Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Grossák
Uživatel
Příspěvky: 681
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 11.12.2020 15:17

Ohrada, dle ústředny všechny kontakty OK. EOV nevidí, ale nic problému nenasvědčovalo. Prosím o sledování a info. Nefungují smyčky od NNŽ, asi odfrézované. Je tedy možné velké prodlužování aut od NNŽ, které sebere větší část cyklu, pokud nejede TRAM, která by to zkrátila. Výsledkem pak je, že prostě na 9 nezbyde tolik času. Předáno.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 681
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 11.12.2020 15:07

U Národního divadla: závada je na odhlašováku od Národní. Předáno.

Ohrada: dnes ověřeno na místě více průjezdy. Od NNŽ zjištěno řádné prodloužení i vrácení volna přímo, prodlužování volna vpravo. Stejně tak 8. 11. odpoledne. Od Spojovací detektor všechny vlaky OK. Od Krejcárku nezjištěno. Může se jednat o nahodilé jevy. Požádáno o kontrolu přes ústřednu.

Michelská - U plynárny předám.

Francouzská - Blanická: myslím, že tam jsou kvůli eliminaci záporného mezičasu chodec dole vyklizuje, tramvaj od Blanické vpravo najíždí. Prostě zvýší plynulost.

Kolbenova od Hloubětína: 85km/h. :D

Italská: DIO netuším. Ve středu večer nám taky padlo jen krátké volno. Sotva jsme projeli. Dnes na místě opravdu nezvykle silný provoz aut ZC, že 1 tramvaj ani nenajela do zastávky. Při zelené dojela k označníku, červená, ale všechna auta stihla odjet. Pak chvíli čekání na volno, možná bych ho čekal dříve. No, jedna tramvaj zastavila moc brzo, přímo na kontaktu, takže ho trvale sepnula, ale nakonec to nemělo na funkci vliv. Možná tam něco je. Předal jsem. Prosím dále sledovat. Dle ústředny detekce 7. 12. OK. Od té doby nedostupná.

Argentinská - Dělnická: myslíš Dělnická - Komunardů? Vzdálené rádio od Vltavské není a nepočítá se s ním. Na pravém odbočení není tak potřeba jako na levém, kde je třeba čekat na vyklizení protisměrné tramvaje - volno od EOV padá poměrně pružně. SSZ bylo obnoveno 2017. Tehdy se DŘ trochu upravilo, zejména se o 5 s prodloužila zelená pro chodce přes Komunardů, což tramvajím od Vltavské ublížilo, ale byly tam i přínosy. Při výměně EOV za rádiově ovládanou k žádné změně DŘ nedošlo. Tramvaj se přihlašuje na výjezdu ze zastávky kontaktem a pak směrově na EOV. Někdy se čeká. Ale hlásit tramvaj už před zastavením je na hraně. Ideální by byl dveřní signál. Ale fakt nevím, už roky se přešlapuje na místě.

IPP: Na školení 3 jsem zrovna byl, ale nic o tom nevím. Nic jsem nenavrhoval. Jistotu volna nebudeme mít nikdy. Odpočítadlo pro chodce se eliminovalo proto, že občas říkalo nesmysly. Nevím, jestli je nejlepší ho dát tramvajím. Až tam bude MU, protože řidič TRAM věřil odpočítadlu, půjde to za ním.

Díky.

parrot
Uživatel
Příspěvky: 243
Registrován: 25.9.2013 16:26

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od parrot » 11.12.2020 10:48

Ohrada od Krejcárku se projevuje cca 2 max. 3 týdny. Od NNŽ to trvá od chvíle kdy byla SSZ vypnutá z důvodu uzavření a asfaltování ulice Jana Želivského. Od Spojovací je problém dlouhodobý. Mám pocit, že tam vázne přihlašování přihlašovákem na konci zastávky, bo je mi záhadou, že při příjezdu do zastávky často ještě svítí na stůj. Volno proběhne během odbavení cestujích a hned to padá na stůj. Jak jsem popisoval. Záleží na rychlosti projetí přes vzdálený přihlašovací kontakt. Je to jen můj pocit. Možná šotek úřaduje důmyslněji někde v HW.

