Nové tramvajové tratě

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od von Špilberk » 02.10.2018 14:25

Tak sláva, obrázky Dvoreckého mostu už máme. :D Kdy se začne stavět netušíme. :(
Neví někdo, jestli jsou někde k nalezení ostatní návrhy mostu, které nebyly vybrány :?:

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Dvorecký most

Příspěvek od P_V » 02.10.2018 13:59

Ještě jeden obrázek, aby bylo jasné, že autopruh tam vážně nebude. Kdypak to začne vadit? :(
Obrázek

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od P_V » 24.9.2018 14:19

Konečně něco více info, než pravidelně odsouvaný seznam.
https://prazsky.denik.cz/zpravy_region/ ... 80924.html
Dědina - územní řízení a vyvlastňování (WTF, jak je možné vyvlastňovat bez pravomocného územního rozhodnutí?)
Slivenec - dohadují se s Ekospolem, druhým zdejším developerem (ale podle katastru je tam ještě spousta dalších pozemků, které městu neříkají pane)

Uživatelský avatar
8750
Uživatel
Příspěvky: 583
Registrován: 17.12.2005 14:54
Bydliště: 2, 3, 17, 21, 92

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 8750 » 17.9.2018 20:47

Radek píše:Pokud by se to mělo zastavět, tak nejspíš zařve i obratiště busů - a teď, kam s nimi? Je tam docela dost SID linek...
Otázkou je, zda tam nějaké linky budou končit i po jejich integraci. Někde jsem zaslechl, že by měly končit v Motole podobně jako 347. Vzhledem ke kolonám na Patočkově, zrušenému pásmu na A a úspoře vozkm mi to přijde jako dosta reálné. Jen by se asi pro jejich manipulační stání musel zabrat pravý pruh na Plzeňské, ale dnes je tam stejně u vozovny kvůli přechodům zúžení do jednoho pruhu, takže bych to neviděl jako problém.

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1540
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Radek » 17.9.2018 16:37

Pokud by se to mělo zastavět, tak nejspíš zařve i obratiště busů - a teď, kam s nimi? Je tam docela dost SID linek...

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od mart337 » 17.9.2018 14:05

9001 píše:S pozemkem souhlas... Je hodně zajímavý a navíc tam i díky chobotnici půjde postavit poměrně vysoká budova bez extra otázek...

Dopravně to tu už bylo popsáno... Špejchar byl kvůli napaječům ze západu... a z východu je cokoli tam ukončené na dvě věci...
No s tou výškou bych to nepřeháněl, protože chobotnice byla právě kvůli výšce odepsaná ... :devilsmokin

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 17.9.2018 13:21

S pozemkem souhlas... Je hodně zajímavý a navíc tam i díky chobotnici půjde postavit poměrně vysoká budova bez extra otázek...

Dopravně to tu už bylo popsáno... Špejchar byl kvůli napaječům ze západu... a z východu je cokoli tam ukončené na dvě věci...

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od mart337 » 16.9.2018 23:38

9001 píše: Ale počkej. V článku se píše o ministertvu vnitra ne? Ne obrany 8-)

I když možná u nádraží by se nějaký prostor našel :devilsmokin
No podle mne jde opravdu o vnitro na Letné a ne o obranu. Za Hradčanskou je v blízkosti Vozovna Střešovice, případně hojně využívaná Královka. Dělat další smyčku přímo v oblasti Prašňáku je zbytečný.
Stěhování smyčky Špejchar má logiku ve dvou směrech. Jeden - oficiální - je že v oblasti Letenského náměstí má větší smysl z důvodu případné obslužnosti této oblasti v případě nějakého problému na tratích v blízkém okolí (Špejchar nebo Kamenická). Větší prostor je právě někde v oblasti ministerstva, nevím jestli by se třeba nedala udělat malá smyčka v oblasti Billy přímo na Letenském náměstí. To je tedy jeden důvod.
Druhý - neoficiální - je podle mne samozřejmě lukrativní pozemek stávající smyčky mezi velvyslanectvím a výjezdem z tunelu. To je podle mne hlavní důvod snahy stěhovat smyčku.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od demon » 16.9.2018 23:05

9001 píše:Žižkov stejný problém jako TT do Hostivaře? Odvolávání firem k ÚUOHS?
Nikoliv, problém na straně zhotovitele.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 16.9.2018 22:51

trainzjohny píše:
P_V píše:Ono to není na zrušení, ono to jen nemá dopravní důvod k přesunutí.
Rozhodně by měla větší dopravní význam za Hradčanskou kde by se pak při výlukách dalo otáčet a vézt lidi na metro na Hradčanskou, než před ní, kde je víceméně tak na to blbnutí cviček a odstav vadných vlaků, což jde i jinde.
Vize napaječe metra který by tam končil už dávno vzal čas, tedy její místo není kdoví jak silné. Stačí se podívat na podobné místo kde jsou dvě varianty smyček, z nihž jedna je silně omezená místem (Dlabačov/Královka) a která je více používaná a funkční...
Ale počkej. V článku se píše o ministertvu vnitra ne? Ne obrany 8-)

I když možná u nádraží by se nějaký prostor našel :devilsmokin

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Bobik » 16.9.2018 20:18

Souhlas, že za metrem by to mělo větší smysl. Akorát jaxi není kde. A tady spíš čuchám, že někdo jde po pozemcích, protože přesunutí k ministerstvu opravdu nemá žádný smysl.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od trainzjohny » 16.9.2018 20:07

P_V píše:Ono to není na zrušení, ono to jen nemá dopravní důvod k přesunutí.
Rozhodně by měla větší dopravní význam za Hradčanskou kde by se pak při výlukách dalo otáčet a vézt lidi na metro na Hradčanskou, než před ní, kde je víceméně tak na to blbnutí cviček a odstav vadných vlaků, což jde i jinde.
Vize napaječe metra který by tam končil už dávno vzal čas, tedy její místo není kdoví jak silné. Stačí se podívat na podobné místo kde jsou dvě varianty smyček, z nihž jedna je silně omezená místem (Dlabačov/Královka) a která je více používaná a funkční...

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od P_V » 16.9.2018 18:25

Ono to není na zrušení, ono to jen nemá dopravní důvod k přesunutí.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od von Špilberk » 16.9.2018 17:56

Tenhle styl uvažovaní nemám rád. To, že něco není teď moc využívané, neznamená, že je to hned na zrušení. [-o<
Špejchar používá třeba krátká 17, když je stržená trolej u Výstaviště, jsou taky MÚ (potřeba otáčet a odstavovat), mimořádné jízdy a akce. Je potřeba prostor pro manipulaci cvičných jízd, když si zkouší závady nebo třeba sunutí/vlečení atd. Ano, smyčka je na dnešní poměry velká a nová by mohla být menší, ale aby v téhle oblasti nebyla vůbec žádná smyčka, to mi nepřijde jako nejlepší nápad. A třeba až se postaví v roce 2130 trať na Suchdol, tak by se mohla hodit. 8-[

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 16.9.2018 16:35

Demon: Žižkov stejný problém jako TT do Hostivaře? Odvolávání firem k ÚUOHS?

Von: Jestli se dostane k moci Pospíšil a tahle parta, tak se dá očekávat návrat chobotnice... :roll: A profesionální vdova se svého křesla taky jen tak nevzdá... A nebo tam poteče jiný devoleperský beton, protože výjezd z Blanky tomu docela nahrává...

P_V: Asi tak... Navíc jediná TT pro kterou to mělo smysl, tak má už stanici metra...

Odpovědět