Tramvajové tratě a příslušenství

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od XSC » 25.7.2019 20:41

Pamatuji se, že se to dělávalo na dráze, teď už jsem to dlouho neviděl. Nedělala se s tím žádná věda, nic se nijak extra nečistilo, koleje se z boku nastříkaly. To, že to sleze, ničemu nevadí, další rok se to cákne znova.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od P_V » 25.7.2019 20:18

Ve Würzburgu natírají koleje na bílo, aby se méně zahřívaly a kroutily. Mohlo by se to uplatnit i u nás. Nevím ale, jak se řeší ta rez a okuje. Buď by se musely perfektně vypucovat drátěným kartáčem (a odrbat přitom upevňovadla, bokovnice atd), nebo použít hodně drahou barvu na rez, jinak to rychle sleze.

https://www.novinky.cz/zahranicni/51145 ... edrum.html

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od von Špilberk » 03.7.2019 8:31

Jáma Barrandov...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od von Špilberk » 14.6.2019 10:41

Jáma Barrandov...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od mart337 » 06.5.2019 19:08

P_V píše:Nejkrutější je, jak je půlka obrazovky zaplácnutá konstantním piktogramem tramvaje, a zbylé informace se tísní drobným písmem v koutě. Ta cedule měla být klasicky malovaná na plechu, nad tím vším.
Když porovnávám tento výsledek třeba s Otakarkou, tak je to v zásadě stejně členěné (akorát na Otakarce je sloupek rozšiřený) a díky tomu je pravý sloupeček s čísly linek tady tak uzoučký a málo čitelný. Což je samozřejmě výrazná chyba. Ideální by bylo ten piktogram posunout trochu vlevo a asi i malinko zmenšit, ale asi možná je dána velikost nějako normou??? Jinak typově je vlastně stejný s ostatními sloupky.
Kdyby se piktogram vyšoupl nahoru, tak co by bylo vedle těch čísel linek??, a sloupek by už byl opravdu šíleně vysokej.
Tu horní nástavbu bych prostě udělal širší, jako je to u jiných sloupků. Už je to vysoko nad hlavama procházejících lidí, tak by to nemuselo vůbec vadit, kdyby byl rozšířen o cca 5 - 10 cm.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od P_V » 06.5.2019 11:36

Nejkrutější je, jak je půlka obrazovky zaplácnutá konstantním piktogramem tramvaje, a zbylé informace se tísní drobným písmem v koutě. Ta cedule měla být klasicky malovaná na plechu, nad tím vším.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Karosák » 05.5.2019 18:37

Prosím pěkně, ten hustokrutej označník ve Vysočanech požívá k zobrazování e-ink jako čtečky? Nápad dobrý, ale provedení tradičně naprosto šílené :smt078 :cry:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od 9001 » 19.4.2019 21:37

Pan Šurovský nestíhá stříhat pásky:lol:

Ale uznávám, že pan radní pro dopravu na FB perlí fakt dobře :D:D.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4737
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od MOp » 19.4.2019 18:29

Vrsek se slavnostne predstavoval dnes kolem 13 hodiny. Fotky sem jiste nekdo doda. Ja tam nebyl, takze nemam.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Bobik » 19.4.2019 18:06

Ale vždyť tam ta značka vlastně je, na vrcholek sloupku byla doplněna v ozdobném rámečku (neumím sem dát fotku). Ten předchozí obrázek je ještě z "nehotový" zastávky.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od mart337 » 19.4.2019 13:54

P_V píše:Bez značky IJ4a je ta zastávka špatně označená. Vždyť i ve vozovně tam tu značku dali, s obrázkem historické tramvaje.
Tady asi být nemusí, neb to není pozemní komunikace, ale jen pěší cesta. Ve vozovně to je místní komunikace. Ale stejně bych ji tam dal, takhle to podle mne vypadá dost blbě.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od P_V » 19.4.2019 11:48

Bez značky IJ4a je ta zastávka špatně označená. Vždyť i ve vozovně tam tu značku dali, s obrázkem historické tramvaje.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od 9001 » 19.4.2019 11:26

Von: Retro jako Černokostelecká :D:D:D.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od von Špilberk » 19.4.2019 10:16

P_V píše:Z vyvýšeného úzkého ostrůvku bude obecenstvo padat, to už by bylo lepší vyvýšit celou cestu. Nebo tam bude krásné RETRO trubkové zábradlí? :)
Tak z fotek té úžasňákovité zastávky, je vidět, že starosti byly zbytečné. Oni se nezmohli na vůbec žádný ostrůvek. :lol: :roll:

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od von Špilberk » 10.4.2019 13:55

9001 píše: A vyhrabe se historická tramvaj z té kuse koleje? Pamatuji si jak se T2 před lety z té echt hnusné koleje moc nechtělo.
To se provozem očistí. Když tak tam bude zajíždět cvička a jezdit chvíli sem a tam. 8-)

Jinak jsem ale hrubě nespokojen: Takhle bez širší úvahy jen tak někde zřídit zastávku. Ani se neudělala EIA, jestli provoz zastávky nebude rušit pářící se veverky na okolních stromech. Kloknerův ústav neudělal statický posudek chodníku, jestli snese zvýšenou zátěž šotoušů. Nebyla vyražena průzkumná štola pro geologický průzkum, takže nevíme, co je pod tím. ČVUT neudělalo studii dopravní situace v celé Stromovce, chybí SWOT analýza, nebyla projednána možná variantní řešení situace, nebyla zvážena možnost zřízení přívozu na blízkém rybníčku, případně lanovky atd. A místo řádného projednání (nejméně 10 - 15 let) Z:arrow: bum prásk a rovnou je zastávka. To se snad v Praze takhle nedělá. (-X (-X (-X (-X

Odpovědět