Tady je nutno podotknout, že v devadesátých letech se masivně kupovaly autobusy, což se po povodních silně omezilo, kolem roku 2000 se ve velkém kupovaly M1 a reko 8171, které skončily někdy kolem roku 2010 (? teď si přesně nevzpomenu). Busy se neustále stářím limitně blíží 9 letům, což je povolené maximum.trainzjohny píše: ↑19.4.2020 9:10Takže nejpozději tak v roce 2040-50 v Praze dojezdí tramvaje ?
Protože od devadesátých let jsme slyšeli že na nové tramvaje není a najednou se objednalo 60 14T následované objednávkou 250 15T a jde to, DPP nekrachuje, město má na jiné investice ... a pak že nejsou peníze a tak dále a tak dále.
Není třeba odebrat 300 vozů hned, ale napsat rámcovku na 5-8 let s odběrem 100 kusů a obcí na dalších 100-200 už bude pro výrobce zajímavé a pro rozpočet únosné. Je to klasické kdo chce hledá možnosti, kdo nechce hledá důvody ... my máme v zásobě spoustu důvodů a reikarnujeme (nic proti legendárním T3) šroty.
Ale na to aby ten provoz existoval nejde do nekonečna opravovat T3, To nefunguje dokonce ani na tý Ukrajině. Jednou za čas se prostě musí koupit něco nového a nebo provoz zavřít. A provozovat dopravu v hlavním městě by mělo mít nějakou úroveň.
Tak se třeba trošku zpomalí výstavba metra D a bude i na udržení současného stavu tramvají a busů.
Prostě podnik má nějaká období, kdy obnovuje jednu trakci.
No, a DPP se teď duševně připravuje na nákup nových vozů metra. Jo, a taky do roku 2030 chce ve velkém přejít na elektrickou trakci u busů.