T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10211
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Bohužel je to oficiálně, aneb PID svatý
https://pid.cz/wp-content/uploads/2018/ ... pdf?x29026
Průměrné stáří 9 let s tím, že max staří jednotlivého vozu je 15 let...
Je vtipné, že u tramvají to nikdo reálně neřeší, ale busy budeme vyhazovat po 15 letech... At žije ekolgie ...
https://pid.cz/wp-content/uploads/2018/ ... pdf?x29026
Průměrné stáří 9 let s tím, že max staří jednotlivého vozu je 15 let...
Je vtipné, že u tramvají to nikdo reálně neřeší, ale busy budeme vyhazovat po 15 letech... At žije ekolgie ...
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
No ono na co budou bus v následné době jezdit - ať elektro, či vodík, plyn - je celkem jedno, je to všechno tak jako tak nová velká investice. Jak je tu psáno budou se muset pořídit nové vozy metra D. Co se týká tramvají nesplácí se ještě nyní náhodou 15T?
A podle mne je tady taky problém, že Praha jakožto bohatý region nemá nárok na některé dotace EU, s kterými v dřívějších letech mohla počítat.
Město se handrkuje se státem o spolufinancování vnitřního okruhu, protože ten supluje ten neexistující státní vnější a ještě mu k tomu vnějšímu platí ochranné valy.
A podle mne je tady taky problém, že Praha jakožto bohatý region nemá nárok na některé dotace EU, s kterými v dřívějších letech mohla počítat.
Město se handrkuje se státem o spolufinancování vnitřního okruhu, protože ten supluje ten neexistující státní vnější a ještě mu k tomu vnějšímu platí ochranné valy.
- Radek
- Uživatel
- Příspěvky: 1542
- Registrován: 19.7.2004 10:00
- Bydliště: Tento vlak tam končí
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Upřesním, je to maximální povolené průměrné stáří. Je to ve standardech ROPIDu a říkal mi někdo od autobusů, že je to i v nějaké ministerské vyhlášce, ale neověřoval jsem
O té plynofikaci by se dalo debatovat, jde asi o to, že magistrát uvažuje s "čistou" výrobou elektřiny do budoucna. Ale nerad bych tu teď začal diskutovat koncepci energetiky v příštích 50 letech, to už je off topic.
O té plynofikaci by se dalo debatovat, jde asi o to, že magistrát uvažuje s "čistou" výrobou elektřiny do budoucna. Ale nerad bych tu teď začal diskutovat koncepci energetiky v příštích 50 letech, to už je off topic.
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Povolené maximum 9 let u busů... a to stanovil nějaký akademický estét od stolu, nebo je to výsledek rozvahy zahrnující ekonomiku provozu a údržby a užitné vlastnosti?
Ohledně elektrifikace se domnívám, že plynofikace busů by byla po všech stránkách výhodnější než elektro. Škodlivých emisí zásadně ubude, neboť se spalují jen nejlehčí uhlovodíky, a CO2 taky ubude, jelikož v plynu je víc vodíku než v naftě.
Ohledně elektrifikace se domnívám, že plynofikace busů by byla po všech stránkách výhodnější než elektro. Škodlivých emisí zásadně ubude, neboť se spalují jen nejlehčí uhlovodíky, a CO2 taky ubude, jelikož v plynu je víc vodíku než v naftě.
- Radek
- Uživatel
- Příspěvky: 1542
- Registrován: 19.7.2004 10:00
- Bydliště: Tento vlak tam končí
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Tady je nutno podotknout, že v devadesátých letech se masivně kupovaly autobusy, což se po povodních silně omezilo, kolem roku 2000 se ve velkém kupovaly M1 a reko 8171, které skončily někdy kolem roku 2010 (? teď si přesně nevzpomenu). Busy se neustále stářím limitně blíží 9 letům, což je povolené maximum.trainzjohny píše: ↑19.4.2020 9:10Takže nejpozději tak v roce 2040-50 v Praze dojezdí tramvaje ?
