Tramvajové tratě a příslušenství
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10207
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
T3 a klony mají max 65 ne...KT8 to samé... 15T má papírově taky 60km/h a známe to...Jel jsem v kachně 87 ale razítko na to úředník nedá...
Reálně zvýšení rychlosti je prakticky nevyužitelné... Navíc pořád jezdíme na rozhled...
Demon byl rychlejší a Karosák to zařízl , ovšemn naprosto přesně, zařízl
Reálně zvýšení rychlosti je prakticky nevyužitelné... Navíc pořád jezdíme na rozhled...
Demon byl rychlejší a Karosák to zařízl , ovšemn naprosto přesně, zařízl
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6705
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Nechci vám kazit radost, ale 15T je homologovaná na 60 km/h a vyšší rychlost co vím výrobce odmítá, už jen kvůli známým problémům s koly, takže by to šlo maximálně u 14T, možná KT, ale to další už těžko...
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Tak jsme se zasmáli, ale jistě víme, že klíčem k rychlé a konkurenceschopné MHD je CESTOVNÍ rychlost!!! Tedy čas potřebný pro překonání úseku se všemi prostoji. A tyto prostoje zhoršují průměr nejvíce Přesně jak píše Bobik, PRŮMĚRNÁ rychlost (tedy průměr toho, kdy je vozidlo v pohybu) sice může hezky vypadat, ale o rychlosti přesunu MHD neříká nic, když ho zabiju sérií zaprasených a často zbytečných SSZ a zastávek. To má smysl u plynulých přesunů na delší vzdálenosti (letadlo, vlak, VRT). Samozřejmě by bylo fajn, kdyby na přímých 4proudovkách byla po vzoru Hradce Králové povolená 60/70 - typicky Poděbradská, horní Plzeňská, Bělohorská, Evropská, Švehlova, horní Zenklova, Střelničná... ale to výsledek nezachrání. To by sice mohlo pomoci dohánět zpoždění, ale to už zase jen řešíme důsledek namísto příčiny a zadruhé to ihned ojř využije k seřezání jízdních dob a jsme, kde jsme byli. Ale jsem pro, je to mírné zlepšení za minimální náklady (razítko a pár značek). Ovšem zvyšování na 80 je hodně drahý špás s diskutabilním přínosem. A proč drahý? Protože hranicí 60 km/h jen namátkou končí jízda na rozhled, mění se parametry TV a jeho součinnost s PTG, nemluvě o pravděpodobné nemožnosti společného provozu "rychlých" a "pomalých" tram. Tedy problém s přechodností na tyto úseky. Ani ten nejmodernější DPP v zemi, s dobrými předpoklady toto zavést, se s tím moc neposunul.
Dnes už nám cestovní rychlost spadla kam? Neříkal MŠ, že pod 19 km/h? Hnus. Kdybychom měli plošně 30 km/h, ale tramvaje nestály NIKDE kromě zastávek, a mezi nimi by vždy mohly plných 30, vyletí nám cestovní rychlost třeba na 23 km/h a.jsme spolehlivostí a rychlostí na úrovni švajcu. Jediné co může pomoci MHD je preference, preference a zase jen preference, ale to je marmý, to je marný, to je marný... A asi bych se měl omluvit za zbytečný výlev, protože tady jde o to divadélko a 80ka nám v brzké době fakt nehrozí
Dnes už nám cestovní rychlost spadla kam? Neříkal MŠ, že pod 19 km/h? Hnus. Kdybychom měli plošně 30 km/h, ale tramvaje nestály NIKDE kromě zastávek, a mezi nimi by vždy mohly plných 30, vyletí nám cestovní rychlost třeba na 23 km/h a.jsme spolehlivostí a rychlostí na úrovni švajcu. Jediné co může pomoci MHD je preference, preference a zase jen preference, ale to je marmý, to je marný, to je marný... A asi bych se měl omluvit za zbytečný výlev, protože tady jde o to divadélko a 80ka nám v brzké době fakt nehrozí
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Předpokládám že inženýři ve škodovce neoptimalizovali na krev, že by se to při rychlosti 61 km/h rozpadlo na součástky. To označení konstrukční rychlost je zavádějící, spíš by se tomu mělo říkat schválená rychlost nebo úředně dovolená rychlost. A ten úsek, kam to celé směřuje, asi bude ten do Zdib.
