Dopravní podnik (vedení, hospodaření, apod.)
Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM
ad Gagarin: myslel jsem tím, že po městě je daleko větší variabilita tras a časů kdy se jezdí. Tu jedeš o půl hodiny dříve protože je třeba něco koupit, tu jedeš jinudy, protože právě přijela ta tramvaj a ne jiná a podobně. U měziměstské dopravy jedeš obyvkle ze své vesnice do své fabriky jedním z dvou autobusů/vlaků ráno a opačně večer (s jistou nadsázkou řečeno, vím o intervalové dopravě ) Proto se snáze v tomto případě nahrazuje VHD IAD. Cena je jen jedním z faktorů, stále ještě větší cenu než 8 korun bude mít starost o zaparkování a podobně. Je to úplně stejné, jako kdyby byla VHD zadarmo, tak jen velmi málo lidí přesedne z aut do VHD. Sféry klientů jsou již za 15 let prakticky rozděleny a ustáleny.
- Gagarin
- Uživatel
- Příspěvky: 295
- Registrován: 18.11.2003 16:49
- Bydliště: Jednu tram. smyčku slyším, jednu TT a železnici v dálce vidím a jedna žel. trať mi stojí pod okny.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak po zdražení jízdného
Poslední věta nemůže být vůbec myšlena vážně. Pomocí želeunice a meziměstských, dálkových autobusů se dopravuje pravidelně? A pomocí MHD jen NÁHODNĚ??? To snad čtu špatně. Vlakem přece naprostá většina lidí jezdí na dovolenou a naopak MHD se přepravuje denně téměř 600 000 pražanů do práce.KM píše:Vůbec nic se nestane. Obyvatelstvo má dostatečnou kupní sílu, aby to strávilo, ale současně malou kupní sílu, aby si pořídilo hromadně třetí a čtvrtý automobil do rodiny. Kolikrát se od roku 1990 zdražovalo a žádný úbytek cestujících v MHD nešel na vrub ceny jízdného. Vždy tam byly další faktory. Remcat bude pár socek, co jezdí MHD jen občas, ale ti pak zjistí že cena lístku je při počtu jejich jízd stále menší než cena kupónu nebo pokuty.Pajda píše:Po zdražení jízdného lze očekávat nárůst černých pasažerů a možství aut v ulicích. Jak se zachováte vy?
V MHD je situace díky unifikovanosti dopravních podmínek jiná než v meziměstské dopravě, kdy po zdražení např železnice se lze přesunout do busů a kde jsou konány pravidelné cesty na pravidelných trasách a ne víceméně náhodný pohyb pomocí MHD jako se děje po městě.
Kdo mluví o nákupech aut? V Praze má téměř každá rodina jedno auto, velká část z nich dokonce několik. Jen je v Praze, naštěstí, celkem běžný, že do práce každodenně se přepravují lidi pomocí MHD. Jedním z těch důvodů je i to, že je to prostě levnější. Za 12 kč člověk projede autem asi 5 km, za dvacet, tedy po zdražení, to bude už 10 km. Takže výhoda v levnotě veřejné dopravy se ztratí. A pak se ty misky vah u mnohých překulí na stranu individuální dopravy. A vzhledem ke stavu životního prostředí v Praze si myslím, že by to mohlo mít pro pražany katastrofální následky.
Doporučuji si přečíst článek v rubrice téma v časopise TÝDEN 19/2005. Je o nebezpečí, které přináší nástup a vzestup podílu dieslů na českých silnicích. Kdybyste viděli, jaký svinstvo z výfuků dýzlů, hlavně ve městech, vychází, možná byste měl jiný názor.
Hodil bych sem alespoň repro z toho článku, ale autorský práva....
Re: Jak po zdražení jízdného
Vůbec nic se nestane. Obyvatelstvo má dostatečnou kupní sílu, aby to strávilo, ale současně malou kupní sílu, aby si pořídilo hromadně třetí a čtvrtý automobil do rodiny. Kolikrát se od roku 1990 zdražovalo a žádný úbytek cestujících v MHD nešel na vrub ceny jízdného. Vždy tam byly další faktory. Remcat bude pár socek, co jezdí MHD jen občas, ale ti pak zjistí že cena lístku je při počtu jejich jízd stále menší než cena kupónu nebo pokuty.Pajda píše:Po zdražení jízdného lze očekávat nárůst černých pasažerů a možství aut v ulicích. Jak se zachováte vy?
V MHD je situace díky unifikovanosti dopravních podmínek jiná než v meziměstské dopravě, kdy po zdražení např železnice se lze přesunout do busů a kde jsou konány pravidelné cesty na pravidelných trasách a ne víceméně náhodný pohyb pomocí MHD jako se děje po městě.
- Gagarin
- Uživatel
- Příspěvky: 295
- Registrován: 18.11.2003 16:49
- Bydliště: Jednu tram. smyčku slyším, jednu TT a železnici v dálce vidím a jedna žel. trať mi stojí pod okny.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak po zdražení jízdného
Pajdo, mě ta tvoje ankety připadá dost nesmyslná. Zaprvé tady na fóru je nás několik. Za druhé, tady na fóru jsme všichni fandové hromadné dopravy. Za třetí, většina lidí tady na fóru má tramvajenku. Ty čísla budou mít asi takovou objektivnost jako v podstatě vycucaný z prstu. Spíš by se mi líbila anketa: Co si myslíte, že bude poz dražení jízd. následovat (více lidí v autech, atp.).Pajda píše:Po zdražení jízdného lze očekávat nárůst černých pasažerů a možství aut v ulicích. Jak se zachováte vy?
Alespoň možnosti již mám tramvajenku a své chování nezměním nebo jezdím na jízdenky a své chování nezměním by bodly. Samotné své chování nezměním je na dvě věci.
- Pajda
- Uživatel
- Příspěvky: 341
- Registrován: 02.9.2004 14:44
- Bydliště: Zatím ještě v Praze...
- Kontaktovat uživatele:
Jak po zdražení jízdného
Po zdražení jízdného lze očekávat nárůst černých pasažerů a možství aut v ulicích. Jak se zachováte vy?
Re: Dopravní Podnik
Dost pochybuji, Šteiner je sice v představenstvu (tuším, místopředseda) takže tam by určitý šance měl, ale post generálního ředitele by měla myslím připadnout někomu z podniku...Štěpán píše:Co je pravda na tom, že prý by to měl být ten úžasnej pan Šteiner?
Re: Dopravní Podnik
traduje se toŠtěpán píše:Jak to vypadá s volbou nového ředitele dopravního podniku? Co je pravda na tom, že prý by to měl být ten úžasnej pan Šteiner?
Dopravní podnik (vedení, hospodaření, apod.)
Jak to vypadá s volbou nového ředitele dopravního podniku? Co je pravda na tom, že prý by to měl být ten úžasnej pan Šteiner?