T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od 9001 » 26.3.2020 23:47

Demon: Tak poloptg je kravina, která při tramvajových rychlostech nemá smysl... Pokud si budeme hrát na elektriku, tak elektricky jde stahovat i koš... Nebyl náhodou na Ječmínkovi? :-).

K té zásuvce. Je to opravdu takový problém? Plzenské T3 mají zásuvku tesně pod steračem a ok...
http://www.plzensketramvaje.cz/?page=t3rplf.htm#

Ruční řadič by měl být u standard... :-(.

Navíc k nočním linkám. Nevím jestli tu psal Bobík, ale zrovna taková prolézačka na nočky? Si lidi akorát rozbijí ústa :D.

Demone, zkus trochu pochopit i druhou stranu. Současné vedení DP a radnice vlastně schvaluje, že vyrobíme T3 vzor 1960 s nízkou podlahou i v roce 2026 s minimální životnostní do roku 2046... Půlka z nás co sem chodíme s nimi snad pojede i na hřbitov :D.

Jsme si dělali :zadnice ze socíku, že jsme bouchali T3 i v roce 1989, že Boleslav vyráběla Škodu 120 prakticky bez inovací a my ted prakticky děláme to samé....

Řekněme si to narovinu. Prostě tam nesedí nikdo, a to jak na radnici tak v DP, kdo by si dokázal dupnout a něco udělat.... To je to same, když člověk reaguje magistrátu na bydlení :D Oni přece nemůžou dát 1 mld ročně na stavbu MĚSTSKÝCH bytů, ale šikanovat ostatní budou....

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od P_V » 26.3.2020 23:12

Stěrače jsou ostuda T3 už asi tak půl století. Cca od chvíle, kdy přišla inovace s celistvým čelním sklem, ale soudruzi z ČKD už nepovažovali za nutné inovovat i stěrače. Takže tam dodnes straší šmrdlátka, které každé stírá jen půlku neexistujícího děleného skla. Dokonce ani na novějších tramvajích hranatého designu, kde půlené sklo nikdy nebylo, jim to nepřišlo blbý. Až teprv u T6A5 někdo použil mozek.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Petrpes » 26.3.2020 22:49

Je úsměvné, jak ten stínový Demon za wany a ÚDDP ve svém volném čase opravdu a doslova dýchá 🤣😎😘

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od demon » 26.3.2020 22:25

Afterman píše:
26.3.2020 20:48
...nikde jsem nepsal, že jsem proti wanám, to teda nevím, kde jsi tohle vzal... Rozporuji to, jak mají vypadat v roce 202x 3x.
Viz odpověď Trainzjohnymu.
Takže opravdu chceš wanu v plný palbě. a o mě, kterej je proti tomu píšeš doslova "Největší obhajovatel retra a šotouš" ?
Význam slova chucpe si určitě vygooglíš sám... :wink:

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od demon » 26.3.2020 22:20

trainzjohny píše:
26.3.2020 20:40
Chci třeba klimatizaci, která je v mnoha městech už léta standart u nových vozů, tohle je víceméně na stejnou dobu (20+ let) a cena není v řádech miliónů, ale set tisíc, takže prodražení o 5% ? Ale už se dělá kulturnější vůz, ne plečka.
No tak si ty čísla rozebereme. Rozpočet přestavby RP na PLF je cca 8,5 mil/ks s tím, že se 2 mil/ks ušetří díky neabsolvování PO, tj. skutečná cena je někde na cca 6,5 mil/ks.
Klimatizace salonu (a budeme předpokládat, že ji na střechu skříně CB3LF lze nainstalovat tak "snadno" jako klasické VarioLF), vyjde cca na 2,5 mil./ks, tj. navýší cenu o 40%, tedy žádných 5%...
Nový řadič je cca 40 tisíc navíc, s tím souvisí nutné úpravy panelu řidiče za cca 20 tisíc, poloptg. cca 250 tisíc, s požadavkem na centrální stěrač souvisí změna umístění a typu zásuvky mnohočlenného řízení a tím i obtížná kompatibilita se zbytkem vozového parku...
Suma sumárum jsme s pár drobnými vylepšeními s přehledem na 50% navýšení ceny za rekonstrukci.
trainzjohny píše:
26.3.2020 20:40
Za 7-9 miliónů dělat z R.P. nízké R.P, kdy většina cestujících sotva pozná rozdíl drahé je.
Za 8-10 miliónů udělat totéž, ale pořáděněji (klima, třeba ty roky slibované nové OIS) trošku tomu dát nějaký design interiéru (sladit celý vnitřek barevně, materiálově ...) už pro cestující rozdíl bude výrazně větší jak v komfortu tak v dojmu.
Reálně jsme tedy z výchozích 6,5 mil. na 9 mil. s tím, že máme stále wanu. Sice vytuněnou, ale pořád wanu.
Fakt nám to stojí za to ?

