T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od 9001 » 26.3.2020 18:21

4 článek se skoro nikam nevejde pač zastávky na 2T a mnohé nové... #-o

Uživatelský avatar
MKzB
Uživatel
Příspěvky: 318
Registrován: 19.1.2007 16:49
Bydliště: Bezkov (u Vídně)
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od MKzB » 26.3.2020 17:36

Když už se řeší ty středněkapacitní vozy, Škoda 15T je defacto souprava třech tramvají a měla by jít přeskládat na dvoučlánek a čtyřčlánek.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od trainzjohny » 26.3.2020 17:23

LIberec je dost svébytná kapitola, Brno kupuje T6 "na chvíli" právě aby neudělalo tu blbost, že si draze opraví vozy, které už jsou tak na cestu do šrotu, zatímco tyhle šroty si koupí za pár kaček. My si budeme taky kupovat vysokopodlažní ojetiny a pak si tady místo moderní MHD budovat zkanzen.
U KTéček se to dá pochopit snahou mít jeden rozšířenější NP obousměrný vůz, i za cenu poměrně vysokých nákladů, ale u wan je to prostě existeční cesta na Ukrajinu (kde mimochodem umí ty wany alespoň dělat s klimatizací, lepenými okny... prostě pořádně odpodlahy)

Zatímco my za cenu skoro poloviny takového Tanga (27 miliónů) budeme dělat historickou wanu. Ta nebude mít klimu, vypadá jak z "pravěku" atd, nemluvě o velikosti a kvalitě.

Jinak právě otázka náhrady vozového parku se takhle dost zabijí, protože se utratí poměrně vysoké prostředky za vozy které tu dlouho budou a obměna vozového parku je kde ... v :zadnice protože nebudou ani peníze a vlastně ani potřeba, když nám tu sto let budou jezdit T3 #-o
Nemluvě o tom, že "výhodou" tohoto řešení budou další odstavené modernější vozy, které se už teď nestíhají opravovat [-o<

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od mart337 » 26.3.2020 15:43

No je to sice možná asi pravda, ale nějakou dobu si asi ještě budeme muset počkat Za prvé si asi DPP v současné době zase tak moc vyskakovat nemůže. Ještě se, jestli se nepletu, nějakou dobu bude splácet várka 15T. Bude se řešit metro, nakupujou se taky autobusy.
A co se týká nočních, tak v zásadě krátké vozy postačují, za předpokladu hustšího provozu v pátek a sobotu. A nebo by se mohly dlouhé vozy používat o víkendu. Ale to už vzniká problém s centrálním přestupem. Už nyní jsou občas problémy s krátkými vozy při výlukách, že se nevejdou do zastávek.
A pokud se týká provozu při větších akcích, je to o tom, aby pořadatelé nahlásili na ROPID že se bude konat to a to a že bude asi potřeba posílit dopravu.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od demon » 26.3.2020 15:37

trainzjohny píše:
26.3.2020 14:03
Jinak když je to tak strašně výhodné, proč si už několik let žádný jiný český ani slovenský DP žádnou wanu nepořídil ?!
Pořizují si vysokopodlažní ojetiny, to ti fakt přijde jako lepší řešení ?
Ano, k tomu s přispěním fondů EU i nové vozy, což ale jak víme je v Praze vyloučeno, takže jaký máš návrh ?

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od demon » 26.3.2020 15:34

trainzjohny píše:
26.3.2020 14:03
Chápu tvojí snahu obhajovat DPP, chápu snahu hájit práci dílen (které už teď nestíhají a blokokují tak vozy které by mohly jezdit) ale podívej se na to rozumně.
Tohle vůbec není snaha obhajovat wany, jenom vysvětluju jak moc jsou snahy porovnávat opravu vozů RP obsahující výměnu kastle s obnovou vozového parku novými vozy, naprosto mimo ekonomickou realitu.
S prací dílen to nemá vůbec žádnou souvislost - bude-li rozhodnuto o přestrojení vozů a bude-li probíhat v dílnách, nemusí to mít na údajné nestíhání dílen žádný vliv. Ono "nestíhání" je totiž až na vyjímky způsobeno nedostatkem materiálu k provádění oprav a až druhotně nízkým stavem personálu, takže dílny jsou ve skutečnosti blokovány vozy, které naopak jezdit nemohou.
trainzjohny píše:
26.3.2020 14:03
15m tramvaj v sóle je na Prahu malá, zbytečná a máme jich na další roky beztak moře, není třeba dělat na 30 let další.
Noční provoz, pokud by měl být NP klidně mohou začít obsluhovat 30m vozy není v tom problém a speciálně v pátek a sobotu by to vyřešilo kapacitní problémy, mimo obligátního problému "to se nikdy nedělalo".
Tohle vůbec není otázka pro DP jako spíš pro Ropid a jeho zřizovatele. Není-li poptávka po středněkapacitních vozech, těžko je může DP nakupovat a vysokokapacitní jsou na drtivou většinu nočních linek zbytečný luxus.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od trainzjohny » 26.3.2020 14:03

