Dopravní podnik (vedení, hospodaření, apod.)

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Zamčeno
KM

Příspěvek od KM » 27.5.2005 14:59

ad Gagarin: myslel jsem tím, že po městě je daleko větší variabilita tras a časů kdy se jezdí. Tu jedeš o půl hodiny dříve protože je třeba něco koupit, tu jedeš jinudy, protože právě přijela ta tramvaj a ne jiná a podobně. U měziměstské dopravy jedeš obyvkle ze své vesnice do své fabriky jedním z dvou autobusů/vlaků ráno a opačně večer (s jistou nadsázkou řečeno, vím o intervalové dopravě :-) ) Proto se snáze v tomto případě nahrazuje VHD IAD. Cena je jen jedním z faktorů, stále ještě větší cenu než 8 korun bude mít starost o zaparkování a podobně. Je to úplně stejné, jako kdyby byla VHD zadarmo, tak jen velmi málo lidí přesedne z aut do VHD. Sféry klientů jsou již za 15 let prakticky rozděleny a ustáleny.

Uživatelský avatar
Gagarin
Uživatel
Příspěvky: 295
Registrován: 18.11.2003 16:49
Bydliště: Jednu tram. smyčku slyším, jednu TT a železnici v dálce vidím a jedna žel. trať mi stojí pod okny.
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak po zdražení jízdného

Příspěvek od Gagarin » 27.5.2005 14:52

KM píše:
Pajda píše:Po zdražení jízdného lze očekávat nárůst černých pasažerů a možství aut v ulicích. Jak se zachováte vy?
Vůbec nic se nestane. Obyvatelstvo má dostatečnou kupní sílu, aby to strávilo, ale současně malou kupní sílu, aby si pořídilo hromadně třetí a čtvrtý automobil do rodiny. Kolikrát se od roku 1990 zdražovalo a žádný úbytek cestujících v MHD nešel na vrub ceny jízdného. Vždy tam byly další faktory. Remcat bude pár socek, co jezdí MHD jen občas, ale ti pak zjistí že cena lístku je při počtu jejich jízd stále menší než cena kupónu nebo pokuty.
V MHD je situace díky unifikovanosti dopravních podmínek jiná než v meziměstské dopravě, kdy po zdražení např železnice se lze přesunout do busů a kde jsou konány pravidelné cesty na pravidelných trasách a ne víceméně náhodný pohyb pomocí MHD jako se děje po městě.
Poslední věta nemůže být vůbec myšlena vážně. Pomocí želeunice a meziměstských, dálkových autobusů se dopravuje pravidelně? A pomocí MHD jen NÁHODNĚ??? To snad čtu špatně. Vlakem přece naprostá většina lidí jezdí na dovolenou a naopak MHD se přepravuje denně téměř 600 000 pražanů do práce.

Kdo mluví o nákupech aut? V Praze má téměř každá rodina jedno auto, velká část z nich dokonce několik. Jen je v Praze, naštěstí, celkem běžný, že do práce každodenně se přepravují lidi pomocí MHD. Jedním z těch důvodů je i to, že je to prostě levnější. Za 12 kč člověk projede autem asi 5 km, za dvacet, tedy po zdražení, to bude už 10 km. Takže výhoda v levnotě veřejné dopravy se ztratí. A pak se ty misky vah u mnohých překulí na stranu individuální dopravy. A vzhledem ke stavu životního prostředí v Praze si myslím, že by to mohlo mít pro pražany katastrofální následky.

Doporučuji si přečíst článek v rubrice téma v časopise TÝDEN 19/2005. Je o nebezpečí, které přináší nástup a vzestup podílu dieslů na českých silnicích. Kdybyste viděli, jaký svinstvo z výfuků dýzlů, hlavně ve městech, vychází, možná byste měl jiný názor.

Hodil bych sem alespoň repro z toho článku, ale autorský práva....