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od mart337 » 26.3.2020 21:08

Afterman píše:
26.3.2020 19:17
Používat termín "prodloužení životnosti" je už spíše úsměvný. Neměli se náhodou vyřazovat RP, protože to přece bylo dočasné řešení na dvacet let?Vyřazují se? Ne, dostávají PO, což znamená dalších 20 let a asi se nebude překvapení, když ještě jedno PO dostanou. To samé wany ať už stávající nebo ty nové, to máme 40 let s jistotou. Na to jak tu budou dlouho mohlo dojít alespoň k inovaci, (ruční řadič, sběrač, zásuvky, stěrače, el. nastavitelné zrcátko na hrazdě atd.). Argument, že by to bylo drahé neberu, že to nejde taky ne, že to nikdo nechce taky ne :x , když vidím jak to u KT a v zahraničí jde, jen u nás ne. Zkrátka v DP jsou lidé, kteří nechtějí moderní staronovou tramvaj, nestačí jim nostalgická linka, ale chtějí udržovat alespoň polovinu vozového parku ve vzoru 60. let.
V tomto bodu v zásadě souhlas. Když jsem začínal, tak se ve škole akorát objevila 5516 s ručním řadičem jako alternací. Byla to celkem paráda s tím takto jezdit a dost se mluvilo o případném přechodu na ruku. Fakt je ale ten, že dost řidičů tehdy nedalo na řízení nohama dopustit. Nevím jak dnes. A tehdy se mluvilo o předělání na ruku v ceně cca 70 tisíc. Pantograf je mi fuk, to je jen pro parádu změna.
Ale co se týká zbytku připomínek - zrcátko a hlavně stěrače a klimatizace - se není o čem bavit.
Za deště z té tram není nikam vidět - je to jako v tanku úzký průzor a to ještě když jsou stěrače dobře seřízené. A abych viděl někam jinam než jenom pět metrů před tramvaj - si můžu nechat zdát. No a v létě ty pařáky - hrůza. Bez klimatizace je to za současných stavů letního počasí nevydržitelné!!!

Afterman
Uživatel
Příspěvky: 149
Registrován: 14.9.2012 21:43

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Afterman » 26.3.2020 20:48

demon píše:
26.3.2020 19:44
Takže si trochu protiřečíte, nechcete znízkopodlažněná RP, ale chcete je mít s poloptg. Přínos nula (vyjma toho, že na fotce bude vypadat super), to by vám najednou nevadilo ?
Neprotiřečím, nikde jsem nepsal, že jsem proti wanám, to teda nevím, kde jsi tohle vzal... Rozporuji to, jak mají vypadat v roce 202x 3x.
demon píše:
26.3.2020 19:44
Sorry, ale doprava se zkrátka fakt nedělá pro šotouše. :wink:
To bych i pochopil, ale ono se dlabe i na řidiče :)

Největší obhajovatel retra a šotouš jsi tady ty :lol:

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od trainzjohny » 26.3.2020 20:40

demon píše:
26.3.2020 19:44
Používat termín "prodloužení životnosti" je zjevně nutný, protože mnozí si pod akcí představují nákup nových vozidel, což vůbec neodpovídá skutečnosti.
Vyřazovat RP se dle některých variant původních plánů skutečně vyřazovat měly, ale jednak to u velké části vozů není nezbytné a jednak na jejich náhradu prostě nejsou finance. Inovace jistě byly možné, návrhů se sešlo několik stovek, ale s takovou inovací by rekonstrukce přišla klidně na dvojnásobek. Takže si trochu protiřečíte, nechcete znízkopodlažněná RP, ale chcete je mít s poloptg. Přínos nula (vyjma toho, že na fotce bude vypadat super), to by vám najednou nevadilo ?
Sorry, ale doprava se zkrátka fakt nedělá pro šotouše. :wink:
Chci třeba klimatizaci, která je v mnoha městech už léta standart u nových vozů, tohle je víceméně na stejnou dobu (20+ let) a cena není v řádech miliónů, ale set tisíc, takže prodražení o 5% ? Ale už se dělá kulturnější vůz, ne plečka.
Drobnosti jako ruční řadič (stojí údajně stejně jako pedály), pantograf (ten mě tedy vůbec neuráží), nebo typ oken neřeším. Řeším, to že se tu dělá věc, která před deseti lety byla zastaralá a počítá se u ní s životností 20-30 let, to je prostě otřesný a neobstojí to ani v kontextu toho, že se do toho dají "moderní" hnusný nerezový tyče a novější čudlíky ... tyhle vozy prostě patří 10-15 let pět a aktuálně mají být v polovině životnosti, ne výhled na dalších x let dopředu.
demon píše:
26.3.2020 20:35
To je trumfové eso, milý Plho. :devilsmokin
Odpůrci se prostě ve své "argumentaci" sami ztrácí, to je celé.
Aneb nechceme wany, protože je to drahé. Jo takhle kdyby byly dražší, to by byla jiná.
Jakpak se tomu jen říká... :lol:
Za 7-9 miliónů dělat z R.P. nízké R.P, kdy většina cestujících sotva pozná rozdíl drahé je.
Za 8-10 miliónů udělat totéž, ale pořáděněji (klima, třeba ty roky slibované nové OIS) trošku tomu dát nějaký design interiéru (sladit celý vnitřek barevně, materiálově ...) už pro cestující rozdíl bude výrazně větší jak v komfortu tak v dojmu.

Když už tu bídu musíme dělat, proč jí trošku nenavonět ? To není o miliónech, ale o přístupu.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od demon » 26.3.2020 20:35

P_V píše:
26.3.2020 20:29
Jak se říká takovém tomu způsobu argumentace, kdy se z několika nadnesených připomínek vybere ta nejméně důležitá a exemplárně se rozcupuje?
To je trumfové eso, milý Plho. :devilsmokin
Odpůrci se prostě ve své "argumentaci" sami ztrácí, to je celé.
Aneb nechceme wany, protože je to drahé. Jo takhle kdyby byly dražší, to by byla jiná.
Jakpak se tomu jen říká... :lol:

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od P_V » 26.3.2020 20:29

demon píše:
26.3.2020 19:44
Afterman píše:
26.3.2020 19:17
mohlo dojít alespoň k inovaci, (ruční řadič, sběrač, zásuvky, stěrače, el. nastavitelné zrcátko na hrazdě atd.).
nechcete znízkopodlažněná RP, ale chcete je mít s poloptg. Přínos nula
Jak se říká takovém tomu způsobu argumentace, kdy se z několika nadnesených připomínek vybere ta nejméně důležitá a exemplárně se rozcupuje?

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od demon » 26.3.2020 19:44

Afterman píše:
26.3.2020 19:17
Používat termín "prodloužení životnosti" je už spíše úsměvný. Neměli se náhodou vyřazovat RP, protože to přece bylo dočasné řešení na dvacet let?Vyřazují se? Ne, dostávají PO, což znamená dalších 20 let a asi se nebude překvapení, když ještě jedno PO dostanou. To samé wany ať už stávající nebo ty nové, to máme 40 let s jistotou. Na to jak tu budou dlouho mohlo dojít alespoň k inovaci, (ruční řadič, sběrač, zásuvky, stěrače, el. nastavitelné zrcátko na hrazdě atd.). Argument, že by to bylo drahé neberu, že to nejde taky ne, že to nikdo nechce taky ne :x , když vidím jak to u KT a v zahraničí jde, jen u nás ne. Zkrátka v DP jsou lidé, kteří nechtějí moderní staronovou tramvaj, nestačí jim nostalgická linka, ale chtějí udržovat alespoň polovinu vozového parku ve vzoru 60. let.
Používat termín "prodloužení životnosti" je zjevně nutný, protože mnozí si pod akcí představují nákup nových vozidel, což vůbec neodpovídá skutečnosti.
Vyřazovat RP se dle některých variant původních plánů skutečně vyřazovat měly, ale jednak to u velké části vozů není nezbytné a jednak na jejich náhradu prostě nejsou finance. Inovace jistě byly možné, návrhů se sešlo několik stovek, ale s takovou inovací by rekonstrukce přišla klidně na dvojnásobek. Takže si trochu protiřečíte, nechcete znízkopodlažněná RP, ale chcete je mít s poloptg. Přínos nula (vyjma toho, že na fotce bude vypadat super), to by vám najednou nevadilo ?
Sorry, ale doprava se zkrátka fakt nedělá pro šotouše. :wink:

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Petrpes » 26.3.2020 19:41

Stínový ovčáček Demon se nám pěkně rozjel, inu wany forever, dílny přesto nestíhají :devilsmokin

Afterman
Uživatel
Příspěvky: 149
Registrován: 14.9.2012 21:43

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Afterman » 26.3.2020 19:17

demon píše:
26.3.2020 18:24
Což tady ani v nejmenším není cílem. Jde jen o prodloužení životnosti v současnosti provozovaných vozů a jejich znízkopodlažnění, a to za minimálních nákladů (odhad je asi 23% ceny nového vozu), které ještě dál sníží neprovedení nutné prohlídky stupně PO na stávajících RP.
Používat termín "prodloužení životnosti" je už spíše úsměvný. Neměli se náhodou vyřazovat RP, protože to přece bylo dočasné řešení na dvacet let?Vyřazují se? Ne, dostávají PO, což znamená dalších 20 let a asi se nebude překvapení, když ještě jedno PO dostanou. To samé wany ať už stávající nebo ty nové, to máme 40 let s jistotou. Na to jak tu budou dlouho mohlo dojít alespoň k inovaci, (ruční řadič, sběrač, zásuvky, stěrače, el. nastavitelné zrcátko na hrazdě atd.). Argument, že by to bylo drahé neberu, že to nejde taky ne, že to nikdo nechce taky ne :x , když vidím jak to u KT a v zahraničí jde, jen u nás ne. Zkrátka v DP jsou lidé, kteří nechtějí moderní staronovou tramvaj, nestačí jim nostalgická linka, ale chtějí udržovat alespoň polovinu vozového parku ve vzoru 60. let.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od mart337 » 26.3.2020 19:04

S těma čtyřčlánkama bych to moc nepřeháněl. Sice to bude mít větší kapacitu, ale do podmínek v Praze by to bylo dost nepraktické. Byly by dobré na tu uvažovanou příměstskou přepravu do Jesenice, ale motat se s tím centrem nevím. Zabijou se tím průjezdy křižovatek u těchhle stonožek.
A asi velmi zajímavá by byla deponace ve vozovnách, jak tam různé typy vozů poskládat a aby byly dobře přístupné. Už dnes se po vozovnách bloudí mezi soupravami a hledá se cesta, protože každá řada má jiné rozestupy a spojovací můstky jsou na dvě věci. A jak je tu dříve psáno, tak v Praze je taky problém s délkou staničních ostrůvků. Musely by se většinou předělat a někam by ani nešly nacpat. Všechno jezdí přes centrum, kde by se asi moc protahovat zastávky nedaly (třeba Jiráskovo náměstí směr ND). Prostě to není reálné.
A jak psal "demon" je rozumné za současného stavu finací "zrekonstruovat" RP na Wany v rámci "generální údržby" za třetinovou cenu, a později, až budou prachy, rozjet jiné nové vozy, stejně budou postupně odcházet stávající RP.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od demon » 26.3.2020 18:27

MKzB píše:
26.3.2020 17:36
Když už se řeší ty středněkapacitní vozy, Škoda 15T je defacto souprava třech tramvají a měla by jít přeskládat na dvoučlánek a čtyřčlánek.
Mohla by jít, ale jak už jsem psal - není zájem a kroky projektanta veřejného prostoru tomu velmi výrazně brání i kdyby v budoucnu zájem třeba byl...

Odpovědět