Tramvajové tratě a příslušenství

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Bobik » 05.8.2021 10:14

OKN81 píše:
13.1.2021 21:40
fyzickém seznámení s Trojským mostem...
Ano, je to tak. Byla Radlická, pak Podbaba a nakonec Trojský most, seznamovací cvička jezdila Výstaviště-Březiněveská.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od von Špilberk » 05.8.2021 9:23

Řešení pro zatravnění kolejí
Recyklované textilie a pryže tvoří základ materiálu, který města používají pro zakrytí míst mezi kolejemi. Látka dovede tlumit hluk a vibrace od projíždějících vlaků a tramvají, slouží ale i pro osazení travinami a mechy. Účinně tak dokáže pojmout dešťovou vodu, a v parných dnech chladí.
Takže Ostrava a Plzeň to používá, tak by Praha mohla taky.
Pardon, vlastně nemohla. Když to používá Plzeň a Ostrava, tak Praha musí investovat peníze do bádání nad vlastním řešením. #-o

OKN81
Uživatel
Příspěvky: 142
Registrován: 28.10.2010 20:25
Bydliště: Praha - Čakovice

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od OKN81 » 13.1.2021 21:40

demon píše:
13.1.2021 20:16
Poslední fyzické seznámení proběhlo s Podbabou...
Už jsem tu psal, že jsem byl na fyzickém seznámení s Trojským mostem. Podbaba byla otevřena dříve než Trojský most.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od demon » 13.1.2021 20:16

Poslední fyzické seznámení proběhlo s Podbabou...

OKN81
Uživatel
Příspěvky: 142
Registrován: 28.10.2010 20:25
Bydliště: Praha - Čakovice

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od OKN81 » 13.1.2021 19:42

Já osobně jsem "musel" jít vždy na všechna otevření. Bylo mi to nařízeno - vypsaná služba. Na výběr jestli jít přímo na místo nebo se dívat na video bylo až u přeložky Trojského mostu kde jsem ale byl jak osobně tak jsem se díval na video a vše měl proplacené :D
Každopádně otázka jak to bude s Pankrácí zůstává pro mě neznámá.

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 2040
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Petr » 13.1.2021 18:59

OKN81 píše:
12.1.2021 15:23
Pokud se postaví nová tramvajová trať, tak se pokaždé chodilo s ní fyzicky seznámit. Asi podle nějakého drážního zákona bych se domníval. A teď se postavila nová trať na Pankrác, tedy vlastně rekonstrukce. Tak se ptám jestli někdo neví bude nějaké seznámení? Nebo právě že to byla rekonstrukce, tak nemusí? :?:
Poslední roky stačilo prokazatelné seznámení pomocí videa.

OKN81
Uživatel
Příspěvky: 142
Registrován: 28.10.2010 20:25
Bydliště: Praha - Čakovice

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od OKN81 » 12.1.2021 15:23

Pokud se postaví nová tramvajová trať, tak se pokaždé chodilo s ní fyzicky seznámit. Asi podle nějakého drážního zákona bych se domníval. A teď se postavila nová trať na Pankrác, tedy vlastně rekonstrukce. Tak se ptám jestli někdo neví bude nějaké seznámení? Nebo právě že to byla rekonstrukce, tak nemusí? :?:

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Karosák » 06.1.2021 5:26

Tak máme v síti další čepovku s kapsou na tágo - první rozjezdová vexle v Braníku je po repasi Z:idea:

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od von Špilberk » 02.1.2021 15:01

Na Pankráci před časem vznikl pokus udržet na nové trati prostor pro otočení tramvaje na trojúhelníku. Bohužel má to 2 závady:
1. je to krátké akorát na sólo (kam až by to bylo potřeba napovídá umístění VPZ Stůj)
2. aktuálně to nemám vyfoceno, ale někteří parkující borci dokážou prostrčit čumák auta mezi citybloky do profilu, takže je to stejně k ničemu
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od P_V » 31.12.2020 3:56

To teplo se neztratí. Tak se podle vlastnosti materiálu buď na slunci kumuluje a později vyzařuje, nebo se vyzařuje odrazem rovnou. Teprve vypařováním vody se teplo pohltí na změnu skupenství. S odhlučněním souhlasím.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Karosák » 31.12.2020 0:07

9001 píše:
30.12.2020 21:41
P.S. Ono se už dávno testuje na Střížkově... To vyšumnělo?
Přesně to jsem chtěl zmínit - u Ládví je už dobrých 5 let koberec sukulentů v písčině úspěšně otestován, drží, žije a vypadá hezky a ty malé opuncie celkem zábavně. Pokusná políčka mi v prezentované formě přijdou dost gh. Už mezi Kubání a Průběžnou se slibovaly sukulenty a už tehdy jsem myslel, že tam dojde na model "Ládví". No tak nic... :smt102
A další věc, které se Praha z mně neznámých důvodu brání je prorůstající dlažba. To živičné lobby ve smyčce Sídliště Ďáblice mohlo být minimálně z půlky zelené a i tak mohlo umožňovat pohyb pracovní techniky. Ale to je asi stejné, jako proč se v Praze nikdy neujaly kasseláky na bus hranách. My jsme řekli ne... ](*,)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od 9001 » 30.12.2020 21:41

Zlatej kolibřík :D Z toho jsme aspon něco měli i jako občané :D Tihle akorát přihrávají svým kamarádům podobné kraviny a nic z toho...

P.S. Ono se už dávno testuje na Střížkově... To vyšumnělo?

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od trainzjohny » 30.12.2020 20:11

P_V píše:
30.12.2020 17:14
Zeleň mezi kolejemi je nesmysl. Na klima má příznivý vliv, jen když se často zalévá. Suchomilné rostliny skoro nic neodpařují, tak ani nechladí.
Černý asfalt který celý den akumuluje teplo a pak ho vyzařuje je stejný jako zelený koberec trávy na hlíně ? No to je nesmysl, zkusil bych se nad tím tak 2 vteřiny zamyslet, než napsat takový nesmysl.

Uživatelský avatar
Ústečák
Uživatel
Příspěvky: 187
Registrován: 04.8.2019 9:55

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Ústečák » 30.12.2020 17:53

P_V píše:
30.12.2020 17:14
Zeleň mezi kolejemi je nesmysl. Na klima má příznivý vliv, jen když se často zalévá. Suchomilné rostliny skoro nic neodpařují, tak ani nechladí.
Hlavním přínosem je velmi výrazné snížení hlučnosti. Taktéž snižují prašnost. A nakonec to taky povětšinou dobře vypadá, byť tam taky částečně záleží na výsadbě, příp. závlaze. Ale stále lepší polosuchá tráva ve Vršovicích než flák asfaltu Na Pankráci.

A i suchomilná rostlina je stran sálání tepla v létě o parník lepší než štěrk, o asfaltu nemluvě.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od P_V » 30.12.2020 17:14

Zeleň mezi kolejemi je nesmysl. Na klima má příznivý vliv, jen když se často zalévá. Suchomilné rostliny skoro nic neodpařují, tak ani nechladí.

Odpovědět