Protože od devadesátých let jsme slyšeli že na nové tramvaje není a najednou se objednalo 60 14T následované objednávkou 250 15T a jde to, DPP nekrachuje, město má na jiné investice ... a pak že nejsou peníze a tak dále a tak dále.
Není třeba odebrat 300 vozů hned, ale napsat rámcovku na 5-8 let s odběrem 100 kusů a obcí na dalších 100-200 už bude pro výrobce zajímavé a pro rozpočet únosné. Je to klasické kdo chce hledá možnosti, kdo nechce hledá důvody ... my máme v zásobě spoustu důvodů a reikarnujeme (nic proti legendárním T3) šroty.
Ale na to aby ten provoz existoval nejde do nekonečna opravovat T3, To nefunguje dokonce ani na tý Ukrajině. Jednou za čas se prostě musí koupit něco nového a nebo provoz zavřít. A provozovat dopravu v hlavním městě by mělo mít nějakou úroveň.
Tak se třeba trošku zpomalí výstavba metra D a bude i na udržení současného stavu tramvají a busů.
Prostě podnik má nějaká období, kdy obnovuje jednu trakci.
No, a DPP se teď duševně připravuje na nákup nových vozů metra. Jo, a taky do roku 2030 chce ve velkém přejít na elektrickou trakci u busů.
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3141
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Takže nejpozději tak v roce 2040-50 v Praze dojezdí tramvaje ?demon píše: ↑18.4.2020 22:39Investice stovek miliard při 80 mld rozpočtu a průměrných investicích ve výši pětiny rozpočtu ?
No za deset let se na ty stovky kumulovaně dostaneme, takže na tramvaje se dostane už někdy kolem roku 2030. Super.
OK, reálně na to prostě DP mít nebude, ve skutečnosti budou problémy už s desetinovým objemem zakázky. Účetní zisk se jen vyjímečně pohybuje nad 1 mld. což při zachování ostatních potřeb obnovy vozového parku autobusů dovolí nákup možná tak 10 tramvajových vozů ročně při zmrazení ostatních investičních akcí, zbytek bude muset být pokryt úvěry a při znalosti problémů při získávání záruk za předchozí úvěry...
No sněte klidně dál.
Protože od devadesátých let jsme slyšeli že na nové tramvaje není a najednou se objednalo 60 14T následované objednávkou 250 15T a jde to, DPP nekrachuje, město má na jiné investice ... a pak že nejsou peníze a tak dále a tak dále.
Není třeba odebrat 300 vozů hned, ale napsat rámcovku na 5-8 let s odběrem 100 kusů a obcí na dalších 100-200 už bude pro výrobce zajímavé a pro rozpočet únosné. Je to klasické kdo chce hledá možnosti, kdo nechce hledá důvody ... my máme v zásobě spoustu důvodů a reikarnujeme (nic proti legendárním T3) šroty.
Ale na to aby ten provoz existoval nejde do nekonečna opravovat T3, To nefunguje dokonce ani na tý Ukrajině. Jednou za čas se prostě musí koupit něco nového a nebo provoz zavřít. A provozovat dopravu v hlavním městě by mělo mít nějakou úroveň.
Tak se třeba trošku zpomalí výstavba metra D a bude i na udržení současného stavu tramvají a busů.
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2236
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Koukám Demon je kromě stínového mluvčího DPP i ekonom amatér
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6710
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Investice stovek miliard při 80 mld rozpočtu a průměrných investicích ve výši pětiny rozpočtu ?
No za deset let se na ty stovky kumulovaně dostaneme, takže na tramvaje se dostane už někdy kolem roku 2030. Super.
OK, reálně na to prostě DP mít nebude, ve skutečnosti budou problémy už s desetinovým objemem zakázky. Účetní zisk se jen vyjímečně pohybuje nad 1 mld. což při zachování ostatních potřeb obnovy vozového parku autobusů dovolí nákup možná tak 10 tramvajových vozů ročně při zmrazení ostatních investičních akcí, zbytek bude muset být pokryt úvěry a při znalosti problémů při získávání záruk za předchozí úvěry...
