Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
milbi
Uživatel
Příspěvky: 421
Registrován: 16.5.2009 19:26
Bydliště: Milovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od milbi » 09.11.2018 7:42

Bobik píše:...například na Výstavišti, výjezd ze smyčky, zase extrémně nepouští.
Nebude to treba tim, ze pri jizde od Zator je pred smyckou signalizovany prechod a ridici si mysli, ze je to signalizace i do krizovatky? Takze kdyz maji zelenou, tak vlastne tramvaj ma mit Stuj? On ten prechod je totiz na hranici krizovatky a je na nem i znacka krizovatky...
Palmovka funguje naprosto skvele, teda pokud nenastane situace, kdy pustena tramvaj pred sebe chce pustit jinou, ktera se ke krizovatce teprve blizi. Chapu, ze je vhodne byt na zastavce v urcitem poradi, ale domnivam se, ze "ten hodnej ridic", co chtel pustit tramvaj a potom na krizovatce zustane stat za odmenu minutu, uz priste radeji poustet nebude... Zrovna minuly tyden jsem poustel tramvaj od Krejcarku, ta najela do krizovatky a jala se cekat na tramvaj od Invalidovny a potom jeste pustila tramvaj ze Sokolovsky... A za tu chvilku byla za mnou kolona az na krizovatku u Rustonky...

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 09.11.2018 6:47

Grossák píše:Ale k čemu byla jediná skutečná preference na horní Palmovce, když tramvaje projíždějí plynuleji při vypnuté signalizaci?
Jenže Palmovka je vyjímkou, podle které se nelze řídit. Ano, na Palmovce auta extrémně pouští, jenže například na Výstavišti, výjezd ze smyčky, zase extrémně nepouští.
Grossák píše:Preference není způsob řízení, který vyvolává dopravní kolaps.
Obávám se, že do určité míry nikoli. Preference je především preferování - tedy upřednostnění - jednoho druhu dopravy (zde MHD) před jiným (zde IAD). A pokud je toho jiného druhu dopravy, tedy IAD, zkrátka moc, pak buď mám - skutečnou - preferenci a tím pádem zároveň kolaps, nebo kolaps nemám, jenže zároveň nemůžu mít ani preferenci. Oboje zároveň nejde, to je z toho potom paskvil ve smyslu když nám to neštosuje auta, tak tu tramvaj teda pustíme. Což sice taknějak funguje, ale spolehlivost a tím pádem atraktivita MHD trpí.
Grossák píše: Na druhou stranu, dovedeš si představit, že by se všude nasadily pevné programy, které chyby neobsahují?
Upřímně - raději pevný program, který je sice k vzteku, ale dopředu odhadnutelný a tím pádem bezpečný, než chybující, nebo paskvilní rádobypreferenci, která ti zamázne čočky před očima (v obtížně ubrzditelné až neubrzditelné vzdálenosti) a pustí kolizní směry. Navíc nevypočitatelně. Namátkou Nádraží Veleslavín, OC Hostivař (Švehlova X Práčská), kde ti protijedoucí tramvaj umí smáznout čočky. Někdy. Někdy taky ne a počkají. Dopředu nevíš. Upřímně jsem měl raději starou Želvu s pevným cyklem, kde jsi už od Hřbitovů dokázal odhadnout, jestli na to máš šlápnout, nebo to courat, zatímco dnes víš prd, takže se ženeš jak blázen, abys nakonec zjistil, že ses navolil o vteřinku později než bylo potřeba a zkrátka smolík, pojedeš až v dalším cyklu. Stejnětak jsi v pevném cyklu věděl, že vždycky pojedeš, protože to zkrátka vždycky padne, zatímco teď se musí hlídat navolení, stromečky jsou nespolehlivý, někde svítí, někde ne a stejně to padne, někde když nesvítí tak to nepadne, zkrátka bordel.
Grossák píše:Doporučuji soudit Vršovickou, až bude venku.
O.K., dobře. Uvidíme, o kolik jsem se sekl a nakolik to tam bude ne/fungovat a jak ne/kvalitně. Zkušenosti mi bohužel říkají, že se s velkou mírou pravděpodobnosti moc neseknu.

