Grossák píše:Ale k čemu byla jediná skutečná preference na horní Palmovce, když tramvaje projíždějí plynuleji při vypnuté signalizaci?
Jenže Palmovka je vyjímkou, podle které se nelze řídit. Ano, na Palmovce auta extrémně pouští, jenže například na Výstavišti, výjezd ze smyčky, zase extrémně nepouští.
Grossák píše:Preference není způsob řízení, který vyvolává dopravní kolaps.
Obávám se, že do určité míry nikoli. Preference je především preferování - tedy upřednostnění - jednoho druhu dopravy (zde MHD) před jiným (zde IAD). A pokud je toho jiného druhu dopravy, tedy IAD, zkrátka moc, pak buď mám - skutečnou - preferenci a tím pádem zároveň kolaps, nebo kolaps nemám, jenže zároveň nemůžu mít ani preferenci. Oboje zároveň nejde, to je z toho potom paskvil ve smyslu když nám to neštosuje auta, tak tu tramvaj teda pustíme. Což sice taknějak funguje, ale spolehlivost a tím pádem atraktivita MHD trpí.
Grossák píše: Na druhou stranu, dovedeš si představit, že by se všude nasadily pevné programy, které chyby neobsahují?
Upřímně - raději pevný program, který je sice k vzteku, ale dopředu odhadnutelný a tím pádem bezpečný, než chybující, nebo paskvilní rádobypreferenci, která ti zamázne čočky před očima (v obtížně ubrzditelné až neubrzditelné vzdálenosti) a pustí kolizní směry. Navíc nevypočitatelně. Namátkou Nádraží Veleslavín, OC Hostivař (Švehlova X Práčská), kde ti protijedoucí tramvaj umí smáznout čočky. Někdy. Někdy taky ne a počkají. Dopředu nevíš. Upřímně jsem měl raději starou Želvu s pevným cyklem, kde jsi už od Hřbitovů dokázal odhadnout, jestli na to máš šlápnout, nebo to courat, zatímco dnes víš prd, takže se ženeš jak blázen, abys nakonec zjistil, že ses navolil o vteřinku později než bylo potřeba a zkrátka smolík, pojedeš až v dalším cyklu. Stejnětak jsi v pevném cyklu věděl, že vždycky pojedeš, protože to zkrátka vždycky padne, zatímco teď se musí hlídat navolení, stromečky jsou nespolehlivý, někde svítí, někde ne a stejně to padne, někde když nesvítí tak to nepadne, zkrátka bordel.
Grossák píše:Doporučuji soudit Vršovickou, až bude venku.
O.K., dobře. Uvidíme, o kolik jsem se sekl a nakolik to tam bude ne/fungovat a jak ne/kvalitně. Zkušenosti mi bohužel říkají, že se s velkou mírou pravděpodobnosti moc neseknu.
Hele, já si opravdu hrozně moc cením toho co ty a nejen ty děláš a snažíš se dělat, chápu že to není jednoduchý, ale tohle celý je zkrátka o tom, že tlustý do tenkýho se prostě nacpat nedá. Už je holt zkrátka potřeba, aby si především politici vyndali hlavy z
a uvědomili si, že doprava je provázanej celek, která se stejnětak musí řešit. Salámová metoda tady prostě nefunguje a dílčí zlepšení jsou v tom celku k ničemu, protože je zbytek zabije (Aneb například skvěle fungující preference u Letenskýho tunelu a na konci Štefánikova mostu je sice super, ale celkově k ničemu, když mě vzápětí zazdí světla na Dlouhé, takže jsem na Republice pozdě a tudíž mě něco podjede u Imperálu, co mě pak odrbe, protože to má být až za mnou. A podobně). Další preferenční opatření místy na vztek jsou třeba bumlíky. Jo, jsou hrozně fajn, že se ti nemotaj auta v profilu, jenže se daj přeskočit - a taky se přeskakujou, před sebemenší "překážkou". To je řidiči přeskočí rádi a hned, jenže přeskočit je za překážkou zase zpátky se jim už nechce, takže pak překážejí na kolejích. Jsou místa, kde by nakonec bylo snad i lepší, kdyby tam ty bumlíky spíš nebyly (namátkou před Retrem, na Národní třídě...) Dokud se to bude honit snahou o dílčí zlepšení, která je ovšem ve skutečnosti mnohde spíš pro vztek než pro pomoc a nebude se to řešit jako celek, tak se nezlepší nic a (nejen) tvoje práce bude bohužel do určité míry akorát zbytečná. Což je ve výsledku ohromná škoda.