Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 01.12.2019 16:08

Čidlo je skoro silné slovo. Jedná se o potrubní zátku, myslím 160ka:
https://www.topeninejlevneji.cz/cz/e-sh ... zatka.html
Dále svorka na trolej, čokoláda, 2 packy z vodivé pryže a kolem vulkanpáska a dvoužilovým kabelem pryč. Nejdražší bude ta trolejová svorka. Budou jich stovky, přes tisícovku určitě. Levné dodo, za zlomek ceny skutečných detektorů. Jen samotná diagnostika by, se obávám, přelezla cenu celého současného vybavení. To jentak pro ilustraci, jinak sis myslím odpověděl dostatečně. A ještě rýpnutí: zda se Ti, že se to se_e málo, aby se přidávala další ku_vítka? :devilsmokin

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od P_V » 01.12.2019 14:58

Když tu čtu opakovaně o tom, jak se někde porouchalo čidlo a nebýt toho, že to někdo napíše sem, tak se s tím nic neděje - co takhle ty řadiče vybavit diagnostikou těch čidel? Předpokládám že řadič má nějaká datové spojení na centrálu, tak by tam občas posílal i zprávu o stavu čidel. Když čidlo neposílá impulzy, nebo naopak je sepnuté furt, je to asi jasné. Případně by se mohla v pravidelných intervalech odesílat četnost detekcí na jednotlivých čidlech od poslední zprávy. V centrále by se z toho jednak vyhodnocovala hustota provozu, jednak když by nějaké číslo začalo ujíždět od obvyklé hodnoty, mohl by to být začínající problém.

Ovšem aby to nedopadlo jako dálkový monitoring výtahů v našem bytovém domě, který sice teoreticky funguje, ale prakticky na to dlabou, dokud jim tu poruchu někdo nenahlásí... :(

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 01.12.2019 13:14

A dopadne to stejně jako na Jana Masaryka, kde semafor a nekázeň "umí" vyrobit ve špičce kolony už od Míráku a dolní Francouzské. Takže tady by z toho byl štrůdl od Paloučku a Horek. Obávám se, že současné řešení je při DOSTUPNÝCH možnostech opravdu nejmenší zlo [-o<

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od mart337 » 01.12.2019 12:39

Jenom mne napadlo, nešlo by to vyřešit alá Podolí či Jana Masaryka semaforem u zastávky DC, na kterém by vždy padla červená, když by do zastávky zamířil BUS? Odstanicoval by a snad by se za tu dobu štrůdl trochu přerušil, aby se mohl zařadit a pak by zase padla zelená. Akorát se tam do toho plete přechod. Nevím ??? Může být řízená jenom část?

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 01.12.2019 8:52

Grossák píše:
30.11.2019 16:52
SSZ Otakarova - Bělehradská, možná spíše varianta 2, ale samozřejmě je třeba křižovatku dovybavit zařízením pro detekci BUS a upravit DŘ. Navíc s přesností lokalizace BUS bychom možná nebyli schopní zajistit, aby se nám BUS nepřihlásil ještě v zastávce, ale aby se nám jistě přihlásil hned, když z ní popojede. Varianta s jízdou na čočky je ještě horší ze stejných důvodů. Pokud bychom použili pasivní detekci (kameru), opět narážíme na spolehlivost. Dávat od kamery preferenci na zatížené křižovatce může vyvolat značné kapacitní problémy. Osobně se domnívám, že občasné zablokování tramvaje BUSem je menší zlo.
Možná by stačilo zkusit malé prodloužení zelené od Synkáče. Na Otakarce je mnohdy ve špičce zarážející právě to, že kolona IAD je jen od Synkáče, resp. auta blokují už křižovatku Nuselská x Vladimírova. Z ostatních směrů kolony aut nebývají. A podívat se na DORISU, jakou dostávají l. 11, 14 a 18 na Synkáči DC ve špičce sekyru, není problém. (Já posledně s 18 asi 3 minuty, protože zelená byla tak krátká, že projela 3 auta a BUS se do pruhu stejně celý nevešel a zůstal zadkem v profilu. Takže 1 BUS a já čekal 2 cykly než zmizel.)

vecavasek: rozhození přestupní vazby, lidi by museli 100 metrů pěšky z jedné zastávky na druhou, to neprojde. :wink:
Naposledy upravil(a) von Špilberk dne 07.12.2019 12:57, celkem upraveno 1 x.

vencavasek
Uživatel
Příspěvky: 263
Registrován: 07.1.2007 15:10

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od vencavasek » 01.12.2019 8:01