Hele, já si opravdu hrozně moc cením toho co ty a nejen ty děláš a snažíš se dělat, chápu že to není jednoduchý, ale tohle celý je zkrátka o tom, že tlustý do tenkýho se prostě nacpat nedá. Už je holt zkrátka potřeba, aby si především politici vyndali hlavy z :zadnice a uvědomili si, že doprava je provázanej celek, která se stejnětak musí řešit. Salámová metoda tady prostě nefunguje a dílčí zlepšení jsou v tom celku k ničemu, protože je zbytek zabije (Aneb například skvěle fungující preference u Letenskýho tunelu a na konci Štefánikova mostu je sice super, ale celkově k ničemu, když mě vzápětí zazdí světla na Dlouhé, takže jsem na Republice pozdě a tudíž mě něco podjede u Imperálu, co mě pak odrbe, protože to má být až za mnou. A podobně). Další preferenční opatření místy na vztek jsou třeba bumlíky. Jo, jsou hrozně fajn, že se ti nemotaj auta v profilu, jenže se daj přeskočit - a taky se přeskakujou, před sebemenší "překážkou". To je řidiči přeskočí rádi a hned, jenže přeskočit je za překážkou zase zpátky se jim už nechce, takže pak překážejí na kolejích. Jsou místa, kde by nakonec bylo snad i lepší, kdyby tam ty bumlíky spíš nebyly (namátkou před Retrem, na Národní třídě...) Dokud se to bude honit snahou o dílčí zlepšení, která je ovšem ve skutečnosti mnohde spíš pro vztek než pro pomoc a nebude se to řešit jako celek, tak se nezlepší nic a (nejen) tvoje práce bude bohužel do určité míry akorát zbytečná. Což je ve výsledku ohromná škoda.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 09.11.2018 2:47

Bobiku, jsem samozřejmě rád, že Tě neopouští kladný vztah k veřejné dopravě. Ale k čemu byla jediná skutečná preference na horní Palmovce, když tramvaje projíždějí plynuleji při vypnuté signalizaci? Snad pro radost, že se auta štosují? Preference není způsob řízení, který vyvolává dopravní kolaps. Chápu Tvé obavy, protože vnímáš různé nedokonalosti a chyby na SSZ. Na druhou stranu, dovedeš si představit, že by se všude nasadily pevné programy, které chyby neobsahují? Nedávno sis tady stěžoval na pevný program na Letenském náměstí. A teď se Ti líbí. Doporučuji soudit Vršovickou, až bude venku.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 08.11.2018 21:15

von Špilberk píše:Pokud se nic nezměnilo, tak v noci jede jen jeden semafor ze 3 (Nádraží Vršovice). Takže Bobík je jednoznačně zpovykaný. :lol:
Z kterých tří mezi Strašnickou a Otakarkou? :lol:

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 08.11.2018 16:15

Pokud se nic nezměnilo, tak v noci jede jen jeden semafor ze 3 (Nádraží Vršovice). Takže Bobík je jednoznačně zpovykaný. :lol:

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od kruťák » 08.11.2018 11:44

Já teda neznám noční situaci, ale vím určitě, že přes den to už nemůže být horší než dnes. Přes den tam fakt člověk stojí na každym semaforu, to je taková červená vlna par excellence.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 08.11.2018 10:45

Horší než teď - tedy jízda od semaforu k semaforu, to může být jen těžko. Třeba se jim podaří naprogramovat preferenci formou zelené vlny. Uvidíme. 8-)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 08.11.2018 10:35

Souhlas Bobíkem... Hlavně na Vršovickou byl daleko lepší pevný program, který dokázal držet zelenou vlnu... Takhle to dopadne špatně :-(

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 08.11.2018 6:17

Ať do toho proboha nešťouraj, doteď to sice blbě, ale alespoň nějak funguje. Jak na to šáhnou, budeme se ještě divit. Preference, jo, prdlajs s kytičkama, to jsem dneska viděl ve čtyři ráno na Kohinorce (DC) - rozjedu se ze zastávky, čočky utečou před nosem, tak si postojím na úplně prázdný křižovatce, kde není ani kolo, aby mě to po chvíli pustilo dál. Stejnětak dneska zase zlobil Hládkov - dlouhý čekání na úplně prázdný křižovatce. I když, tam mám podezření, že zas byly zavřený tunely a z centrály tam zaply nějakej cyklus jak pro páteční špičku. Nebylo by to poprvý.
Skutečná preference stejně nikdy nikde nebude, protože to by se štosovala auta a to je, přes veškerý řeči o podpoře MHD, pořád nežádoucí. Jediná skutečná preference, co kdy byla, byla na horní Palmovce a šla do kytek právě z těhle důvodů. Štosovaly se auta a Policie !! si stěžovala, že neukáznění řidiči blokují ostatní křižovatky. Policie, pche, nemá ona bejt právě od toho, aby k tomu nedocházelo?

