T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Že by do tramvaje vypustili roombu?
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3858
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
V těch odkazech na články v DPK, ohledně 20. výročí provozu RP mně zaujalo jásání, nad uchycením sedaček do bočnice. To je jistě chvályhodné a praktické, nicméně se tam mluví o přechodu z úklidové metody "hadr a koště" na účinnější strojní čištění Viděl někdy někdo v nějaké vozovně takový přístroj? A pokud ano, viděl ho někdo v činnosti? V tomto ohledu se podle mně nezměnilo vůbec nic ani po dalších 20 letech u supermoderních 15T. Stále dominuje styl "co je mokré, to je čisté"
(BTW viděl také někdy někdo někoho s tím ozonizátorem? )
Poměrně úsměvná je také zmínka o výkonnějším větráku v kabině Tak určitě...k jisté změně došlo. Ale některé staré větráky uměly takový režim turbo, že to vypadalo jako příprava na vzlétnutí a dokonce uměly i kyvadlový režim ofuku
Dále mně zaujalo: Odpadní teplo je možno využít pro vytápění vozu
A závěrem: ...FAINSA....budou nahrazeny dřevěnými ze speciálních překližek... Tomu jsme naštěstí alespoň částečně unikli.
(BTW viděl také někdy někdo někoho s tím ozonizátorem? )
Poměrně úsměvná je také zmínka o výkonnějším větráku v kabině Tak určitě...k jisté změně došlo. Ale některé staré větráky uměly takový režim turbo, že to vypadalo jako příprava na vzlétnutí a dokonce uměly i kyvadlový režim ofuku
Dále mně zaujalo: Odpadní teplo je možno využít pro vytápění vozu
A závěrem: ...FAINSA....budou nahrazeny dřevěnými ze speciálních překližek... Tomu jsme naštěstí alespoň částečně unikli.
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Ukraine , Odesa tram 2020
https://www.youtube.com/watch?v=70Cq5yto97M
https://www.youtube.com/watch?v=70Cq5yto97M
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Ukraine , Kryvyi Rih Tram/MetroTram 2020
Tatra T3 use in Metro-Tram linie
https://www.youtube.com/watch?v=ULATl_O46uk
Tatra T3 use in Metro-Tram linie
https://www.youtube.com/watch?v=ULATl_O46uk
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6710
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Zatim nerozhodnuto, adeptů je hned několik.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 274
- Registrován: 12.11.2007 17:18
- Bydliště: dříve Praha, potom Neratovice a nyní opět Praha
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Ze kterého vozu vznikne 36. wana? Díky
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Patrně to chce robustnější kabeláž, než prašivé utp cat5e s dráty z šizené mědi, co se lámou při zlém pohledu.
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
MKzB: Jenže budova se jaksi, mimo případná zemětřesení, nehýbe a nedrncá. V tom bych viděl největší rozdíl mezi IT a dopravou.
- MKzB
- Uživatel
- Příspěvky: 318
- Registrován: 19.1.2007 16:49
- Bydliště: Bezkov (u Vídně)
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Když už se tu řešilo IBIS vs. ethernet.
Já bych se toho ethernetu do budoucna nebál. V IT se už používá hodně dlouho a jsou tlaky u něj zůstat, dokud to půjde, protože spousta administrativních a průmyslových budov je protkána kilometry kabelů cat5. A každý radši zaplatí dražší síťové prvky, než aby měl měnit celou kabeláž.
Já bych se toho ethernetu do budoucna nebál. V IT se už používá hodně dlouho a jsou tlaky u něj zůstat, dokud to půjde, protože spousta administrativních a průmyslových budov je protkána kilometry kabelů cat5. A každý radši zaplatí dražší síťové prvky, než aby měl měnit celou kabeláž.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3141
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Na GSM jsem myslel pouze jako "doplněk" k Tetře,která co jsem slyšel je dost brzda provozu, protože její kapacita není nafukovací, tedy volalo by se stále stejně, ale například data o linkovém vedení, přestupy, názvy zastávek a podobně by se aktualizovalo přes GSM, aby i při jeho výpadku fungoval OIS, ale jen omezeně.
Co vím, tak třeba autobusy "musí" kvůli malé propustnosti posílat GPS souřadnice jen každou třetí zastávku, protože síť by víc nevzala.
Co vím, tak třeba autobusy "musí" kvůli malé propustnosti posílat GPS souřadnice jen každou třetí zastávku, protože síť by víc nevzala.
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Také bych si to Honzo přál, aby jsem to dostali do lepšího stavu a jsem rád, že to nemám na starost, protože je to o nervy..trainzjohny píše: ↑23.11.2020 16:41Nebo vybavím vůz moderní sběrnicí a periferiemi (s tím, že je zatím nemohu naplno využít kvůli vysílačce a řekněme "mozku systému") a pak dodám nový modul vysílačky (dneska klidně GSM) a mám v budoucnu po problému. Nebo do vozu nacpu starou sběrnici a starou vysílačku a nikdy se nehnu, protože prostě teď to celý nejde a udělat si nějakou přípravu aby to časem šlo je přece zbytečné, dyť ta tramvaj bude jezdit jenom 30-40 let, tak proč dělat něco dopředu
Přesně tenhle názor nás řadí spíš na východ a ne na ten západ, protože mi si ten špatný stav vědomě a záměrně konzervujeme i když víme, že už je zastaralý v době pořízení, ale takhle se to tu dělalo a dělá teď.