Naposledy upravil(a) P_V dne 31.10.2019 19:12, celkem upraveno 1 x.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Tipnu si já. O tomhle se interně mluví už dlouho, teď to jenom politici, zřejmě z potřeby prezentace alespoň nějakých úspěchů, vytáhli na světlo. Interně jsem slyšel o max 80km/h, pochopitelně jen na vozech, co to "umí" (15T) a závislé by to mělo být na Emě, která by měla umět standardní 60 odblokovat/zablokovat při vjetí/opuštění daného úseku. Takže až to bude umět Ema, tak se to spustí.
Jediná trať, kde to taknějak dává smysl jsou Modřany, pak se uvažovalo o různých koncových tratích, kde je silniční 70 (horní Evropská, Bílá Hora apod.). Leč je otázka, nakolik to kde bude mít smysl. Třeba z Obory Hvězda na Malý Břevnov se kolikrát pořádně nedá rozjet ani na 60 a už člověk musí brzdit, protože zvýšení rychlosti končí Z Vypichu od křižovatky k Oboře to samý, sice silniční 70, ale i na 60 moc krátký úsek (a proto Oboru zrušit ). V opačném směru z Malýho Břevnova to mnohdy nemá moc význam zase z časových důvodů, protože co se nažene, to se odstojí na KB Vypich (tam kolikrát jezdím "jen" 40, abych nemusel na Vypichu čumět do času).
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4462
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
https://www.e15.cz/byznys/doprava-a-log ... ji-1363786
Tramvaje v hlavním městě by mohly jezdit rychleji. O navýšení maximální rychlosti usiluje náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě) a dopravní podnik.
Až dosud jsem netušil, že konstrukční rychlost tramvají se řídí dopravními značkami, ale Anetka to bude vědět líp.„Nejvyšší konstrukční rychlost tramvají je šedesát kilometrů v hodině, není-li omezena dopravními značkami. Ty někde dovolují i rychlost sedmdesát kilometrů v hodině. Proto chceme zvýšit maximální rychlost až o deset kilometrů,“ řekla deníku E15 mluvčí DPP Aneta Řehková.
Koněvova a Švehlova bez přechodů a křižovatek Kde jakoJednalo by se o místa, kde nejsou přechody pro chodce, křižovatky nebo extrémní klesání.
...dodává Scheinherr s tím, že o konkrétním rozsahu a lokalitách, mezi kterými zmínil například ulice Koněvova či Švěhlova,
Schválně, kdo si tipneKdy se tak stane, zatím není jasné.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Za mně dobrý, líbí se mi prosklená střecha. Neurazí, neoslní... Viděno také Ruská ZC.
Ale zajímalo by mně, jak si JCD "rozebere" ty přístřešky, které mají základnu zabetonovanou v desce pod svrchní pochozí vrstvou. Ať už třeba Slavia ZC, nebo Podolské nábřeží....moment, vlastně snad všechny. To by museli povrch rozbít a zase uvést do původního stavu, nebo to fiknou u země, ale pak je to dál takřka nepoužitelné, nebo co. Vlastně celá ta fůra přístřešků po životě v městském provozu je tak trochu nepoužitelná pro secondhandové použití a tuplem v takovém množství plus náklady na demontáž
Jestli ještě nakonec nebude JCD rádo, když si to DPP převezme "na dožití". Ale chápu, že musí předcházet výhružné strašení obecenstvem na větru a dešti, přeci se nedají jentak lacino. Ukončit smlouvu na údržbu něčeho lze snadno, prostě si odvezu vercajk a už mně tam neuvidí, ale tohle...
To je jako u nás v domě, kde město provozuje kotel(nu), leč kotel je dávno odepsán, nejsou na něj už ani moc díly a technicky vzato je na konci životnosti. Nový nám po privatizaci domu pochopitelně nekoupí a samotným je jim k ničemu (neprodejný bez hodnoty a jinde použitelný už jen s velkým kutilským nadšením), demontáž a odvoz by je také něco stála a navíc atmosféra, které mají dostat v roce 21' BAN.
