Vozovny - všeobecná diskuze
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vozovny - všeobecná diskuze
Nuselák by snad měl být v klidu. Dyt se ted v něm několik let vrtali
Re: Vozovny - všeobecná diskuze
Magistrála nad Těšnovem je ocelový most.
Re: Vozovny - všeobecná diskuze
Nejsem odborník na mostní konstrukce. Podle mne ale Pontex v zásadě asi dělal maximum z toho, co mohl, vzhledem k typu konstrukce.XSC píše:To jistě ano. Ale firma se zabývá posudky a monitoringem mostů a tady se ukázalo, že tu konstrukci hrubě podcenila nebo jí spíš moc nerozuměla.9001 píše:Ale hlavní problém zůstává na TSK a následně vedení města... Lávka byla za životností několik let a že je na spadnutí se vědělo, takže se na to prostě z vysoka vyxxxx a pak to hodili na nějakého no name úředníčka z TSK a firmu...
Velké masivní stavby, třeba přehrady, jsou masivně prošpikovány různými měřicími zařízeními uvnitř i na povrchu - chodby, měřicí struny na výkyvy, výškoměrné krabice na svislé posuny, vztlakoměrné sondy na měřené průsaků a vztlaků, a spousta bodů na geodetická měření. V případě potřeby lze provést do konstrukce kontrolní vrty pro odběr vzorků. Atd, atd.
U monolitických konstrukcí - mostů, jako jsou Libeňák, Jiráskův atd. se dá taky zkusmo vrtat sondy na odběr vzorku materiálu, aniž by ti to spadlo na hlavu.
U všech těchto konstrukcí je zásadní ta věc, že zatížení je přenášeno konstrukcí v zásadě tlakem. Výztuž přenášející nějaké tahy je většinou masivně krytá betonem a pokud se někde vrchní vrstva poruší a následně ocel začne korodovat, mělo by to být vidět, viz Liběňák a mělo by se podle toho jednat.
Ale u těch předpjatých je to zásadní problém, protože tažená ocel je skrytá sice uvnitř, ale v tubusu bez kontaktního krytí a tudíž na stav není vidět a do těch vrtat nemůžeš, protože bys porušil tažná lana a celá konstrukce by ti spadla. Takže jediná šance je už při výstavbě tam vymyslet a nainstalovat něco k těm lanům, čím by se dal jejich stav sledovat a včas vydat stopstav. Nejsem mostař a nevím jak je, jestli vůbec je nějak tento stav řešen (jestli se třeba dá sledovat napětí jednotlivých napínaných lan konstrukce? - to ale určitě u malé Trojské lávky nebylo). Ale těch staveb je hodně. Trojská lávka byla malá a do ní se asi nic moc k sledování nacpat nedalo. Navíc typově se tato konstrukce sama přirozeně prohýbala a její sledování bylo asi dost vůbec problematické.
Vltavská má zase malé rozpětí a konstrukce je v zásadě pevná, takže tam je sledování snazší tím, že průšvih ti signalizuje právě nějaký větší průhyb a praskliny. To byl na Trojské lávce v zásadě normální stav.
Čuju další problémy - už jsem teď někde četl o varování, že další časovanou bombou je přemostění magistrály Těšnov, Masaryčka až Hlavní nádraží a za pár let pak třeba i Nuselák.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vozovny - všeobecná diskuze
Karosák: http://www.dpp.cz/predstavenstvo-dpp-po ... struovala/
Upřímně nevím co máš proti mému názoru, který DP na konci potvrzuje. Pokud náhodou Kloknerův ústav napíše, že je rekonstrukce možná, tak pan radní je evidentně připraven vše hodit do koše a začít plánovat reko... A že to pan radní umí už dokázal jako aktivista, natož v pozici kdy má přímo v rukou tu moc...
Zbytek je o kvalitách médií, která je přinesly a myslím, že je ztráta času na ně reagovat. .
Upřímně nevím co máš proti mému názoru, který DP na konci potvrzuje. Pokud náhodou Kloknerův ústav napíše, že je rekonstrukce možná, tak pan radní je evidentně připraven vše hodit do koše a začít plánovat reko... A že to pan radní umí už dokázal jako aktivista, natož v pozici kdy má přímo v rukou tu moc...
Zbytek je o kvalitách médií, která je přinesly a myslím, že je ztráta času na ně reagovat. .
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vozovny - všeobecná diskuze
DPP vydal docela zajímavou tiskovou zprávu k dění okolo HL. Většina hysterie je beztak díky nepřesným, vytrženým, nebo polovičatým informacím. Ostatně jako vždy a škodí to všem.
Re: Vozovny - všeobecná diskuze
To jistě ano. Ale firma se zabývá posudky a monitoringem mostů a tady se ukázalo, že tu konstrukci hrubě podcenila nebo jí spíš moc nerozuměla.9001 píše:Ale hlavní problém zůstává na TSK a následně vedení města... Lávka byla za životností několik let a že je na spadnutí se vědělo, takže se na to prostě z vysoka vyxxxx a pak to hodili na nějakého no name úředníčka z TSK a firmu...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Vozovny - všeobecná diskuze
Však o střeše Hloubětína taky někdo musel vědět, jen to ještě neprasklo. A pokud to nikdo nevěděl, tak by to znamenalo, že na té střeše od jejího postavení až do roku 2013 nikdo nebyl.9001 píše:von Špilberk: Zase nalijme si čistého vína... Město o lávce vědělo...
