Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 06.5.2020 0:15

Tím jsem právě diskusi začal - že to nebude hned, tuplem ne, když tu máme takto exponovanou křižovatku. A tak mi přišla ta dlažba poněkud předčasná, protože do vyřešení projektu a jeho realizace se bude KK měnit znovu. Nebo než se vymyslí řešení, změní se normy a bude se vymýšlet znovu. Nebo se to postaví a bude tam dočasně-napořád zábradlí, než se to vyřeší :devilsmokin

Jinak IMHO to nebude úplně :zadnice namalovat tak, aby vyšla požadovaná propustnost pro tram, IAD a všechny vyklizováky a časové dotace pro chodce. Od aut je sice Ječná chvíli čistá, ale v ten čas tam jede odbočovací fáze tram, takže volno pro chodce tam nevychází vpodsatě nikdy. A to jsme se nezačali vůbec bavit o vyklizovacích časech. Možná by to šlo přes speciální, extra variabilní řízení, s dobře vyvinutou a informovanou aktivní(!) logikou. Ale domnívám se, že to v současných mantinelech není uskutečnitelné.

Ten přechod na IPP je proti tomu šípkový čaj. Stavebně tam prostor je a běžně nějakých 80 vteřin tam trvá bezkolizní stav. To, že se tam ovce nevydrží necpat těch "úporných" 20 vteřin fakt není technologický problém.

Ale zavzpomínejte. Ta prodleva, že v roce 2018 se říkalo 2025, je podle mně ještě delší. Kdy tady MŠ říkal, že se chystá reko Karláku? Bylo to tak rok předtím než se dělaly pískovcové zídky. A to bylo v časech, kdy vznikala zastávka Odborů. Takže 2012, 13?...
A když se udělaly zídky tak také MŠ říkal, že to je to jediné a poslední, co se z celé akce zrealizuje. Ale to stále není vše. Tehdy se také poměrně čerstvě řešila Hradčanská a pamatujete, co tehdy zaznělo?! Že BLIKAČE nelze, ALE na Karláku bude první přechod z BLIKAČI přes TT :!: A tam, že se to jako vyzkouší...

Česká legislativa to nejspíš umožňuje, když jsou dvoje blikače na obou koncích zastávky V sadech 35 v Plzni. A tam budou právě z podobných, možná stejných důvodů - prostě tam pro zeleného panáčka nevychází časy. Pokud není volno přímo Klatovská <-> Karlovarská, které hojně žere 4 (a 1) musí se vkládat odbočení pro 2 od Skvrňan. A nezapomeňte, že řadič (signální plán) musí počítat i s možností, že něco (výjezdy) také bude chtít odbočit že Solní vlevo do Sadů 35.
Naposledy upravil(a) Karosák dne 06.5.2020 0:31, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 05.5.2020 23:25

TJ: A to vyřeší co?

Ječnou pro auta musíš vypnout při přímém spoji = 5 linek, a pak pro odbčení IPP + Morán další 3 linky... Takže pro chodce tam bude prostoru dost resp. do půlky komunikace, když pojede tram přímo Morán - Lazarská a nebo bude pojede 4+10+16, ale ovšem do půlky... A přes koleje bude mít chodec prostor vyhrádně jenom když tram pojede přímo...

No nevím, zatím to vypadá na mlýnek na maso jako Hradčanská....

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od trainzjohny » 05.5.2020 21:51

A že ještě nepadlo to nejsnazší řešení - zkrátí se fáze pro auta do ječné :lol: :lol: :lol:



Aha, to se vlastně v Praze nikdy ještě nestalo, aby se omezila autíčka na úkor MHD... njn, tak zase jednou jsem se nechal unést zdravým rozumem.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od demon » 05.5.2020 21:40

kruťák píše:
05.5.2020 15:16
...tak to prostě na tom přechodu neudělí zelenou v době, kdy pojede 22, anebo 4+10+16, ale jen v době, kdy pojede něco od Moráně přímo na Novoměstskou radnici...
To jako že když ve špičce budou třeba 30 minut v kuse jezdit tramvaje, což při standardních 9 spojích za 10 minut v jednom směru není vůbec nereálný, tak na přechodu nepadne zelená ? K čemu by pak takovej přechod vůbec byl dobrej ?
V opačnym případě, pokud SSZ upřednostní v cyklu chodce před tramvají, tak se nám ve velmi krátké době začnou v dole hromadit horníci...

