Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Odeslatod Fořtík v 14.4.2005 21:45

Martin.KT8D5 napsal:Nesouhlasim, pokud je řidič lempl, tak se tim dost fest ztácí čas. Třeba v centru bych tuto funkci vyloženě zakázal v době od 6:00-21:00
A jakou funkci na vliv toho tlačítka má řidič. Formulaci řidič-lempl v tomto ohledu absolutně nechápu. :?
Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
 
Založen: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)

Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Odeslatod Martin.KT8D5 v 14.4.2005 21:43

Béďa Trávníček napsal:
DJ_RADIO2 napsal:Nu, tak proč se na to léto tato funkce nevypne? :)
Ale mě to celkem vyhovuje, když sedim vedle dvěří, neruší mě otvírání dvěří, ikdyž nikdo nenastupuje.

Proč by se měla vypínat? Však je to k užitku... když chce někdo vystupovat, tak si zmáčkne talčítko... to snad ještě není takový problém...
Nesouhlasim, pokud je řidič lempl, tak se tim dost fest ztácí čas. Třeba v centru bych tuto funkci vyloženě zakázal v době od 6:00-21:00
Martin.KT8D5
 

Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Odeslatod Pajda v 14.4.2005 21:38

Tonda Ježek napsal:Šetří se tím dveřní pohony a v zimě se minimalizuje i únik tepla z vozu...

z hlediska úspory tepla by bylo ideální umožnit cestujícím i zavírat dveře. Vždyť to dnes umí i vlak.
Uživatelský avatar
Pajda
Uživatel
 
Založen: 02.9.2004 13:44
Bydliště: Zatím ještě v Praze...

Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Odeslatod Béďa Trávníček v 14.4.2005 21:27

DJ_RADIO2 napsal:Nu, tak proč se na to léto tato funkce nevypne? :)
Ale mě to celkem vyhovuje, když sedim vedle dvěří, neruší mě otvírání dvěří, ikdyž nikdo nenastupuje.

Proč by se měla vypínat? Však je to k užitku... když chce někdo vystupovat, tak si zmáčkne talčítko... to snad ještě není takový problém...
Béďa Trávníček
 

Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Odeslatod DJ_RADIO2 v 14.4.2005 21:24

Nu, tak proč se na to léto tato funkce nevypne? :)
Ale mě to celkem vyhovuje, když sedim vedle dvěří, neruší mě otvírání dvěří, ikdyž nikdo nenastupuje.

Béďa Trávníček napsal:
Tonda Ježek napsal:
DJ_RADIO2 napsal:Mě by třeba zajímalo, k čemu je tlačítko dveří. Počítání počtu cestujících těžko, spotřeba el taky něni nějak závratná...?
Šetří se tím dveřní pohony a v zimě se minimalizuje i únik tepla z vozu...

Je to hlavně kvůli tomu úniku tepla, někdy v zimě je to celkem znát... Protože pokud je opravdu venku kosa a sedíte proti dveřím, tak to není niktěrak příjemné... :(
DJ_RADIO2
Uživatel
 
Založen: 26.3.2005 23:51
Bydliště: Praha6

Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Odeslatod Béďa Trávníček v 14.4.2005 21:21

Tonda Ježek napsal:
DJ_RADIO2 napsal:Mě by třeba zajímalo, k čemu je tlačítko dveří. Počítání počtu cestujících těžko, spotřeba el taky něni nějak závratná...?
Šetří se tím dveřní pohony a v zimě se minimalizuje i únik tepla z vozu...

Je to hlavně kvůli tomu úniku tepla, někdy v zimě je to celkem znát... Protože pokud je opravdu venku kosa a sedíte proti dveřím, tak to není niktěrak příjemné... :(
Béďa Trávníček
 

Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Odeslatod Tonda Ježek v 14.4.2005 21:05

DJ_RADIO2 napsal:Mě by třeba zajímalo, k čemu je tlačítko dveří. Počítání počtu cestujících těžko, spotřeba el taky něni nějak závratná...?


Šetří se tím dveřní pohony a v zimě se minimalizuje i únik tepla z vozu...
Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
 
Založen: 30.11.2003 22:54

Odeslatod slimman v 14.4.2005 20:36

PvvS napsal:Fortik : Nezapominej na to ze jde o cize buzene motory. Tam by baterie nemusela stacit, proudy jsou dost znacny


Ale vždyť ty stejnosměrné motory jsou zapojeny jako sériové. Cize buzené mají např. T3M made in Škoda, ne?
Uživatelský avatar
slimman
Uživatel
 
Založen: 21.1.2005 20:28
Bydliště: Praha deset

Odeslatod DJ_RADIO2 v 14.4.2005 18:35

Pokud tedy zarivky bez trakcniho proudu nesviti, tak jak to, ze sviti na usecich, kde se nesmi odebirat trakcni proud?
Stava se nekdy na troleji, ze by kolisalo (napr. pretizenim) napeti?

PvvS napsal:Nezastavila by sama. Ridic musi zastavit a s pomoci mechanickych brzd zabezpecit vozidlo.

