Budoucnost vozového parku po příchodu 250. vozu 15T

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3316
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Budoucnost vozového parku po příchodu 250. vozu 15T

Příspěvek od Karosák » 10.2.2019 11:01

Ale když vidím stav 9102, která v dílenském okénku vypadá již rok zcela netknutě, jestli by nebylo rychlejší to také přistrčit tomu Parsu, který už má také natrénováno.
Připomíná mi to Vyčítala, jehož děda stavěl Cadillac - čas 3:35 https://youtu.be/Tt0Cut9C2Xw :D Tímhle tempem budou KTN potřeba, protože budou hotové akorát při vyřazování 14T =P~

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9560
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Budoucnost vozového parku po příchodu 250. vozu 15T

Příspěvek od 9001 » 09.2.2019 16:42

TKT Kvatro nebo jak se to jmenovalo, ale pak přišlo nepsané pravidlo, že 30m+ musí mít být z Plzně...

Z papírů T3 lze postavit KT3 ala Plzen, ale to spolehlivostí moc neoplívá,navíc rámy T3 nejsou úplně ideální housenku... Stejně jako K3 z K2 v Brně...

A "kloubová" T6 je jenom výkres z ČKD... :-(

http://www.prazsketramvaje.cz/view.php? ... 2006041007

Uživatelský avatar
MKzB
Uživatel
Příspěvky: 291
Registrován: 19.1.2007 16:49
Bydliště: Bezkov (u Vídně)
Kontaktovat uživatele:

Re: Budoucnost vozového parku po příchodu 250. vozu 15T

Příspěvek od MKzB » 09.2.2019 16:15

Vyrobit novou KT8 jde. Dokonce má na to Pars licenci, nebo to aspoň nabízel, než ho koupila Škodovka.
Při troše snahy by se to dalo postavit na papíry T3/T6.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3316
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Budoucnost vozového parku po příchodu 250. vozu 15T

Příspěvek od Karosák » 08.2.2019 19:54

Ale když máš papíry a nějaké torzo, které alespoň částečně tvarem připomíná tramvaj, byť to bude ementál, vyrobit to znovu lze (a dokumentace ke KT/N asi v naší kotlině k sehnání bude). Jestli to chápu dobře. Ale bez nějakého TP původního vozu vyrábíš totéž nikoliv jako ND, ale jako nový vůz, který už dnes nejspíš neschválíš, bo by tě asi čekalo kompletní schvalovací anabáze. A pak už to celé ztrácí smysl a je lepší koupit něco nového, co je už schválené a vyrábí se. Ale vyrobit to nebude problém...

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1521
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Budoucnost vozového parku po příchodu 250. vozu 15T

Příspěvek od XSC » 08.2.2019 19:41

Tady nejde jen o papíry, krajní články se snad nové nevyrábí.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3316
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Budoucnost vozového parku po příchodu 250. vozu 15T

Příspěvek od Karosák » 08.2.2019 16:20

Pro naše potřeby do těch 63 kusů nás myslím HU zásobí dostatečně. A něco by možná časem káplo z Košic, Brna či Plzně....ale to asi nebude potřeba. V té době už by asi byl nákup něčeho nového nanejvýš potřebný. Jo a ještě možná Sarajevo, pokud nám jde především o papíry :D

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1521
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Budoucnost vozového parku po příchodu 250. vozu 15T

Příspěvek od XSC » 08.2.2019 15:00

A nedojdou spíš ty KT? Kde je brát?

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3548
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Budoucnost vozového parku po příchodu 250. vozu 15T

Příspěvek od P_V » 08.2.2019 13:54

Pokud by byly nové obousměrné vozy, obávám se že budou totálně neprůchodné kvůli zátěži na nápravu, která se dnes počítá z nesmyslných 8 osob na m2. U protilehlých dveří nebudou sedačky, a ta místa k stání navíc se budou muset kompenzovat čtyřstupem sedaček ve zbytku vozu.

