Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Blaueminence
Uživatel
Příspěvky: 107
Registrován: 04.3.2012 21:48

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Blaueminence » 19.3.2021 11:27

Až se Déčko dostaví a na Pankráci bude přestup a budou se sem hrnout lidi z násobně většího území než teď, budeme ještě rád za cokoli, co lince C alespoň trochu ulehčí.

ldrikk
Uživatel
Příspěvky: 31
Registrován: 07.10.2019 10:00

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od ldrikk » 18.3.2021 11:30

Přesně tak, vedení MČ P4 je sice hodně, řekněme, svérázné, ale 193 ukončit dřív je dopravní nesmysl. Ona to je opravdu páteřní linka Prahy 4 jezdící mj. okolo úřadu MČ P4. Navíc pro obyvatele sídliště Pankrác a Ryšánky představuje nejrychlejší spojení na Karlák, oblast Bruselské a Jamrtálu/Albertova s jedním velmi komfortním přestupem hrana-hrana na NBS, na 3 linky tram.

Ono celé to prodloužení tram na Pankrác z dopravního hlediska nedává vůbec žádný smysl a dobré bude opravdu tak maximálně při výluce Pankráce při stavbě Déčka.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10211
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 17.3.2021 23:40

pawel píše:
17.3.2021 23:04
Na MC P4 se podle vseho brzy muze vratit Stepankova koalice. Kez by.
To nic nemění na demenci odstřelit 193, když tramvaj pojede do současné konečné... A ani konečná u pošty není hitparáda...

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2385
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od pawel » 17.3.2021 23:04

Na MC P4 se podle vseho brzy muze vratit Stepankova koalice. Kez by.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4465
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 17.3.2021 16:55

Oprava mezi Pavlákem a Mírákem...

Info k Táborské...
Městská část Praha 4 i nadále zásadně trvá na zachování autobusové linky číslo 193 v plné trase jako zásadní páteřní linky Prahy 4.
:wink:

vs-metrak
Uživatel
Příspěvky: 163
Registrován: 02.5.2010 8:25

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od vs-metrak » 17.3.2021 13:13

XSC píše:
17.3.2021 11:03
vs-metrak píše:
14.3.2021 17:37
A podpovrchova tramvaj nemuze byt jako kryt ?
Nezapomeň, že se to stavělo jako kryt proti jadernému útoku. A tam se počítá s tou hloubkou jako stíněním proti radiaci a taky pro zvýšení odolnosti proti tlakové vlně. Takže může, ale má horší parametry.
Coz krasne ukazuje, ze OSM hloubky vyuziva, nikoliv urcuje.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od XSC » 17.3.2021 11:03

vs-metrak píše:
14.3.2021 17:37
A podpovrchova tramvaj nemuze byt jako kryt ?
Nezapomeň, že se to stavělo jako kryt proti jadernému útoku. A tam se počítá s tou hloubkou jako stíněním proti radiaci a taky pro zvýšení odolnosti proti tlakové vlně. Takže může, ale má horší parametry.

MPL
Uživatel
Příspěvky: 228
Registrován: 06.1.2010 8:29

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MPL » 15.3.2021 16:27

A nezapoměňte taky připočítat stárnutí polulace. Až se vám bude hůře chodit a hůře dýchat (a že to čeká téměř každého z nás), rádi pojedete tramvají 2x déle místo výletu do hlubin země s 300m procházkou.

MARV
Uživatel
Příspěvky: 91
Registrován: 06.1.2014 18:58

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MARV » 15.3.2021 13:17

vs-metrak píše:
15.3.2021 12:42
MARV píše:
15.3.2021 11:40
...TT v Chotkově ul., i když metrák ve svém příspěvku tady, i nyní poukázal nedávno na její zbytečnost.
Trochu to vytahuješ z kontextu. Já jsem řekl, že bych neviděl problém v tom ji zrušit v případě, že by existovala okružní trasa metra E tak, jak byla naplánována. Když by člověk mohl být z Andělu na Hradčanské za 4 minuty metrem .)
Jenom otázka, kolik času k té jízdní době stráví cestující sfáráním na nástupiště a vyfáráním z nástupiště? To byl ostatně a stále je hlavním důvodem použití tramvají od těchto cestujících.

vs-metrak
Uživatel
Příspěvky: 163
Registrován: 02.5.2010 8:25

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od vs-metrak » 15.3.2021 12:42

MARV píše:
15.3.2021 11:40
...TT v Chotkově ul., i když metrák ve svém příspěvku tady, i nyní poukázal nedávno na její zbytečnost.
Trochu to vytahuješ z kontextu. Já jsem řekl, že bych neviděl problém v tom ji zrušit v případě, že by existovala okružní trasa metra E tak, jak byla naplánována. Když by člověk mohl být z Andělu na Hradčanské za 4 minuty metrem .)

