Nové tramvajové tratě

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MARV
Uživatel
Příspěvky: 91
Registrován: 06.1.2014 18:58

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od MARV » 21.5.2019 14:11

Ještě k tématu. Já osobně myslím, že každá dopravní stavba má svůj efekt a potenciál. Tím nemyslím jen tramvaj a metro, ale i železnice a konec konců i dálnice. Mne na škole kdysi učili o MHD, že autobus a trolejbus je doplněk ke kapacitní kolejové dopravě, kterou má být v Praze metro a tramvaj, v současné době i železnice. Že se to v Praze již v dobách mých studií nedařilo, byl fatální nedostatek všeho. Když si jen vzpomenu, jaký stav byl TT v té době např. v Jamrtále, kde občas byly koleje tak propadlé, že je člověk musel hledat, je věc jiná. Ke všemu jak jsem již psal přibyla politická rozhodnutí (laciná ropa ze SSSR) a tak učení o dopravě bralo za své. Nakonec ještě někteří pamatují překryvné autobusové linky, myslím od čísla 200 výš a o korunu dráž.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od demon » 21.5.2019 11:55

P_V píše:MARV: Je takové empirické pravidlo, že nad 10 zastávek už je vždy rychlejší jet metrem. Z Vodičkovy na Olšana je to 7 zastávek. Z P+R u D0 to k metru Kobylisy bude 8 zastávek a to jste teprve na kraji souvislé zástavby Prahy.
Takové hloupé pravidlo, co nedává příliš smysl...
Kupříkladu Vozovna Hloubětín - Nám.Míru (jedna z mých nejčastějších tras - 23 zastávek) vítězí vždy tramvaj, mimo špičku a o víkendech drtivě.
Sednu a jedu, žádný fárání, čekání a pochodový cvičení.
Tak nějak se to má s tim "empirickym pravidlem". :wink:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 21.5.2019 11:46

MARV: Jenže nelze porovnávat rok 1980 vs 2019... At už samotným počtem obyvatel, který narostl poměrně výrazně a nebo i dojíždějícími do škol, za prací atd. :wink:

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od P_V » 21.5.2019 10:41

MARV: Je takové empirické pravidlo, že nad 10 zastávek už je vždy rychlejší jet metrem. Z Vodičkovy na Olšana je to 7 zastávek. Z P+R u D0 to k metru Kobylisy bude 8 zastávek a to jste teprve na kraji souvislé zástavby Prahy.

MARV
Uživatel
Příspěvky: 91
Registrován: 06.1.2014 18:58

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od MARV » 21.5.2019 10:10

P_V docela se mi líbí, jak se zde rozjela diskuze zastánců a odpůrců tram, jak padají tvrdá slova pro a proti. Nepatřím k těm co planě zastávají to či ono, ale z vlastní dlouholeté zkušenosti vím, že na rozdíl od jiných měst v zahraničí, Pražáci MHD využívají více, i když na ní hartusí. Když vrátím do minulosti, tak se spuštěním A došlo k dramatickému omezení tramvají z Prahy 6 ve směru do centra a rušily se mnohé TT. Také bylo řečeno, kdo by pokračoval tramvají z Hradčanské dál, když mu tam pojede metro. Na zrušení byla i TT na Chotkově ul. K té nakonec nedošlo, ale provoz na ní byl značně osekán. Myslím, že tam tenkrát zůstala jen 22. No a když se dnes podíváme kolik linek tam projíždí dnes, tak jsme přibližně na tom samém, co dříve a dokonce i ta obsazenost těch tramvají je tam značná. Takže tvrdit, že když někde zavedu tramvaj, tak s ní nikdo dál nepojede než na metro je trocha utopie. Nedávno jsem si našel ve vyhledávači IDOS nejsnazší a nejrychlejší cestu z Vodičkovy k Olšanským hřbitovům. Přátelé, nebudete věřit, ale přímo tramvají to vyjde na 15 min. a s kombinací s metrem 22 min. Píšu tak, jak mi bylo ve vyhledávači nabídnuto. Takže bych neměl strach, že by po případném protažení tramvaje kamkoli z ní všichni nejbližší stanice metra vystoupí a dál s ní nepojedou. To je i ten příběh Hradčanské i ostatních stanic metra. Tím nechci říci, že jsem proti metru, naopak nebýt metra tak doprava v Praze kolabuje, stačí vzpomenout, co to udělalo v roce 2002 o povodních.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 20.5.2019 21:40

Karosák: Ono ve špičce ten kdo může už jede, sice bude brblat, ale pojede.... Navíc naprosto nic se v tomto případě neroztahuje... Není to Praha, kde má smysl i přes den přejíždět, ale z těch vesnic, kde je COOP, škola do 5.třídy a jinak tam chcípl pes tohle nikdy generovat nebude... To je krásně vidět právě i na intervalech busů, kde ráno je klidně 8 minut a pak klidně hodinu...

