T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
S těma čtyřčlánkama bych to moc nepřeháněl. Sice to bude mít větší kapacitu, ale do podmínek v Praze by to bylo dost nepraktické. Byly by dobré na tu uvažovanou příměstskou přepravu do Jesenice, ale motat se s tím centrem nevím. Zabijou se tím průjezdy křižovatek u těchhle stonožek.
A asi velmi zajímavá by byla deponace ve vozovnách, jak tam různé typy vozů poskládat a aby byly dobře přístupné. Už dnes se po vozovnách bloudí mezi soupravami a hledá se cesta, protože každá řada má jiné rozestupy a spojovací můstky jsou na dvě věci. A jak je tu dříve psáno, tak v Praze je taky problém s délkou staničních ostrůvků. Musely by se většinou předělat a někam by ani nešly nacpat. Všechno jezdí přes centrum, kde by se asi moc protahovat zastávky nedaly (třeba Jiráskovo náměstí směr ND). Prostě to není reálné.
A jak psal "demon" je rozumné za současného stavu finací "zrekonstruovat" RP na Wany v rámci "generální údržby" za třetinovou cenu, a později, až budou prachy, rozjet jiné nové vozy, stejně budou postupně odcházet stávající RP.
A asi velmi zajímavá by byla deponace ve vozovnách, jak tam různé typy vozů poskládat a aby byly dobře přístupné. Už dnes se po vozovnách bloudí mezi soupravami a hledá se cesta, protože každá řada má jiné rozestupy a spojovací můstky jsou na dvě věci. A jak je tu dříve psáno, tak v Praze je taky problém s délkou staničních ostrůvků. Musely by se většinou předělat a někam by ani nešly nacpat. Všechno jezdí přes centrum, kde by se asi moc protahovat zastávky nedaly (třeba Jiráskovo náměstí směr ND). Prostě to není reálné.
A jak psal "demon" je rozumné za současného stavu finací "zrekonstruovat" RP na Wany v rámci "generální údržby" za třetinovou cenu, a později, až budou prachy, rozjet jiné nové vozy, stejně budou postupně odcházet stávající RP.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6706
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Mohla by jít, ale jak už jsem psal - není zájem a kroky projektanta veřejného prostoru tomu velmi výrazně brání i kdyby v budoucnu zájem třeba byl...
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6706
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Což tady ani v nejmenším není cílem. Jde jen o prodloužení životnosti v současnosti provozovaných vozů a jejich znízkopodlažnění, a to za minimálních nákladů (odhad je asi 23% ceny nového vozu), které ještě dál sníží neprovedení nutné prohlídky stupně PO na stávajících RP.trainzjohny píše: ↑26.3.2020 17:23...kde mimochodem umí ty wany alespoň dělat s klimatizací, lepenými okny... prostě pořádně odpodlahy...
Tohle je fakt nesmysl, viz odstavec výš a jak už jsem napsal, souvislost s odstavenými "modernějšími" vozy je nulová.trainzjohny píše: ↑26.3.2020 17:23Jinak právě otázka náhrady vozového parku se takhle dost zabijí, protože se utratí poměrně vysoké prostředky za vozy které tu dlouho budou a obměna vozového parku je kde ... v protože nebudou ani peníze a vlastně ani potřeba, když nám tu sto let budou jezdit T3
Nemluvě o tom, že "výhodou" tohoto řešení budou další odstavené modernější vozy, které se už teď nestíhají opravovat
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
4 článek se skoro nikam nevejde pač zastávky na 2T a mnohé nové...
- MKzB
- Uživatel
- Příspěvky: 318
- Registrován: 19.1.2007 16:49
- Bydliště: Bezkov (u Vídně)
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Když už se řeší ty středněkapacitní vozy, Škoda 15T je defacto souprava třech tramvají a měla by jít přeskládat na dvoučlánek a čtyřčlánek.
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
LIberec je dost svébytná kapitola, Brno kupuje T6 "na chvíli" právě aby neudělalo tu blbost, že si draze opraví vozy, které už jsou tak na cestu do šrotu, zatímco tyhle šroty si koupí za pár kaček. My si budeme taky kupovat vysokopodlažní ojetiny a pak si tady místo moderní MHD budovat zkanzen.
