DC nově za křižovatkou, místo původní zastávky bumlíky - v prvních týdnech očekávám syndrom Větrník.
V nízkém podjezdu U Kříže byla trolej ukotvena přímo nad koleje na konstrukci viaduktu a příčné dráty před i za viaduktem jsou každý již o chlup výš, čili pokud se kamion dostane až pod viadukt a neserve nic cestou, tak pod mostem zůstane zašprajcnutý sám a nic by nám nemusel přetrhnout
Chválím úpravu T-čkového napojení Primátorská x Zenklova u Discolandu.
Subterra něco hrabe kolem divadla PP a ohrady máme v profilu, takže to budou muset do září zahrabat jinak asi nejezdíme.
Ikdyž budeme jezdit, furt to bude drsný staveniště.
Vinohradská
Kolejově je komplet položeno, je i úplně napojená smyčka, kde jsou nové stožáry, ale zatím chybí TV. Zbývá konstrukci místy svařit a udělat přejezdy. Ve smyčce je třeba nainstalovat kabeláž a přijímače ROV.
V prostoru zastávek OH a Želivského/Stroj. není živice, ale dlažba
Za označníkem zastávky Želivského/Stroj. směrem ke křižovatce je nainstalována krabička pro vzdálené rádio
Zenklova
Od Stírky po Bulovku jest přebroušeno, pod Vychovatelnou je i pár metrů výřezu, tedy nových kolejnic. Za Bulovkou se nějaké kolejnice přehazovaly, ale nevím, jestli je to čerstvý prohoz. Každopádně kaliforňan je stále u Vychovatelny a vzhledem k rozpracovanosti v křižovatce u Bulovky bych to viděl, že od pondělí se bude ještě jezdit na kolík.
Všude je to ve štěrku, jen v prostoru zastávky Vosmíkových mi to připadalo na w-tram.
Geometrie trati se příliš neměnila, takže docela drsné esíčko u Bulovky zůstává Doufal jsem, že se trochu napřímí. Totéž ve stoupání kolem Červené Báně je obrubník od kolejí tak na 3/4 auta, takže nepříjemná souběžná jízda zde stále bude hrozit. Jen u hospody U Karla IV. je kousek plnohodnotný pruh a tram pás vyvýšen a ohraničen zkoseným obrubníkem (asi kvůli nadbíhání náklaďáků) takže už to z vedlejší snad nebude lákat to poslat přímo pod tram, ale nejdříve do svého pruhu a pak zip.
U Kříže DC nově za křižovatkou, místo původní zastávky bumlíky - v prvních týdnech očekávám syndrom Větrník.
V nízkém podjezdu U Kříže byla trolej ukotvena přímo nad koleje na konstrukci viaduktu a příčné dráty před i za viaduktem jsou každý již o chlup výš, čili pokud se kamion dostane až pod viadukt a neserve nic cestou, tak pod mostem zůstane zašprajcnutý sám a nic by nám nemusel přetrhnout
Chválím úpravu T-čkového napojení Primátorská x Zenklova u Discolandu.
Subterra něco hrabe kolem divadla PP a ohrady máme v profilu, takže to budou muset do září zahrabat jinak asi nejezdíme.
Ikdyž budeme jezdit, furt to bude drsný staveniště.
Vinohradská
Kolejově je komplet položeno, je i úplně napojená smyčka, kde jsou nové stožáry, ale zatím chybí TV. Zbývá konstrukci místy svařit a udělat přejezdy. Ve smyčce je třeba nainstalovat kabeláž a přijímače ROV.
V prostoru zastávek OH a Želivského/Stroj. není živice, ale dlažba
Za označníkem zastávky Želivského/Stroj. směrem ke křižovatce je nainstalována krabička pro vzdálené rádio
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Pokud vidím dobře, tak napichovací zábradlí je za sloupem lampy. Nejdřív dotyčný musí přerazit ten sloup, aby se mohl řádně napíchnout na kladnr.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10211
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Zenlkova je "super" Napichovací zábradlí na svém místě. Bakšiš pro Eltodo tam je taky
Hlavní, že se radní na Praze 8 z toho rozplývají... No nic...
Hlavní, že se radní na Praze 8 z toho rozplývají... No nic...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Naposledy Zenklova:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
V tom nejsme ve přiPetr píše:Skoro bych řekl, že tady toho máme víc http://www.prazsketramvaje.cz/view.php? ... 2018080503
- Petr
- Provozovatel
- Příspěvky: 2040
- Registrován: 14.11.2003 8:36
- Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Skoro bych řekl, že tady toho máme víc http://www.prazsketramvaje.cz/view.php? ... 2018080503kruťák píše:Myslim, že tady jsem vše podstatné o kusé koleji u Muzea dostatečně jasně vysvětlil
https://facebook.com/story.php?story_fb ... 2904977184
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10211
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Karosák: Tak Vysočany zmízi určitě, až se IPR odhodlá k reko náměstí a bude smyčka zvětšena .