Italská od Muzea je od doby, kdy probíhaly stavební práce v Italské ul. ve směru od Churchillova nám. To tam byla úprava v SSZ, kdy na střídačku byl volný vždy jeden směr po Italské. Nyní jsou práce hotové a cyklus se vrátil do divného stavu. Obvykle při příjezdu svítí stůj plus červená, pak po projetí přihlašováku (jsou tam 2 hned za sebou) padne volno se zelenou a okamžitě po zastavení čelem u sloupku a projetí druhého přihlašováku padá stůj zároveň s červenou. Následuje velmi dlouhá zelená pro IAD pi Italské příčemž mi přijde, že od Míráku tam dlouho svítí červená a nic dalšího se neděje. Za tmy je ta červená dobře vidět. Minulou neděli s 11/3 odpoledne každé kolo. PS: může tam být večer a o víkendu jiný cyklus? Dnes to tam reaguje pružněji.
EDIT: tak nikoliv, je tam problém s krátkým volnem po Vinohradské. Zkusím Ti poslat v SZ během víkendu odkaz na krátké video.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 681
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 11.12.2020 0:54

Ahoj. Parrote, u Ohrady a Italské prosím o připsání, kdy byly popsané jevy sledovány. Některé jsme už řešili a mohly by být opraveny. Díky. Odpovím.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 10.12.2020 18:33

K Národnímu divadlu jen mohu dodat, že jsem předával a prý větší problém pro Eltodo. V jakém je to stádiu řešení netuším. Zbytek by mně také zajímal Z:idea:

parrot
Uživatel
Příspěvky: 243
Registrován: 25.9.2013 16:26

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od parrot » 10.12.2020 17:11

ahoj všichni a hlavně Grossáku:)

mohu pár postřehů za poslední dny?

U Národního divadla: nenavoluje vzdálený přihlašovák před zastávkou od Národní třídy. A k tomu se navíc vrátila možnost odbočení všeho IAD vlevo na nábřeží, takže nám opět :auto :auto :auto blokují křižovatku...

Ohrada:
-nedrží volno při jízdě od Krejcárku rovně pro 10 + 16.
-ve směru od nákl. nádr. ŽI svítí rovně krátké volno a potom stůj společně s dlouhou zelenou pro auta. Neprodlužuje volno pro tram ani rovně na Krejcárek ani vpravo pro odbočení na Ohradu ve směru na Spojovací. Obojí dřív fungovalo.
-od Spojovací to taky není už dlouhou dobu žádná sláva. Aby tě vzdálený přihlašovák navolil, musíš jet tak do 30 km/h a navíc s vypnutou rekuperací, a i tak to je 50/50... Navíc světla pak pustí první vlak a za ní druhý dostane před čumák stůj.

Nuselská x Michelská x U plynárny: ve směru od Synkáče na Spořilov je tak 30% šance, že se navolíš a rozsvítí se výzva. Při rychlosti nad 40 km/h přes přihlašovák pak 100% neúspěšnost navolení.

Francouzská x Blanická: dnes v provozu, ty druhý světla v oblouku pro 10 + 16 ve směru na Mírák mně fakt zaskočily :D :D :D Ty jsem vážně nečekal.

Kolbenova od Hloubětína : nainstalována a zatím přelepena silniční 50 pro auta s dodatkovou tabulkou "mimo tram". Co se chystá? Víš něco víc? Tramvaje 80km/h? :D Myslím, že jsem ji tam dnes viděl dokonce obousměrně.

Italská : Opět zvítězilo špatné nastavení preference směrem na Floru, kdy si přihlašovákem v zastávce hodí tramvaj světla na stůj a zablokuje si před sebou auta, navíc k tomu dochází i po pár vteřinách zelené po Vinohradské a potom následuje dlouhá zelená po Italské, takže i po odbavení cestujících stojí tramvaj zbytečně na stůj, protože po té Italské nejede ani kolo.

Argentinská x Dělnická : máš nějaké info, zda bude někdy v provozu vzdálené rádio od Vltavské? Od zrušení EOV je to tam bída. Volno utíká, je krátké, pokaždé musíš při jízdě rovně na Orteňák, nebo u odbočení na Maniny dlouho čekat. Předtím při staré EOV padalo volno prakticky hned, kolikrát i do jízdy.