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vozovny - všeobecná diskuze
Ale hlavní problém zůstává na TSK a následně vedení města... Lávka byla za životností několik let a že je na spadnutí se vědělo, takže se na to prostě z vysoka vyxxxx a pak to hodili na nějakého no name úředníčka z TSK a firmu...XSC píše:O špatném stavu lávky se vědělo, ale firma podcenila konstrukci lávky - monitorovaly se změny, ale nikdo nepočítal s tím, že to může spadnout tak rychle bez výrazné déletrvající předchozí deformace.
Re: Vozovny - všeobecná diskuze
O špatném stavu lávky se vědělo, ale firma podcenila konstrukci lávky - monitorovaly se změny, ale nikdo nepočítal s tím, že to může spadnout tak rychle bez výrazné déletrvající předchozí deformace.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vozovny - všeobecná diskuze
von Špilberk: Zase nalijme si čistého vína... Město o lávce vědělo, každé 3 měsíce dostávalo info o tom, že lávka je v háji a Dolínek s Krndou to jenom podepisovali....
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Vozovny - všeobecná diskuze
Velikost firmy je irelevantní. Důležité je, že lávka skončila bez varování ve vodě. Sice připouštím, že ve srovnání s Itálií, jsou "pouze" 4 zranění v podstatě PHOF, ale mně to jako projev šlendriánu stačí.demon píše:ad A) Pontex je jedna z největších firem v oboru.
Tak třeba v roce 2015 se psalo, že se začne stavět za 2 roky.demon píše:ad B) Od roku 2013 se na tom s různou intenzitou maká, třeba první studie na výstavbu nové haly je už z roku 2014, další studie byla dopracována 2015...
...Jestli si někdo myslí, že nový posudek může něco změnit je naiva....
Loni, když se Hloubětín zavíral, tak se říkalo, že havarijní stav střechy urychlí demolici, protože bude v létě "havarijní bourání". Nebylo, střecha furt drží a holt stihl přijít Herr přehodnocovač.
Ovšem sebekriticky uznávám, že posuny vytrubovaných termínů jsou (ve srovnání s posuny vytrubovaných termínů na metru D nebo jakékoliv nové TT) minimální.
O novém posudku si nemyslím nic, jen čekám, co z toho vyleze.
Pokud si pamatuju, tak to provizorium má být na 30 let, což ve světle současného dění v Praze je úplně normální most.demon píše:Proto nebudeme mít novou trojskou lávku, ale provizorium, proto nebude nový přemostění Vltavský, ale x studií, proto se zakonzervuje Libeňskej most, proto nebudou pokračovat postupný rekonstrukce eskalátorových tunelů, ale budeme zavírat najednou celý stanice nebo trasy...
Najelo se na systém po mě potopa...
Taky původní lávka byla provizorium, Libeňák je taky provizorium a teď jen čekám, kdy někdo objeví, že střecha Hloubětína je taky provizorium. (Navíc Libeňák jde prostě za Dolínkem - už navždy)
U eskalátorů je to jednoduché: když se něco podělá, tak přesně víme, kdo je viník.
A Vltavská: Když tam IPR maluje koncertní halu a úrovňovou křižovatku, tak nelze čekat nový most. Nějak teď nevím, jestli je to vyloženě pirátský nápad nebo se to řešilo už před tím (před volbami).
edit: strejda gůgl pomohl: koncertní hala na Vltavské není úplně nový nápad.
Naposledy upravil(a) von Špilberk dne 31.1.2019 15:48, celkem upraveno 3 x.
Re: Vozovny - všeobecná diskuze
Kde je pan Kasme se svým foťákem a průzkumným psem, když ho člověk potřebuje?demon píše:Nejen to, už je téměř hotové, tedy bavíme-li se čistě o kolejišti. Hala bude později.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vozovny - všeobecná diskuze
Demon: Tak jsem to myslel... Obávám se toho, že jiný posudek řekne, že možná to půjde opravit a jsme u Libenáku II. Všechno letí do koše a jede se znovu...
Že i v rámci funkčnosti bude lepší bourat a postavit novou se prostě upozadí... Ale jestli to je jak píšeš, tak snad k tomu nedojde...
Že i v rámci funkčnosti bude lepší bourat a postavit novou se prostě upozadí... Ale jestli to je jak píšeš, tak snad k tomu nedojde...
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6706
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vozovny - všeobecná diskuze
Nejen to, už je téměř hotové, tedy bavíme-li se čistě o kolejišti. Hala bude později.
Re: Vozovny - všeobecná diskuze
Už se začalo.P_V píše:Už se aspoň začne stavět to odstavné kolejiště v ÚD?