Pražské trolejbusy

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4116
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od von Špilberk » 25.5.2020 15:24

P_V píše:
25.5.2020 11:53
Na OC6 by měli plánovat tu tramvaj, už v první etapě. Byla by tak pro sídliště přínosnější, než ji zapíchnout jednu zastávku před OC a pak čekat na Godota (železnici).
To určitě. Já to taky nemyslel jako trvalé řešení. Myslel jsem jen, proč to není teď, resp. proč to takhle neudělali po otevření metra. A proč radši vznikl nesmysl s dvěma busy na jeden čas, když už asi za čtvrt roku ROPID musel přiznat v tisku, že to nefunguje a první bus je nacpaný a druhý prázdný.
Právě čekání na železnici byl jeden argument, proč tramvaj končí na Dědině: U OC6 se bude při stavbě železnice hodně kopat: stanice železnice, terminál, P+R atd. takže pak vznikne i TT (asi za 100 let). 8-)

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4625
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od Bobik » 25.5.2020 11:56

Tramvaj je, obávám se, už mrtvá. Bateriový T-busy jsou operativnější a hlavně maj proti tramvaji nižší náklady na infrastrukturu. Plus stejně je potřeba nějak řešit obměnu busů.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3820
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od P_V » 25.5.2020 11:53

von Špilberk: Na OC6 by měli plánovat tu tramvaj, už v první etapě. Byla by tak pro sídliště přínosnější, než ji zapíchnout jednu zastávku před OC a pak čekat na Godota (železnici).

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4625
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od Bobik » 25.5.2020 11:48

9001 píše:
25.5.2020 10:52
Bobik: Na T1/T2 pojedou na baterku ;-).
Jo, to mi pak taky došlo, že to tak nejspíš bude. Ovšem v tom článku to "pisálci" nenapsali zrovna moc jasně.
9001 píše:
25.5.2020 10:52
když pořád nejlevnější a nejefektivnější by bylo "blbé" dispečerské řízení...
Jenže tipuju, že to by moc lezlo do peněz a hlavně se na to nedaj čerpat dotace. Plus "hlavní viník",zelená politika. Přečti si ten článek v posledním DP-K, tam je celá ta šaráda s elektrifikací docela pěkně vysvětlená.
Naposledy upravil(a) Bobik dne 25.5.2020 11:53, celkem upraveno 1 x.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4116
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od von Špilberk » 25.5.2020 11:20

9001 píše:
25.5.2020 10:52
...když pořád nejlevnější a nejefektivnější by bylo "blbé" dispečerské řízení...
Já jsem zase pro změnu při žádné diskuzi a četbě ropidích argumentů nepochopil, proč nemůžou mezi Veleslavínem a Letištěm jezdit linky 2, z toho jedna expresní a druhá vymetací (zastávková). Nejdřív by odjel expres s turisty od metra na letiště a za minutu by jel vymeták zastavující všude, který by vezl hlavně obyvatele Dědiny nebo návštěvníky OC Šestka. Z letiště totéž: expres k metru a za minutu vymeták.
Jediný argument proti tomu vždycky byl jen: "tohle nechceme". Ale proč - to jsem se nikdy nedozvěděl. #-o

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3820
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od P_V » 25.5.2020 11:13

co udělá korona s cestováním...

To se neví... Za rok dva tu může zas být nabito. Nebo turistický ruch opadne trvale. Kdysi jakýsi Bárta, vida recesi, seškrtal co se dalo, a když pak recese opadla, nebylo do čeho píchnout, a kvůli dlouhodobému charakteru přípravy ty následky vydržely doteď. Každopádně ale zrovna v této lokalitě ta "ekologická" vozba bude mít jen minimální přínos. Je tu otevřený profukovaný prostor, v polovině trasy okolní obytná zástavba veškerá žádná nebo daleko, a v emisích z výpadovky a okruhu se to ztratí zcela. A podle územního plánu sem má vést železnice a tramvaj a možná i metro. Takových jiných kopcovitých autobusových linek v husté zástavbě, kam se kolejová doprava neplánuje, tu máme...

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9936
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od 9001 » 25.5.2020 10:52

Bobik: Na T1/T2 pojedou na baterku ;-).

Spíš nechápu tu mánii s trojčlánkem, když pořád nejlevnější a nejefektivnější by bylo "blbé" dispečerské řízení... Když to zvládli naši předkové za Spartakiád a nebo ještě v 90.letech u ZOO, tak proč by to nemohlo fungovat tady...

Navíc je obrovská otázka co udělá korona s cestováním.... Aby pak nestačil 12m po 8....