Navíc pořád se bavíme o vlaku resp. metru... Tramvaj NIKDY, pokud nebude oddělená od ostatní dopravy, nikdy nemůže tomu konkurovat...

V Kobylisích zony jsou a já si před domem zaparkuji na pohodu :-). Protože Bohnice/Čimice už jsou moc daleko od kapacitní zajímavé dopravy směr centrum...

A k tomu parkování. Pokud opravdu potřebuji autem do centra např. na celý den, tak se mi vyplatí "risknout" pokutu, protože MOŽNÝCH 300 Kč za den je levnější než celodenní parkování např. v Palladiu. Ale když vezmeme i poctivce, tak nové zony SONE nefungují, takže ano o víkendu věřím, že nárůst IAD bude brutální...

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od P_V » 20.5.2019 21:15

Ale uznej, že když ten autobus z okolních vesnic dojede až k metru, že je to komfortnější a v porovnání s tramvají to vyžaduje investici 0 Kč. A ty peníze by šly utratit lépe jinde. A kdo pojede autem z okolí, zaparkuje na tom P+R u křižovatky Ústecká-D0 a může stejně dobře pokračovat tím autobusem, kde to už bude v zóně P. Naopak nepředpokládám, že by tou tramvají jel dál než na metro.

Vím, "peníze by šly utratit lépe jinde" jsou z EU a kvaltuje se, aby vůbec nějaké dala, takže se tlačí i nápady, které by při financování z vlastní kapsy dostaly nižší prioritu, zato však jim nic nebrání.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Karosák » 20.5.2019 20:57

9001 píše:Výsledný stav bude takový, že spousta lidí radši vezme auto ... Ano ve špičkách to zkousnou, ale mimo ni si dovolím tvrdit, že bude brutální nárůst IAD...

Protože abych jel z Klecan 3 km do Zdib, kde budu přestupovat na tram, abych popojel na Kobylisy a tam fáral do metra... Iluze,že někdo pojede 17 ze Zdib až do centra je hodně utopická...
Hmm...a kam tím autem dojede? A jde nám přeci právě o ty špičky, které se plíživě roztahují do celého dne...Tam, kam se už dneska nedá dostat bo ucpáno dopoledne tam, odpoledne zpátky? A když už TAM doskáčeš, kde zaparkuješ? Zóny se rychle a logicky šíří - u nás na 10 se o nich ani nemuklo, do chvíle, než se namalovaly na Vinohradech a vše se přelilo sem. A tyto "nájezdové oblasti" to dostihne velmi rychle. A pokud v Bohnicích ještě nejsou, tak poté co je někdo namaluje v Kobylisích, se Bohnice zas_rou dojížděči a domino bude padat dál. Nebo necháš auto v těch parkovacích domech, které svět neviděl? Možná zní suprově, že nové projekty musí mít parkovací místa, ale jak se z nich/ k nim dostat, když už dnes je to očistec? Parkovací místa v centru jen vygenerují další dopravu :devilsmokin
Dovolím si parafrázi: Iluze, že někdo pojede autem z Chýnice, nebo Tachlovic 3 km k zast. Jinočany, aby popojel Skem a na Smíchově fáral do metra je utopická.
Asi úplně není, protože všechny zastávky a stanice Eska ve StČ kraji jsou obsypány v PD IAD a samosprávy toto musí řešit.
A to i takové díry, jako Jinočany, nebo Chýně-jih. A to se nebavíme o nádražích u Berounky. Proč? No protože už prostě není kam. Na Zličíně u metra je to bez šance, do centra je to bez šance... atd a tonoucí se stébla chytá Z:idea: A když se na to vykašleme dnes, kdy už je situace na radiálách opravdu k zamyšlení, jak to bude vypadat za 10 let?? Stejně se to postaví, jen se ještě musíme v těch sr_čkách chvíli podusit, než to někteří pochopí a to jen celý projekt prodraží. Ale lidé jsou nepoučitelní, takže si to asi musíme vyžrat a pomoci musí opravdu až krize. Smutné [-o<

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1542
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Radek » 20.5.2019 16:04

P_V píše:Podle mě by z hlediska přímé obsluhy větší smysl měla tramvaj z Ďáblic do Líbeznice. Ten návrh do Zdib se dělá jen proto, aby si někdo mohl odškrtnout, že zklidnil další "zbytečně moc pruhovou" silnici.
Zdibský projekt právě umí rozvětvení jak na Líbeznici, tak do Odolenky.