Otakarova - Bělehradská:
Jestli by nebylo nejjednodušší, aby BUS jezdil (alespoň v tomto směru) ulicí Na Zámecké.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 01.12.2019 0:55

Jo, v preferenci na Olšanech jsem přestal doufat už dávno. Čekal jsem max obnovu ála Kramelitská. A hle, nejenže to docela funguje, ale v noci i na blikačku. A dalo by se říct, že se plíživě a opatrně na blikačka na vybraná místa vrací =P~

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 30.11.2019 16:52

Hezký den,

SSZ Otakarova - Bělehradská, možná spíše varianta 2, ale samozřejmě je třeba křižovatku dovybavit zařízením pro detekci BUS a upravit DŘ. Navíc s přesností lokalizace BUS bychom možná nebyli schopní zajistit, aby se nám BUS nepřihlásil ještě v zastávce, ale aby se nám jistě přihlásil hned, když z ní popojede. Varianta s jízdou na čočky je ještě horší ze stejných důvodů. Pokud bychom použili pasivní detekci (kameru), opět narážíme na spolehlivost. Dávat od kamery preferenci na zatížené křižovatce může vyvolat značné kapacitní problémy. Osobně se domnívám, že občasné zablokování tramvaje BUSem je menší zlo.

SSZ Revoluční - Řásnovka. Díky za upozornění. Předáno.

Nad Džbánem. Detekce funguje v obou směrech, SSZ zjevně bez úprav. V obou směrech se prodlužuje volno na dobu 28 - 40 s od přihlášení. Výrazná většina tramvají se vejde těsně pod 28, což jsem na místě opět ověřil. Samozřejmě, pokud je výjimečně více lidí, kočárek, dobíhající sportovci, můžete čekat déle a volno může utéct. Pak se však zkrátí kolizní fáze a poměrně rychle jde další volno.

Kubáň se, myslím, z hlediska preference vcelku povedla. Rezervu bych viděl právě pro zajíždění do smyčky a výjezd ze smyčky, protože volno podruhé v cyklu nepadne a může to znamenat občas pozdní odjezd z nástupní, nebo shluk tramvají ve výstupní, včetně zdržení pokračujících linek. Pokusíme se najít nějakou dohodu s úřady a projektantem. Momentálně závada odhlašováku ZC, pravděpodobně na řadiči.

Horní Mírák blbnul asi jen 2 dny. Nefungovalo více kontaktů. Nikdo nezjistil příčinu, závada zmizela. Může jít o podobný problém na řadiči jako na Kubáni.

Švandovo divadlo mělo odpojenou detekci TRAM z rozhodnutí úřadu v době, kdy byla zúžena Holečkova a ještě několik dní poté. Následně po zapojení nebyl v pořádku přihlašovák DC. Snad již opraveno.

Malý Vypich: gratuluji, jednalo se o náhodu. :)

Velký Vypich: závada, dočasně byl na SSZ pevný program, mělo by být OK.

Závad je s ochlazením a dešti poměrně dost.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 28.11.2019 22:49

Revoluční - ano, na vlastní bulvy viděn poškozený přihlašovací kontakt nad sjezdovou výhybkou u Letenského tunelu. Jedna pacička chybí, druhá ulomená, takže účinnost 50:50. Nahlášeno a pravděpodobně už opraveno.

Kubáň - volno přímo mi přijde dost luxusní a prodlužované. Oblouky ale vkládá jen 1x v cyklu na 2 místech.
A jestli to pustilo tram do obratiště a ty jsi ještě nebyl (včas) přihlášen pro výjezd, nebo jej nestihl, tak další volno má nárok až v dalším cyklu a v nejhorším případě tedy i po všech možných prodlouženích ostatních fází. Vzhledem k tomu, že jde o výjezd do dvou směrů, by tam volno do oblouků mohlo být vkládáno 2x za cyklus a hlavní by rozhodně kolonami netrpěla, neboť toto výjezdové volno stačí jen krátké a nemusí být prodlužováno. Když se nestihne počká se na další a nečekalo by se na něj celý cyklus. Ale holt :smt102

parrot
Uživatel
Příspěvky: 243
Registrován: 25.9.2013 16:26

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od parrot » 28.11.2019 17:23

Karosák píše:
26.11.2019 13:59
parrot:
Červený Vrch si žije vlastním životem. Vrtá do toho ústředna, zelené vlny - kolony, do toho to frézování. Občas se do/ze smyčky nedá dostat a musí tě vysvobodit hlídka PČR, která jede okolo :prase Jindy to zase padne obojí do jízdy... Nedělal bych závěry.

