Vždyť tam budou kutat jen do dubna 2023. Tak to vydržíme to je za chvilku.
Preference / antipreference MHD
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4463
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Preference / antipreference MHD
Mám prosbu a dotaz, jestli by nešlo něco udělat s krabičkou na SSZ Muzeum ZC. Při slunečném dni je svítící šipka v krabičce prakticky neviditelná a člověk neví, co bude. Svítí nebo nesvítí Tuším, že semafor se asi blíží obnově, ale snad by se mohla dát nová krabička s lepší svítivostí šipky dřív. (svítivost šipky DC taky není žádná hitparáda)
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Velká Průběžná pro výkopové práce a uzavřený odbočovací pruh od Strašnické v pevném cyklu
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10207
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
MPL: Radar? Pokud to bude opravdu takový problém, tak se do měsíce zaplatí
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Preference / antipreference MHD
No, právě. Přizpůsobí. Kontroly na místě zmizí a jsme tam, kde předtím. Chyba není místní, nýbrž systémová. Lidi se obecně musí bát cokoli provést. Kdekoli a kdykoli. Jenže nutnou podmínkou je, aby pravidla dávala alespoň trochu smysl. Pokud svítí semafor 24 hod denně i v kdejaký zapadlý uličce, těžko čekat ochotu se jím řídit a stát třeba ve tři ráno na pustý křižovatce, kdy kolem není živá duše. A čekat - na co vlastně? Na jaro?
Re: Preference / antipreference MHD
Na to je jediný recept: vrátit zpátky a prvních 14 dní hlídat dodržování na místě (denně), následující měsíc obden a následující 4 měsíce namátkově (ale relativně často). A lidi se rychle přizpůsobívencavasek píše: ↑02.2.2020 21:30Bobik:
Slyšel jsem o křižovatce, kde se to udělalo. A prý se tomu místní přizpůsobili a jezdí nejen na tmavěoranžovou, ale i v prvních vteřinách červené. Takže situace je tam teď vlastně stejná, jako před tím. A navíc už si to nikdo netroufne vrátit zpátky.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Preference / antipreference MHD
V tom případě to potvrzuje akorát to, co tvrdím už dlouho - že semaforem policajta nenahradíš.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 263
- Registrován: 07.1.2007 15:10
Re: Preference / antipreference MHD
Bobik:
Slyšel jsem o křižovatce, kde se to udělalo. A prý se tomu místní přizpůsobili a jezdí nejen na tmavěoranžovou, ale i v prvních vteřinách červené. Takže situace je tam teď vlastně stejná, jako před tím. A navíc už si to nikdo netroufne vrátit zpátky.
Slyšel jsem o křižovatce, kde se to udělalo. A prý se tomu místní přizpůsobili a jezdí nejen na tmavěoranžovou, ale i v prvních vteřinách červené. Takže situace je tam teď vlastně stejná, jako před tím. A navíc už si to nikdo netroufne vrátit zpátky.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Preference / antipreference MHD
Nerozumím. Co ti přijde tak velmi nebezpečného na tom, když při projektování signalizace počítám s tím, že mi lidi prdí na předpisy a proto raději vyklizovací časy o pár vteřin prodloužím? Protože vím, že na tu "temně oranžovou" se stejně jezdí, tak volno v kolizním směru o pár vteřin pozdržím, aby právě tihleti střelci stihli vypadnout. Opravdu nevím, co je na tom velmi nebezpečného.
Re: Preference / antipreference MHD
Považoval bych za velmi nebezpečné projektovat signalizace na porušování předpisů.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Preference / antipreference MHD
Ano, všimnul jsem si, že "matematicky" to vychází. Jenže - a to je právě problém - se u těch řešení nepočítám s lidským faktorem. To o čem píšeš sice je bezpečné, ale pouze v situaci, kdy všichni dodržují předpisy. Ovšem když všude po městě nasázím světla, nechám je zapnutý 24 hod denně i na tý nejmarnější křižovatce v mokrý čtvrti, nemám je mezi sebou zkoordinovaný a navíc na vymáhání a kontrolu dodržování předpisů prakticky kašlu, tak výsledkem je chaos a s celou matematikou se můžu jít klouzat, protože mi v tu chvíli je k ničemu.Grossák píše: ↑02.2.2020 0:45Mezičas se počítá jako vyklizovací čas + bezpečnostní doba - najížděcí čas. Záleží tedy na dispozici křižovatky, jak dlouhé budou jednotlivé mezičasy, tedy odstupy mezi zelenými. Minimální mezičas je 0, u vyklizujících tramvají v KK je někdy i vyšší než 15. Je tedy možné i to, že svítí z jednoho směru žlutá a z kolizního již zelená, pokud má velmi daleko stopčáru. Je to stejně bezpečné, jako když se jinde žlutočervená zapíná až s koncem kolizní žluté.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6705
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
A to má jako nějakej hlubší význam ? Tajně jsem doufal, že podstatou preference by mělo být upřednostnění MHD...
Prvně tam byla 25 předemnou, co využila volno na začátku cyklu. Pokud to nedokáže vložit nárok tramvaje do cyklu, tak proč se tomu říká preference ?
