"Plodné" debaty
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10211
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Historické vozy + ostatní
P_V: Neřekl bych neschopnosti... Stačí se podívat co dokázalo ČKD na prototypech, co Karosa dokázala nebo i Mladá Boleslav... Prostě jiná doba, politické zadání atd atd atd
Re: Historické vozy + ostatní
Ten letopočet se na neschopnosti zkonstruovat podvozek projeví jak? Snad jen tím, že tehdy neměli možnost použít střídavý motor. Ale ten nemají ani modernizace.
Jak vlastně vypadá uložení středního podvozku K2/K3, stejně jako ostatní podvozky T, nebo je tam něco jako u KT8?
Jak vlastně vypadá uložení středního podvozku K2/K3, stejně jako ostatní podvozky T, nebo je tam něco jako u KT8?
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10211
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Historické vozy + ostatní
P_V: K2 je rok 1966, všechny K3 jsou rok 2000+
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6709
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Historické vozy + ostatní
Pořád by to byla splácanina tří T3, jak jí známe z Plzně a Brna.
Nevim jestli ten vzoreček plně chápu, ale reálně je to spíš tak - složitost 1xT = 2xT < K2 < K3.
Nařízení shora, nakonec ani u mnohem mladší KT8 to jinak nebylo.
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2235
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Historické vozy + ostatní
Na vesnici se dlouhá léta K2 na Náměstí na kopci neposílaly... To se změnilo až se změnou výzbroje vozů bez zrychlovače
Re: Historické vozy + ostatní
? když by se to dělalo pro sériovou výrobu, tak by to už bastl nebyl
1xT < složitost < 2xT
toť otázka, jinak by se přeci nepouštěli ani do těch K1 a K2
Jak tedy udělali hnané střední podvozky pod brněnské K3, které vznikly z K2 přidáním dalšího článku?
Naivně se domnívám, že K2 má bezmotorový podvozek jen proto, že zrychlovač by 3 podvozky neuživil a 2 zrychlovače by zas byly drahé, nevyužité naplno...
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6709
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Historické vozy + ostatní
Takže nepraktický bastl, technicky složitější, tedy dražší na pořízení i údržbu, který reálně nikdo nechtěl. Tak to je kauf...
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10211
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Historické vozy + ostatní
Čistě moje domněnka.fricoolinek2 píše: ↑23.10.2019 0:30Proč se vedle K2 nevyvinula ve stejné době i jakási K3, když bylo v té době jasné, když se spojovaly T3, že potřeba takto kapacitního vozidla by byla? Resp. zvažovalo se to alespoň?
1) Rok vzniku 1964-1966...
2) Nebyla poptávka po takovém voze. Proč by jinak vymysleli soupravu T3, která nahradila tří vozové soupravy historických vozů.
3) Nikam by se to reálně nevešlo na údržbu... Opět poplatné roku vzniku... Ono i dnes Olomouc má problém s čímkoli delším než T3... (Ano vím Trio/Astra, ale i tak je to problém)
4) ČKD nejspíš neumělo hnaný podvozek pod kloub což u K2 nevadilo... Dva to utáhly i v Brně na náměstí Míru, ale dva nehnané už by bylo moc vzhledem k délce .
Re: Historické vozy + ostatní
No co asi, tramvaj o kapacitě 2xT, která má větší kapacitu a nevozí zbytečně spoustu zdvojených technologických celků. Předešli by tak o několik desetiletí bastlíře ze Šumperku. A v 80-90. létech by nenastal problém s KT8, která se nikam nevešla a nikdo ji nechtěl.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6709
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Historické vozy + ostatní
Polož si otázku, co bych tím krokem získal ?
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Odsun
Proč se vedle K2 nevyvinula ve stejné době i jakási K3, když bylo v té době jasné, když se spojovaly T3, že potřeba takto kapacitního vozidla by byla? Resp. zvažovalo se to alespoň?
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: "Plodné" debaty
To já taky....
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2235
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: "Plodné" debaty
Já mám vždycky chuť odpovědět k článku, ne to někam kopírovat
Re: "Plodné" debaty
pardon