Tramvajové tratě a příslušenství
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Předpokládám že inženýři ve škodovce neoptimalizovali na krev, že by se to při rychlosti 61 km/h rozpadlo na součástky. To označení konstrukční rychlost je zavádějící, spíš by se tomu mělo říkat schválená rychlost nebo úředně dovolená rychlost. A ten úsek, kam to celé směřuje, asi bude ten do Zdib.
Naposledy upravil(a) P_V dne 31.10.2019 19:12, celkem upraveno 1 x.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Tipnu si já. O tomhle se interně mluví už dlouho, teď to jenom politici, zřejmě z potřeby prezentace alespoň nějakých úspěchů, vytáhli na světlo. Interně jsem slyšel o max 80km/h, pochopitelně jen na vozech, co to "umí" (15T) a závislé by to mělo být na Emě, která by měla umět standardní 60 odblokovat/zablokovat při vjetí/opuštění daného úseku. Takže až to bude umět Ema, tak se to spustí.
Jediná trať, kde to taknějak dává smysl jsou Modřany, pak se uvažovalo o různých koncových tratích, kde je silniční 70 (horní Evropská, Bílá Hora apod.). Leč je otázka, nakolik to kde bude mít smysl. Třeba z Obory Hvězda na Malý Břevnov se kolikrát pořádně nedá rozjet ani na 60 a už člověk musí brzdit, protože zvýšení rychlosti končí Z Vypichu od křižovatky k Oboře to samý, sice silniční 70, ale i na 60 moc krátký úsek (a proto Oboru zrušit ). V opačném směru z Malýho Břevnova to mnohdy nemá moc význam zase z časových důvodů, protože co se nažene, to se odstojí na KB Vypich (tam kolikrát jezdím "jen" 40, abych nemusel na Vypichu čumět do času).
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4462
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
https://www.e15.cz/byznys/doprava-a-log ... ji-1363786
Tramvaje v hlavním městě by mohly jezdit rychleji. O navýšení maximální rychlosti usiluje náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě) a dopravní podnik.
Až dosud jsem netušil, že konstrukční rychlost tramvají se řídí dopravními značkami, ale Anetka to bude vědět líp.„Nejvyšší konstrukční rychlost tramvají je šedesát kilometrů v hodině, není-li omezena dopravními značkami. Ty někde dovolují i rychlost sedmdesát kilometrů v hodině. Proto chceme zvýšit maximální rychlost až o deset kilometrů,“ řekla deníku E15 mluvčí DPP Aneta Řehková.
Koněvova a Švehlova bez přechodů a křižovatek Kde jakoJednalo by se o místa, kde nejsou přechody pro chodce, křižovatky nebo extrémní klesání.
...dodává Scheinherr s tím, že o konkrétním rozsahu a lokalitách, mezi kterými zmínil například ulice Koněvova či Švěhlova,
Schválně, kdo si tipneKdy se tak stane, zatím není jasné.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Za mně dobrý, líbí se mi prosklená střecha. Neurazí, neoslní... Viděno také Ruská ZC.
Ale zajímalo by mně, jak si JCD "rozebere" ty přístřešky, které mají základnu zabetonovanou v desce pod svrchní pochozí vrstvou. Ať už třeba Slavia ZC, nebo Podolské nábřeží....moment, vlastně snad všechny. To by museli povrch rozbít a zase uvést do původního stavu, nebo to fiknou u země, ale pak je to dál takřka nepoužitelné, nebo co. Vlastně celá ta fůra přístřešků po životě v městském provozu je tak trochu nepoužitelná pro secondhandové použití a tuplem v takovém množství plus náklady na demontáž
Jestli ještě nakonec nebude JCD rádo, když si to DPP převezme "na dožití". Ale chápu, že musí předcházet výhružné strašení obecenstvem na větru a dešti, přeci se nedají jentak lacino. Ukončit smlouvu na údržbu něčeho lze snadno, prostě si odvezu vercajk a už mně tam neuvidí, ale tohle...
To je jako u nás v domě, kde město provozuje kotel(nu), leč kotel je dávno odepsán, nejsou na něj už ani moc díly a technicky vzato je na konci životnosti. Nový nám po privatizaci domu pochopitelně nekoupí a samotným je jim k ničemu (neprodejný bez hodnoty a jinde použitelný už jen s velkým kutilským nadšením), demontáž a odvoz by je také něco stála a navíc atmosféra, které mají dostat v roce 21' BAN.
Takže nám jej zkusili nabídnout za skoro 200k v bláhové naději, že se ve strachu před topnou sezónou rozstřeseme a dáme jim to i s dýškem (a samozřejmě nám ten krám zůstane).