Uživatelský avatar
Tom
Uživatel
Příspěvky: 864
Registrován: 15.11.2003 21:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tom » 27.5.2005 14:46

ani u mě se nic nemění...
přes den na jízdenku, večer na černo... kam mě nedoveze MHD nebo je MHD příliš pomalá tak auto... 8-)

KM

Re: Jak po zdražení jízdného

Příspěvek od KM » 27.5.2005 14:37

Pajda píše:Po zdražení jízdného lze očekávat nárůst černých pasažerů a možství aut v ulicích. Jak se zachováte vy?
Vůbec nic se nestane. Obyvatelstvo má dostatečnou kupní sílu, aby to strávilo, ale současně malou kupní sílu, aby si pořídilo hromadně třetí a čtvrtý automobil do rodiny. Kolikrát se od roku 1990 zdražovalo a žádný úbytek cestujících v MHD nešel na vrub ceny jízdného. Vždy tam byly další faktory. Remcat bude pár socek, co jezdí MHD jen občas, ale ti pak zjistí že cena lístku je při počtu jejich jízd stále menší než cena kupónu nebo pokuty.
V MHD je situace díky unifikovanosti dopravních podmínek jiná než v meziměstské dopravě, kdy po zdražení např železnice se lze přesunout do busů a kde jsou konány pravidelné cesty na pravidelných trasách a ne víceméně náhodný pohyb pomocí MHD jako se děje po městě.

Uživatelský avatar
Pajda
Uživatel
Příspěvky: 341
Registrován: 02.9.2004 14:44
Bydliště: Zatím ještě v Praze...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pajda » 27.5.2005 14:17

Částečně s tebou souhlasím.
Byla tam ještě varianta pro ty co jsou zaměstanci DP, ale to už se mi nepodařilo odeslat.

Uživatelský avatar
Gagarin
Uživatel
Příspěvky: 295
Registrován: 18.11.2003 16:49
Bydliště: Jednu tram. smyčku slyším, jednu TT a železnici v dálce vidím a jedna žel. trať mi stojí pod okny.
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak po zdražení jízdného

Příspěvek od Gagarin » 27.5.2005 14:11

Pajda píše:Po zdražení jízdného lze očekávat nárůst černých pasažerů a možství aut v ulicích. Jak se zachováte vy?
Pajdo, mě ta tvoje ankety připadá dost nesmyslná. Zaprvé tady na fóru je nás několik. Za druhé, tady na fóru jsme všichni fandové hromadné dopravy. Za třetí, většina lidí tady na fóru má tramvajenku. Ty čísla budou mít asi takovou objektivnost jako v podstatě vycucaný z prstu. Spíš by se mi líbila anketa: Co si myslíte, že bude poz dražení jízd. následovat (více lidí v autech, atp.).

Alespoň možnosti již mám tramvajenku a své chování nezměním nebo jezdím na jízdenky a své chování nezměním by bodly. Samotné své chování nezměním je na dvě věci.

Uživatelský avatar
Pajda
Uživatel
Příspěvky: 341
Registrován: 02.9.2004 14:44
Bydliště: Zatím ještě v Praze...
Kontaktovat uživatele:

Jak po zdražení jízdného

Příspěvek od Pajda » 27.5.2005 14:02

Po zdražení jízdného lze očekávat nárůst černých pasažerů a možství aut v ulicích. Jak se zachováte vy?

Uživatelský avatar
Lister
Uživatel
Příspěvky: 166
Registrován: 22.1.2004 9:17
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lister » 20.4.2005 20:20

Šteiner má sice solidní politickou moc, nicméně nevěřím, že by tohle místo dostal. Navíc si myslím, že je pro něj mnohem výhodnější být zašitý na magistrátu, kde má mnoho zákulisních možností.

Uživatelský avatar
tramvajak
Uživatel
Příspěvky: 339
Registrován: 02.11.2004 14:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Dopravní Podnik

Příspěvek od tramvajak » 20.4.2005 13:47

Štěpán píše:Co je pravda na tom, že prý by to měl být ten úžasnej pan Šteiner? :)
Dost pochybuji, Šteiner je sice v představenstvu (tuším, místopředseda) takže tam by určitý šance měl, ale post generálního ředitele by měla myslím připadnout někomu z podniku...

MOp

Re: Dopravní Podnik

Příspěvek od MOp » 20.4.2005 13:45

Štěpán píše:Jak to vypadá s volbou nového ředitele dopravního podniku? Co je pravda na tom, že prý by to měl být ten úžasnej pan Šteiner? :)
traduje se to :-(

Štěpán

Dopravní podnik (vedení, hospodaření, apod.)

Příspěvek od Štěpán » 20.4.2005 12:28

Jak to vypadá s volbou nového ředitele dopravního podniku? Co je pravda na tom, že prý by to měl být ten úžasnej pan Šteiner? :)

Zamčeno