Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 08.12.2018 10:27

parrot: Neporušuje nic :D Viz precedens z Plzně, kde to řidič odmítl projet i když tam jsou koleje a bylo mu myslím i soudně vysvětleno, že takhle ne :devilsmokin

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 08.12.2018 8:04

parrot píše: Jinak Vladimírka před reko okolo 21-22. hod potmě a nyní v provozu? [-o< #-o
Jo, ráno v půl páté to krásně zdržuje výjezdy z PA. :prase Ale ještě před týdnem to nebylo.

A taky mám výhrady k Otakarce, protože příšerně zdržuje l.11 ZC. Tam jsem si vždycky postál úplně neúměrnou dobu, i když výzva svítila už z dálky. Ale dočkat se než mě to pustí na Synkáč - katastrofa. #-o

parrot
Uživatel
Příspěvky: 243
Registrován: 25.9.2013 16:26

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od parrot » 08.12.2018 0:16

honza z Mo píše:... a kdopa nám tak kráásně rozj.bal Ohradu? Dolů jen 1 souprava , přičemž po rozj.bání Želivárny mám s 10 na Krejcárku resp. Palmovce 5 minut sekeru!
Minulý týden probíhala výměna výměny:) ...a od tý doby.... Grossáku, prosím Tě, můžeš to prověřit? Vypadá to, že kluci zapomněli zapojit nějaký káblík:) Je to ve směru ze zastávky Biskupcova na Ohradu/Krejcárek. Přihlašovák tam vůbec neregistruje ptg tramvaje.

Máš nějaké info ohledně Švandova divadla od Újezda? Vypadá to na obvyklou závadu, že tímto směrem neběží preference.

Jinak Vladimírka před reko okolo 21-22. hod potmě a nyní v provozu? [-o< #-o
PS: a k tomu ještě při jízdě od Horek vlak odbočující k voz. Pankrác porušuje pravidla silničního provozu, protože před křižovatkou je přikázaný směr jízdy jen rovně bez dodatkové tabulky "mimo tram/mhd" #-o

honza z Mo
Uživatel
Příspěvky: 71
Registrován: 01.11.2012 20:18

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od honza z Mo » 07.12.2018 17:51

... a kdopa nám tak kráásně rozj.bal Ohradu? Dolů jen 1 souprava , přičemž po rozj.bání Želivárny mám s 10 na Krejcárku resp. Palmovce 5 minut sekeru!

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od demon » 03.12.2018 6:32

Večer si zřejmě nějaký zbloudilý chodec čudl zmáčknul a způsobil tak půlhodinový kolaps tramvajové dopravy v Praze, jelikož milé SSZ změnilo signál na :smt008 a odmítalo ho opustit... #-o

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 02.12.2018 14:52

Vladimírka je o víkendu na blikačku s tím, že ji oživí chodec, když zmáčkne čudl u přechodu.
Jinak za tmy dává Vladimírka zajímavý signál (viz. obrázek 8-)) a dává ho jak od Nuselské radnice, tak od Synkáče (jen od Horek nic).
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1540
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Radek » 28.11.2018 15:26

Zapnuta Vladimírka, podle oka spíš pevný cyklus.

honza z Mo
Uživatel
Příspěvky: 71
Registrován: 01.11.2012 20:18

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od honza z Mo » 26.11.2018 20:12

Grossákovi dík za vysvětlení. zejména :poznáme dva pantografy ( to byl včera můj případ- přede mnou l.6 (2xT) a já měl 15T. Proto to padlo na stůj hned po projetí předchozí soupravy...

