Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Mimo ojetí kolejnic je je ještě pár důvodů k větší rekonstrukci. Dřevěné pražce postupně zvětrávají, zatímco beton je věčný. S pružným upevněním je kloktání minimální, ale i starší typ upevnění s žebrovými podkladnicemi je částečně pružný, neb pod šroubem je pérová podložka, jen se to musí občas dotahovat. Při výměně žlábkových kolejnic za železniční se pražce musí měnit vždy, kvůli jiné rozteči patek (jen na barrandovské estakádě byli drsní a převrtali díry v dřevě o pár cm vedle, ovšem jak dlouho to vydrží...) Může se zabahnit štěrk, že se mu sníží únosnost a nedrží to podbité, furt se to propadá, takže je pak nutné štěrk vyměnit a popř. opravit drenáž.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4463
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Nevím, nejsem odborník na dopravní stavby. Myslím, že možná třeba nejde ani o to, jestli jsou extrémní teploty, ale jak rychle se vystřídají. Nyní třeba byly velké cca 15 stupňů teplotní skoky, třeba ty tomu dávají zabrat. Jsou tam dlouhé úseky bez dilatace a když se to prudce ochladí a smrskne, může to třeba prasknout. Když se oteplí, tak se vzdujou.von Špilberk píše: ↑02.10.2020 16:44Dobrá otázka. Aktuálně si třeba můžeme říct, že u Pobřežní cesty je v oblouku DC OR10 a v oblouku ZC OR20, a kdy že se ty oblouky dělaly (měnily) Nebylo to náhodou lonifricoolinek2 píše: ↑01.10.2020 3:50Rád bych se zeptal - čím je nejvíce limitována životnost samostatných/rychlodrážních tratí...
Zima nebyla, léto nebylo, a kolejnice stejně ruply.
Takže k proměnným bych asi přidal kvalitu práce a kvalitu materiálu, protože jinak už fakt nevím.
Neznám přesně důvod, ale pokavad vím, tak svého času se stěžovalo dost na provoz T6 na Barrandov a v Braníku a Modřanech, protože tam dochází k obrušování a vylamování části kolejnic a s vozy typů T3 a T6 to pak pěkně hází. 14T a 15T mohly do kopce na Barrandov s klidem 60, ale ostatní max 40. I na KOMOKU mohl kolikrát s některými vozy tak maximálně 35, jinak spadl ze sedačky. Říkal jsem si, že jedu se šejkrem.
Ale i u dráhy se pokud vím po čase prohazují kolejnice, neb se ojíždějí. A navařování tomu pomůže jen na chvíli.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4463
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Dobrá otázka. Aktuálně si třeba můžeme říct, že u Pobřežní cesty je v oblouku DC OR10 a v oblouku ZC OR20, a kdy že se ty oblouky dělaly (měnily) Nebylo to náhodou lonifricoolinek2 píše: ↑01.10.2020 3:50Rád bych se zeptal - čím je nejvíce limitována životnost samostatných/rychlodrážních tratí...
Zima nebyla, léto nebylo, a kolejnice stejně ruply.
Takže k proměnným bych asi přidal kvalitu práce a kvalitu materiálu, protože jinak už fakt nevím.
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2600
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Rád bych se zeptal - čím je nejvíce limitována životnost samostatných/rychlodrážních tratí, že je po určitém počtu let nutná oprava/výměna/rekonstrukce a nejde to už nadále řešit jen broušením kolejnic? Např. beton na pražcích ztrací svou pevnost? Vlivem dynamických sil od tramvají se "vykloktají" hřeby? Kolejnice ztratí svou pružnost?
Jak je to vůbec s korozí kolejnic? Ta je ryze řízená (zrezne povrch a koroze zůstane jen na něm) nebo se jen prostě nemusí řešit, protože temena kolejnic jsou neustále obrušována a zbytek kolejnice si může reznout jak chce díky "masovosti" železa?
Jak je to vůbec s korozí kolejnic? Ta je ryze řízená (zrezne povrch a koroze zůstane jen na něm) nebo se jen prostě nemusí řešit, protože temena kolejnic jsou neustále obrušována a zbytek kolejnice si může reznout jak chce díky "masovosti" železa?
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Vlakon: Jenom střelím od boku .
Covid, takže méně zahraničních dělníků a makalo se hlavně na stavbách, kde hrozila větší pokuta z prodlení než od DP/TSK
Covid, takže méně zahraničních dělníků a makalo se hlavně na stavbách, kde hrozila větší pokuta z prodlení než od DP/TSK
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
To je nečekané, když tam během června a července pracovalo dohromady tak 5 lidí
Je to blbých 1,1km... Aspoň po Lihovar už mohlo být od léta hotovo. Most chápu, ale dost dlouho se tam taky nic nedělo. Teď najednou armují prahy i v neděli večer v dešti... To samé nějaké přeložky sítí. Celá Nádražní od června rozhrabaná, místo chodníků bahno nebo prach, ale až teď tam Cetin a kdoví kdo ještě motá nějaké dráty... Není něco špatně?
Když se dělala komplet Vršovická (úsek Otakarova - Minská shodně cca 1,1km) trvalo to 45 dní...
Je to blbých 1,1km... Aspoň po Lihovar už mohlo být od léta hotovo. Most chápu, ale dost dlouho se tam taky nic nedělo. Teď najednou armují prahy i v neděli večer v dešti... To samé nějaké přeložky sítí. Celá Nádražní od června rozhrabaná, místo chodníků bahno nebo prach, ale až teď tam Cetin a kdoví kdo ještě motá nějaké dráty... Není něco špatně?
Když se dělala komplet Vršovická (úsek Otakarova - Minská shodně cca 1,1km) trvalo to 45 dní...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4463
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Nádražní...
Mimochodem agentura JPP už vydala zprávu o zpoždění prací (hlavně na mostě) a nedodržení termínu zprovoznění.
Mimochodem agentura JPP už vydala zprávu o zpoždění prací (hlavně na mostě) a nedodržení termínu zprovoznění.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4463
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Pankrác...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4463
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
-
- Uživatel
- Příspěvky: 38
- Registrován: 28.4.2020 11:42
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Já jenom čekám, kdy se to rozpadne. Ale budu doufat, že až tam pojedu, tak že se to nerozsype, to by bylo fakt na
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Pudová záležitost. Buď to pude, nebo nepude
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
To je otázka, jaká zima bude. Jestli mírná, jako doposud, tak přežije, ovšem jestli udeří mrazy...no, uvidíme.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Tuhle budou alespoň moci využívat cvičky s KT na oběd Pod Paloučkem je to "jen" vykousané. Naštěstí žádné lomy a propady, jako Na Veselí, byť to teda dělá hluk a jízdní komfort žádná hitparáda, ale když to přežilo vedra, přežije to i zimu
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
von Špilberk: Takže třetí "zbytečná" výhybka za jedno volební rekord To bude rekord