Ale zajímalo by mně, jak si JCD "rozebere" ty přístřešky, které mají základnu zabetonovanou v desce pod svrchní pochozí vrstvou. Ať už třeba Slavia ZC, nebo Podolské nábřeží....moment, vlastně snad všechny. To by museli povrch rozbít a zase uvést do původního stavu, nebo to fiknou u země, ale pak je to dál takřka nepoužitelné, nebo co. Vlastně celá ta fůra přístřešků po životě v městském provozu je tak trochu nepoužitelná pro secondhandové použití a tuplem v takovém množství plus náklady na demontáž
Jestli ještě nakonec nebude JCD rádo, když si to DPP převezme "na dožití". Ale chápu, že musí předcházet výhružné strašení obecenstvem na větru a dešti, přeci se nedají jentak lacino. Ukončit smlouvu na údržbu něčeho lze snadno, prostě si odvezu vercajk a už mně tam neuvidí, ale tohle...
To je jako u nás v domě, kde město provozuje kotel(nu), leč kotel je dávno odepsán, nejsou na něj už ani moc díly a technicky vzato je na konci životnosti. Nový nám po privatizaci domu pochopitelně nekoupí a samotným je jim k ničemu (neprodejný bez hodnoty a jinde použitelný už jen s velkým kutilským nadšením), demontáž a odvoz by je také něco stála a navíc atmosféra, které mají dostat v roce 21' BAN.
Takže nám jej zkusili nabídnout za skoro 200k v bláhové naději, že se ve strachu před topnou sezónou rozstřeseme a dáme jim to i s dýškem (a samozřejmě nám ten krám zůstane).
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4462
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4462
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
https://www.blesk.cz/clanek/regiony-pra ... u-mhd.html
Podle Chabra chce firma JCDecaux stovky přístřešků odstranit k 30. červnu 2021, kdy smlouva vyprší. Aby to stihla, bude muset s demontáží začít s předstihem
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Trávu v kolejích nahradí rostliny snášející sucho, ušetří se na zavlažování
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/tramv ... zpravy_zaz
Pak se ale musíme zamyslet nad tím, proč tam ta tráva je. Kvůli mikroklimatu. Odpařuje vodu a chladí vzduch. Sukulenty vydrží bez závlahy, to znamená, že vodu neodpařují a nechladí. Tak na co vlastně zeleň, když je s tím práce?
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/tramv ... zpravy_zaz
Pak se ale musíme zamyslet nad tím, proč tam ta tráva je. Kvůli mikroklimatu. Odpařuje vodu a chladí vzduch. Sukulenty vydrží bez závlahy, to znamená, že vodu neodpařují a nechladí. Tak na co vlastně zeleň, když je s tím práce?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4462
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
O problému s vexlí na výjezdu z vnitřní a střední ve Spojovací se ví a v rámci reklamace se bude řešit, pokud vím.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4462
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Výjezd ze střední taky není úplně hladký, možná by tam chtělo něco obrousit.
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
...která se tak nějak nepovedla, bo při výjezdu z vnitřní koleje dojde při průjezdu výhybkou k prudkému nárazu... Aspoň teda v neděli to tam kopalo do všech kol vozu...von Špilberk píše: ↑03.9.2019 14:31http://www.prazsketramvaje.cz/kratasy/o ... ci-007.jpgJedna informace ovšem chybí: jde o výhybku blokovou, takže máme unikát blokovou čepovku.Jedinou výhybkou, vyměněnou v rámci této opravy je ta na sjezdu střední a vnitřní koleje. Kupodivu, ač s novou přestavníkovou skříní a novým odvodněním, jde o výhybku čepovou. | 17.08.2019
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4462
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
http://www.prazsketramvaje.cz/kratasy/o ... ci-007.jpg
Jedna informace ovšem chybí: jde o výhybku blokovou, takže máme unikát blokovou čepovku.Jedinou výhybkou, vyměněnou v rámci této opravy je ta na sjezdu střední a vnitřní koleje. Kupodivu, ač s novou přestavníkovou skříní a novým odvodněním, jde o výhybku čepovou. | 17.08.2019
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Pamatuji se, že se to dělávalo na dráze, teď už jsem to dlouho neviděl. Nedělala se s tím žádná věda, nic se nijak extra nečistilo, koleje se z boku nastříkaly. To, že to sleze, ničemu nevadí, další rok se to cákne znova.
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Ve Würzburgu natírají koleje na bílo, aby se méně zahřívaly a kroutily. Mohlo by se to uplatnit i u nás. Nevím ale, jak se řeší ta rez a okuje. Buď by se musely perfektně vypucovat drátěným kartáčem (a odrbat přitom upevňovadla, bokovnice atd), nebo použít hodně drahou barvu na rez, jinak to rychle sleze.
https://www.novinky.cz/zahranicni/51145 ... edrum.html
https://www.novinky.cz/zahranicni/51145 ... edrum.html
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4462
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Jáma Barrandov...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.