Pri vypadku se dvere daji otevrit elektricky. Tam baterie zafunguji . POkud zustaen tramvaj stat v izolovanym useku, tak u dvojcete obcas pomuze duhy vuz, u KT8 druhy sberac. Pripadne nasledujici souprava . POkud vypadne proud, tak zde nepomuze nic a vuz se stava prekazkou provozu
DJ_RADIO2
Uživatel
 
Založen: 26.3.2005 23:51
Bydliště: Praha6

Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Odeslatod Fořtík v 14.4.2005 18:32

DJ_RADIO2 napsal:Takze pri vypadku proudu se dvere daji otevrit i elektronicky nebo jen mechanicky?
Dveřní mechanismy jsou napájeny 24V, jsou tedy otevřít elektricky.
Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
 
Založen: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)

Odeslatod PvvS v 14.4.2005 18:31

Nezastavila by sama. Ridic musi zastavit a s pomoci mechanickych brzd zabezpecit vozidlo.

Pri vypadku se dvere daji otevrit elektricky. Tam baterie zafunguji . POkud zustaen tramvaj stat v izolovanym useku, tak u dvojcete obcas pomuze duhy vuz, u KT8 druhy sberac. Pripadne nasledujici souprava . POkud vypadne proud, tak zde nepomuze nic a vuz se stava prekazkou provozu
Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne

Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Odeslatod DJ_RADIO2 v 14.4.2005 18:28

Tak to asi nebyl vypadek, kdyz jak trvidte, tramvaj by se z kopce zastavila pri ztrate 600V.
Jen me vrta hlavou, co kdyz zustane stat tramvaj na krizovatce nebo tak, vznikne obrovska kolona...
Takze pri vypadku proudu se dvere daji otevrit i elektronicky nebo jen mechanicky?

Fořtík napsal:
DJ_RADIO2 napsal:Takze jen osvetleni a pocitac a vysilacka jako v metru? S tim osvetlenim bych si nebyl tak jsitej. JEdnou jsem jel takhle z Cervenho vrchu dolu na Dejvickou a jeden usek troleje byl bez proudu a vypadlo i osvtleni. Nastasti to bylo z kopce a tak tramavaj za chvili vjela na trolej pod napetim.
Btw. Jak jsou vlastne reseny ty usecniky proudu na trati?
Kdepak, osvětlení ve vozech T3 - T3M je napojeno přímo na 600 V. Proto dojde ke zhasnutí hlavního zářivkového osvětlení. Svítí pouze nouzové, nad každými dveřmi.

PvvS napsal:No pokud vim tak pokud tramvaj nema trolejovy napeti, tak ma zakazanou jizdu z kopce. Motory jsou buzeny trolejovym napetim a celistovy a kolejovy brzdy jsou napajeny z baterii. V pripade selhani by to bylo asi kruty.
Vzhledem k tomu, že jde o - velmi zjednodušeně řečeno - přepólování motorů, není elektrodynamická brzda závislá na napětí v troleji. Problém tvoří zrychlovač - při ztrátě 600V ss nemá zajištěné chlazení, proto se musí zastavit.
DJ_RADIO2
Uživatel
 
Založen: 26.3.2005 23:51
Bydliště: Praha6

Odeslatod PvvS v 14.4.2005 18:25

Fortik : Nezapominej na to ze jde o cize buzene motory. Tam by baterie nemusela stacit, proudy jsou dost znacny
Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne

Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Odeslatod Fořtík v 14.4.2005 18:24

DJ_RADIO2 napsal:Takze jen osvetleni a pocitac a vysilacka jako v metru? S tim osvetlenim bych si nebyl tak jsitej. JEdnou jsem jel takhle z Cervenho vrchu dolu na Dejvickou a jeden usek troleje byl bez proudu a vypadlo i osvtleni. Nastasti to bylo z kopce a tak tramavaj za chvili vjela na trolej pod napetim.
Btw. Jak jsou vlastne reseny ty usecniky proudu na trati?
Kdepak, osvětlení ve vozech T3 - T3M je napojeno přímo na 600 V. Proto dojde ke zhasnutí hlavního zářivkového osvětlení. Svítí pouze nouzové, nad každými dveřmi.

PvvS napsal:No pokud vim tak pokud tramvaj nema trolejovy napeti, tak ma zakazanou jizdu z kopce. Motory jsou buzeny trolejovym napetim a celistovy a kolejovy brzdy jsou napajeny z baterii. V pripade selhani by to bylo asi kruty.
Vzhledem k tomu, že jde o - velmi zjednodušeně řečeno - přepólování motorů, není elektrodynamická brzda závislá na napětí v troleji. Problém tvoří zrychlovač - při ztrátě 600V ss nemá zajištěné chlazení, proto se musí zastavit.
Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
 
Založen: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)

Odeslatod PvvS v 14.4.2005 18:08

No pokud vim tak pokud tramvaj nema trolejovy napeti, tak ma zakazanou jizdu z kopce. Motory jsou buzeny trolejovym napetim a celistovy a kolejovy brzdy jsou napajeny z baterii. V pripade selhani by to bylo asi kruty.

Osvetleni z baterii umely nektery vozy po uprave . Jinak byly zarivky spojeny do serie a napajeny z troleje. Proto zhasinani na sekcich. Baterie zivi vnejsi osvetleni, brzdy a vysilacku.
Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne

PředchozíDalší

Zpět na Archiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron