Preference / antipreference MHD
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6706
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Takže si zopakujeme pár evergreenů:
- Pražský hrad - stále se náhodně odhlásí po několika vteřinách a je nutno jít s kličkou,
- V Korytech x Průběžná - stále nefunkční, mezi svátky naštěstí vypnuto, ale co bude od zítra...,
- Švehlova x Vladycká - stále nefunkční stromeček (ale bliká před změnou signálu),
- na čočkách na Chmelnici ZC (II. v pořadí) při SZZ na blikačku svítí všechny body...
Novinky:
- Lidická x Zborovská DC - často nespolehlivé přihlášení do SSZ, takže neproběhne vložené volno
- Švehlova x Topolová ZC - pravděpodobně nefunkční přihlášení (nebo odhlášení), po odjezdu ze zastávky padá na stůj.
- Pražský hrad - stále se náhodně odhlásí po několika vteřinách a je nutno jít s kličkou,
- V Korytech x Průběžná - stále nefunkční, mezi svátky naštěstí vypnuto, ale co bude od zítra...,
- Švehlova x Vladycká - stále nefunkční stromeček (ale bliká před změnou signálu),
- na čočkách na Chmelnici ZC (II. v pořadí) při SZZ na blikačku svítí všechny body...
Novinky:
- Lidická x Zborovská DC - často nespolehlivé přihlášení do SSZ, takže neproběhne vložené volno
- Švehlova x Topolová ZC - pravděpodobně nefunkční přihlášení (nebo odhlášení), po odjezdu ze zastávky padá na stůj.
Re: Preference / antipreference MHD
Nevím jestli mám smůlu, ale mám pocit, že se mi čím dál častěji na octárně od Sibeliovy stává, že SSZ drží volno fakt dlouho. Nicméně ve chvíli kdy před výhybkou přejedu brnkačku tak mě to odhlásí a okamžitě padne na stůj. Včera na 96 to bylo při všech třech průjezdech. Nikde nikdo nebyl, tak jsem to už projel, ale přes den to zdržuje...
Re: Preference / antipreference MHD
Mělo by být opraveno. Díky za případnou zpětnou vazbu.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4463
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Preference / antipreference MHD
Vzdálené rádio Otakarova od Synkáče nereaguje na požadavek rovně (l.11), na l.18 reaguje normálně.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Preference / antipreference MHD
To sice ne, ale fůra jich jim zakazuje jezdit tam, kde nemají. Třeba po tramvajových kolejích, když maj vedle pruh, třeba vjíždět do křižovatek, když je nemůžou projet, atakdále, atakpodobně...
Re: Preference / antipreference MHD
Obávám se, že žádný předpis nezakazuje autům jezdit.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Preference / antipreference MHD
..zajistit, tedy vymáhat, dodržování předpisů. Když se na nějaký vymáhání zvysoka se.e, tak to dopadne přesně takhle - vypínáním preference, protože jinak se auta rozlejou naprosto všude a zablokujou úplně všechno...
Na vymáhání dodržování předpisů se dlabe, na dokončení potřebných dopravních staveb se taky dlabe, jen se o tom roky mluví a pak to dopadá takhle. Ale všechny politický strany si stejně na letáky tisknou kecy o preferenci MHD...
Re: Preference / antipreference MHD
Naprosto Tě chápu. Klíčem pro trvalou preferenci je trvale snížit počet aut, nebo odstranit řízený přechod, který je cca 100 m za naší křižovatkou. Opatření autům pomáhá. Je to rozdíl. Bohužel i pro tramvaje. I tak, co jsem včera viděl, za půl hodiny odhadem 40 % tramvají projelo SSZ plynulle. Kolona od tanku nebyla. Jen jedna tramvaj za cca 30 minut byla zablokována kolonou za zastávkou a nestihla prodlužované volno.
Kdyby neexistovalo vypínání preference, včera večer by nastal kolaps v oblasti v řádu desítek minut. Doprava by se začala rozlévat do okolních ulic, byl by větší tlak do Holečkovy, která by nepobírala a část aut by se vracela do Štefánikovy. Nebo snad i do Karmelitské?
Samozřejmě je otázka, jak by se doprava chovala po týdnu, po měsíci, až by si změna sedla. To samozřejmě nikdo neví a muselo by se to vyzkoušet.
