Stejný čtvereček je i ve smyčce Sídliště Řepy a také byl zrytvon Špilberk píše: ↑10.9.2020 11:56Tak záhadný čtvereček na Spořilově byl zryt. Co to teda bude Komunitní zahrádka, záhumenek pro zaměstnance DP... Další nápady
Tramvajové tratě a příslušenství
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Petr
- Provozovatel
- Příspěvky: 2040
- Registrován: 14.11.2003 8:36
- Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Strýček Pompo tam bude.von Špilberk píše: ↑10.9.2020 11:56Tak záhadný čtvereček na Spořilově byl zryt. Co to teda bude Komunitní zahrádka, záhumenek pro zaměstnance DP... Další nápady
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4462
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Tak záhadný čtvereček na Spořilově byl zryt. Co to teda bude Komunitní zahrádka, záhumenek pro zaměstnance DP... Další nápady
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Nikoliv v tichosti, OR (tři, všechny 30, kvůli stavu TT) tam jsou od zvýšení rychlosti.
1. na západním předmostí (ve směru na Maniny),
2. a 3. na východním předmostí v obou směrech, hned za potkávačkou (nad Vltavou, k zast. Lib. most)
Obě potkávačky zůstali, jak byli...
Alespoň dopoledne to tak bylo...
1. na západním předmostí (ve směru na Maniny),
2. a 3. na východním předmostí v obou směrech, hned za potkávačkou (nad Vltavou, k zast. Lib. most)
Obě potkávačky zůstali, jak byli...
Alespoň dopoledne to tak bylo...
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10207
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Tak se nám v tichosti vrátily na Libenský most OR, minimálně jsem 20 a 30... A pokud jsem dobře viděl, tak i dvě potkávačky...
Takže most tak on není, jak se prezentuje?
Takže most tak on není, jak se prezentuje?
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Předscheinherrovská vizualizace nového mostu
Jak koukám, ono by to šlo udělat nezávisle na staré konstrukci. Nové říční rameno má vzniknout jinde, to předešlé už je zasypané a zadevelopí se.
Jak koukám, ono by to šlo udělat nezávisle na staré konstrukci. Nové říční rameno má vzniknout jinde, to předešlé už je zasypané a zadevelopí se.
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
No, nevím, kam by se to ještě prodlužovalo. Libeňák je soumostí, které má i inundační část, nakonec v době stavby tam to rameno bylo. Dál už je zástavba, takže další inundační most směrem k Palmovce nedává po současném řádění develotrů už žádný smysl.P_V píše: ↑29.8.2020 9:03A pak tu byl záměr, až se bude stavět most nový, prodloužit ho na pravém břehu o inundační část, kde bude procházet nové říční rameno. Počítá se s tím i ve výpočtech povodňového zaplavení. Pokud se to neudělá, nastane při povodni problém, a nebude se to líbit ani developrům.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4462
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Stav už se posuzoval a je to v těch studiích... Pilíře jsou ohroženy chemicky agresivní spodní vodou a sondy ukázaly, že už jsou dost prožrané. Musí se udělat "pilíř v pilíři" - piloty, a pilíře aspoň pod hladinou obetonovat aby z toho neopadaly. Soudržnost betonu v nosných pasech už také není co bývala, a ona byla nic moc i po kolaudaci, jelikož se úmyslně použil chudší beton. S každým mrazovým cyklem se to zhorší. Nechápu Scheinherra, že prosazuje ultrakonzervativní rekonstrukci, kdy se mají zachovat i ty klenebné pasy nějakou nadbetonovávkou, jako by byl památeční i samotný beton který nikdo nevidí a ne jen architektonické prvky. Kloknerův ústav navrhl ty střední pasy udělat nové a nad nimi roznášecí konstrukci.
Únosnost je možná (nevím jak moc se na výsledek politicky tlačilo) dobrá pro tramvaj, ale už o dost ne pro to, co se normou požaduje jako minimum pro nový most. Rekonstrukce by měla dosáhnout aspoň toho normového minima a životnosti, a pokud ne, jsou to vyhozené peníze. Tohle není Karlův most, ale účelová stavba.
Pak jsou tam ty železobetonové části, které už jsou po konci životnosti a nebýt podepření, tak už spadnou bez nadsázky.
A pak tu byl záměr, až se bude stavět most nový, prodloužit ho na pravém břehu o inundační část, kde bude procházet nové říční rameno. Počítá se s tím i ve výpočtech povodňového zaplavení. Pokud se to neudělá, nastane při povodni problém, a nebude se to líbit ani developrům.