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 26.11.2018 17:47

Hezký podvečer. Tedy pár slov k Dlouhé. Doladit bude potřeba noční provoz. A dále hlavně data pro tramvaje, která říkají, jak dlouho jezdí tramvaje od přihlášení ke stopčáře. Za běžného provozu je potřeba je zvýšit, aby volno tramvajím tolik těsně neutíkalo. V minulém týdnu jsem v sedle změřil asi 30 tramvají, 5 z nich volno nestihlo, většinou právě kvůli delšímu pobytu. Je to o dost méně než o týden dříve, kdy bylo dost vidět, jak řidiči postupují na základě mnohaletých zvyklostí z pevného řízení. Nyní tedy palec nahoru většině řidičům TRAM za rychlé vnímání nové situace. K různým podnětům:
1) Prohození bočních fází: celé to vzniklo už kdysi z projednávání, kdy byla snaha pustit chodce s bokem, ve kterém jede méně aut, aby do nich tolik nenajížděla. Tohle asi nikomu nedošlo a ani mě to nenapadlo. Na druhou stranu, před obnovou většina tramvají projížděla na začátku svého volna právě po fázi ze Soukenické. Nyní tramvaje projíždějí daleko častěji až na konci svého volna, nebo ve vložené fázi, která jde po Soukenické. Volno od Dlouhé tramvaje krátí, takže těsně před tramvají z ní tolik aut nenajíždí. (Ano, snaží se tam nacpat, ale kdyby se toto volno prodloužilo, jen se to zhorší.) Jinak si auta z Dlouhé prodlužují volno až na 20s.
2) Blízký přihlašovák DC na výjezdu ze zastávky: Byl by do jisté míry na místě, ale nikdy se nenavrhoval a nikdo ho nechtěl. Dovedu si jeho využití představit pro užitek všech. Obecně detekce je zde hodně úsporná (a tedy i levná). V rámci obnovy se doplnily pouze 2 kontakty, další 2 se využily od Řásnovky. Tím trochu narážím na to, že přihlášení DC je už od Řásnovky a není řešeno až na vjezdu do zastávky. SAotva to lze uřidit. Třeba se poladí data a bude to v pořádku. Uvidíme. Nevylučuji nic.
3) Průjezd 2 vlaků na jedno volno: To je velké obecné přání. Vždycky se však najde (pokud nejsme na železničním přejezdu, kde může blikat červená třeba hodinu), nějaká tramvaj, která volno stihne, a která už nikoli. A už při přihlášení jsou tramvaje do těchto dvou košů rozdělovány dle výpočtu, kde se porovnávají maximální dosažitelné délky fází a očekávaná doba jízdy tramvaje od přihlášení ke stopčáře. Navíc neumíme poznat dvě tramvaje, umíme poznat jen pantografy. Na tomto SSZ má i vložené volno zaručenou délku pro tramvaje přihlášené do aktuální fáze asi 15 sekund a ještě umí ověřovat právě schopnost další přihlášení tramvaje (pantografu), toto volno stihnout. Pokud budou doladěna data, podobné situace se trochu zmírní, ale nikdy zcela neeliminují. A můžu se vrátit k bodu 2 - k výrazné eliminaci této katastrofy DC by doplnění blízkého kontaktu pomohlo - pokud by se nemálo sáhlo i do některých dalších částí dopravního řešení.
Děkuji za konstruktivní podněty a uvítám další.

honza z Mo
Uživatel
Příspěvky: 71
Registrován: 01.11.2012 20:18

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od honza z Mo » 26.11.2018 17:22

Ano, ano, ze včerejška stejný postřeh. Hned za první soupravou padly světla ve směru od tunelu na stůj, myslel jsem, že tam zkejsnu, ale dopadlo to good. V opačném směru volno po Soukenické...celkově docela dobrý...

honza z Mo
Uživatel
Příspěvky: 71
Registrován: 01.11.2012 20:18

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od honza z Mo » 26.11.2018 17:22

Ano, ano, ze včerejška stejný postřeh. Hned za první soupravou padly světla ve směru od tunelu na stůj, myslel jsem, že tam zkejsnu, ale dopadlo to good. V opačném směru volno po Soukenické...celkově docela dobrý...

parrot
Uživatel
Příspěvky: 243
Registrován: 25.9.2013 16:26

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od parrot » 25.11.2018 13:52