Připomínám, že v Holečkově je nyní omezení a SSZ pro kyvadlové řízení provozu, kousek od tanku. I to má zřejmě za následek více aut přes Kartouzskou.
Kdyby neexistovalo vypínání preference, včera večer by nastal kolaps v oblasti v řádu desítek minut. Doprava by se začala rozlévat do okolních ulic, byl by větší tlak do Holečkovy, která by nepobírala a část aut by se vracela do Štefánikovy. Nebo snad i do Karmelitské?
Samozřejmě je otázka, jak by se doprava chovala po týdnu, po měsíci, až by si změna sedla. To samozřejmě nikdo neví a muselo by se to vyzkoušet.
Připomínám, že v Holečkově je nyní omezení a SSZ pro kyvadlové řízení provozu, kousek od tanku. I to má zřejmě za následek více aut přes Kartouzskou.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6706
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Takže se vylévá vanička i dítětem. Aby nám náhodou nedošlo ke koloně aut V botanice, vytvoříme úmyslně kolonu vozidel (včetně nezanedbatelného počtu tramvají) ve Štefánikově. Reálně to IAD stejně nepomůže, protože úzká hrdla jsou u Tančícího domu a pak Kartouzská x Plzeňská.
To je ta mnohokrát proklamovaná preference MHD v praxi...
Re: Preference / antipreference MHD
SSZ Štefánikova - Kartouzská: dynamické řízení, i v inkriminované době. Při udržení delší kolony v ulici v Botanice a současně volnému odjezdu Kartouzskou dochází automaticky k vypnutí preference. Nyní před Vánoci je to častější a dělo se tak i dnes odpoledne a večer. Pokud by se preference nevypnula, problémy by se přenášely do širokého okolí. Při velkém zatížení křižovatky se projevuje velmi nízká vzdálenost k dalším SSZ po směru jízdy. Vlivem dočasného rozbití koordinace dochází k poklesu reálné kapacity.
Vypnutí preference spočívá v zákazu narušování koordinace pro auta nároky MHD. Ale není to pevný program, ani původní způsob řízení. I v tomto režimu dochází k mírnému prodlužování kolizní fáze, k prodlužování vlastní fáze, k odložení volna pro souběžná auta, k reakci na vzdutí od tanku delšími zelenými.
Více bych uměli, pokud by zde jezdilo méně aut. Po zprovoznění Blanky došlo k poklesu, nejsem si však jist, zda tento pokles ještě platí.
Vypnutí preference spočívá v zákazu narušování koordinace pro auta nároky MHD. Ale není to pevný program, ani původní způsob řízení. I v tomto režimu dochází k mírnému prodlužování kolizní fáze, k prodlužování vlastní fáze, k odložení volna pro souběžná auta, k reakci na vzdutí od tanku delšími zelenými.
Více bych uměli, pokud by zde jezdilo méně aut. Po zprovoznění Blanky došlo k poklesu, nejsem si však jist, zda tento pokles ještě platí.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Mezi zastávkou Sparta ZC a bývalým McDonaldem vzniká nová křižovatka, pro vjezd / výjezd z nově vznikajícího areálu (bývalé hřiště vedle velké Sparty). Zatím je to jen HW připraveno a z celého SSZ funguje jen světelná závora pro proud IAD ZC (od Letenského nám.), která je zastaví, pokud videodetekce zaznamená na kolejích gumokol, který bude chtít odbočit od Hradčanské vlevo přes koleje do staveniště.
- ZXS91
- Uživatel
- Příspěvky: 1019
- Registrován: 23.3.2010 19:11
- Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Od jedné hodiny zprovozněn přejezd přes TT na Letné, SSZ pouze pro IAD. Tak schválně, kdy tam bude první nehoda?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4463
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Preference / antipreference MHD
Mně se to stalo ve čtvrtek asi v půl 11 večer, ale zapomněl jsem to napsat hned druhý den. Ale obávám se, že moc hlášení této závady nebude, protože to asi kolegové na lidu a autoprázdné křižovatce řeší "vlastním" způsobem.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Preference / antipreference MHD
Díky, chápu. Nicméně - nešlo by u podobných závad vydat nějakej podnikovej oběžník (nebo jinak informovat), aby řidič věděl?