MARV
Uživatel
Příspěvky: 91
Registrován: 06.1.2014 18:58

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MARV » 15.3.2021 11:40

9001 píše:
14.3.2021 20:44
MARV: Jenže ono je tramvaj a tramvaj... Tramvaj v Brně, kde ze sídliště první auto a SSZ potká skoro v centru vs Praha, kde by tramvaj z Černého mostu měla 25 SZZ, x křižovatek s IAD atd atd atd

Už vidím to nadšení lidi z Černého mostu ,že do centra poskaují tramvaji a ne metrem ;-). A navíc ta Kolbenka je otázka času. Do pár let to místo nepoznáme a stanice bude průměrně vytížená.:-).

Samozřejmě metro se nikdy nezaplatí, ale tam se platí za výhodu obrovského množství lidi poměrně rychle přepraveného...
Na to poskakování bych se zrovna neodvolával, v současné době, kdy na většině křižovatek běží preference. Tím nechci říci, že bych byl proti metru, rozhodně na delší vzdálenosti je přínosem, zrovna tak, jako železnice, ale pro kratší plošnou obsluhu tuto výhodu ztrácí. Tady bych třeba poukázal na úsek mezi Hradčanskou a třeba Národní třídou, nebo Andělem. Tam veliká většina lidí preferuje tramvaj a mohu říci, zaplať Bůh, že se podařilo v tehdejších dobách zachránit TT v Chotkově ul., i když metrák ve svém příspěvku tady, i nyní poukázal nedávno na její zbytečnost. Pamatuje si vůbec někdo na dobu, kdy tramvaje linek č. 20 a 23 končily na Špejcharu, jako napáječe metra a jediná l. č. 18 z Hradčanské pokračovala ve směru na Malostranskou. Od Chotkových sadů se k ní přidávala ještě l. č. 22, jejíž trať chtěli v tomto úseku taky někteří taky odborníci, lépe řečeno odporníci, zrušit.

vs-metrak
Uživatel
Příspěvky: 163
Registrován: 02.5.2010 8:25

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od vs-metrak » 15.3.2021 11:06

Bobik píše:
14.3.2021 18:39
První úsek metra byl veden mělce, protože se s ním počítalo jako s podpovrchovou tramvají a stejnětak byl projektován. To, co se projektovalo už jako metro, se projektovalo podle ruskýho vzoru, tedy zároveň i coby kryt.
Tak rozhodne neni melceji, nez jine useky metra, ktere OSM maji. A podpovrchova tramvaj by nemohla byt jako kryt ?
Bobik píše:
14.3.2021 18:39
Třeba taková Vltavská už byla projektovaná jako kryt s "průtokovou" ambulancí (jednou stranou sanitky dovnitř, druhou ven).
Tak hodne zjednodusene receno, ale dobre ;)

vs-metrak
Uživatel
Příspěvky: 163
Registrován: 02.5.2010 8:25

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od vs-metrak » 15.3.2021 11:03

P_V píše:
14.3.2021 22:24
Ochranný systém může být i u mělkého metra...
Coz krasne vyvraci ten dokola opakovany nesmysl, ze metro je hluboko kvuli OSM.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 15.3.2021 5:41

P_V píše:
14.3.2021 22:24
Ale jsou tu přínosy nepřímé, i finančního charakteru.
To jsou, jenže ty se nedají "jednoduše" spočítat a ještě hůř se vykazují v tabulkách a powerpointovejch prezentacích. :D

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4082
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od P_V » 14.3.2021 22:24

Ochranný systém může být i u mělkého metra, je na II.C a měl být i u IV.C2, ale vyškrtli ho. I.C navíc není mělké, traťové tunely jsou ražené kromě okolí hlaváku.
Vltavská je hluboko prostě kvůli té řece hnedle vedle, kterou to muselo podejít. Pod dnem jsou ještě sedimenty a jinak narušené horniny prosycené vodou, kde se nedalo za přijatelnou cenu razit.

"metro se nikdy nezaplatí"
To je nevýhoda takových veřejných investic, že přímý zisk je nezaplatí. Ale jsou tu přínosy nepřímé, i finančnho charakteru.

Odpovědět