U KTéček se to dá pochopit snahou mít jeden rozšířenější NP obousměrný vůz, i za cenu poměrně vysokých nákladů, ale u wan je to prostě existeční cesta na Ukrajinu (kde mimochodem umí ty wany alespoň dělat s klimatizací, lepenými okny... prostě pořádně odpodlahy)
Zatímco my za cenu skoro poloviny takového Tanga (27 miliónů) budeme dělat historickou wanu. Ta nebude mít klimu, vypadá jak z "pravěku" atd, nemluvě o velikosti a kvalitě.
Jinak právě otázka náhrady vozového parku se takhle dost zabijí, protože se utratí poměrně vysoké prostředky za vozy které tu dlouho budou a obměna vozového parku je kde ... v protože nebudou ani peníze a vlastně ani potřeba, když nám tu sto let budou jezdit T3
Nemluvě o tom, že "výhodou" tohoto řešení budou další odstavené modernější vozy, které se už teď nestíhají opravovat
U KTéček se to dá pochopit snahou mít jeden rozšířenější NP obousměrný vůz, i za cenu poměrně vysokých nákladů, ale u wan je to prostě existeční cesta na Ukrajinu (kde mimochodem umí ty wany alespoň dělat s klimatizací, lepenými okny... prostě pořádně odpodlahy)
Zatímco my za cenu skoro poloviny takového Tanga (27 miliónů) budeme dělat historickou wanu. Ta nebude mít klimu, vypadá jak z "pravěku" atd, nemluvě o velikosti a kvalitě.
Jinak právě otázka náhrady vozového parku se takhle dost zabijí, protože se utratí poměrně vysoké prostředky za vozy které tu dlouho budou a obměna vozového parku je kde ... v protože nebudou ani peníze a vlastně ani potřeba, když nám tu sto let budou jezdit T3
Nemluvě o tom, že "výhodou" tohoto řešení budou další odstavené modernější vozy, které se už teď nestíhají opravovat
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
No je to sice možná asi pravda, ale nějakou dobu si asi ještě budeme muset počkat Za prvé si asi DPP v současné době zase tak moc vyskakovat nemůže. Ještě se, jestli se nepletu, nějakou dobu bude splácet várka 15T. Bude se řešit metro, nakupujou se taky autobusy.
A co se týká nočních, tak v zásadě krátké vozy postačují, za předpokladu hustšího provozu v pátek a sobotu. A nebo by se mohly dlouhé vozy používat o víkendu. Ale to už vzniká problém s centrálním přestupem. Už nyní jsou občas problémy s krátkými vozy při výlukách, že se nevejdou do zastávek.
A pokud se týká provozu při větších akcích, je to o tom, aby pořadatelé nahlásili na ROPID že se bude konat to a to a že bude asi potřeba posílit dopravu.
A co se týká nočních, tak v zásadě krátké vozy postačují, za předpokladu hustšího provozu v pátek a sobotu. A nebo by se mohly dlouhé vozy používat o víkendu. Ale to už vzniká problém s centrálním přestupem. Už nyní jsou občas problémy s krátkými vozy při výlukách, že se nevejdou do zastávek.
A pokud se týká provozu při větších akcích, je to o tom, aby pořadatelé nahlásili na ROPID že se bude konat to a to a že bude asi potřeba posílit dopravu.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6706
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Pořizují si vysokopodlažní ojetiny, to ti fakt přijde jako lepší řešení ?trainzjohny píše: ↑26.3.2020 14:03Jinak když je to tak strašně výhodné, proč si už několik let žádný jiný český ani slovenský DP žádnou wanu nepořídil ?!
Ano, k tomu s přispěním fondů EU i nové vozy, což ale jak víme je v Praze vyloučeno, takže jaký máš návrh ?
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6706
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Tohle vůbec není snaha obhajovat wany, jenom vysvětluju jak moc jsou snahy porovnávat opravu vozů RP obsahující výměnu kastle s obnovou vozového parku novými vozy, naprosto mimo ekonomickou realitu.trainzjohny píše: ↑26.3.2020 14:03Chápu tvojí snahu obhajovat DPP, chápu snahu hájit práci dílen (které už teď nestíhají a blokokují tak vozy které by mohly jezdit) ale podívej se na to rozumně.
S prací dílen to nemá vůbec žádnou souvislost - bude-li rozhodnuto o přestrojení vozů a bude-li probíhat v dílnách, nemusí to mít na údajné nestíhání dílen žádný vliv. Ono "nestíhání" je totiž až na vyjímky způsobeno nedostatkem materiálu k provádění oprav a až druhotně nízkým stavem personálu, takže dílny jsou ve skutečnosti blokovány vozy, které naopak jezdit nemohou.