Pokud se budou dělat nové tramvaje určitě již budou na základu ethernetu, ale připomínám že v letech 2006-2008 v době vzniku 15T určitě ještě nepatřil ke standartům doby. A byl bych s tou přípravou též opatrný, jelikož technika v tomto oboru jde relativně rychle, například je ve vozidle příprava pro nahrávání kamerového systému. Ta byla naprojektovaná kolem roku 2010 a bohužel když se vloni záznam začal montovat, již se příprava nedala použít, jelikož provedení dnešních systémů je uplně jiné než před desetilety..
Jak jsi přišel na použití GSM, když dopravím poknikům je nařízeno použití Tetry. Nevím jestli je to od ministerstav dopravy, DÚ? Ale i Brno v RIS 2 používá Tetru..
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3141
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Nebo vybavím vůz moderní sběrnicí a periferiemi (s tím, že je zatím nemohu naplno využít kvůli vysílačce a řekněme "mozku systému") a pak dodám nový modul vysílačky (dneska klidně GSM) a mám v budoucnu po problému. Nebo do vozu nacpu starou sběrnici a starou vysílačku a nikdy se nehnu, protože prostě teď to celý nejde a udělat si nějakou přípravu aby to časem šlo je přece zbytečné, dyť ta tramvaj bude jezdit jenom 30-40 let, tak proč dělat něco dopředuDavidD píše: ↑23.11.2020 9:55[No a o tom to je! Bud vyměníš periférii ve vozidle a nebude komunikovat s hlavními komponenty v OIS, nebo vyměníš hlavní komponenty a sběrnici s tím ponecháš staré periférie a je to furt stejný nebo vybavíš celý nový vůz, ale furt budeš mít klasický Doris a pomalou komunikaci přes Tetru. Pokud to celý nevyrubeš a neuděláš znovu, tak se prostě nepohneme s místa.
S rovnání s ostatními DP nejen v Německu je hezké, ale DORIS byl v Evropě opět jeden z prvních a většina Německých DP se na něj do Prahy jezdila dívat. Problém je v tom, že to zavedli pár let po nás a tím mají pro dnešek výhodu. Nemluvě o tom, že pokud mám podnik o 100 vozech, tak si můžu dovolit třeba i mít na dispečinku dva PC a každý z nich komunikuje jen s částí vozidel. Nebo koupíš 50 nových vozů s novým OISem a sám si do zbylých 50 dokoupíš to samé, hned jsou ty čísla o něčem jiném než v počtu pro Prahu..
Přesně tenhle názor nás řadí spíš na východ a ne na ten západ, protože mi si ten špatný stav vědomě a záměrně konzervujeme i když víme, že už je zastaralý v době pořízení, ale takhle se to tu dělalo a dělá teď.
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Ještě jsem zapomněl na mapu na LCD, několikrát se to zkoušelo a snaha byla docela velká. Tentokrát byl problém s určením polohy na mapě, současná GPS na vozech je typově z roku 2003 a její přesnost je poplatná době. Osobně jsem viděl zobrazení místo Prašného mostu, že byla v Kralupech nad Vltavou. Sice to politici slibovali, protože jim manažeři řekli že vůz má GPS a tak přeci není problém, když pak se dostalo teprve na slova techniků a zjistili co všechno by museli vyměnit a udělat jinak, tak už je zase ticho po pěšině..trainzjohny píše: ↑23.11.2020 7:33Takže se dala moderní periferie na starou a pomalou sběrnici, což vede k tomu, že to stejně neumí zobrazit nic navíc proti starému transparentu. A původní sliby jak to bude ukazovat mapu, odjezdy a podobně byly jen kecy, protože se to nedá do toho transparentu dostat, což i vysvětluje, proč to tak brzy po prvních vozech utichlo.
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
No a o tom to je! Bud vyměníš periférii ve vozidle a nebude komunikovat s hlavními komponenty v OIS, nebo vyměníš hlavní komponenty a sběrnici s tím ponecháš staré periférie a je to furt stejný nebo vybavíš celý nový vůz, ale furt budeš mít klasický Doris a pomalou komunikaci přes Tetru. Pokud to celý nevyrubeš a neuděláš znovu, tak se prostě nepohneme s místa.trainzjohny píše: ↑23.11.2020 7:33Takže se dala moderní periferie na starou a pomalou sběrnici, což vede k tomu, že to stejně neumí zobrazit nic navíc proti starému transparentu. A původní sliby jak to bude ukazovat mapu, odjezdy a podobně byly jen kecy, protože se to nedá do toho transparentu dostat, což i vysvětluje, proč to tak brzy po prvních vozech utichlo.
Ono i o té supermodernosti mám dost pochyby, v Německu mnohde mají interiérové LCD i ve vozech z podobné doby, které navíc umí i ukazovat více informací, ale o tom se nebudu přít, nejsem si jist pořízením.
S rovnání s ostatními DP nejen v Německu je hezké, ale DORIS byl v Evropě opět jeden z prvních a většina Německých DP se na něj do Prahy jezdila dívat. Problém je v tom, že to zavedli pár let po nás a tím mají pro dnešek výhodu. Nemluvě o tom, že pokud mám podnik o 100 vozech, tak si můžu dovolit třeba i mít na dispečinku dva PC a každý z nich komunikuje jen s částí vozidel. Nebo koupíš 50 nových vozů s novým OISem a sám si do zbylých 50 dokoupíš to samé, hned jsou ty čísla o něčem jiném než v počtu pro Prahu..