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4625
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od Bobik » 25.5.2020 10:10

Jenom k terminálu 3? Nějak mám za to, že většina směřuje právě k terminálům 1 a 2, to bude "radosti", že musí přesedat.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4116
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od von Špilberk » 25.5.2020 8:55

Trolejbusy na letiště budou tříčlánkové, DPP vypíše tendr v červnu. Stavět se má příští rok
https://zdopravy.cz/trolejbusy-na-letis ... rok-49551/

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 1979
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od Petr » 24.5.2020 19:48

9001 píše:
24.5.2020 15:12
Von: Ted jenom záleží na úhlu pohledu... Super věc, že se udrží papíry/licence atd a nebo smutnější, že za minimálně 3 roky nebylo vedení schopné udělat VŘ na nové vozy a zprovoznit "kus" drátů pro linku 140...

A upřímně ani moc nevím co se reálně tímhle testuje? Pochopil bych, kdyby trolejbus byl v ČR "exotický" dopravní prostředek, ale do háje, dyt ČR patří ke světové špičce rozsahu provozu trolejbusů.... #-o
Jde o ojeté vozidlo určené pro výcvik řidičů....

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1474
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od Radek » 24.5.2020 15:16

Nejspíš jde o zácvik zaměstnanců, jak jinak to řešit?
V novém DPK je podrobný článek i s informací, že trať pro linku 140 má nově pravomocné územní rozhodnutí.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9936
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od 9001 » 24.5.2020 15:12

Von: Ted jenom záleží na úhlu pohledu... Super věc, že se udrží papíry/licence atd a nebo smutnější, že za minimálně 3 roky nebylo vedení schopné udělat VŘ na nové vozy a zprovoznit "kus" drátů pro linku 140...

A upřímně ani moc nevím co se reálně tímhle testuje? Pochopil bych, kdyby trolejbus byl v ČR "exotický" dopravní prostředek, ale do háje, dyt ČR patří ke světové špičce rozsahu provozu trolejbusů.... #-o

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4116
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od von Špilberk » 24.5.2020 14:27

Po více než půl století má Praha opět vlastní trolejbus. DPP ho koupil v Plzni
https://prazsky.denik.cz/zpravy_region/ ... 00523.html

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3820
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od P_V » 15.9.2019 8:55

9001 píše:
14.9.2019 22:11
Měli nějakou vizi, nějaký plán a podle toho se jelo...
To bych zrovna netvrdil. Jen v Praze se názory na kolejovou dopravu střídaly jak figury na orloji. Zdatně pokračovali v tradici již z počátku století. Nejdřív chyběla jakákoli koordinace, každé město v aglomeraci si provozovalo dopravu vlastní a metro přesahovalo jejich omezené vize. Po vzniku Velké Prahy najednou už nutné bylo, i když zde velkoměsto už dávno stálo, jen se to na papíře potvrdilo. 20 let se handrkovali zda metro nebo podzemní tramvaj, nakonec z toho bylo lehké metro. Pak přišli komanči a uděláme hlubinné atomfest metro. Po stavbě jediné stanice ne, je to drahé, bude jen podpovrchová tramvaj. Po rozestavění dvou stanic a mostu ne, přeci jen metro, ale mělčí, aby to nebylo tak drahé. Po dostavění I.C ne, metro přeci jen bude hlubinné atomfest. A bude 5 tras a zrušíme tramvaje kde to jen půjde. Po zrušení několika tratí ne, rušení tramvají je blbost, metro je přeci jen drahé. Pak už přišel komunistům konec, ale nekoncepčnosti nikoli, ta se naopak rozšířila i na infrastrukturu silniční.
9001 píše:
14.9.2019 22:11
Výrobce se dušuje, že bezdrát by to mělo zvládnout 50% trasy :-)
Jenže když těch 50% znamená 8 km souvisle, s jedinou možností dobití při stání na obratišti uprostřed, tak se tam prostě bude muset stát.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9936
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od 9001 » 14.9.2019 22:11

trainzjohny: Samozřejmě myšleno vůči ROPIDu;-). Ale osobně to nechápu... Sedí tam praktik MŠ .pan Fafejta a další... To obrovské plýtvání tímhle tupým přístupem taky musí být vidět... Viz druhé vozy 119... a všichni strkají hlavu do písku...

P_V : Výrobce se dušuje, že bezdrát by to mělo zvládnout 50% trasy :-). Ale budme realisté... Trolejbus tam reálně nebude... Bohužel jsme v době, kdy nápady nepřežijí volební období...

Docela hezký článek vyšel na idnesu a i přes ten pitomý titulek se jedna věc nedá době před rokem 89 upřít... Měli nějakou vizi, nějaký plán a podle toho se jelo...Bohužel po revoluci vím o jediném případu, kde se to povedlo a to je Litomyšl, kde i přes myslím 4 starosty se jede pořád podle stejné vize...

https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/3 ... omika_mato

Odpovědět