Nové tramvajové tratě

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Ústečák
Uživatel
Příspěvky: 187
Registrován: 04.8.2019 9:55

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Ústečák » 26.9.2020 14:02

Jak jest psáno, Budějovická je řešitelná, 2+2 pruhy jsou tam jako relikt z dob neexistence magistrály a nemají opodstatnění, čili vůbec nejde o záležitost tramvaj NEBO parkování, vejde se tam oboje, dokonce existují dva způsoby, jak to vyřešit. Je to vyloženě umělý problém.

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od kruťák » 26.9.2020 12:32

Pokud ta 13 bude v soupravách, tak možná. Ale jinak bych rád připomněl, že vazba z vlaku S9 Vršovice - Pankrác je dost využívaná.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Bobik » 26.9.2020 12:07

Já se taky obávám, že (nejen) ta 193 jezdit nebude (nebo ne tamtudy), protože ani nebude mít kudy, když tam místo křižovatky bude díra.

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od pawel » 26.9.2020 11:53

P_V: pokud by doslo k protazeni 13 z vrsovic, pak by zaroven 193 byla v useku pankrac-vrsovice zrusena, nebo se pletu? misto kloubu pojede 1xT3 - je to plytvani? a k vozovne jen solo misto dvojic..

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od P_V » 26.9.2020 11:39

Mně ale připadá jako plýtvání, aby do oblasti Pankráce jezdily 2 linky, které se liší jen jednou zastávkou, a k tomu navíc ještě 193. Na Budějovickou by druhá linka smysl měla, ale na tenhle cancour nikoliv.
Závlek by mohl fungovat, kdyby tam byla dvojitá kolejová spojka a dvě nástupiště. Každý směr by měl svůj perón. Ale někde jsem četl, že bude "dočasně trvale" jen jedna obratová kolej s nástupištěm. Tak snad to nějak pěkně načasovat, aby se to nesjíždělo. Nebo tam pojede každý druhý spoj.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4740
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od MOp » 26.9.2020 11:03

Napady zajimave, ale d-18 tam koncit nebude z prosteho duvodu - nemela by plnohodnotnou konecnou ani ne jedne strane. Ale dokazal bych si predstavit, vyjimecnou situaci, kdy by tam jezdit mohla - jezdil by tam kazdy jeji treti spoj.

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od pawel » 26.9.2020 10:55

Radek píše:
23.9.2020 13:28
P_V:
zprávy zda se tam bude jezdit, nebo ne se momentálně značně liší.
Ale plánovalo se 18 na Pankrác, 13 z Čechova nám. k vozovně a zkrácení/odklon 193.
Závlek je zajímavá myšlenka :D
zavlek tezko, na to nebude kapacita, protoze by na uvrat jezdil dvojnasobek spoju.
budou moci KT8 jezdit dlouhodobe na 18 i v situaci, kdy u ND je potkavacka? nebylo by pak rozumnejsi na pankrac presmerovat 14 a 18 na sporilov? i z hlediska vypravovani z HL (ackoli pocitam, ze by se asi cast KT8 presunula na PA).
a pokud nekdy bude TT na libus, pak 21 pankrac-myslikova-libus :)

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od pawel » 26.9.2020 10:47

parkovani kolem zelene lisky by mohlo byt podelne pri chodnicich s usporadanim 1+1 pruh a teleso tram uprostred (a la belohorska). 2+2 tam rozhodne neni nutnosti, i vzhledem k propustnosti okolnich krizovatek.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4463
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od von Špilberk » 23.9.2020 19:29

parrot píše:
23.9.2020 18:10
Mě spíš překvapuje, proč má nějakej "úředníček" z městské části větší slovo, než "vrchnost" na magistrátu, protože dnes dokázal zablokovat stavbu až na Budějovickou kvůli úbytku parkovacích míst pro IAD. A stejně tomu bylo se starostou Prahy 1, kterej si postavil hlavu a dokázal blokovat stavbu tratě přes Václavský náměstí
Starosta Prahy 1 blokoval tramvaj na Václavák z "principiálního" důvodu, že nemá rád tramvaje.
Na Budějovické to dopadlo, jak to dopadnout muselo: někdo ( :?: ) viděl jen rovnou ulici, zachovaný středový pás (po kterém stejně tramvaj dřív jezdila), takže si myslel, že stačí obnovit koleje. Prostě rychle, levně, hotovo. Navíc nemáme dnes ve městě rádi :auto :auto :auto , takže zmizení parkovacích míst = zmizení aut z města.
A ono ne. Na Dědině se lidi taky nechali ukecat, až když jim slíbili parkovací dům. Tady se asi slibovat parkovací dům (nebo spíš domy) nechce, protože drahýýý, a tak najednou:
Šurovský řekl, že město a Praha 4 se shodly na prodloužení ulicí Na Pankráci a dál k poště. „Shodli jsme se, že to má smysl jak pro místní, tak i pro dálkové vazby. Dál je to ale skutečně konfliktní záležitost kvůli parkování a ani to tedy není úplně akutní,“ řekl.
Bez řešení parkování prostě TT na Budějovické nebude. Myslel jsem, že Dědina je dostatečné poučení. No, zdá se, že ne, takže se to taky pro začátek zkusilo jen tak, a výsledek je. :prase