Tohle vůbec není otázka pro DP jako spíš pro Ropid a jeho zřizovatele. Není-li poptávka po středněkapacitních vozech, těžko je může DP nakupovat a vysokokapacitní jsou na drtivou většinu nočních linek zbytečný luxus.trainzjohny píše: ↑26.3.2020 14:0315m tramvaj v sóle je na Prahu malá, zbytečná a máme jich na další roky beztak moře, není třeba dělat na 30 let další.
Noční provoz, pokud by měl být NP klidně mohou začít obsluhovat 30m vozy není v tom problém a speciálně v pátek a sobotu by to vyřešilo kapacitní problémy, mimo obligátního problému "to se nikdy nedělalo".
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
A je žádoucí unifikovat vozový park vozy které jsou 20 let od poslední modernizace a 60 let od výroby ?
Nestálo by za to už se zase o kousek posunout do 21. století ?
Chápu tvojí snahu obhajovat DPP, chápu snahu hájit práci dílen (které už teď nestíhají a blokokují tak vozy které by mohly jezdit) ale podívej se na to rozumně. 15m tramvaj v sóle je na Prahu malá, zbytečná a máme jich na další roky beztak moře, není třeba dělat na 30 let další.
Noční provoz, pokud by měl být NP klidně mohou začít obsluhovat 30m vozy není v tom problém a speciálně v pátek a sobotu by to vyřešilo kapacitní problémy, mimo obligátního problému "to se nikdy nedělalo".
Jinak když je to tak strašně výhodné, proč si už několik let žádný jiný český ani slovenský DP žádnou wanu nepořídil ?!
První půlka 20. století patřila Ringoferákům, druhá T3, ale první půlka 21. století už si žádá zase něco nového.
Nestálo by za to už se zase o kousek posunout do 21. století ?
Chápu tvojí snahu obhajovat DPP, chápu snahu hájit práci dílen (které už teď nestíhají a blokokují tak vozy které by mohly jezdit) ale podívej se na to rozumně. 15m tramvaj v sóle je na Prahu malá, zbytečná a máme jich na další roky beztak moře, není třeba dělat na 30 let další.
Noční provoz, pokud by měl být NP klidně mohou začít obsluhovat 30m vozy není v tom problém a speciálně v pátek a sobotu by to vyřešilo kapacitní problémy, mimo obligátního problému "to se nikdy nedělalo".
Jinak když je to tak strašně výhodné, proč si už několik let žádný jiný český ani slovenský DP žádnou wanu nepořídil ?!
První půlka 20. století patřila Ringoferákům, druhá T3, ale první půlka 21. století už si žádá zase něco nového.
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2235
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Ono celkově pro ty retrowany nezbývá moc čísel...
Pojede se do 8299 a pak? 8100-8150, 8751...
7301 bych nechal pro případné nové krátké vozy
PS: Doufám že ty T2PLF budou s jedním světlem a určitě bych je čísloval 6005-6070
Pojede se do 8299 a pak? 8100-8150, 8751...
7301 bych nechal pro případné nové krátké vozy
PS: Doufám že ty T2PLF budou s jedním světlem a určitě bych je čísloval 6005-6070
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Ty nové kastle z Krnova by aspoň mohly dostat čumák T2 a v tu ránu tady máme T2R.PLF.
A samostatnou číselnou řadu 7301 - 7999.
A samostatnou číselnou řadu 7301 - 7999.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6706
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Obávám se, abychom se skutečně nedivili...
Každopádně tady se stále pohybujeme v řádově jiných číslech než kdyby se pořizovaly nové vozy.
Každopádně tady se stále pohybujeme v řádově jiných číslech než kdyby se pořizovaly nové vozy.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Demon: Je otázka, kdyby Praha vypsala VŘ na nové vozy a opravdu otevřené VŘ pro všechny výrobce, tak bychom byli třeba překvapeni za kolik bychom mohli mít úplně nové vozy a třeba i včetně full servisu. Bohužel se pojede recyklace už takhle starých vozů...
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6706
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
A přitom je to přesně naopak. Snaha o co největší zjednodušení, unifikaci a naopak co nejnižší ekonomickou náročnost je známkou toho, že rozhodují především pragmatické a ekonomické důvody a proto jsou taky šotouši tak rozpálení, protože oni by právě naopak chtěli extrabuřty v patnácti variantách...