Díky, chápu. Nicméně - nešlo by u podobných závad vydat nějakej podnikovej oběžník (nebo jinak informovat), aby řidič věděl?
Preference / antipreference MHD
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Preference / antipreference MHD
Re: Preference / antipreference MHD
Vždyť to říkám.
SSZ horní Motol: zřejmě závada odhlašováku DC, předáno.
SSZ Štefánikova - Kartouzská: prověřím.
SSZ Újezd: umí se tam vložit fáze dle TRAM. Pokud byla skutečně vložena fáze pro TRAM od mostu vpravo bez TRAM, není to normální. Ale také se mohlo stát, že vložená fáze byla ta první od tanku přímo. Pak už by bylo další pořadí OK. Prověřím.
SSZ Průběžná - V Korytech je větší technický problém s HW a prý to vypadá na větší opravu. Neumím říct, proč nesvítí VN, ale odhaduji, že nefungují právě kvůli závadě. Ano, je to blbé.
SSZ Nuselská - Vladimírova: kdy se to stalo naposledy? Může někdo potvrdit?
Díky za info.
SSZ horní Motol: zřejmě závada odhlašováku DC, předáno.
SSZ Štefánikova - Kartouzská: prověřím.
SSZ Újezd: umí se tam vložit fáze dle TRAM. Pokud byla skutečně vložena fáze pro TRAM od mostu vpravo bez TRAM, není to normální. Ale také se mohlo stát, že vložená fáze byla ta první od tanku přímo. Pak už by bylo další pořadí OK. Prověřím.
SSZ Průběžná - V Korytech je větší technický problém s HW a prý to vypadá na větší opravu. Neumím říct, proč nesvítí VN, ale odhaduji, že nefungují právě kvůli závadě. Ano, je to blbé.
SSZ Nuselská - Vladimírova: kdy se to stalo naposledy? Může někdo potvrdit?
Díky za info.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Preference / antipreference MHD
Tak já sice nechci práskat, ale musím hlásit, že SSZ Nuselská x Vladimírova opět nebere odbočení vlevo od Horek. Výhybka se přehodí, ale stromeček se nerozsvítí (resp. rozsvítí se jen rovně) a musím s kličkou do krabičky.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Preference / antipreference MHD
Taky se přidám - SSZ Radošovická (Průběžná x V Korytech), v noci pevný cyklus. O.K., stane se, problém je ale v tom, že nesvítil stromeček - a to, že svítí celý stromeček trvale bývá obvykle jediná informace, navíc ne moc spolehlivá, že asi jde o pevný cyklus. Potřeboval jsem do smyčky, takže jsem chvíli stál a když se "nic nedělo", tak jsem holt vylezl s kličkou. Samozřejmě ve chvíli, kdy jsem byl venku, padly čočky na odbočení.
Čili co chci říct - řidič nemá spolehlivou informaci o stavu SSZ a neví, jak se má v danou chvíli zařídit. To je jedna část problému. Druhá část problému je ta, že řidiči obecně velmi neradi hrají kličkovanou.
Chodci se už naučili chodit na červenou prakticky všichni. Řidiči aut se jezdit na červenou učí už docela slušně. Evidentně někomu vadí, že řidiči tramvají zatím poměrně odolávají a jezdit na stůj se jim moc nechce. No, je na velmi dobré cestě je to naučit taky. Hlavně v noci, na zapadlejších křižovatkách a zbytečnějších světlech.
Čili co chci říct - řidič nemá spolehlivou informaci o stavu SSZ a neví, jak se má v danou chvíli zařídit. To je jedna část problému. Druhá část problému je ta, že řidiči obecně velmi neradi hrají kličkovanou.
Chodci se už naučili chodit na červenou prakticky všichni. Řidiči aut se jezdit na červenou učí už docela slušně. Evidentně někomu vadí, že řidiči tramvají zatím poměrně odolávají a jezdit na stůj se jim moc nechce. No, je na velmi dobré cestě je to naučit taky. Hlavně v noci, na zapadlejších křižovatkách a zbytečnějších světlech.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6706
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
OK, takže - SSZ mezi Krematoriem a Motolem - I. v pořadí přihlásí na vzdáleném přihlašováku, odhlásí na blízkém, následkem čehož zřejmě II. v pořadí nepřihlásí vůbec, takže obvykle stůj do jízdy...
- Štefánikova x Kartouzská přes den v pevném cyklu, díky čemuž kolona až na Kinských, v noci už zase šlapala preference.
- Újezd x Vítězná - je tam nějaká forma preference ? Včera od Kinských volno rovně na Hellichovu, následuje volno pro směr Vítězná vpravo k Hellichově (aniž byla v dohledu tramvaj), pak opět volno rovně a až následně volno vpravo od Kinských do Vítězné. Přitom obvykle to volno pro tenhle směr vkládá pravidelně i když nikde nic, na což nadávam, když mam 22/23, protože mi to akorát pustí autíčka...
