Výluky a jiná omezení

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od 9001 » 17.3.2020 22:48

A jak to fungovalo za povodní 2002? Pámátná věta pardála z Vokovic, přineste kafe a jedu dál :D

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od mart337 » 17.3.2020 19:53

Bobik píše:
16.3.2020 20:41
von Špilberk píše:
16.3.2020 20:19
Popojíždění: křiklouni vždycky byli, jsou a budou. Nejdřív se řvalo, že popojíždění není BP (ovšem naprosté minimum lidí - spíš potížisti), a teď "všichni" řvou, že furt z něčeho lezou dolů a zase nazpátek. :smt102
No mě to nevysvětluj, i já ještě zažil dobu bezpřestávkovou. Holt to byl vzájemný "truc" mezi křiklouny a podnikem a jako obvykle to odnesli zejména ti ostatní.
No taky ty časy ještě pamatuju a byla fajn třeba první vyjíždějící 3 z PA s pauzou na Lehovci cca 1 hodinu.
Dřív to asi celkem bez větších obtíží šlo, protože to bylo hůř kontrolovatelné. Jestli se nepletu, tak záznam tacho na vozech byl jen pár minut (při MU se vytahovala pojistka karty). Dneska už je možné stahovat za x dní jestli se nepletu.
A podle zákona mají všichni zaměstnanci po 6 hod. pauzu (na oběd - placenou 30 min.) Řidiči z povolání u dálkové přepravy mají BP min 45 min. max. po 4,5 hod. s možností rozdělit ji max. na části o délce MIN. 15 min. A řidiči MHD mají BP min. 30 min. po 4 hod. s možností rozdělení na části po MIN 10 min.
KRATŠÍ PAUZY JSOU SOUČÁSTÍ DOBY JÍZDY. BĚHEM BP NESMÍ ŘIDIČ VYKONÁVAT ŽÁDNOU PRACOVNÍ ČINNOST S VYJÍMKOU DOZORU NAD DOPRAVNÍM PROSTŘEDKEM.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od Bobik » 17.3.2020 16:46

Karosák píše:
16.3.2020 20:35
Tak zkusíme Wiki :D
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Nouzov%C3%BD_stav
...Přitom může omezit práva osob...
Z:idea: :wink:
Dík za postrčení. Tak jsem na to podíval, ohledně nouzového stavu, omezení práv, resp. nařízení, mluví tom zejména Zákon č. 240/2000 Sb. §5, 6 a 7 resp. 12. Ale nikde tam není nic o tom, že by vláda či někdo jiný mohl v případě "nouze" zrušit bezpečnostní přestávky, maximální délku pracovní doby nebo tak něco, ani odkaz na jinou právní normu, která by něco takového umožňovala. Čili, pokud bys, dejme tomu, neměl BP a nedejbože někomu srazil babičku tak ten někdo se po tobě a potažmo po zaměstnavateli může vozit, žes jel nedostatečně odpočinutej a ty (potažmo zaměstnavatel) se nemůžeš vymluvit na to, že to bylo v rámci nějakýho "nouzovýho stavu".

Uživatelský avatar
ZXS91
Uživatel
Příspěvky: 1019
Registrován: 23.3.2010 19:11
Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od ZXS91 » 17.3.2020 16:38

Přidalo se:
linka 1 - jeden vlak
linka 6 - dva vlaky
linka 11 - jeden vlak
linka 12 - dva vlaky
linka 14 - jeden vlak
linka 20 - jeden vlak
linka 24 - tři vlaky
linka 25 - tři vlaky
linka 26 - dva vlaky

Suma sumárum +16 vlaků přes noc navíc.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2234
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od Petrpes » 17.3.2020 15:58

Přesně, křičelo pár lidí, většina byla ráda na voze, pamatuju od roku 98 :devilsmokin
Ale byla BP u voz. Motol, Strašnice, Žižkov Z:arrow:

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od Bobik » 16.3.2020 20:41

von Špilberk píše:
16.3.2020 20:19
Popojíždění: křiklouni vždycky byli, jsou a budou. Nejdřív se řvalo, že popojíždění není BP (ovšem naprosté minimum lidí - spíš potížisti), a teď "všichni" řvou, že furt z něčeho lezou dolů a zase nazpátek. :smt102
No mě to nevysvětluj, i já ještě zažil dobu bezpřestávkovou. Holt to byl vzájemný "truc" mezi křiklouny a podnikem a jako obvykle to odnesli zejména ti ostatní.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od Karosák » 16.3.2020 20:35

Bobik píše:
16.3.2020 20:19
No to právě nevím, jak to s tím nouzovým stavem vlastně je a co všechno ruší a neruší. A ani nevím, kde to dohledat.
Tak zkusíme Wiki :D
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Nouzov%C3%BD_stav
...Přitom může omezit práva osob...
Z:idea: :wink:

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od von Špilberk » 16.3.2020 20:19

Petr píše:
16.3.2020 18:25
Takže na střídání přestávek a oddělení máme linky 1, 3, 6, 9, 11, 12, 14, 16, 17, 20, 22, 24, 25 a 26. To je řekněme 2 vlaky plus na linky 14 * 2 = 28.
Třeba 11 na Spořilově má kolem 15 minut pauzu, takže přidáním 1 vlaku bude 25, a to je BP v pohodě. 14 na Spořilově totéž. 1 na Petřinách - taky tam chvilku stojí 2 vlaky, takže je tam běžně něco přes 10 minut. 6 a 24 na Kubáni totéž. Takže budou linky, kde by 1 vlak + musel stačit.
Pak je fakt, že jsou konečné, kde to nepůjde, ale která linka má nekapacitní obě konečné? Ale můj původní návrh na zrušení BP střídáním se dá pozměnit na omezení BP formou střídání na minimum (prostě ponechat jen tam, kde to opravdu jinak nevyjde). 8-)