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Myslim, že tady jsem vše podstatné o kusé koleji u Muzea dostatečně jasně vysvětlil
https://facebook.com/story.php?story_fb ... 2904977184
https://facebook.com/story.php?story_fb ... 2904977184
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
A samozřejmě že výhybka byť pojížděná jen jedním směrem a ještě bohužel do odbočky podléhá opotřebení, údržbě a veškeré další pasportizaci a pokud nemá opodstatnění, je to jen omezující úsek trati, kde dochází ke zhoršení jízdního komfortu, emisím hluku a dalšímu generování potenciálních problémů (zanášení, namáhání jazyků....). Vzpomeňte, že i jednokolejka Hládkov byla po dobu kráteru ve Střešovicích napojena prostým obloukem - výhybka byla asi na 2 roky vyjmuta
Z tohoto úhlu pohledu je nesmyslná i výhybka ve smyčce Vysočanská, ale to je manipulační prostor, kde se stejně jezdí minimální rychlostí a navíc je sjezdová, takže opravdu chleba nežere a brzy stejně zmizí úplně.
Z tohoto úhlu pohledu je nesmyslná i výhybka ve smyčce Vysočanská, ale to je manipulační prostor, kde se stejně jezdí minimální rychlostí a navíc je sjezdová, takže opravdu chleba nežere a brzy stejně zmizí úplně.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Asi spíše 80m kusu se chtělo napsati, ne?
Jinak prostor nových hluchých kolejí prochází celkovou obnovou, což se o křižovatce u Muzea a prostoru kolem rozhodně říci nedá. Dále to, co se dělo ve Škrétově + oblouky nebyla rekonstrukce, ale oprava. Úplně jiná razítka, úplně jiný rozsah prací, použitých technologií, materiálu i financování. Neplést pojmy s dojmy!
No a především křižovatka nad Muzeem na svojí krásu teprve čeká a výhybky tam nelze jentak položit. Nové výhybky (tam, kde předtím nebyly) jsou záležitost investiční, takže úplně jiná liga. Navíc nový tvar křižovatky asi nebude respektovat geometrii stávající trati a také je třeba takovou výhybku napojit na odvodnění a připravit na dálkové ovládání. Tudíž jsme už u poměrně rozsáhlého kopání v oblasti, kterou křižovatka v případě napojování stejně bude muset projít a bude to muset být koordinovaná akce, protože nové dopravní značení, semafory, povrchy, obrubníky, koleje.... Oblast se stejně bude celá rozkopávat a dělat znovu, tudíž tam někam položit výhybku opravdu nemá smysl. Je to jako pověsit si do bytu lustr s tím, že byt budu rekonstruovat až za 2 roky a budu kompletně nově tahat elektriku a měnit dispozice bytu. To také nedává smysl, že?
Jinak prostor nových hluchých kolejí prochází celkovou obnovou, což se o křižovatce u Muzea a prostoru kolem rozhodně říci nedá. Dále to, co se dělo ve Škrétově + oblouky nebyla rekonstrukce, ale oprava. Úplně jiná razítka, úplně jiný rozsah prací, použitých technologií, materiálu i financování. Neplést pojmy s dojmy!
No a především křižovatka nad Muzeem na svojí krásu teprve čeká a výhybky tam nelze jentak položit. Nové výhybky (tam, kde předtím nebyly) jsou záležitost investiční, takže úplně jiná liga. Navíc nový tvar křižovatky asi nebude respektovat geometrii stávající trati a také je třeba takovou výhybku napojit na odvodnění a připravit na dálkové ovládání. Tudíž jsme už u poměrně rozsáhlého kopání v oblasti, kterou křižovatka v případě napojování stejně bude muset projít a bude to muset být koordinovaná akce, protože nové dopravní značení, semafory, povrchy, obrubníky, koleje.... Oblast se stejně bude celá rozkopávat a dělat znovu, tudíž tam někam položit výhybku opravdu nemá smysl. Je to jako pověsit si do bytu lustr s tím, že byt budu rekonstruovat až za 2 roky a budu kompletně nově tahat elektriku a měnit dispozice bytu. To také nedává smysl, že?
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10211
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Údržba výhybky stojí peníze, samotná výhybka taky není levná a provoz ještě minimálně 3 roky (za mě podstatně více) by stejně byla pojížděná jenom jedním směrem...
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Jestli to už někdo vysvětloval, tak pardon předem, že opakuji otázku. Nesleduji pravidelně...
Když pokládají koleje u Muzea a současně se rekonstruuje trať ve směru IPP Muzeum až k onomu kritickému oblouku, kde by měly být výhybky, tak proč už je tam nedají teď? Stejně tak jako v případě onoho 800 m kusu koleje šlo o to nerozkopávat hotovou ulici, tak kvůli vložení vyhybek budou kopat oblouk/křižovatku za 2 roky znovu? Má to nějakou vyšší logiku?
Když pokládají koleje u Muzea a současně se rekonstruuje trať ve směru IPP Muzeum až k onomu kritickému oblouku, kde by měly být výhybky, tak proč už je tam nedají teď? Stejně tak jako v případě onoho 800 m kusu koleje šlo o to nerozkopávat hotovou ulici, tak kvůli vložení vyhybek budou kopat oblouk/křižovatku za 2 roky znovu? Má to nějakou vyšší logiku?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Tak poslední úsek BKV panelů na Zenklově u Bulovky je již minulostí...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
https://prazsky.denik.cz/zpravy_region/ ... 80809.html
Podle webu osmé městské části má být tramvajový provoz v Zenklově ulici obnoven 1. září, celá ulice bude průjezdná i pro auta od 1. listopadu.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Přesně tohle se mi vybavilo taky....9001 píše:(Večerníček Kosí bratři )