IPP : asi víš, že se na školení 3 probíralo, na co se dotazoval radní pro dopravu. Prý ať navrhneme podle čeho se budeme řídit při průjezdu obou křižovatek přes magistrálu, abychom měli jistotu, že na nás volno počká. Víš už nějaký finální návrh, resp. jaký návrh pochází od Tebe? Asi bylo fajn to počítadlo přímo umístěné pod čočkami, které mají nyní chodci, a které má být prý demontováno.

Díky Ti moc za info a za případné řešení závad.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 681
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 08.12.2020 10:49

"Současně jsou na přechody pro chodce mezi trať a vozovku doplněny ostrůvky"

Čili přesně jak píše Karosák. Ještě doplním: "naopak pouze pro tramvaje platí omezení rychlosti v nočních hodinách na 40 km/h kvůli hluku z tramvajové dopravy."

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 08.12.2020 9:54

Zní to trochu paradoxně, ale tam měli problém hlavně chodci, protože se neměli kam uhnout. A jak víme, aut se bojí, takže klidně udělají krok pod tramvaj, co nejde zastavit. Takže 30 pro všechny. Nicméně teď tam byl společně s vdz vytvořen takový...no... ostrůvek to není, spíš takový polštář, který má IAD objíždět a kde může chodec vyčkávat. Snaha se cení :wink:

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 08.12.2020 9:28

06.12.2020 Na Jana Želivského tramvaje rychlejší
Souvislá obnova povrchů v ulici Jana Želivského je přínosem nejen pro automobily, ale také pro tramvaje. Ve většině úseků nově neplatí pro kolejovou dopravu omezení rychlosti na 30 km/h - dopravní značky dostaly podtabulku s nápisem MIMO TRAM.
Takže si to přeložíme jinak: silnice dostala "tichý" asfalt, ale zrychlení bylo povoleno tramvajím na staré hlučné BKV trati. :lol:
Ne, že bych proti tomu (jako tramvaják) něco měl, ale logika mi uniká. :-k

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10206
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 20.11.2020 0:13

Grossák: Tak ono zrovna křižovatka u NKÚ je docela odstrašující případ, jak by to vypadat nemělo :-( Ale díky za vysvětlení proč se to děje...

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 681
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 19.11.2020 22:29

Vizáž SSZ Plynární - Komunardů jsem zatím neviděl, takže nemohu hodnotit. Nyní se hodně obnovují SSZ, protože velká smlouva na obnovy končí tuším na začátku roku 2022 a je snaha současnou smlouvu na obnovy maximální využít. Jak jsem slyšel (a tady opravdu prodávám, jak jsem kupoval), pro město je projekt v současnosti finančně výhodný a zároveň je cenné, že byl v minulosti úspěšně vysoutěžen, zatímco nová zakázka může být s ohledem na současnou legislativu komplikovaná. Zřejmě i proto se řada semaforů obnovuje, aniž by ještě proběhly stavební úpravy, které jsou náročnější zejména z hlediska projednání.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 19.11.2020 20:22

Musí být cirkus. Radnice P7 chce "výsledky" a chce je "hned". Jenže stavební řízení je na dlouhé lokte, takže tam dočasně (asi jako pobyt sovětských vojsk), než se provede finální trvalá úprava budou citybloky, no.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 19.11.2020 19:17

Dneska už blikalo obnovované SSZ na Ortenově náměstí. Víme co nás tam čeká? Zkrácení délky přechodu vítám, ale čekal jsem trochu kultivované stavební provedení. Současné řešení z nalepených vodících pásů a barevných citybloků v původním povrchu vozovky je fakt cirkus k :smt078 Snad to bude lepší po nějaké plískanici, až to splyne v šedi. Zlatá Malostranská a nábřeží u Divadla [-o< IPR maluje krásný nový Orteňák, tak musí být zatím cirkus? To už to nemohlo počkat se starým SSZ :roll: :prase

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 13.11.2020 4:01

A jak se to dozvíme, že "už"? :P

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 681
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 12.11.2020 23:28

Zatím nesmí, ještě se čeká na úřední povolení. Měl jsem špatnou informaci. Ale mělo by to být ještě letos.

Odpovědět