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od kruťák » 07.11.2018 23:16

Dobré zprávy pro MHD ve Vršovicích, pět let po rekonstrukci tramvajové tratě se možná konečně zapne preference :)
Dle postupně získaných vyjádření Dopravního podniku hl. m. Prahy, Swarca (příprava SW), Eltoda (projednání úpravy fungování SSZ) byla na konci října podána žádost o příslušné stanovení, podle odboru dopravních agend MHMP bude stanovení vydáno s ohledem na ostatní řešené záležitosti do dvou týdnů a pak bude na dodavatelích, na kdy se jim podaří zkoordinovat techniky, kteří schválenou úpravu fyzicky provedou a do několika různých systémů ji zapojí.
Jedná se o změnu v křižovatkách Sportovní, Petrohradská a U Vršovického nádraží. Koh-i-noor, Kodaňská a Užocká preferenci mají, křižovatka Kubánské nám. je před rekonstrukcí.
http://www.praha10.cz/diskuzni-fora/dis ... /aft/10658

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 05.11.2018 10:42

Díky za smutné info z Želvy. Zkusím se na to podívat. K Míráku, je dobré sdělit informaci o problému dříve, nejlépe na PDT. Závadu je pak možné opravit dříve.

Letenské náměstí je v záložním pevném programu kvůli závadě. Pracuje se na opravě.

vencavasek
Uživatel
Příspěvky: 263
Registrován: 07.1.2007 15:10

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od vencavasek » 05.11.2018 10:12

Včera jsem po dlouhé době jel přes Letenské náměstí a potvrzuji pevný cyklus.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 05.11.2018 6:57

demon píše:ZC obvykle v úrovni sekce prásk na stůj.
Ano, tohle jsem tam pozoroval i v noci. Několikrát. Nepamatuju si přesně kdy, zhruba v době co popisuje Démon. Vzhledem ke krátkým nočním cyklům a taky vzhledem k vědomí, že většina SSZ i přes veškerou snahu prostě nefunguje optimálně, jsem tomu dál nevěnoval pozornost a bral to jako takové "místní špecifikum", který je sice úplně nesmyslný, ale alespoň moc neobtěžuje, tak proč se vzrušovat. Teď, když o tom Démon mluví mi to připomenul.

Dále - něco je špatně v noci na Letenském náměstí, přijde mi to jako pevný cyklus. Směr ZC nesvítí stromeček (brnkačka se mi zdála v pořádku), směr DC sice svítí, ale volno v mezicyklu mi ani z tohohle směru nepadlo. Běhá tam klasický kolečko Milada/Veletržní, Korunovační, tunel, při šipce do tunelu volno tramvaji nepadne, přestože je navolená až pomalu od Sparty. Z čehož jsem usoudil, že nefunkční brnkačkou ZC to nejspíš nebude, když to nefunguje ani ve směru DC. Pozoruju to tam cca od pátku.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od demon » 05.11.2018 6:41

Grossák píše:Demon: na dolním Míráku 4. 11. kolem 20:30 bylo vše OK, v obou směrech. Mám zprávu, že i v pátek zřejmě v pořádku. Prosím případně o sdělení časů událostí.
Popisované chování pozorováno 20.10., 21.10., 28.10. i 31.10.. Do centra až na vyjímky drželo volno, v jednom nebo dvou případech dokonce i překlopilo ze stůj zpět na volno, ZC obvykle v úrovni sekce prásk na stůj.
Grossák píše:Želva je od poslední obnovy SSZ v dynamickém řízení bez preference TRAM.
To je mi známo, jenže dle mého pozorování se stav posledních několika let ještě zhoršil (a to i od spuštění autobusové detekce DC), takže volno pro 10/11/16 se nevybere pokud v cyklu projelo cokoliv přímo po Vinohradské, i kdyby to bylo v opačném směru.
Příklad - stojím s 10 od NNŽ navolený při volnu po Jana Želivského. DC jede 13, takže na konci tohoto cyklu volno nedostanu (s tim už jsem jakštakš smířenej), jenže právě protože projíždí 13, tak nedostanu volno ani po konci cyklu po Vinohradské a já čekám jestli se neobjeví třeba 6, že bych si počkal ještě další cyklus...
Pozorováno 31.10. odpoledne a ne jednou.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 05.11.2018 0:58

parrot: Na volno od SPK se občas může trochu čekat. Záleží, kdy se přihlásíš a co všechno se vybírá. Prosím o info v případě návratu problémů.

Mám pocit, že na Dlouhé je to rozkopané už mnoho měsíců. Pokud je to zrovna teď více, nevím, co to může znamenat. :)

Odpovědět