Popojíždění: křiklouni vždycky byli, jsou a budou. Nejdřív se řvalo, že popojíždění není BP (ovšem naprosté minimum lidí - spíš potížisti), a teď "všichni" řvou, že furt z něčeho lezou dolů a zase nazpátek. :smt102

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od Bobik » 16.3.2020 20:19

No to právě nevím, jak to s tím nouzovým stavem vlastně je a co všechno ruší a neruší. A ani nevím, kde to dohledat.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od Karosák » 16.3.2020 20:18

Ještě to popojíždění. To byl problém vždycky, ostatně kvůli tomu, resp. stížnostem na to, se zavedlo oddělení od vozu. Jinak na popojíždění do té doby fungovala výjimka ZP, ne? Hasič taky nepřestane hasit, když mu padne. Ale nelze v této situaci explicitně zrušit všechny zákony a předpisy, které jsou s tímto stavem v kolizi. Na to není čas. Neříká se a nevyhlašuje se Nouzový stav, právě proto, že je nouzový a nejde všechno dělat jako normálně? A jako v ostatních oborech a případech je mimořádné/dočasné opatření nadřazeno běžnému stavu? Takže lze připustit i čerpání BP prerušované? Do nikoho neryji, nechci flame, nahlas přemýšlím.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od Bobik » 16.3.2020 20:17

Jenže mezi "fyzicky se vejde" a "BP podle zákona" je právě rozdíl. Je potřeba si uvědomit, že střídaný přestávky vznikly právě hlavně kvůli tomu, že někteří odmítaly věčně popojíždět na konečných s tím, že to není žádná BP (a je fakt, že třeba na 9 ve špičce si v Řepákově ani pořádně nedojdeš na záchod, aniž bys mezitím nevyrobil kolonu až pomalu na Slánskou :D ).

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od Karosák » 16.3.2020 19:39

Jak zítra vyjedeme uvidíme ráno (a další ráno a další týden), každopádně všechny jř na zítřek jsou bez střídaných BP :!: Právě jsem SA výpravu nacpal do desek...

Jinak M22 na konečných někdy mívá ranec času, ikdyž tam BP napsané není. Chci říct, že se M interval díky 4 konečným asi dá udělat s BP na konci. Taková 9 je na tom je si subjektivně hůř, ale třeba admin potvrdí, že do Řep na vnitřní se vejde vlaků až až (když se využije celá délka koleje).

A že přijde na to, že to jde a zůstane to? Tomu moc nevěřím, protože už "odrostla generace" ševců, co je na to zvyklá a "každá změna je k horšímu". Ale to je jen můj výstřel do tmy...o tom se asi nehodlám dohadovat :wink:

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od Bobik » 16.3.2020 19:28

Nezapomeň, že na některých konečných prakticky nejde přestávku mít, protože se to nevejde. Třeba Bílá Hora. Takže pauza jen na jednom konci, ovšem o to delší (hodina tam, hodina zpět, čili po každém kole pauza minimálně 20 minut). A při krátkém intervalu, budou 2 vlaky navíc stačit? Sice máme mimořádnou situaci, jenže zákon ohledně bezpečnostních přestávek nikdo nezrušil ani neupravil (a během BP podle zákona nemůžeš manipulovat s vozidlem, takže prakticky bys neměl ani popojíždět).

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 2040
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od Petr » 16.3.2020 18:25

trainzjohny píše:
16.3.2020 16:12
Máš špatně matiku, musíš mít přestávky než +8 minut za jednu tramvaj, zákoník práce platí pořád.
Takže to by bylo výrazně víc než se ušetří burranovem. Navíc řidičů také není nekonečně, takže i když by se někde vzali vozy, kde se vemou řidiči ?
Jediné co z toho vychází jako řešitelné je zrušit střídací místnosti a nechat řidiče venku na vzduchu ...
Takže na střídání přestávek a oddělení máme linky 1, 3, 6, 9, 11, 12, 14, 16, 17, 20, 22, 24, 25 a 26. To je řekněme 2 vlaky plus na linky 14 * 2 = 28. A zjisti si, kolik čet je na přestávky (když nebudu počítat oddělení). Myslím si, že řidiči i vozy jsou zcela s přehledem.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od trainzjohny » 16.3.2020 16:12

von Špilberk píše:
16.3.2020 7:54
Tak je výluka na Barrandov a ta úprava by chtěla tak 1 vlak na linku, takže bych řekl, že by to šlo.
Jinak: lidi se nemají srocovat, ale 10 lidí ve střídací místnosti velikosti obýváku v paneláku nevadí. 8-)
A co odbory :?: No nic, že jo.

A dál: hygienici se pořád snaží nakažené trasovat, takže kolik řidičů by skončilo v karanténě, kdyby se vědělo, že ten nakažený řidič se pouze na trati vystřídal s kolegou a jinak byl na voze celý den sám :?: A kolik lidí by skončilo v karanténě, kdyby se zjistilo, že ten řidič za den byl ve 12 tramvajích a půlku času ještě proseděl ve střídacích místnostech :?: Aha :?: :idea:
Máš špatně matiku, musíš mít přestávky než +8 minut za jednu tramvaj, zákoník práce platí pořád.
Takže to by bylo výrazně víc než se ušetří burranovem. Navíc řidičů také není nekonečně, takže i když by se někde vzali vozy, kde se vemou řidiči ?
Jediné co z toho vychází jako řešitelné je zrušit střídací místnosti a nechat řidiče venku na vzduchu ...

Odpovědět