Revoluční - dnes vyrážím na 8, tak mrknu.

Dále:
-horní Mírák DC, vypadá, že opraveno
-V Korytech závada CML, do opravy Eltodem provizorně pevný cyklus
-Kubáň, stále luxus, včera 6x čistý průstřel =D>
Na té Revoluční to vypadá na utržený kontakt nad sjezdovou výhybkou u Letenského tunelu na začátku mostu. To je přihlašovací kontakt?

Jaké máte Vy všichni ostatní zkušenosti s Kubání při jízdě ven z obratiště? Volno tam padá v rozsahu od pár vteřin až po nejdéle co jsem měl možnost vychytat, a to po 110 s od přihlášení do SSZ (to když padlo volno pouze tramvaji ve směru do obratiště, potom běželo volno po hlavní, potom souběžná zelená pro auta a pááááák teprve volno na odjezd z obratiště).

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 28.11.2019 17:03

preference píše:27.11.2019 Preference Olšanských hřbitovech
Částečné dynamické řízení s preferencí tramvají bylo zavedeno na SSZ 3.319 Vinohradská - nám. Jiřího z Lobkovic. Signalizace byla opatřena tramvajovou detekcí a chodeckými tlačítky. Došlo k rozdělení přechodu na tři části. Tramvaje v hlavním směru volno prodlužují, tramvaje ze smyčky krátí hlavní fázi. Na signalizaci mají preferenci rovněž chodci, a to pro přístup na zastávku při přijíždějící tramvaji. Preference byla po krátkodobých opatřeních obnovena také na SSZ 1.192 Jelení – U Brusnice a SSZ 5.515 Štefánikova – Holečkova.
Tak, že se dožiju preference u Olšanských hřbitovů, to jsem nečekal. :D

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 26.11.2019 14:23


Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 26.11.2019 13:59

parrot:
Červený Vrch si žije vlastním životem. Vrtá do toho ústředna, zelené vlny - kolony, do toho to frézování. Občas se do/ze smyčky nedá dostat a musí tě vysvobodit hlídka PČR, která jede okolo :prase Jindy to zase padne obojí do jízdy... Nedělal bych závěry.

Revoluční - dnes vyrážím na 8, tak mrknu.

Dále:
-horní Mírák DC, vypadá, že opraveno
-V Korytech závada CML, do opravy Eltodem provizorně pevný cyklus
-Kubáň, stále luxus, včera 6x čistý průstřel =D>

parrot
Uživatel
Příspěvky: 243
Registrován: 25.9.2013 16:26

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od parrot » 26.11.2019 11:22

Copak je to za vychytávku na Červeném vrchu, před vjezdem do smyčky? :D V přímém směru ZC bliká výzva rovně a volno rovně nepadne a nepadne a nepadne. Musí se jít přehodit výhybka do smyčky, potom vrátit jazyky zpět rovně, no a teprve pak se SSZ vzpamatuje, chodcům padne červená a tramvaj může pokračovat :D

Nad džbánem pěkně po staru. Volno z obou směrů čeká přesně do zavření dveří, a pak padne na stůj a pouští auta z kolizních směrů.

Švandovo divadlo včera ráno nadále pevný cyklus, ale v dopoledních hodinách vypadala že běží preference. To samé dnes brzy ráno, ale okolo 8h opět zásek. Pravda, směr DC jel bus, tak nevím.

Revoluční x Lannova nedrží volno při jízdě po mostě ve směru od Letenského tunelu. Do jízdy před čumák na stůj, a hned okamžitě zelená pro autíčka na odbočení vlevo :!: :!: :!:

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 23.11.2019 14:10

Měl bych podnět pro křižovatku Otakarova: především ve špičkách je problém sjetí busu 193 ze Synkáče zpět do pruhu pro IAD. Pokud není od Synkáče přihlášená TRAM, dává semafor zelenou pro IAD ze Synkáče celkem neochotně, proto taky vždy ve špičce vzdutí IAD až za Jaromírku. BUS stojí na kolejích a blokuje TRAM stojící za ním. Měly by se zvážit 2 možnosti:
1. jízda BUS po kolejích až do křižovatky s následným odbočením vpravo na čočky nebo existující zelenou šipku (pokud možno bez zablokování ROV)
2. detekce BUS v zastávce NBS DC + následná preference BUS na SSZ Otakarova (rychlejší a delší zelená)

Odpovědět