No sněte klidně dál.
No za deset let se na ty stovky kumulovaně dostaneme, takže na tramvaje se dostane už někdy kolem roku 2030. Super.
OK, reálně na to prostě DP mít nebude, ve skutečnosti budou problémy už s desetinovým objemem zakázky. Účetní zisk se jen vyjímečně pohybuje nad 1 mld. což při zachování ostatních potřeb obnovy vozového parku autobusů dovolí nákup možná tak 10 tramvajových vozů ročně při zmrazení ostatních investičních akcí, zbytek bude muset být pokryt úvěry a při znalosti problémů při získávání záruk za předchozí úvěry...
No sněte klidně dál.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10211
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Demon: To je tak trochu lež Investice současné radnice jsou taky v řádech stovek mld... Blanka 2 i Metro D...a nikdo bankrot nevyhlašuje....
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6710
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Kdyby se vypsalo výběrko na 300 ks, tak město vyhlásí bankrot...
Je to odhadem čtvrtina rozpočtu Prahy a vzhledem k tomu, že nás teď víc než kdy předtím čeká "utahování opasků", koule na to rozhodně nikdo mít nebude.
Na stole je nákup 20-50 ks velkokapacitních vozů (část obousměrných) kolem roku 2025, ale 300 kusů je víc než jen sen. Je to utopie !
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10211
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Karosák: Nesmíš koukat na ruský štětky na pornhub . Ono cockies jsou ¨
Demon: Tak ono je to těžký. Kdyby se vypsalo opravdu otevřené VŘ na nové vozy třeba v počtu 300 ks, tak věřím, že by se přední výrobci už začali zajímat o takovou zakázku...
Demon: Tak ono je to těžký. Kdyby se vypsalo opravdu otevřené VŘ na nové vozy třeba v počtu 300 ks, tak věřím, že by se přední výrobci už začali zajímat o takovou zakázku...
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6710
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Jj, přesně takhle jsem si bastlil panel ve 14 letech. Fakt to maj zmáklý...
Ano, prodlužuje život Tatrám co to jen jde, jelikož ty masařky na nových strojích jsou podobné velikosti jako naše a kapsy taky nemaj nejplnější.
To na východě se aspoň nebojí osvědčený "Tatrovácký" koncept přetavit do podoby Víťazů a dalších kopií EVO a zdejší šotouši jsou z toho na větvi.
Tak na doučování našeho šotoušského potěru si samozřejmě čas vždycky najdu a projekt Miškolc jede podle plánu. žádnej strach.
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Štětky se mi tam nezobrazovaly, ale nabídka českého pasu za 28M rublů je taky zajímavá
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3858
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
No to je... přestaň už sem cpát odkazy na ty ruský štětky
(a nebo jsem jen já a vám se v bannerech objevují jiné nabídky...)
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Plzeň, Brno a Ostrava to mají dobře vymyšlené a o bastlení nemůže být řeč
Ovšem toto už je moc
https://transphoto.org/photo/928051/
Zatímco střední evropa se tatrovek, duwagů zbavuje a posílá je do těch nejchudších provozů, Praha jakožto hlavní město a tramvajová velmoc tu bude RP a PLF reinkarnovat ve stávající podobě na věky věků a ještě pořizovat další...
Asi vůbec nevíš jak vypadá dnes východ ve městech jako je Praha, ten je dnes plný Vitazů, Citystarů, LM-2008, 71-631 atd.
No ty máš času evidentně dost, možná by to chtělo jít taky něco dělat ať ty maďarské šroty doděláte alespoň do konce 2030, do té doby Praha koupí Brněnské KT, které to nejdůležitější už splňují a pak přijde odkup ze Severní Koreje kam jsme je s velkou slávou poslali. Takže více pracovat a méně diskutovat na sítích