Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Jonáš

2X

Příspěvek od Jonáš » 13.5.2005 8:28

4021 píše:Samozřejmě bez cestujících, bylo okolo 12.45 a na displeji měla takovej ten trojúhelníček.
Trojúhelníček je služební jízda a ve voze na vnitřním buse svítí 2X.

Uživatelský avatar
Pepa
Uživatel
Příspěvky: 2152
Registrován: 30.11.2003 9:45
Bydliště: vozovnu Strašnice znám jenom z vyprávění
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pepa » 12.5.2005 17:19

4021 píše:To opravdu ne, hned bych je samozřejmě napsal. Já už je viděl když sem byl v té uličce co vede od Zenklový k Delvitě (kousek pod autobusákem) a viděl sem je vlastně z boku a jely moc rychle, ani mě nenapalo se kouknout na evid. č. To je mě líto teďka.
Ne, dobrý jen jsem se ptal...no kdyby to byli nové vozy, tak ty většinou jezdí z ÚD do Kobylis sami.

Uživatelský avatar
4021
Uživatel
Příspěvky: 350
Registrován: 27.12.2003 17:08

Příspěvek od 4021 » 12.5.2005 17:10

To opravdu ne, hned bych je samozřejmě napsal. Já už je viděl když sem byl v té uličce co vede od Zenklový k Delvitě (kousek pod autobusákem) a viděl sem je vlastně z boku a jely moc rychle, ani mě nenapalo se kouknout na evid. č. To je mě líto teďka.

Uživatelský avatar
Pepa
Uživatel
Příspěvky: 2152
Registrován: 30.11.2003 9:45
Bydliště: vozovnu Strašnice znám jenom z vyprávění
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pepa » 12.5.2005 16:56

4021 píše:Mám dotaz. Včera (středa) sem viděl vyjíždět ze zastávky Palmovka směr Kobylisy tři spojené vozy T3R.P. Samozřejmě bez cestujících, bylo okolo 12.45 a na displeji měla takovej ten trojúhelníček.

Moc by mě zajímalo co to jako mělo být? Jestli nová dodávka rekonstrukcí do Kobylis? Já nemám tušení.
Možná šlo o sunutí vadného vozu/soupravy. Pamatuješ si ev.čísla?

Uživatelský avatar
4021
Uživatel
Příspěvky: 350
Registrován: 27.12.2003 17:08

Příspěvek od 4021 » 12.5.2005 16:45

Mám dotaz. Včera (středa) sem viděl vyjíždět ze zastávky Palmovka směr Kobylisy tři spojené vozy T3R.P. Samozřejmě bez cestujících, bylo okolo 12.45 a na displeji měla takovej ten trojúhelníček.

Moc by mě zajímalo co to jako mělo být? Jestli nová dodávka rekonstrukcí do Kobylis? Já nemám tušení.

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Příspěvek od Karotka » 22.4.2005 18:15

Petr Ch. píše:Nouzová brzda - zadává řidič řadičem...
předpokládám poloha "pedál na podlaze" nebo "knipl na břiše"

Petr Ch.

Příspěvek od Petr Ch. » 20.4.2005 9:21

fricoolinek2 píše:Jaké brzdy se uvedou do chodu při stisknutí tlačítka "ZÁCHRANÁ BRZDA" :?:
U všech typů pouze ČB + KB + zvonec, T3RP taky písek, kdyby k tomu byla ještě EDB, tak by šla tramvaj do smyku.
EDB má delší technologickou prodlevu, takže je pro tuto funkci nepoužitelná.
Záchranná brzda - aktivace tlačítkem (nebo vybraným poruchovým stavem) - ČB + KB - používá se opravdu zřídka - oblíbená bývala kdysi v Liberci, kde byly zastávky na znamení a tlačítka ZB neměla ochranné sklo :)
Nouzová brzda - zadává řidič řadičem - EDB + KB - hojně používáno

7036
Uživatel
Příspěvky: 134
Registrován: 21.11.2003 20:10

Příspěvek od 7036 » 18.4.2005 21:35

fricoolinek2 píše:Zkoušel ji nějakej maník někdy z dlouhý chvíle aktivovat :?: :o
No samozřejmě, děle se to vcelku pravidelně (alespoň co čítám na různých DF) :P

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 18.4.2005 20:00

Béďa Trávníček píše:
fricoolinek2 píše:Jaké brzdy se uvedou do chodu při stisknutí tlačítka "ZÁCHRANÁ BRZDA" :?:
Všechny...
to není přesné, alespoň ne pro T3 + T3SU(CS) - tam se aktivuje pouze ČB + KB + zvonec + brzdová světla
elektrodynamickou brzdu to neaktivuje, pouze pokud v tu chvíli je v činnosti, tak jí to nechá dál pracovat

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2412
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fricoolinek2 » 18.4.2005 18:55

Jaké brzdy se uvedou do chodu při stisknutí tlačítka "ZÁCHRANÁ BRZDA" :?:

MOp

Příspěvek od MOp » 18.4.2005 17:38

fricoolinek2 píše:A kolik je jich potřeba při ranní spičce ? 700? 800?
stav vypraveni k 7.4.2005 bez zaruky. je mozne, ze jsem se v nekterem udaji seknul :-D
linka 1 - 15 dvojic = 30 vozů
2 - 9
3 - 44
4- 22
5- 12
6- 13
7- 34
8- 26
9- 70
10-44
11-28
12-26
13-5
14-36
15-16
16-30
17-34
18-30
19-26
20-32
21-10
22-42
23-28
24-19
25-16
26-42

celkem linky - 685, jelikoz je bezne v provozu kazdy den 32 vozu kt8d5 a 19 jich je na lince 24, musim odecist zbylych 13 vozu. celkem jen linky tedy 672.

ted je nutne pripocitat vozy na x - 1xkt, 4xT a zalozni soupravu ve stresovicich = 7 vozu. dale jelikoz vozy z nocnich linek jsou jeste v dobe vyjezdu dennich na trati, je nutne zapocitat take ty, jelikoz se nedaji pouzit.. cca 20 vozu..

672+7+20 = 699 vozu cili 700 :-D

+ samozrejme existuje spravkove procento a rekonstrukce..

to sis to neumel spocitat sam?

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2412
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fricoolinek2 » 18.4.2005 16:02

ds píše:No nevím, pro Prahu jsou to možná nové tramvaje, ale v Brně už žádné T3SUCS neexistují, vznikly z nich T3G (TV8 se začala montovat v roce 1993, tedy 4 roky po dodávce posledních kusů), T3P, 2ks T3T (TV14) a 1 ks T3R. A mám pocit, že v Ostravě i jiných městech jsou tyto "nové" tramvaje modernizovány. Nicméně uznávám, že u Prahy s vozovým parkem přes 900 vozů je situace jiná.
A kolik je jich potřeba při ranní spičce ? 700? 800?

Uživatelský avatar
ds
Uživatel
Příspěvky: 13
Registrován: 21.11.2004 10:17
Bydliště: obydlená zatáčka mezi Prahou a Vídní
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ds » 18.4.2005 11:32

No nevím, pro Prahu jsou to možná nové tramvaje, ale v Brně už žádné T3SUCS neexistují, vznikly z nich T3G (TV8 se začala montovat v roce 1993, tedy 4 roky po dodávce posledních kusů), T3P, 2ks T3T (TV14) a 1 ks T3R. A mám pocit, že v Ostravě i jiných městech jsou tyto "nové" tramvaje modernizovány. Nicméně uznávám, že u Prahy s vozovým parkem přes 900 vozů je situace jiná.

Tombus
Uživatel
Příspěvky: 263
Registrován: 02.12.2003 21:04
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tombus » 18.4.2005 7:50

T3SU: 7001-7020 - 1982
T3SUCS: 7021-7070 - 1983
7071-7150 - 1985
7151-7190 - 1986
7191-7252 - 1987
7254-7271 - 1989
7253, 7272-7292 - 1990

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2412
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fricoolinek2 » 17.4.2005 23:01

Petr píše:
fricoolinek2 píše:To co vjede do ÚDDP by mělo vyjet jako T3 R.P, a ne žádný šudlačky s lakem :!:
Když najdeš peníze na modernizace vlastně stále ještě nových tramvají, klidně je DP poskytni :lol: A mezi námi - do dílen jezdí i T6A5 a jak z nich uděláš T3R.P opravdu nevím :lol: :lol: :lol:
T3SU jsou kolik let "nový" tramvaje ?

Oprava: Všechny klasický T3.

Odpovědět