A co Depo Hostivař? O tom se nějak nemluví.
Nové tramvajové tratě
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Nové tramvajové tratě
Co jineho melo vznikat?
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10207
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
Zahradní město je asi jediné co reálně vznikne v nějaké rozumné době, protože nikdo nebude chtít tahat M22 komplet do Hostivaře...
Re: Nové tramvajové tratě
https://deska.praha.eu/files/0DbNyWHeY3 ... o%20SP.pdf
STAVEBNÍ POVOLENÍ
pro stavbu
„Smyčka Zahradní Město“
STAVEBNÍ POVOLENÍ
pro stavbu
„Smyčka Zahradní Město“
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10207
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
To je super zpráva, ale když jsem viděl Lomeckého na FB se statusem "Dneska by to šlo", tak jsem si říkal, že k tomu 1000 a jednomu problému přibyl 1000 a druhýMARV píše: ↑19.1.2020 15:33Žádný konec snu o tramvaji na Václavák, neb i nová koalice návrat tram podporuje.von Špilberk píše: ↑14.1.2020 17:10„Konec mafie bratrů Čižinských“. Na Žofíně vzniká nová koalice Prahy 1
https://prazsky.denik.cz/zpravy_region/ ... lstvo.html
Taky konec snu o tramvaji na Václavák
Re: Nové tramvajové tratě
http://urdeska.praha.eu/files/Smy%C4%8D ... KH7bOslw==
Oznámení zahájení stavebního řízení
„Smyčka Zahradní Město“
Oznámení zahájení stavebního řízení
„Smyčka Zahradní Město“
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4463
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Nové tramvajové tratě
DPP má povolení pro tramvaj do Slivence, začne stavět prvních 40 metrů kolejí
https://zdopravy.cz/dpp-ma-povoleni-pro ... eji-39165/
https://zdopravy.cz/dpp-ma-povoleni-pro ... eji-39165/
Re: Nové tramvajové tratě
Návrh územní studie Michle.
http://www.praha4.cz/Pracovni-navrh-uze ... ichle.html
Obsahuje návrh vedení TT Michle - Budějovická. Pod magistrálou je navržena splítka, zastávky se Brumlovce tak nějak úplně vyhýbají (výkres Doprava).
http://www.praha4.cz/Pracovni-navrh-uze ... ichle.html
Obsahuje návrh vedení TT Michle - Budějovická. Pod magistrálou je navržena splítka, zastávky se Brumlovce tak nějak úplně vyhýbají (výkres Doprava).
Re: Nové tramvajové tratě
9001.: No to je hezký, ale zkus v Praze sehnat koridor, kde mezi zástavbou je prostor 75 m pro výstavbu tramvajové tratě alá Bystrc. No možná tak souběžně s jižní spojkou, tam by to možná procpat šlo. Tady asi můžeme uvažovat o Komoku. atřeba jeho prodloužení do Komořan a třeba na Zbraslav. Tam by se asi nějaká rychlodráha šla nacpat.
A jak jsem napsal, šlo by teda postavit velké parkoviště na konečné v Letňanech místo vládní čtvrti. Jinde asi u metra není místo, na Kobylisích žádné parkoviště nepostavíš. Takže pak zbývá opravdu postavit odbočku metra na Zdiby místo tramvaje, aby si lidi mohli vozit zadek bez přestupu.
A jak jsem napsal, šlo by teda postavit velké parkoviště na konečné v Letňanech místo vládní čtvrti. Jinde asi u metra není místo, na Kobylisích žádné parkoviště nepostavíš. Takže pak zbývá opravdu postavit odbočku metra na Zdiby místo tramvaje, aby si lidi mohli vozit zadek bez přestupu.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10207
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
mart337: Jenže pořád je to tramvaj co se bude plazit po klasické komunikaci s tím, že stržená trolej u Výtoně a policajt u Výstaviště = problém...
Prostě to není Brno ala Bystrc/ Líšen/Lesná, kde má tramvaj minimální kontakt s ostatní dopravou...
Navíc přestup v zemi nikoho... Tenhle přestup lidi akceptují na Zličíně/Černém Mostě, protože metro...
Prostě to není Brno ala Bystrc/ Líšen/Lesná, kde má tramvaj minimální kontakt s ostatní dopravou...
Navíc přestup v zemi nikoho... Tenhle přestup lidi akceptují na Zličíně/Černém Mostě, protože metro...
Re: Nové tramvajové tratě
Tahle trať má opravdu smysl, jen jako svoz od Zdib s nějakým větší parkingem u D8 a její případné protažení do Odolené Vody. Vesnice (Sedlec, Bašť a Panenské Břežany) to musí obcházet, do uliček vesnice tramvajovou trať nenacpete. Takže je jedině možnost pak mít nějakou větší novou zástavbu v okolí tratě u vesnic. A směřovat to někam jinam dál už nemá cenu, protože tam je zase železnice.
Re: Nové tramvajové tratě
Kéž by tam nějaká zástavba aspoň blíže ku Praze vznikla. Jenže dost těžko. U zastávek Počeradská a Prunéřovská je zástavba na východě tak "inteligentně" navržena, že je neprůchozí. Kolmé ulice jsou v poslední řadě domů přerušené. Nové sídliště tam asi nevyroste a kdyby, tak se z něj na tramvaj nedojde. Na západě je průmyslová zóna a u Prunéřovské opět neprůchozí špunt. (edit: na západ od zast. Prunéřovské je to v jednom místě průchodné a sídliště tam roste, tak aspoň něco...) U zastávky Měděnecká je zas v docházkové vzdálenosti jen smetiště, tam asi bytovky taky neporostou. Pak máme kilometrový koridor na průchod D0, tam by nové domy stavěl jen... nerozvážný jedinec. Vyroste tam u D0 Tesco. Tím se ocitáme mimo město, nicméně to už je pak jen jedna zastávka ve Zdibech u kostela a dál se to všem potenciálně zajímavým oblastem důsledně vyhýbá.
Možná že tam budou jezdit výhradně 14T rychlostí 80 km/h, když EMA dá
Možná že tam budou jezdit výhradně 14T rychlostí 80 km/h, když EMA dá
Re: Nové tramvajové tratě
Pořád je tu ten problém s docela nízkou průměrnou rychlostí tramvaje. Upřímně řečeno to není tak hrozné, ale něco jako trať do Zdib by tomu dala vyvstat jako nic jiného. Tramvaj za městem prostě nemůže suplovat místní dopravu se zastávkami po 300-400 m. Představte si, že vznikne souvislá zástavba mezi Chabry a Zdiby a adekvátně k tomu i další tramvajové zastávky. Pro dojíždějícího ze Sedlce (nebo nedej bože odněkud dál) to znamená 6 km courání než se vůbec dostane na Kobylisy. To je více, než je vzdálenost mnoha současných konečných od centra Prahy. To je prostě neúnosné.
Mě by se tramvaj do Zdib líbila, ale musí být dost rychlá, konec konců ta výpadovka je na to ideální. Neříkám žádná rychlodráha, ale i těch 60 km/h je dost když se nestaví u každého patníku. Zastávky nejméně po 1 km, vždy alespoň malým parkovištěm. Věřím, že kdyby to vypadalo takto, tak P+R v Sedlci bude praskat ve švech. I prodloužení na Odolenu Vodu a Líbeznici/Bašť pak bude dávat smysl.
Je nutné si otevřeně přiznat fakt, že ta trať nemůže suplovat všechny autobusové linky, které po Ústecké jezdí. Něco například musí zůstat pro místní obsluhu, jak jsem psal, tu tramvaj za město prostě zajišťovat nemůže. Jen se to velmi špatně politicky prodává. Jinak ta trať má samozřejmě i své slabší stránky, jako třeba omezený potenciál pro dojížděče za Kobylisy do centra.
Obávám, že se to zazdí jako místní courák na nic. Stavět tratě za městem je prostě úplně něco jiného než stavět tratě přímo v Praze, ať jich tam máme kolik jich máme. Takže to chce pořádně promyslet.
Mě by se tramvaj do Zdib líbila, ale musí být dost rychlá, konec konců ta výpadovka je na to ideální. Neříkám žádná rychlodráha, ale i těch 60 km/h je dost když se nestaví u každého patníku. Zastávky nejméně po 1 km, vždy alespoň malým parkovištěm. Věřím, že kdyby to vypadalo takto, tak P+R v Sedlci bude praskat ve švech. I prodloužení na Odolenu Vodu a Líbeznici/Bašť pak bude dávat smysl.
Je nutné si otevřeně přiznat fakt, že ta trať nemůže suplovat všechny autobusové linky, které po Ústecké jezdí. Něco například musí zůstat pro místní obsluhu, jak jsem psal, tu tramvaj za město prostě zajišťovat nemůže. Jen se to velmi špatně politicky prodává. Jinak ta trať má samozřejmě i své slabší stránky, jako třeba omezený potenciál pro dojížděče za Kobylisy do centra.
Obávám, že se to zazdí jako místní courák na nic. Stavět tratě za městem je prostě úplně něco jiného než stavět tratě přímo v Praze, ať jich tam máme kolik jich máme. Takže to chce pořádně promyslet.