Tramvajové tratě a příslušenství

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 2040
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Petr » 12.9.2020 13:14

von Špilberk píše:
10.9.2020 11:56
Tak záhadný čtvereček na Spořilově byl zryt. Co to teda bude :?: Komunitní zahrádka, záhumenek pro zaměstnance DP... Další nápady :?:
Stejný čtvereček je i ve smyčce Sídliště Řepy a také byl zryt :-P

Uživatelský avatar
Syrda
Uživatel
Příspěvky: 306
Registrován: 25.6.2005 16:04
Bydliště: Hradec Králové - Praha

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Syrda » 10.9.2020 12:13

von Špilberk píše:
10.9.2020 11:56
Tak záhadný čtvereček na Spořilově byl zryt. Co to teda bude :?: Komunitní zahrádka, záhumenek pro zaměstnance DP... Další nápady :?:
Strýček Pompo tam bude. ;-)

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od von Špilberk » 10.9.2020 11:56

Tak záhadný čtvereček na Spořilově byl zryt. Co to teda bude :?: Komunitní zahrádka, záhumenek pro zaměstnance DP... Další nápady :?:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Temsor
Uživatel
Příspěvky: 43
Registrován: 12.3.2005 11:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Temsor » 09.9.2020 19:11

Nikoliv v tichosti, OR (tři, všechny 30, kvůli stavu TT) tam jsou od zvýšení rychlosti.
1. na západním předmostí (ve směru na Maniny),
2. a 3. na východním předmostí v obou směrech, hned za potkávačkou (nad Vltavou, k zast. Lib. most)

Obě potkávačky zůstali, jak byli...

Alespoň dopoledne to tak bylo...

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od 9001 » 09.9.2020 18:12

Tak se nám v tichosti vrátily na Libenský most OR, minimálně jsem 20 a 30... A pokud jsem dobře viděl, tak i dvě potkávačky...

Takže most tak on není, jak se prezentuje?

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od P_V » 29.8.2020 20:02

Předscheinherrovská vizualizace nového mostu

Jak koukám, ono by to šlo udělat nezávisle na staré konstrukci. Nové říční rameno má vzniknout jinde, to předešlé už je zasypané a zadevelopí se.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od XSC » 29.8.2020 19:57

P_V píše:
29.8.2020 9:03
A pak tu byl záměr, až se bude stavět most nový, prodloužit ho na pravém břehu o inundační část, kde bude procházet nové říční rameno. Počítá se s tím i ve výpočtech povodňového zaplavení. Pokud se to neudělá, nastane při povodni problém, a nebude se to líbit ani developrům.
No, nevím, kam by se to ještě prodlužovalo. Libeňák je soumostí, které má i inundační část, nakonec v době stavby tam to rameno bylo. Dál už je zástavba, takže další inundační most směrem k Palmovce nedává po současném řádění develotrů už žádný smysl.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od von Špilberk » 29.8.2020 14:47

Jáma Dvorce:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od P_V » 29.8.2020 9:03

Stav už se posuzoval a je to v těch studiích... Pilíře jsou ohroženy chemicky agresivní spodní vodou a sondy ukázaly, že už jsou dost prožrané. Musí se udělat "pilíř v pilíři" - piloty, a pilíře aspoň pod hladinou obetonovat aby z toho neopadaly. Soudržnost betonu v nosných pasech už také není co bývala, a ona byla nic moc i po kolaudaci, jelikož se úmyslně použil chudší beton. S každým mrazovým cyklem se to zhorší. Nechápu Scheinherra, že prosazuje ultrakonzervativní rekonstrukci, kdy se mají zachovat i ty klenebné pasy nějakou nadbetonovávkou, jako by byl památeční i samotný beton který nikdo nevidí a ne jen architektonické prvky. Kloknerův ústav navrhl ty střední pasy udělat nové a nad nimi roznášecí konstrukci.

Únosnost je možná (nevím jak moc se na výsledek politicky tlačilo) dobrá pro tramvaj, ale už o dost ne pro to, co se normou požaduje jako minimum pro nový most. Rekonstrukce by měla dosáhnout aspoň toho normového minima a životnosti, a pokud ne, jsou to vyhozené peníze. Tohle není Karlův most, ale účelová stavba.