Takže nám jej zkusili nabídnout za skoro 200k v bláhové naději, že se ve strachu před topnou sezónou rozstřeseme a dáme jim to i s dýškem (a samozřejmě nám ten krám zůstane).
Ale zajímalo by mně, jak si JCD "rozebere" ty přístřešky, které mají základnu zabetonovanou v desce pod svrchní pochozí vrstvou. Ať už třeba Slavia ZC, nebo Podolské nábřeží....moment, vlastně snad všechny. To by museli povrch rozbít a zase uvést do původního stavu, nebo to fiknou u země, ale pak je to dál takřka nepoužitelné, nebo co. Vlastně celá ta fůra přístřešků po životě v městském provozu je tak trochu nepoužitelná pro secondhandové použití a tuplem v takovém množství plus náklady na demontáž
Jestli ještě nakonec nebude JCD rádo, když si to DPP převezme "na dožití". Ale chápu, že musí předcházet výhružné strašení obecenstvem na větru a dešti, přeci se nedají jentak lacino. Ukončit smlouvu na údržbu něčeho lze snadno, prostě si odvezu vercajk a už mně tam neuvidí, ale tohle...
To je jako u nás v domě, kde město provozuje kotel(nu), leč kotel je dávno odepsán, nejsou na něj už ani moc díly a technicky vzato je na konci životnosti. Nový nám po privatizaci domu pochopitelně nekoupí a samotným je jim k ničemu (neprodejný bez hodnoty a jinde použitelný už jen s velkým kutilským nadšením), demontáž a odvoz by je také něco stála a navíc atmosféra, které mají dostat v roce 21' BAN.
Takže nám jej zkusili nabídnout za skoro 200k v bláhové naději, že se ve strachu před topnou sezónou rozstřeseme a dáme jim to i s dýškem (a samozřejmě nám ten krám zůstane).
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4462
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4462
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
https://www.blesk.cz/clanek/regiony-pra ... u-mhd.html
Podle Chabra chce firma JCDecaux stovky přístřešků odstranit k 30. červnu 2021, kdy smlouva vyprší. Aby to stihla, bude muset s demontáží začít s předstihem
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Trávu v kolejích nahradí rostliny snášející sucho, ušetří se na zavlažování
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/tramv ... zpravy_zaz
Pak se ale musíme zamyslet nad tím, proč tam ta tráva je. Kvůli mikroklimatu. Odpařuje vodu a chladí vzduch. Sukulenty vydrží bez závlahy, to znamená, že vodu neodpařují a nechladí. Tak na co vlastně zeleň, když je s tím práce?
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/tramv ... zpravy_zaz
Pak se ale musíme zamyslet nad tím, proč tam ta tráva je. Kvůli mikroklimatu. Odpařuje vodu a chladí vzduch. Sukulenty vydrží bez závlahy, to znamená, že vodu neodpařují a nechladí. Tak na co vlastně zeleň, když je s tím práce?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4462
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
O problému s vexlí na výjezdu z vnitřní a střední ve Spojovací se ví a v rámci reklamace se bude řešit, pokud vím.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4462
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Výjezd ze střední taky není úplně hladký, možná by tam chtělo něco obrousit.
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
...která se tak nějak nepovedla, bo při výjezdu z vnitřní koleje dojde při průjezdu výhybkou k prudkému nárazu... Aspoň teda v neděli to tam kopalo do všech kol vozu...von Špilberk píše: ↑03.9.2019 14:31http://www.prazsketramvaje.cz/kratasy/o ... ci-007.jpgJedna informace ovšem chybí: jde o výhybku blokovou, takže máme unikát blokovou čepovku.Jedinou výhybkou, vyměněnou v rámci této opravy je ta na sjezdu střední a vnitřní koleje. Kupodivu, ač s novou přestavníkovou skříní a novým odvodněním, jde o výhybku čepovou. | 17.08.2019
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4462
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
http://www.prazsketramvaje.cz/kratasy/o ... ci-007.jpg
Jedna informace ovšem chybí: jde o výhybku blokovou, takže máme unikát blokovou čepovku.Jedinou výhybkou, vyměněnou v rámci této opravy je ta na sjezdu střední a vnitřní koleje. Kupodivu, ač s novou přestavníkovou skříní a novým odvodněním, jde o výhybku čepovou. | 17.08.2019
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.