Únosnost je možná (nevím jak moc se na výsledek politicky tlačilo) dobrá pro tramvaj, ale už o dost ne pro to, co se normou požaduje jako minimum pro nový most. Rekonstrukce by měla dosáhnout aspoň toho normového minima a životnosti, a pokud ne, jsou to vyhozené peníze. Tohle není Karlův most, ale účelová stavba.
Pak jsou tam ty železobetonové části, které už jsou po konci životnosti a nebýt podepření, tak už spadnou bez nadsázky.
A pak tu byl záměr, až se bude stavět most nový, prodloužit ho na pravém břehu o inundační část, kde bude procházet nové říční rameno. Počítá se s tím i ve výpočtech povodňového zaplavení. Pokud se to neudělá, nastane při povodni problém, a nebude se to líbit ani developrům.
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
No když to shrneme, tak výsledkem všech dosavadních zjištění je co? Konstrukce je v současné době v dobrém stavu co se týká únosnosti, ale ve velmi špatném stavebním stavu. Dá se po ní sice zatím jezdit plnou rychlostí, ale musí se urychleně alespoň opravit - sanovat. Některé konstrukce se budou muset tak jako tak předělat - vyměnit? Otazníkem je, jestli vůbec ve výsledku bude oprava rentabilní, protože to je řešení jen na cca 20 let.
Pan radní stále trvá na opravě. Tzn. že nyní se bude muset vypsat nová soutěž na nový projekt a to sice rekonstrukce - sanace stávajícího stavu mostních konstrukcí. Bylo by možná také vhodné, aby se zjistil - posoudil stav pilířů a základů, aby to po rekonstrukci celé nespadlo. Po jejím vyhodnocení - výběru vhodného způsobu a posouzení zda to bude nakonec vůbec rentabilní by se měl vybrat zhotovitel.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10207
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Bobik: Ovšem bude rozdíl na tom rajtovat 24/7 v plné palbě... BKV zrovna nejsou ukázkovým svrškem pro přenos vibrací. K tomu uvidíme jaká bude zima...
Necháme se překvapit... Osobně mě spíš mrzí, že i ta rekonstrukce je zase u ledu resp. se o ní hodně mlčí...
Necháme se překvapit... Osobně mě spíš mrzí, že i ta rekonstrukce je zase u ledu resp. se o ní hodně mlčí...
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
No ona se jakákoliv omezení vždy dělají s určitým jištěním, že to prakticky vždycky unese několikrát víc. Otazník je, ale kolik a jak dlouho. Jak je napsáno v posudku, stav konstrukcí je ve velmi špatném stavu. Nevím co je důvodem k radosti. Za nějakou dobu to dospěje do stavu, že to půjde k zemi.
A dle zprávy oprava stávajícího stavu bude funkční tak na dvacet let a pak děj se vůle boží. A otazník je v jakém stavu jsou pilíře a podloží, protože to se vůbec nezkoumalo. Jak je ve zprávě psáno, otazník je, co sanace oblouků vrstvami železobetonu udělá se statikou mostu. To zatím nikdo nespočítal. Aby se pak most nezačal poroučet do řeky svou vyšší hmotností. Aby to pak nedopadlo stejně jako s Trojskou lávkou.
A dle zprávy oprava stávajícího stavu bude funkční tak na dvacet let a pak děj se vůle boží. A otazník je v jakém stavu jsou pilíře a podloží, protože to se vůbec nezkoumalo. Jak je ve zprávě psáno, otazník je, co sanace oblouků vrstvami železobetonu udělá se statikou mostu. To zatím nikdo nespočítal. Aby se pak most nezačal poroučet do řeky svou vyšší hmotností. Aby to pak nedopadlo stejně jako s Trojskou lávkou.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
No, nedávno tam proběhly docela rozsáhlý zátěžový testy. Takže tipuju, že dopadly dobře. Ostatně beztak ta omezení byla spíš ve smyslu raději víc, než míň, kdyby náhodou něco, ať to není na nás, že jsme neudělali dost.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10207
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Von: Upřímně moc nevím jestli je reálné se radovat...
Zpráva z roku 2015 mluví o opaku a pokud bereme v potaz, že lidi z ČVUT jsou profíci, tak je asi něco špatně se zavedením full provozu...
https://www.praha.eu/public/ff/36/49/21 ... a_CVUT.pdf
Takže kde je pravda? Sestoupil duch svatý?
Zpráva z roku 2015 mluví o opaku a pokud bereme v potaz, že lidi z ČVUT jsou profíci, tak je asi něco špatně se zavedením full provozu...
https://www.praha.eu/public/ff/36/49/21 ... a_CVUT.pdf
Takže kde je pravda? Sestoupil duch svatý?
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
A pak prý že nejsou schopní ten most "opravit"