MARV
Uživatel
Příspěvky: 91
Registrován: 06.1.2014 18:58

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od MARV » 20.5.2019 16:02

thriller2 koukám, že podceňuješ první republiku, autobusy sice nebyly takové jako nyní, ale byly. Ještě k ceně, je pravda, že tram trať se musí celá vybudovat na rozdíl od tratí autobusů, kde stačí pouze vy\budovat obratiště se sociálkou pro personál. Je nutné si ovšem uvědomit, že stavba a provoz silnic také něco stojí, ale je fakt, že to platí někdo jiný a ne provozovatel, jako TT. Zase na druhou stranu, ta tramvaj, se dá ve spoustě případů od IAD efektně oddělit a tím je značně spolehlivější. Určitě již slyším námitku, že to lze řešit bus pruhy. To je sice pravda, ale bus pruhy musí být širší, nežli pruhy pro TT a prostor taky něco stojí, nehledíc na naštvané řidiče IAD, kterým tyto pruhy vadí.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 20.5.2019 15:47

Marv: To by ovšem v projektu nějaké VELKÉ P+R muselo být... Navíc nejsme Brno, kde tramvaj z Bystrce potká první auto u ZOO, kde je křížení kryté SSZ a pak až prakticky v centru...

thriller2: Rychlejší je relativní... Stačí jedna malá výluka, trolej u Výstaviště a nebo prostě jenom akce na Výstavišti a už nikomu do toho moc nechce...

Mart: Svým způsobem by bylo řešení obrovské P+R u Střížkova... To by se někdo nesměl být parkovacích domů ;-).

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od XSC » 20.5.2019 15:16

thriller2 píše:Dnes se vzhledem k cenám nových vozů a hlavně cenám za stavbu nové TT tramvaj ekonomicky nevyplatí nikam (ani tam, kde by nahradila plné autobusy jezdící po minutě).
Což je samozřejmě nesmysl. U autobusu budu potřebovat mnohem víc řidičů a ta komunikace, kterou budou poškozovat, je taky města. Tramvaj je sice drahá, ale taky dlouho vydrží (pravda, u Škody je to otázka), autobus za tu dobu musím koupit několikrát.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od mart337 » 20.5.2019 14:47

No pánové, nevím co teda chcete. Tak se na všecho můžem vykašlat a to P+R si vystavět přímo na Kobylisích. Vystavíme tam obrovské parkovací domy, aby cestujicí měli přestup u nosu. Tam je místa habaděj.
A nebo druhá varianta může být vystavět větev metra C do Zdib. Tam pak můžou rovnou přesedat z aut bez dalšího přestupu.
A nebo se dohodněte s Babišem, aby Vám ve vládní čtvrti udělal obrovská podzemní parkoviště. Tam by to taky mělo být hned u metra a bez dalšího přestupu.

Uživatelský avatar
ZXS91
Uživatel
Příspěvky: 1019
Registrován: 23.3.2010 19:11
Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od ZXS91 » 20.5.2019 14:37

thriller2 píše:...třeba na Prahu 6 je to tramvají (třeba 17 + 8/26, 17 + 1/25) rychlejší, než MC a MA.
Párkrát už mě napadla myšlenka linky Kobylisy - Stross - Hradčanská - někam dál... Z Kobylis na Hradčanskou by to bylo rovných dvacet minut, metrem i s přestupem a fáráním 27+. Ale kde na to vzít, kde to ukončit a kdo s čím to odjezdí... :lol: 8-)

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od thriller2 » 20.5.2019 14:33

-> MARV: Nechápu, jak se může někdo ohánět stavbou TT za první republiky. Vždyť tehdy nebyly autobusy, takže se tramvaj vyplatila za jakýchkoliv okolností - i do polí. Dnes se vzhledem k cenám nových vozů a hlavně cenám za stavbu nové TT tramvaj ekonomicky nevyplatí nikam (ani tam, kde by nahradila plné autobusy jezdící po minutě). Jediný, co ty vysoké výdaje za tramvaj může ospravedlnit je, že se s ní lidi dostanou bez přestupu do centra (nebo někam, kam potřebujou), že pojede rychleji, než autobus, nebo že přetáhne lidi z IAD (a možná ještě že tolik nesmrdí a není tak hlučná).
-> 9001: třeba na Prahu 6 je to tramvají (třeba 17 + 8/26, 17 + 1/25) rychlejší, než MC a MA.

Odpovědět