- potvrzuju zvláštní chování ND, 2/18 dávno fuč a stále drží odbočení
- na čočkách na Chmelnici ZC (II. v pořadí) při SZZ na blikačku svítí všechny body...
Re: Preference / antipreference MHD
K závadám: součástí logiky v řadičích je vyhodnocení poruchy příslušných detektorů. Nejde však vždy o zcela relevantní data, na řadě křižovatek se například porucha odhlašováku vyhlásí prostě jen tím, že se tramvaj z jakéhokoli důvodu jednou neodhlásí. Problémem je však spíš to, že tato data jsou offline a jejich použití v reálném čase je náročné. Na řadičích se závady detekce TRAM obvykle zjistí při pravidelných prohlídkách, které se konají nevím kolikrát do roka.
Nejčastějším podnětem jsou opravdu postřehy z terénu. Naštěstí jich není málo, protože Češi mají tendenci si stěžovat a žalovat. Posouvá nás to trochu dopředu. Při dobrém popisu závady lze na místo ihned poslat servis, ale často je třeba provést vizuální kontrolu na místě. V řadě případů požádáme kolegy z TSK, kteří u SSZ plnohodnotně připojených k ústředně mohou zkontrolovat události i vyjet statistiku nároků na detektorech. Ideální by bylo, kdyby systém byl sám schopen rozpoznat nadlimitní rozdíly a vygenerovat zprávu. Ústředna se používá i při kontrole opravy. Bohužel odhaduji, že zatím jsou data dostupná z menší části SSZ.
Možnosti aktivní detekce sledujeme. Ale je třeba si uvědomit, že přes všechny závady jsou pořád trolejové kontakty výrazně spolehlivější a přesnější než například aktivní detekce BUS. Nyní se snažíme zvýšit spolehlivost vzdálených rádií. V aktivní detekci se už léta experimentuje s "dveřním kontaktem" ze zastávky a na jedné křižovatce už je pro něj připraven SW, ale zatím nic nefunguje. Řešení není v kompetenci JDCT, na rozdíl od pasivní detekce.
Uvidíme, co přinesou kooperativní systémy, které jsou asi na začátku testování. Moc o nich nevím.
Nejčastějším podnětem jsou opravdu postřehy z terénu. Naštěstí jich není málo, protože Češi mají tendenci si stěžovat a žalovat. Posouvá nás to trochu dopředu. Při dobrém popisu závady lze na místo ihned poslat servis, ale často je třeba provést vizuální kontrolu na místě. V řadě případů požádáme kolegy z TSK, kteří u SSZ plnohodnotně připojených k ústředně mohou zkontrolovat události i vyjet statistiku nároků na detektorech. Ideální by bylo, kdyby systém byl sám schopen rozpoznat nadlimitní rozdíly a vygenerovat zprávu. Ústředna se používá i při kontrole opravy. Bohužel odhaduji, že zatím jsou data dostupná z menší části SSZ.
Možnosti aktivní detekce sledujeme. Ale je třeba si uvědomit, že přes všechny závady jsou pořád trolejové kontakty výrazně spolehlivější a přesnější než například aktivní detekce BUS. Nyní se snažíme zvýšit spolehlivost vzdálených rádií. V aktivní detekci se už léta experimentuje s "dveřním kontaktem" ze zastávky a na jedné křižovatce už je pro něj připraven SW, ale zatím nic nefunguje. Řešení není v kompetenci JDCT, na rozdíl od pasivní detekce.
Uvidíme, co přinesou kooperativní systémy, které jsou asi na začátku testování. Moc o nich nevím.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Takže totéž co Limuzská. Tam je také požadavek na omezení "absolutní" preference BUS a zatím se čeká druhým rokem...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 263
- Registrován: 07.1.2007 15:10
Re: Preference / antipreference MHD
Národní divadlo:
O chybě se ví, nicméně je bohužel obsažena ve schválené dokumentaci. Příslušná změna dokumentace byla zpracována a (už pěkně dlouho) čeká na schválení silničním správním úřadem (MHMP). Bez schválení dokumentace není bohužel možné program na SSZ upravit...
O chybě se ví, nicméně je bohužel obsažena ve schválené dokumentaci. Příslušná změna dokumentace byla zpracována a (už pěkně dlouho) čeká na schválení silničním správním úřadem (MHMP). Bez schválení dokumentace není bohužel možné program na SSZ upravit...