A je žádoucí unifikovat vozový park vozy které jsou 20 let od poslední modernizace a 60 let od výroby ?
Nestálo by za to už se zase o kousek posunout do 21. století ?
Chápu tvojí snahu obhajovat DPP, chápu snahu hájit práci dílen (které už teď nestíhají a blokokují tak vozy které by mohly jezdit) ale podívej se na to rozumně. 15m tramvaj v sóle je na Prahu malá, zbytečná a máme jich na další roky beztak moře, není třeba dělat na 30 let další.
Noční provoz, pokud by měl být NP klidně mohou začít obsluhovat 30m vozy není v tom problém a speciálně v pátek a sobotu by to vyřešilo kapacitní problémy, mimo obligátního problému "to se nikdy nedělalo".

Jinak když je to tak strašně výhodné, proč si už několik let žádný jiný český ani slovenský DP žádnou wanu nepořídil ?! 8-[

První půlka 20. století patřila Ringoferákům, druhá T3, ale první půlka 21. století už si žádá zase něco nového.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2234
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Petrpes » 26.3.2020 11:00

Ono celkově pro ty retrowany nezbývá moc čísel...
Pojede se do 8299 a pak? 8100-8150, 8751...
7301 bych nechal pro případné nové krátké vozy 🤣

PS: Doufám že ty T2PLF budou s jedním světlem a určitě bych je čísloval 6005-6070 😎

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od von Špilberk » 26.3.2020 8:13

Ty nové kastle z Krnova by aspoň mohly dostat čumák T2 a v tu ránu tady máme T2R.PLF. :twisted:
A samostatnou číselnou řadu 7301 - 7999. :wink:

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od demon » 25.3.2020 22:26

Obávám se, abychom se skutečně nedivili... [-o<
Každopádně tady se stále pohybujeme v řádově jiných číslech než kdyby se pořizovaly nové vozy.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od 9001 » 25.3.2020 22:19

Demon: Je otázka, kdyby Praha vypsala VŘ na nové vozy a opravdu otevřené VŘ pro všechny výrobce, tak bychom byli třeba překvapeni za kolik bychom mohli mít úplně nové vozy a třeba i včetně full servisu. Bohužel se pojede recyklace už takhle starých vozů...

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od demon » 25.3.2020 22:05

Afterman píše:
25.3.2020 21:14
Jí vím, udělat co nejvíc retro bez jakékoliv inovace či zlepšení komfortu pro řidiče. Kdejaký provoz na Ukrajině nebo v Rusku má modernější T3 než Praha. Smutné, ale když vládnou v DP šotouši...
A přitom je to přesně naopak. Snaha o co největší zjednodušení, unifikaci a naopak co nejnižší ekonomickou náročnost je známkou toho, že rozhodují především pragmatické a ekonomické důvody a proto jsou taky šotouši tak rozpálení, protože oni by právě naopak chtěli extrabuřty v patnácti variantách...

Afterman
Uživatel
Příspěvky: 149
Registrován: 14.9.2012 21:43

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Afterman » 25.3.2020 21:14

demon píše:
25.3.2020 16:57
K přípravě není důvod, zadání je od počátku jasný.
Jí vím, udělat co nejvíc retro bez jakékoliv inovace či zlepšení komfortu pro řidiče. Kdejaký provoz na Ukrajině nebo v Rusku má modernější T3 než Praha. Smutné, ale když vládnou v DP šotouši...

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od demon » 25.3.2020 16:57

Afterman píše:
25.3.2020 13:55
To vypadá jako příprava půdy pro tradiční argumenty typu: §1 Bylo by to moc drahý, §2 nikdy se to nedělalo, §3 to by se muselo schválit atd...
Takže žádná možnost vylepšení(řadič, stěrače...), prostě sockowany navěky.
K přípravě není důvod, zadání je od počátku jasný.

Afterman
Uživatel
Příspěvky: 149
Registrován: 14.9.2012 21:43

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Afterman » 25.3.2020 13:55

demon píše:
25.3.2020 9:27
V současný situaci už není jistý ani to, jestli bude alespoň na tuhle verzi.
To vypadá jako příprava půdy pro tradiční argumenty typu: §1 Bylo by to moc drahý, §2 nikdy se to nedělalo, §3 to by se muselo schválit atd...
Takže žádná možnost vylepšení(řadič, stěrače...), prostě sockowany navěky.

Odpovědět