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od mart337 » 05.5.2020 21:29

Tady je problém to, že se jedná o velmi frekventovanou dopravní křižovatku s hustým provozem MHD tram ze tří směrů, vlastně páteřní dopravní komunikaci střed města (IPP) - Smíchov - západ. A do toho chodci.
V zásadě se tam chodci nacpat dají. Není problém. Holt se prodlouží všemi směry časy průjezdů a díky tomu se průjezdnost sníží. Ať mi nikdo nekecá, že až se to bude projektovat, tak ve špičce se bude počítat s tím, že chodci budou omezeni a když bude hustý tram provoz směr od Moráně na IPP, že se omezí cykly s chodci.
Proč se proboha něco takového vymýšlí, když o 60 m výš je normální přechod se světly. Těch lidí, kteří potřebují přejít zrovna tady v těchhle místech je minimum.
Proč se teda neudělá přechod na druhé straně? Na straně Resslovy by to vůbec nemuselo být marný. Tam by se průjezd jedním směrem vůbec nemusel skoro nijak omezovat, akorát občas by se omezil směrem k řece.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 05.5.2020 19:49

Kruták: Právě, že tímhle přístupem se MHD zabijí neskutečným způsobem...Příkladů máme mraky v celé Praze...Ano v ideálním světě bude detekce a preference, ale v Praze?

Pro velké přepravní proudy jsou prostě podchody...

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od kruťák » 05.5.2020 19:20

Nevidím to jako buď chodec, nebo tramvaj. Chodec může jít, když pojedou tramvaje rovně a nikdo tím nikoho neomezí. Třeba se za těch 5 let detekce ještě vylepší :twisted:

No jenže to je začarovaný kruh. Jak chceš chodce naučit odpovědnosti, když jim do přirozené cesty strčíš zábradlí a jako ovečky je ohrádkou pošleš do podchodu, kde se nemusí rozhlížet, jestli něco nejede.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 05.5.2020 18:45

"Svoboda přirozeného pohybu" jaksi nejde dohromady s preferencí MHD. Buď jde chodec, nebo jede tramvaj. Zrovna Karlák je křižovatka, kde tramvaje už teď překáží sami sobě navzájem a to tam nikde žádný přechod není. Detekovat neumíme, resp. neumíme funkčně detekovat. Stačí se podívat jenom v tomhle vlákně, kolik je tu stížností na nefunkční preference - a všichni se modlí, aby šlo jenom o nějakou "mechanickou závadu" a "už" do týdne, čtrnácti dnů (ó ten fofr) se podařilo opravit. To, že přechod neudělí zelenou je úplně k prdu. Všechna povalení a smrťáky na Pavláku byla v době, kdy přechod neudělil zelenou. A tyhle případy, kdy to holt nevyšlo, jsou jenom promile z toho, kolika tupcům tam řidiči zachránili :zadnice.

Nejdřív je potřeba chodce naučit nějaké odpovědnosti a až pak se jim můžou začít dělat nový přechody. Dokud se chovaj jak ovce, je holt potřeba ohrádek, kudy se ty ovce honí.

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od kruťák » 05.5.2020 15:16

Výjimečně si dovolím s vámi nesouhlasit. Město má lidem (chodcům) klást co nejméně překážek a podporovat "svobodu" přirozeného pohybu. To je důvod, proč se podchody, nadchody a jiné obludnosti z dob socialismu ruší (např. na Jižním Městě a v Bohnicích) a namísto nich se budují přechody. Pokud se cykly SSZ vymyslí tak, že to nenaruší tramvaje, tak nevidím důvod, proč by tam nemohl přechod být. Umíme přeci detekovat, kam chce tramvaj jet, tak to prostě na tom přechodu neudělí zelenou v době, kdy pojede 22, anebo 4+10+16, ale jen v době, kdy pojede něco od Moráně přímo na Novoměstskou radnici, v té době je tento směr naprosto volný a čistý i od aut.
Dalším argumentem může být to, že tam sice je podchod, ale má jaksi pevné schodiště, takže pro méně pohyblivé osoby není vhodný.
A konečně - ten přechod tam nevznikne zítra se současnými světly a klandry. Je to jen příprava na budoucí velkou revitalizaci Karláku, která kdo ví kdy přijde (plán z roku 2018 byl rok 2025, ale známe, jak takové plány dopadají (TT Libuš 1999 by mohla vyprávět :twisted: )) a součástí které bude také zcela nové SSZ.
Takže bych to zhodnotil tak, že to chce klid a nohy v teple.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od mart337 » 05.5.2020 12:11

A to maj přechod o 60 m výš na vršku náměstí!

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 05.5.2020 1:40

Na Pavláku to byli vozíčkáři kvůli výtahu do metra, jaká výmluva se najde tady?
Nechápu tuhle "logiku", jsou tam klandry, aby tam lidi jo nelezli, jenže oni jsou líní jít do podchodu, tak tam stejně lezou. Nakonec se tam udělá přechod, protože tam stejně lezou. Místo, aby se přemýšlelo, proč je dobrý, aby tam nelezli.

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od kruťák » 05.5.2020 1:21

IPR potvrzuje, že skutečně přechod. No uvidíme za jak dlouho :)

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4463
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 04.5.2020 7:50

No, právě teď vládnou největší aktivisti, omezovači, zdržovači, zužovači a cyklopruhaři, takže asi jo. :wink:

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 04.5.2020 4:07

Hmm, ještě pořád někdo věří, že na Karláku vznikne přechod? :devilsmokin
https://m.facebook.com/MobilniTabla/pho ... _tn__=EH-R

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4463
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 03.5.2020 8:31


Odpovědět