Pokud výrobce není schopen dodat, smlouvání příliš nepomůže.Bobik píše: ↑05.11.2022 5:22Nemyslel jsem záruční servisy. Spíš to, že město není schopno/ochotno nasmlouvat něco, co by bylo rychlejší, resp. není ochotno potřebné díly naskladnit, když ví, že dlouhý dodací lhůty jsou všude.
Aneb představa magistrátu, že bude provozovat "tramvaj pro jednadvacátý století" za cenu tétrojky a "údiv" nad tím, že to jaksi nejde.
Škoda 15T ForCity
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6709
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Škoda 15T ForCity
Nemyslel jsem záruční servisy. Spíš to, že město není schopno/ochotno nasmlouvat něco, co by bylo rychlejší, resp. není ochotno potřebné díly naskladnit, když ví, že dlouhý dodací lhůty jsou všude.
Aneb představa magistrátu, že bude provozovat "tramvaj pro jednadvacátý století" za cenu tétrojky a "údiv" nad tím, že to jaksi nejde.
Aneb představa magistrátu, že bude provozovat "tramvaj pro jednadvacátý století" za cenu tétrojky a "údiv" nad tím, že to jaksi nejde.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6709
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
To asi není úplně o smlouvě, z 250 pražských 15T je v záruce s bídou takových 25 vozů, ostatní už pod žádnou smlouvou nejsou.
Standardní dodací lhůty obecně, nejen od Škody, se v současnosti pohybují někde na úrovni 1 roku.
Otázkou je, co se myslí "dlouhodobým odstavením", každopádně 19%, natož 30% to imho nikdy nebylo.
Re: Škoda 15T ForCity
Nebudeme kupovat díly na sklad, místo toho nakoupíme na sklad celé tramvaje. A to se vyplatí
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10211
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Jak prosté milý Watsone...
Blava má smlouvu na full servis
Blava má smlouvu na full servis
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
No ale všechny tyto důvody se dají shrnout do hlavního problému - a to je politika, která chce šetření. Ty dlouhý dodací lhůty by nakonec až tak nevadily, kdyby se smělo objednat dopředu a držet náhradní díly skladem.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Škoda 15T ForCity
Čekání na náhradní díly. Blbý smlouvy s dlouhou dodací lhůtou. Plus čistě politika města, ve snaze "šetřit".
Re: Škoda 15T ForCity
Přátelé, trochu jsem se hrabal na internetu a zjistil jsem následující. V Bratislavě je je ze Škodovek 29+30T dlouhodobě odstavena jedna tramvaj (7417) po těžší železniční nehodě (1,7%). Všechny zbylé (59 kusů) jezdí, žádná není odstavena déle než 2 týdny. Dnes je "venku" 26 z 29 tramvají 29T (7417 nepočítám) a 27 z 30 vozů 30T. Denní vypravení v pracovní dny činilo za říjen 83,8% 29T a 85,8% 30T.
Pokud jsem dobře počítal, v Praze je dlouhodobě odstaveno 47 tramvají 15T, čili 19% (a v minulosti to bylo i kolem 30%). Jaké jsou příčiny? Na této stránce jsem našel starší informaci, že po nehodách je odstaveno 7 tramvají 15T. A co ten zbytek? To pořád stojí tramvaje na nestejnoměrně opotřebovaná kola? Z tohoto pohledu vyznívá srovnání 29/30T a 15T pro ty pražské docela katastrofálně. V Bratislavě - kromě nehod - nebyly nikdy žádné Škodovky dlouhodobě odstaveny pro poruchu. Může někdo upřesnit příčiny odstavení 15T?
Pokud jsem dobře počítal, v Praze je dlouhodobě odstaveno 47 tramvají 15T, čili 19% (a v minulosti to bylo i kolem 30%). Jaké jsou příčiny? Na této stránce jsem našel starší informaci, že po nehodách je odstaveno 7 tramvají 15T. A co ten zbytek? To pořád stojí tramvaje na nestejnoměrně opotřebovaná kola? Z tohoto pohledu vyznívá srovnání 29/30T a 15T pro ty pražské docela katastrofálně. V Bratislavě - kromě nehod - nebyly nikdy žádné Škodovky dlouhodobě odstaveny pro poruchu. Může někdo upřesnit příčiny odstavení 15T?
Re: Škoda 15T ForCity
Díky, to by mohlo být ono (2. možnost). Budu poslouchat dál.
- Petr
- Provozovatel
- Příspěvky: 2040
- Registrován: 14.11.2003 8:36
- Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
První možnost je, že ten vůz má "jetý" motor na konkrétním podvodku a prostě to blbě hučí.
Druhá možnost, že jde o vůz s upraveným uchycením brzdových destiček a tamten podvozek zní při jízdě trochu jinak.
Re: Škoda 15T ForCity
Diky moc za odpoved. Je mi to zahadou, protoze mi skutecne zni jinak (vic jako KT8 - hucivy zvuk v rychlejsi jizde). Asi se mi neco pres leto stalo se sluchem...
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6709
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Poslední změna softu proběhla v listopadu 2019, od té doby nic.
Re: Škoda 15T ForCity
Po pár týdnech jsem zpět v Praze a zdá se mi, jako by 15T teď měly nějaký jiný zvuk. Nedošlo náhodou k nějakým přenastavením na výzbroji? Díky za jakoukoli informaci (i vyvrácení této mé spekulace) a omlouvám se, že jsem se už ptal i na K-r, ale nějak to tam zapadlo.
Re: Škoda 15T ForCity
Jak už bylo řečeno. Stačí nehoda nebo technická závada v situaci, kdy za a) nejsou volné KT, za b) by na 19 nestihly dojet, ale k dispozici je např. ze Žižkova nebo Strašnic jednosměrná souprava. Pak je půlkolo s klasikou s tím, že se to otočí v křižovatce u Kotorské a na Pankrác to dojede zpětným pohybem, provozně jednoznačně nejlepším řešením. Je to výjimečná situace, ale už jsme to párkrát zažili. Dá se to v pohodě stihnout krásně do času.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.