T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Tonda Ježek
- Uživatel
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 30.11.2003 22:54
- Kontaktovat uživatele:
Oba se mýlíte, ty sedačky jsou vzadu čtyři (pokud počítáte s umístěním dvousedaček napravo)Tom píše:tam vzadu připadá v úvahu 5 sedadel..., to není moc ale i to je znát.slimman píše:To s tím uspořádáním 2+1 pouze v zadní části je zajímavé, ale mělo by to symsl ? I když možná ano, jsou to 3 sedadla navíc.
http://www.mhdcr.biz/tram/praha/8314-interier.htm
- Gagarin
- Uživatel
- Příspěvky: 295
- Registrován: 18.11.2003 16:49
- Bydliště: Jednu tram. smyčku slyším, jednu TT a železnici v dálce vidím a jedna žel. trať mi stojí pod okny.
- Kontaktovat uživatele:
Já bych byl spíše pro 2+1. Dříve jsem sice obhajoval 1+1, ale to bylo v době, kdy tramvaje jezdily plnější. Dneska je v 95% případů tramvaj plná tak, že by se i stojící sestující měli pohodlně i při 2+1. Nadruhou stranu je pravda, že v situaci velkého zaplnění vozu, což se přeci jen občas stává, je výhodnější uspořádání 1+1 (viz noční linky). Nicméně se situací přeplněnosti jde vždycky něco dělat. Takže bych v erpéčkách bych byl pro 2+1 (stejně jsou sedačky ve dvojicích vždy né všude). A to i s nějakou rezervou několika vozů s normálním 1+1.
- Tonda Ježek
- Uživatel
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 30.11.2003 22:54
- Kontaktovat uživatele:
Re: BN12
Já jsem to použil jako příklad proto, že jsem s tím zrovna dneska poprvé jel. A jak jsem sledoval reakce ostatních cestujících, tak zrovna moc pochvalné nebyly, dost jich říkalo, že ty starší (asi myšleno CB), jsou mnohem lepší a že vnitřek je řešen dost neštěstně.Kotelník píše:BN12 Conexu je takový mutant se třemi dveřmi. Svez se nějakým normální(DP Liberec) a uvidíš,že Citybus je prasečina. V Liberci Citybusy nesnášíme a BN12 milujeme
A abych se vrátil k tématu...dva cestující, sedící na dvousedačkách, měli na sedadle u okna tašku a to ten autobus byl zaplněný. Takže když si představím takovouto situaci v T3R.P...
BN12
BN12 Conexu je takový mutant se třemi dveřmi. Svez se nějakým normální(DP Liberec) a uvidíš,že Citybus je prasečina. V Liberci Citybusy nesnášíme a BN12 milujemeTonda Ježek píše:Doporučuji se svézt SORem BN 12 (Connex Praha - na l.č. 165) a budeš ještě na CB vzpomínat...
- Tonda Ježek
- Uživatel
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 30.11.2003 22:54
- Kontaktovat uživatele:
Bohužel se to ale vyskystuje v celkem velké míře a je také nutno počítat...Tom píše:ale to je zase nějaký zvláštní argument... tohle se děje i na jednosedácích ... že si někdo položí tašku a stojí nad tím. Takže ani takové argumenty nebrat.
Naposledy upravil(a) Tonda Ježek dne 23.4.2005 20:13, celkem upraveno 1 x.
- Tonda Ježek
- Uživatel
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 30.11.2003 22:54
- Kontaktovat uživatele:
- Tonda Ježek
- Uživatel
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 30.11.2003 22:54
- Kontaktovat uživatele:
Doporučuji se svézt SORem BN 12 (Connex Praha - na l.č. 165) a budeš ještě na CB vzpomínat...watslaw píše: Ano platí to i pro autobusy. Citybusy budiž odstrašující případ, jak sedačky nemají vypadat. Jezdím tím pravidelně a zatímco je obsazena jen polovina sedadel (ty u uličky), tak u dveří je nával a člověk se tam nemůže nacpat. Ale jinak dvousedadla se samozřejmě dají uspořádat i lépe. (je rozdíl mezi uličkou v 2+2, a uličkou v 2+1).
Ono dvousedačky jsou docela problém, jenom se podívejta tam kde jsou, kolik lidí sedí na tý u uličky a blokuje tím tu druhou, protože mnoho cestujících raději zůstanou stát, než by se propasírovávali na tu k oknu. Další věcí je také obsaditelnost, když jsou sedačky 1+1, tak je větší a o to DP asi jde. Protože ve špičce jezdí tramvaje dost plné a když náhodou přijede T6 2+1, tak je o něco víc plnější. A kdysi DP Praha snad tvrdil, že uspořádání 1+1 si na základě průzkumů přáli sami cestující. Kždopádně já bych byl pro takový kompromis, jak zde již psal TOM, 2+1 pouze vzadu.
Podle mě o celé veřejné dopravě rozhodují většinou lidé, kteří jezdí zásadně v autech...TOM píše: Já mám vždycky pocit že o tramvajích rozhoduje někdo, kdo tramvajemi vůbec nejezdí.
Naposledy upravil(a) Tonda Ježek dne 23.4.2005 18:22, celkem upraveno 1 x.
Obecný problém uspořádání 1+1 nebo 2+1 je asi nerozhodnutelný, ale zrovna u T3R.P je situace jednoduchá - vzhledem k uchycení sedáků k bočnici je prý 1+1 jedinou možností, 2+1 by to nemuselo unést.
Ale přece jen k obecném problému: Pro špatné časy (třeba na linky X-A a X-B) by podle mě mělo být vždy k dispozici dost vozů s uspořádáním 1+1.
Ale přece jen k obecném problému: Pro špatné časy (třeba na linky X-A a X-B) by podle mě mělo být vždy k dispozici dost vozů s uspořádáním 1+1.
Ano platí to i pro autobusy. Citybusy budiž odstrašující případ, jak sedačky nemají vypadat. Jezdím tím pravidelně a zatímco je obsazena jen polovina sedadel (ty u uličky), tak u dveří je nával a člověk se tam nemůže nacpat. Ale jinak dvousedadla se samozřejmě dají uspořádat i lépe. (je rozdíl mezi uličkou v 2+2, a uličkou v 2+1). To 2+1 mi připadá nejlepší kompromis, mezi počtem míst k sezení a propustností, a to i v tramvajích i v busech.Tom píše:to je takový všeobecný argument, který ale platí jak pro metro, autobusy, vlak, lanovku... Tenhle tedy nebrat...Karotka píše:Ve špičce se jeví výhodnějším 1+1. Kdo vystupuje na méně frekventovaných zastávkách, by se nemusel stihnout vyškrábat z dvousedadla a propasírovat se mezi stojícím kaštanstvem ... proto jsou často ve vozech s 2+1 sedačky u okna volné. Řešením by možná byly sedačky proti sobě - jako ve vlaku.
ne každý jede jednu stanici... někdo jede dál, a tomu se vyplatí se zašít dál, nebo když jedou dva lidi... tak je taky výhodnější dvousedadlo... ne?