Mě to přišlo jako kdyby tam byly prohozeny kontakty od vexle, protože první průjezd - uteklo mi těsně volno, vexle zablokovaná vlevo, za mnou autobus + 3 a vycukalo nás to celej cyklus - volno vlevo až po volnu rovně. Druhej průjezd pak 3 přede mnou, autobus za mnou, vexle zablokovaná rovně a zároveň s volnem rovně padlo i vlevo, takže 3 odjela, já stihl volno vlevo na konci cyklu (padlo podruhý za cyklus) a bus měl holt černýho Petra...
Zleva ani v jednom případě nic nebylo, z příma si nevybavuju.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4463
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Preference / antipreference MHD
Řekl bych, že normál. Volno vlevo (od Labutě ZC) se objevuje na začátku nebo na konci cyklu podle toho, jak se stihnu přihlásit.demon píše: ↑01.2.2020 11:18Na poříčí x Těšnov ZC taky zajímavost, mě se 14 to udělilo volno i při delším stání před změnou signálu až na konci cyklu volno rovně, zatímco když v dalším kole přede mnou stejně dlouho stála 3, dostala po změně signálu volno rovně i vlevo. Jakoby si SSZ pletla směry zablokování vexle - když je blokována vlevo, dá volno rovně, když je blokována rovně, dá volno vlevo (rovně současně).
Volno rovně a vlevo zároveň: nejelo něco od Těšnova DC Pak se to volno objeví i v opačném směru.
Zvláštní stav nastává, když je výhybka od Těšnova DC trvale v bloku (bývá často), protože pak se preference "vypíná" a běží jakýsi pevný cyklus, který se od Labutě ZC projevuje tím, že volno vlevo padne jen na začátku cyklu a na konci se prostě nevloží.
Tak nějak takhle.
Re: Preference / antipreference MHD
Demon: malá Balabenka je trochu zmetek, ale asi bych s tím počkal do obnovy, která se blíží a DPP o nápravu žádá v rámci projednávání. Velká pro hlavní směr také nic moc, prověřim na místě. Obnova se také blíží, vhodná by dle mne byla vložená přímá fáze, jako se povedla na Palačáku, ale projektant má trochu jiný názor. Uvidíme.
Těsnov nevím, ale volno do oblouku by bez přihlášení nemělo padnout vůbec. Zkusím na místě.
SSZ Dělnická - Komunardů nemusí volno na konci cyklu již udělit, pokud v cyklu byl vyčerpán čas, a to tramvajemi.
Těsnov nevím, ale volno do oblouku by bez přihlášení nemělo padnout vůbec. Zkusím na místě.
SSZ Dělnická - Komunardů nemusí volno na konci cyklu již udělit, pokud v cyklu byl vyčerpán čas, a to tramvajemi.
Re: Preference / antipreference MHD
Starodejvická: mezičasy byly po podnětech prověřeny a snad už brzy se dočkáme na jejich úpravu dle TP z roku 2015 (to je ona změna předpisů) což přinese jejich zvýšení o 1 resp. 2 s. U auta vyjíždějícího na začátku zelené je třeba rovněž vnímat, zda stopčáru nepřejel ještě při žlutočervené.
Mezičas se počítá jako vyklizovací čas + bezpečnostní doba - najížděcí čas. Záleží tedy na dispozici křižovatky, jak dlouhé budou jednotlivé mezičasy, tedy odstupy mezi zelenými. Minimální mezičas je 0, u vyklizujících tramvají v KK je někdy i vyšší než 15. Je tedy možné i to, že svítí z jednoho směru žlutá a z kolizního již zelená, pokud má velmi daleko stopčáru. Je to stejně bezpečné, jako když se jinde žlutočervená zapíná až s koncem kolizní žluté.
Co se týče použití VN pro signál POZOR, podrobnosti by asi řekli dodavatelé řadičů. Ale je třeba si uvědomit například skutečnost, že VN by nově muselo mít dohlídané svícení, podobně jako žlutá. O ona nám ta výzva svítí i v situaci, kdy není POZOR, ale jen přihlášená TRAM. Čili musíme dohlídat blikání. Netvrdím, že to nejde, ostatně na železnici se blikání červených světel hlídá, ale je to opravdu jiné. Na SSZ máte těch návěstidel mraky a další komplikace může znamenat více závad a jejich delší hledání.
Mezičas se počítá jako vyklizovací čas + bezpečnostní doba - najížděcí čas. Záleží tedy na dispozici křižovatky, jak dlouhé budou jednotlivé mezičasy, tedy odstupy mezi zelenými. Minimální mezičas je 0, u vyklizujících tramvají v KK je někdy i vyšší než 15. Je tedy možné i to, že svítí z jednoho směru žlutá a z kolizního již zelená, pokud má velmi daleko stopčáru. Je to stejně bezpečné, jako když se jinde žlutočervená zapíná až s koncem kolizní žluté.
Co se týče použití VN pro signál POZOR, podrobnosti by asi řekli dodavatelé řadičů. Ale je třeba si uvědomit například skutečnost, že VN by nově muselo mít dohlídané svícení, podobně jako žlutá. O ona nám ta výzva svítí i v situaci, kdy není POZOR, ale jen přihlášená TRAM. Čili musíme dohlídat blikání. Netvrdím, že to nejde, ostatně na železnici se blikání červených světel hlídá, ale je to opravdu jiné. Na SSZ máte těch návěstidel mraky a další komplikace může znamenat více závad a jejich delší hledání.