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Bobik » 23.9.2020 18:37

parrot píše:
23.9.2020 18:10
Hele už je to dávno, ale říkalo se, že trať je "pouze ve výluce".
Byla. Asi třicet let. Ovšem někdy před cca deseti lety se ji podařilo oficiálně zrušit. Nebo se o tom alespoň mluvilo, protože požadavek na zrušení byl ohledně nějakýho stavebního boomu a úprav v místech trati, což by s tratí oficiálně ve výluce nešlo.
P_V píše:
23.9.2020 13:06
když budou kaštani vyklopeni ještě pod křižovatkou
Nojo, když ona má být právě v té křižovatce stavební jáma, takže dál to prostě nejde. A kvůli tomu bude i nástupní/výstupní šturc krátkej jen na jednu tramvaj.

parrot
Uživatel
Příspěvky: 243
Registrován: 25.9.2013 16:26

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od parrot » 23.9.2020 18:10

P_V píše:
23.9.2020 13:06
Jaké pak bude linkové vedení, až bude vše hotovo? 18 pojede závlekem z centra, nebo i do centra? Nebo bude střídavě krátká a dlouhá 18? :)
PR DPP píše:Aktuálně obnovovaný úsek má stavebně charakter rekonstrukce trati.
Hele, to je zajímavé. Měl jsem za to, že trať už byla formálně zrušena. A vono ne. Může to mít zajímavé právní důsledky, např. že se bude posuzovat jako stará hluková zátěž, nebyla potřeba EIA. Které ze zmizelých tratí v Praze ještě formálně existují v dlouhodobě nesjízdném stavu?
Hele už je to dávno, ale říkalo se, že trať je "pouze ve výluce".

Mě spíš překvapuje, proč má nějakej "úředníček" z městské části větší slovo, než "vrchnost" na magistrátu, protože dnes dokázal zablokovat stavbu až na Budějovickou kvůli úbytku parkovacích míst pro IAD. A stejně tomu bylo se starostou Prahy 1, kterej si postavil hlavu a dokázal blokovat stavbu tratě přes Václavský náměstí

https://zdopravy.cz/praha-ustoupi-od-st ... S7CnvJllFA

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1542
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Radek » 23.9.2020 13:28

P_V:
zprávy zda se tam bude jezdit, nebo ne se momentálně značně liší.
Ale plánovalo se 18 na Pankrác, 13 z Čechova nám. k vozovně a zkrácení/odklon 193.
Závlek je zajímavá myšlenka :D

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od P_V » 23.9.2020 13:06

Jaké pak bude linkové vedení, až bude vše hotovo? 18 pojede závlekem z centra, nebo i do centra? Nebo bude střídavě krátká a dlouhá 18? :)
PR DPP píše:zhruba 250 metrů a bude končit kolejovým přejezdem v nové tramvajové zastávce Pankrác u křižovatky ulic Hvězdova a Na Pankráci. Díky tomu vznikne u Arkád Pankrác nový přestupní bod mezi trasou C pražského metra
To se moc nenapřestupujeme, když budou kaštani vyklopeni ještě pod křižovatkou a ne na náměstí kde je všechno. Asi stejně nepohodlný přestup jako u Povstání.
PR DPP píše:Aktuálně obnovovaný úsek má stavebně charakter rekonstrukce trati.
Hele, to je zajímavé. Měl jsem za to, že trať už byla formálně zrušena. A vono ne. Může to mít zajímavé právní důsledky, např. že se bude posuzovat jako stará hluková zátěž, nebyla potřeba EIA. Které ze zmizelých tratí v Praze ještě formálně existují v dlouhodobě nesjízdném stavu?

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4463
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od von Špilberk » 23.9.2020 12:17

Radek píše:
23.9.2020 12:11
Tisková zpráva zde: https://www.dpp.cz/spolecnost/pro-media ... ra-pankrac
S pravidelným využíváním nově vybudovaného úseku tratě ke stanici metra Pankrác DPP počítá na konci jara příštího roku, tj. po dokončení všech etap rekonstrukcí tramvajových tratí v oblasti Prahy 4. Do té doby DPP plánuje nový úsek využívat pro náhradní tramvajovou dopravu.
Tím chtějí říct, že po dobu, co se bude kopat Táborská, se bude jezdit Vozovna Pankrác - Pankrác :?: To je tak na jedno KT, interval 30 minut. :lol:

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1542
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Radek » 23.9.2020 12:11


Odpovědět