Re: Preference / antipreference MHD
V ten den jsem tam k večeru zažil něco podobného. Jel jsem ZC, přede mnou byla osmnáctka, kterou to normálně pustilo, akorát zůstalo po jejím průjezdu viset volno vpravo na nábřeží, jinak všechny směry červená, asi 2 minuty to takhle zůstalo. Pak to pustilo nábřeží na obě strany a pak až jsme jeli my z Národní na most a opačně. Moc tomu nerozumím, ale je možné, že by křižovatka nezaregistrovala průjezd osmnáctky a tak jí držela volno až do uplynutí nějakého nastaveného maximálního času?von Špilberk píše: ↑03.12.2019 8:00Prosím prozkoumat činnost SSZ Národní divadlo včera v 16:02.
Jel jsem od Karlových lázní a pomalu se blížil ke stojící koloně aut, jezdil přímý směr Národní - most. Pak na mostě červená, čekal jsem zelenou pro nábřeží, ale nic. Nejdřív jsem myslel, že to udělala Centrála v očekávání nějaké vládní kolony (nebylo by to poprvé), ale taky nic. Stály všechny směry, až jsem se lekl, že to zamrzlo a budeme tam navždy. Za další chvíli na čočkách volno pro nábřeží, ale až se zpožděním zelená pro auta, takže jsme se nakonec hnuli. A mám pocit, že jsem tam už podobný stav někdy dříve viděl, ale nebyl jsem si tím až tak jistý jako teď.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Preference / antipreference MHD
Prosím prozkoumat činnost SSZ Národní divadlo včera v 16:02.
Jel jsem od Karlových lázní a pomalu se blížil ke stojící koloně aut, jezdil přímý směr Národní - most. Pak na mostě červená, čekal jsem zelenou pro nábřeží, ale nic. Nejdřív jsem myslel, že to udělala Centrála v očekávání nějaké vládní kolony (nebylo by to poprvé), ale taky nic. Stály všechny směry, až jsem se lekl, že to zamrzlo a budeme tam navždy. Za další chvíli na čočkách volno pro nábřeží, ale až se zpožděním zelená pro auta, takže jsme se nakonec hnuli. A mám pocit, že jsem tam už podobný stav někdy dříve viděl, ale nebyl jsem si tím až tak jistý jako teď.
Jel jsem od Karlových lázní a pomalu se blížil ke stojící koloně aut, jezdil přímý směr Národní - most. Pak na mostě červená, čekal jsem zelenou pro nábřeží, ale nic. Nejdřív jsem myslel, že to udělala Centrála v očekávání nějaké vládní kolony (nebylo by to poprvé), ale taky nic. Stály všechny směry, až jsem se lekl, že to zamrzlo a budeme tam navždy. Za další chvíli na čočkách volno pro nábřeží, ale až se zpožděním zelená pro auta, takže jsme se nakonec hnuli. A mám pocit, že jsem tam už podobný stav někdy dříve viděl, ale nebyl jsem si tím až tak jistý jako teď.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
V elektro bednách co jsou k výhybkám, jestli si dobře pamatuji výklad vrchního, jsou SIMky a hlásí to dohledu například neoprávněné vniknutí. Dále i záznam stavů lze (asi ne všude) stáhnout dálkově, což se pro šetření některých MU též občas využívá. Takže i toto už možná funguje a možná ani nevíme, kolik závad jsme díky tomu nemuseli hlásit.
Re: Preference / antipreference MHD
Nejspíš proto, že tam není nic, co by ta data poslalo. A taky přes co, platit další prachy mobilním operátorům?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Preference / antipreference MHD
Podobný nápad nebo spíš otázku mám u výhybek. Výhybka je prý tak chytrá, že zaznamená zastrčení tága do kapsy, kontrolu uzamčení tágem na správném místě u jazyků atd. Tak proč nemůže sama nahlásit svou závadu (trvalý blok nebo bod) nějakou datovou zprávou na dispečink nebo rovnou do chytrého mobilu servismanů
K Otakarce: po preferenci na Kubáni a Olšanských hřbitovech je potřeba neusnout na vavřínech a vytyčit si nové a smělé cíle a pracovat na nich. A ne, že je něco dobré, tak jak to je.
K Otakarce: po preferenci na Kubáni a Olšanských hřbitovech je potřeba neusnout na vavřínech a vytyčit si nové a smělé cíle a pracovat na nich. A ne, že je něco dobré, tak jak to je.
Re: Preference / antipreference MHD
Diagnostika pouze softwarová. Řadič by jen vedle své obvyklé činnosti dělal statistiku impulzů pro jednotlivá čidla a odesílal ji. Počítal by i vyhodnocené detekce z dalších zdrojů, jako video, indukce a kdoví co do něj ještě leze, jelikož i to se může pokazit.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
A než investovat energii a peníze do chodu tohoto řešení, raději bych zainvestoval do moderních bezkontaktních detektorů, nebo změnit systém a zamakat na aktivní detekci. Ale toho se bát myslím nemusíme