Pak jsou tam ty železobetonové části, které už jsou po konci životnosti a nebýt podepření, tak už spadnou bez nadsázky.

A pak tu byl záměr, až se bude stavět most nový, prodloužit ho na pravém břehu o inundační část, kde bude procházet nové říční rameno. Počítá se s tím i ve výpočtech povodňového zaplavení. Pokud se to neudělá, nastane při povodni problém, a nebude se to líbit ani developrům.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od mart337 » 29.8.2020 1:53

9001 píše:
28.8.2020 21:06
Bobik: Ovšem bude rozdíl na tom rajtovat 24/7 v plné palbě... BKV zrovna nejsou ukázkovým svrškem pro přenos vibrací. K tomu uvidíme jaká bude zima...

Necháme se překvapit... Osobně mě spíš mrzí, že i ta rekonstrukce je zase u ledu resp. se o ní hodně mlčí...
No když to shrneme, tak výsledkem všech dosavadních zjištění je co? Konstrukce je v současné době v dobrém stavu co se týká únosnosti, ale ve velmi špatném stavebním stavu. Dá se po ní sice zatím jezdit plnou rychlostí, ale musí se urychleně alespoň opravit - sanovat. Některé konstrukce se budou muset tak jako tak předělat - vyměnit? Otazníkem je, jestli vůbec ve výsledku bude oprava rentabilní, protože to je řešení jen na cca 20 let.
Pan radní stále trvá na opravě. Tzn. že nyní se bude muset vypsat nová soutěž na nový projekt a to sice rekonstrukce - sanace stávajícího stavu mostních konstrukcí. Bylo by možná také vhodné, aby se zjistil - posoudil stav pilířů a základů, aby to po rekonstrukci celé nespadlo. Po jejím vyhodnocení - výběru vhodného způsobu a posouzení zda to bude nakonec vůbec rentabilní by se měl vybrat zhotovitel.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od 9001 » 28.8.2020 21:06

Bobik: Ovšem bude rozdíl na tom rajtovat 24/7 v plné palbě... BKV zrovna nejsou ukázkovým svrškem pro přenos vibrací. K tomu uvidíme jaká bude zima...

Necháme se překvapit... Osobně mě spíš mrzí, že i ta rekonstrukce je zase u ledu resp. se o ní hodně mlčí...

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od mart337 » 28.8.2020 19:58

No ona se jakákoliv omezení vždy dělají s určitým jištěním, že to prakticky vždycky unese několikrát víc. Otazník je, ale kolik a jak dlouho. Jak je napsáno v posudku, stav konstrukcí je ve velmi špatném stavu. Nevím co je důvodem k radosti. Za nějakou dobu to dospěje do stavu, že to půjde k zemi.
A dle zprávy oprava stávajícího stavu bude funkční tak na dvacet let a pak děj se vůle boží. A otazník je v jakém stavu jsou pilíře a podloží, protože to se vůbec nezkoumalo. Jak je ve zprávě psáno, otazník je, co sanace oblouků vrstvami železobetonu udělá se statikou mostu. To zatím nikdo nespočítal. Aby se pak most nezačal poroučet do řeky svou vyšší hmotností. Aby to pak nedopadlo stejně jako s Trojskou lávkou.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Bobik » 28.8.2020 18:11

No, nedávno tam proběhly docela rozsáhlý zátěžový testy. Takže tipuju, že dopadly dobře. Ostatně beztak ta omezení byla spíš ve smyslu raději víc, než míň, kdyby náhodou něco, ať to není na nás, že jsme neudělali dost.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od 9001 » 28.8.2020 16:45

Von: Upřímně moc nevím jestli je reálné se radovat...

Zpráva z roku 2015 mluví o opaku a pokud bereme v potaz, že lidi z ČVUT jsou profíci, tak je asi něco špatně se zavedením full provozu...

https://www.praha.eu/public/ff/36/49/21 ... a_CVUT.pdf

Takže kde je pravda? Sestoupil duch svatý? :D

Adam108
Uživatel
Příspěvky: 47
Registrován: 01.1.2014 18:29

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Adam108 » 28.8.2020 15:02

A pak prý že nejsou schopní ten most "opravit" :D :D :D

Odpovědět