Škoda 15T ForCity

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1355
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Radek » 28.9.2019 16:15

Nebo se taky může ukázat, že problém dobré řešení nemá. To je holt tak, když koupíme vozy silně experimentální konstrukce v 250 kusech.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9577
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od 9001 » 28.9.2019 15:28

Von: Monoblok přece jenom bude mít menší šanci prasknout než "šlupka", ale uvidíme co borci vymyslí, ale zatím to vypadá, že 15T jsou docela průser :-(

RT6S :-)))

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3619
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od von Špilberk » 28.9.2019 14:24

9001 píše:
28.9.2019 14:15
ono řešení je "snadné"... Monoblok, ale je otázka co to udělá s hlučností... :-(.
Taky co to udělá s kolejemi :?: Navíc dle JPP se na 15T celkem slušně ničí i motory, no a monoblokové kolo (si myslím) životnost motorů nezvýší. Navíc monoblok se sice nemůže protočit, ale mohl by třeba prasknout, mohl by si častěji dělat plochy nebo se třeba ulomí okolek, nebo co já vím, ale 15T si určitě něco vymyslí i na monoblok. :lol:
9001 píše:
28.9.2019 14:15
Kdo si vzpomene, která první česká tramvaj doleja na kola :-)-
Přiznávám se, že nevím. :smt102

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9577
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od 9001 » 28.9.2019 14:15

honza z Mo: Tak ono T3 byla poměrně primitivní technologie navíc už převzatá (něco jako když se stavěla zmíněna Astra) a dost much se vychytalo už u T1/T2.

Ono to je taky vidět na vývoji... Měnily se spíš věci okolo, než hlavní části...

von Špilberk : Pak je otázka proč třeba Riga nehlásí stejný problém Dyt je to vlastně stejný vůz....

Výrobce kol si myslím bude v pohodě, protože úplně první byl německý (aspon podle toho co se dá dohledat). Pak do toho šel Bonatrans a ti podle referenci úplné lamy nebudou... Takže dokud jim platí Škoda, tak není co řešit a bude se zkoušet dál... Resp. ono řešení je "snadné"... Monoblok, ale je otázka co to udělá s hlučností... :-(.

Kdo si vzpomene, která první česká tramvaj doleja na kola :-)-

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3619
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od von Špilberk » 28.9.2019 13:59

Tak ono je taky možné, že NĚKDO moc dobře ví, kde je problém, ale nechce TO říct. Protože by TO byla konstrukční vada tramvaje a všechno by šlo za výrobcem tramvaje, tak se TO svádí na kvalitu kol. Ale zase je celkem divné, že se výrobce kol nebrání. :-k
Takže třeba se TO ví, a jen se hledají kola, která TO vydrží. No a zatím se nenašla.
Protože všechno, co je veřejně známé, na podstatu problému vůbec neukazuje. Neustálá výměna zničených kol neřeší problém, proč se kola zničila. A ani opatření DP - častější kontrola kol neřeší problém, proč se kola ničí. Jen se zničené kolo dřív najde, takže nepraskne obruč za jízdy a tramvaj nevykolejí.

honza z Mo
Uživatel
Příspěvky: 34
Registrován: 01.11.2012 20:18

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od honza z Mo » 28.9.2019 13:33

Fakt dobrej nápad. To jsem zvědav , jak se tendle problém vyřeší. Je asi fakt, že takovýdle problémy v 60. letech s T3 nebyly :(

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3619
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od von Špilberk » 28.9.2019 8:57

Petrpes píše:
25.9.2019 10:31
Tohle je zkrátka o laxním přístupu DPP a jeho kliky ve vedení na notě T3forever...
Stejně tak Škodovky samotné!
Je na čase připomenout, co jsem sem kdysi (září 2016) dal Z:arrow: https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/pro ... na/-12345/
Vážením se kontroluje rozložení hmotnosti na jednotlivá kola
Jelikož se sjíždí více 2. a 3. podvozek a ještě ke všemu se na nich více sjíždí 1. náprava než 2., tak podle mne je to špatným vyvážením a nestejnými nápravovými tlaky na jednom podvozku. Takže kdybych měl problém s koly 15T řešit , tak bych začal tím, že bych se u ČD dotázal, jestli dokážou zvážit v Maloměřicích i tramvaj. A v případě kladné odpovědi bych tam s jednou rychle mazal. 8-)
(přičemž před odjezdem bych zkontroloval, jestli jsou vrchovatě plné všechny pískovače)

V případě negativní odpovědi bych zkusil softwarově omezit výkon prvních náprav 2. a 3. podvozku, aby na jízdu i brzdu "táhly" o pár procent míň než 2. nápravy. Samozřejmě předpokládám, že teď táhnou stejně (ale uznávám, že to nevím jistě).

Temsor
Uživatel
Příspěvky: 39
Registrován: 12.3.2005 11:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Temsor » 28.9.2019 0:29

Nevím, pokud ano, moc toho na ní neudělala. Předek (viděl jsem jen vlevou přední část) byl bez laminátů a na jalovým podvozku

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3328
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Karosák » 27.9.2019 15:47

To by měla být ta, jejíž opravu realizovala ŠT na základě loňské 150 milionové smlouvy na externí opravy, je to tak?

Temsor
Uživatel
Příspěvky: 39
Registrován: 12.3.2005 11:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Temsor » 26.9.2019 21:10

Ve VO se nám po letech objevila 9293

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 1992
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Petrpes » 25.9.2019 10:31

Tohle je zkrátka o laxním přístupu DPP a jeho kliky ve vedení na notě T3forever...
Stejně tak Škodovky samotné!
Přijde mě že místo snahy a řešení se chce ukázat na to, že T3 je lepší a místo 250 15T mělo být 500 wan :D

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3619
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od von Špilberk » 24.9.2019 7:49

https://zdopravy.cz/dpp-zacal-kvuli-neh ... eni-34661/
Hezká snůška: vykolejení tramvaje neohrožuje bezpečnost cestujících a problémy s koly jsou až od roku 2015 a jen v jednotkách případů. #-o

Celkem zajímavý přehled.

Uživatelský avatar
Ústečák
Uživatel
Příspěvky: 12
Registrován: 04.8.2019 9:55

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Ústečák » 22.9.2019 11:41

Ovšem krom situací, kdy se to povedlo dovést až k vykolejení, se to taky párkrát stihlo podchytit včas, což se logicky nemedializovalo, ale DÚ to zajímat bude.

Problém, pravda, bývá u B a C podvozků, předpokládám, že to je kvůli vyšším tahům. Čili pokud bychom zakázali třetí podvozek, začnou nám padat všechny ostatní. 8-) Docela by mě zajímalo, jak jsou na tom v Rize s tím jedním nehnaným podvozkem. Zdali to kompenzují vyššími tahy u ostatních - a jestli též mají problémy s koly, nebo jde o pražské špecifikum.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3619
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od von Špilberk » 22.9.2019 10:33

Tak ze 4 vykolejení, o kterých vím, byly 3 Vokovice. Takže možná je fena zakopána v nějaké konkrétní várce kol. Při troše "štěstí" se třeba dočkáme odstavení jen nějaké skupiny vozů a ne všech. :-k
Navíc ve 3 ze 4 (mně známých případů) šlo o 3. podvozek. Možná by stačilo u tramvají 15T zakázat 3. podvozek. 8-)

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 828
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od mart337 » 20.9.2019 21:21

Hlavní je, že to pojede a snad i bezpečně.

Odpovědět