Jestli bude celkem 63 KT8 reko, jaká čísla dostanou? Vyplní se řada ještě dolů, 9050,9049,9000? Už chápu proč tak nekulatý počet, ona dojdou čísla :)

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 824
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Budoucnost vozového parku po příchodu 250. vozu 15T

Příspěvek od mart337 » 08.2.2019 13:35

demon píše:
P_V píše:10 dalších reko KT8, nebo 80 nových obousměrných, to je trochu nevyvážené... chtělo by to ujasnit, jak moc hodlá DP tu obousměrnost využívat.
8 dalších, 55 jich máme už teď. Část už za polovinou životnosti, takže určitý počet nových obousměrných vozů bude tak jako tak nutný.
V plánu jsou dvě tratě ukončené bez smyčky, takže i vyjma výluk budou potřeba každopádně a úplně to nezáleží na ujasnění DP.
Vzhledem k výše citovanému a případnému potřebnému rozvoji i další dopravy po městě i dopravy mimo město, bych navrhl navýšení i třeba o mix 50 a 50.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 5966
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Budoucnost vozového parku po příchodu 250. vozu 15T

Příspěvek od demon » 08.2.2019 12:17

P_V píše:10 dalších reko KT8, nebo 80 nových obousměrných, to je trochu nevyvážené... chtělo by to ujasnit, jak moc hodlá DP tu obousměrnost využívat.
8 dalších, 55 jich máme už teď. Část už za polovinou životnosti, takže určitý počet nových obousměrných vozů bude tak jako tak nutný.
V plánu jsou dvě tratě ukončené bez smyčky, takže i vyjma výluk budou potřeba každopádně a úplně to nezáleží na ujasnění DP.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4244
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Budoucnost vozového parku po příchodu 250. vozu 15T

Příspěvek od Bobik » 08.2.2019 11:14

Nevyvážený to možná je, ale vidím v tom jistou logiku. Jít do KT ve velkým nemá smysl, proto jen 10 (a spíše coby nouzovka ve variantě nejsou prachy) a když už nový dlouhý tram, proč ne obousměrný (nebude-li rozdíl v ceně mezi jedno a obousměrným moc velký, pokud ano, pak jednosměrný). Pořád je lepší mít to a nepotřebovat, než potřebovat a nemít (ať už jde o cokoli). 8-) :D

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3548
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Budoucnost vozového parku po příchodu 250. vozu 15T

Příspěvek od P_V » 08.2.2019 0:25

10 dalších reko KT8, nebo 80 nových obousměrných, to je trochu nevyvážené... chtělo by to ujasnit, jak moc hodlá DP tu obousměrnost využívat.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 5966
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Budoucnost vozového parku po příchodu 250. vozu 15T

Příspěvek od demon » 07.2.2019 19:52

Varianty:
- nákup nových 32m dlouhých obousměrných vozů (cca 80 ks) nebo
- nákup nových 32m dlouhých jednosměrných vozů (cca 80 ks) nebo
- nákup nových krátkých vozů (např. EVO1 - cca 160 ks),
- rekonstrukce obousměrných vozů (KT8 - konečný stav 63 ks),
- rekonstrukce T3R.P na T3R.PLF - konečný stav 100 ks).

Předpoklad dodání prvních 3 variant mezi lety 2025 - 2026.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3316
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Budoucnost vozového parku po příchodu 250. vozu 15T

Příspěvek od Karosák » 07.2.2019 19:11

Je tu světlo na konci tunelu, když řekněme T6 95'-20', a 14T 06', tak už nám zbývá jen 12 let a jsme vlastně za půlkou. To už vydržíme :D

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4244
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Budoucnost vozového parku po příchodu 250. vozu 15T

Příspěvek od Bobik » 07.2.2019 17:02

fricoolinek2 píše:....a byl-li by zájem, tak by je prodal. Co to tedy ale znamená?
To znamená, že, protože, nýbrž a jelikož jsou ty krámy nanic, nechce se nikomu do nich vrážet prachy a je snaha se jich zbavit, jenže je to už asi miliontý pokus o jejich prodej a protože je nikdo nechce, tak nám stejně zůstanou. :lol:

Odpovědět