Řekl bych, že by se mělo začít tím, že se budou řešit křižovatky s chybějící větví. Např. o Mánesu psal kdysi Absolut, že se větev Myslíkova - Národní divadlo vejde, ale nedala se. No, měla by se dát.Radek píše: ↑05.11.2019 12:47Praha chce stabilnější tramvajovou síť. Hledá místa na smyčky v centru
https://prazsky.denik.cz/zpravy_region/ ... 91105.html
Pak by se měly prozkoumat všechny ostatní křižovatky, kde větev chybí (Moráň, Národní divadlo, Anděl, Flora, Otakarova, Olšanské nám, horní Palmovka, Pavlák), a říct si, jestli lze větev doplnit a za jakých podmínek. A i v případě, že není reálné hýbat s celou křižovatkou, tak bych se nebál doplnit aspoň kolej pro jeden směr. I to by bylo užitečné.
Taky si myslím, že kusé koleje u Muzea by se měly napojit ne jen z Vinohradské, ale rovnou udělat celý trojúhelník a upravit SSZ, aby se tam daly obracet i jednosměrné vlaky jako na Zvonařce, jen přes semafor. Taky se může založit další trojúhelník u Hlaváku a prezentovat to jako zahájení stavby TT kolem Hlavního nádraží.
Myslím, že na Smíchově smyčka nechybí, a jestli někomu jo, tak se měla přikreslit do nové výstavby na Knížecí. Malá Strana mi přijde nereálná, jediné volné místo je Klárov a tam to určitě neprojde. Na Žižkově vidím dvě možnosti: před Viktorkou a na Olšanském náměstí. Vinohrady taky nejsou moc reálné, možná by mohli zkusit udělat propojku Vinohradská vodárna - Jiřího z Poděbrad.„Právě s tím pomůže budování nových obratišť a odstavných kolejí přednostně v lokalitách, kde tato infrastruktura zcela chybí, nebo je nedostatečná. Jedná se například o oblast Smíchova, Malé Strany, Nového Města, Žižkova a Vinohrad,“ oznámil na webu magistrátu Scheinherr.
Každopádně vidím 3 problémy:
1. smyčka na volném prostranství = řev místních, že zábor zeleně
2. bloková smyčka v ulici = problém udržet průjezdnost a použitelnost
3. víme, jak nám jdou jakékoliv stavby