Karosák píše:No já to nechtěl rozebírat, bo mám jen jeden postřeh z rána, kdy mi to padlo dobře a po Soukenické jsem dostal volno. Ale je pravda, že ten prohoz fází, kdy Dlouhá dostane volno jako druhá je k vzteku , protože přesně jak píšeš to volno z Dlouhé způsobí, že auta odtamtud spolehlivě zarovnají celou křižovatku, takže když pak padne zelená po hlavní, nejede nikdo. Jinak jak šlape nynější dynamika celkově zatím nebudu hodnotit, protože ty 2 průjezdy nejsou relevantní vzorek. Také mě překvapilo, že u sloupku DC není blízký přihlašovák, který by SSZ sdělil "včil jsem odbavil a vyrážím, přiděl mi připravené volno od vzdáleného přihlášení", jako ale tomu třeba na Bruselské DC.
K ladění SSZ v Dlouhé jeden námět na reportáž:) Grossáku, šel by prosím zadat v rámci doladění SSZ požadavek, aby volno počkalo na průjezd 2 vlaků? Ze včerejška mám jeden postřeh, že jsem jel za předchozím vlakem ve směru od Letenského tunelu, a za tímto vlakem padlo okamžitě na stůj. Následovala asi 5s zelená pro IAD z bočního směru a pak padlo znova volno:)

parrot
Uživatel
Příspěvky: 243
Registrován: 25.9.2013 16:26

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od parrot » 25.11.2018 13:45

Karosák píše:Ranní kolo na 26 hlásí:
Výjezd z Blanky - U Vorlíků s preferencí
Hradčanská přechod západ DC bez závad
Bohužel, dnes vše jinak:(

Dopoledne s l. 1:

U Vorlíků od Letné směr Hrádča buď nesvítila výzva, nebo když už svítila, tak sama od sebe zhasne, a nebo se záhadně rozsvítí těsně při příjezdu. Pokaždé jinak :roll:

Hradčanská západ směr jízdy od Prašňáku: Výzva se rozsvítí a padne volno. Následuje stav, kdy výzva sama od sebe zhasne a SSZ padne do jízdy na stůj.

Na Letenském náměstí ve směru jízdy na Letnou nesvítila výzva, ale preference běžela OK.

Konec hlášení:)
Naposledy upravil(a) parrot dne 25.11.2018 13:58, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 21.11.2018 22:49

No já to nechtěl rozebírat, bo mám jen jeden postřeh z rána, kdy mi to padlo dobře a po Soukenické jsem dostal volno. Ale je pravda, že ten prohoz fází, kdy Dlouhá dostane volno jako druhá je k vzteku , protože přesně jak píšeš to volno z Dlouhé způsobí, že auta odtamtud spolehlivě zarovnají celou křižovatku, takže když pak padne zelená po hlavní, nejede nikdo. Jinak jak šlape nynější dynamika celkově zatím nebudu hodnotit, protože ty 2 průjezdy nejsou relevantní vzorek. Také mě překvapilo, že u sloupku DC není blízký přihlašovák, který by SSZ sdělil "včil jsem odbavil a vyrážím, přiděl mi připravené volno od vzdáleného přihlášení", jako ale tomu třeba na Bruselské DC.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od demon » 21.11.2018 22:05

Ad Dlouhá třída: jak jen to říct ? Nějaká snaha o dynamiku tam je, ale preference ? :?
Imho se tam při větší výměně cestujících čeká i dýl než před rekonstrukcí, jelikož to sice nějak čeká, ale když nestihneš, tadadatá a jedou za trest všichni ostatní a ještě si vynahradí předchozí příkoří.
Navíc změna pořadí výjezdu, kdy první jede Soukenická a pak teprve Dlouhá způsobila, že volná místa v Revoluční zaberou auta ze Soukenické a následně puštěná Dlouhá už zůstane komplet stát v křižovatce, takže ve finále nejede nic. Navíc cyklus z Dlouhé je velmi krátký, takže je tendence nacpat se do křižovatky co to jde...

Odpovědět