Tramvajové tratě a příslušenství

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
M_V
Uživatel
Příspěvky: 30
Registrován: 26.6.2005 18:13

Re: Sokolovská

Příspěvek od M_V » 26.6.2005 21:45

MOp píše:
Anonymous píše:.. Při použití tohoto svršku by snad odpadly problémy s propadáním dlažby, zvýšila by se kvalita tratí, snížila hlučnost, atd.......... hlavně by se prodloužila životnost tratí a snížily náklady na údržbu
podepsat se neumis?

deska ma velkou nevyhodu - nemuzou byt pod ni moc stare inzenyrske site, nebot by se k nim v pripade nehody typu vaclavske namesti nikdo nedostal.

kdyz se propadne podlozi, tak to take moc nevydrzi.. navic beton pri zatizeni popraska, takze pak nastanou zlomy, ktere se stejne musi odstranovat..

vyhoda je relativne nizka tloustka a stabilizace trati dejmetomu v nejakych nepriznivych sklonovych ci smerovych podminkach..
Omlouvám se, odešlo to bez podpisu, a také jsem netvrdil, že se to dá použít všude, i na železnici je to z důvodu náročnosti zpracování podloží použito jen na nové trati, ale jak ukazují fotky z Berlína (DPkontakt 9/2004), tak i v centru to jde. a pod ní žádné sítě, natož pak staré. M_V

MOp

Re: Sokolovská

Příspěvek od MOp » 26.6.2005 19:54

Anonymous píše:.. Při použití tohoto svršku by snad odpadly problémy s propadáním dlažby, zvýšila by se kvalita tratí, snížila hlučnost, atd.......... hlavně by se prodloužila životnost tratí a snížily náklady na údržbu
podepsat se neumis?

deska ma velkou nevyhodu - nemuzou byt pod ni moc stare inzenyrske site, nebot by se k nim v pripade nehody typu vaclavske namesti nikdo nedostal.

kdyz se propadne podlozi, tak to take moc nevydrzi.. navic beton pri zatizeni popraska, takze pak nastanou zlomy, ktere se stejne musi odstranovat..

vyhoda je relativne nizka tloustka a stabilizace trati dejmetomu v nejakych nepriznivych sklonovych ci smerovych podminkach..

Návštěvník

Re: Sokolovská

Příspěvek od Návštěvník » 26.6.2005 18:27

XSC píše:
MOp píše: zalezi na provedeni. nasi dedeckove umeli takovou dlazbu, ze se nepropadala. a vis proc? protoze se nespechalo a delnici spravne hutnili podlozi..

asfaltovy koberec ti teplem pracuje a praska..
Jo tohle vím. Ale za našich dědečků nejezdilo tolik aut. Tramvajový pás je hodně úzký a usadit v něm dlažbu tak aby netrpěla vibracemi od tramvají a nebyla odlamována z kraje přejíždějícími auty není sranda. V tomhle má asfalt výhodu.
Zatím jsem nenašel, že by zde někdo zmínil možnost výstavby tratí využitím pevné jízdní dráhy, tento způsob je popsán v DP-kontaktu 9/2004 a používá se při výstavbě tratí v Berlíně. Obdobný typ svršku se používá i na 2. železničním koridoru - zatím jen zkušebně http://www.k-report.net/koridory/galerieIV/II456.jpg ( http://www.k-report.net/koridory ). Při použití tohoto svršku by snad odpadly problémy s propadáním dlažby, zvýšila by se kvalita tratí, snížila hlučnost, atd.......... hlavně by se prodloužila životnost tratí a snížily náklady na údržbu

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 2040
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Petr » 25.6.2005 18:48

Syrda píše:Proč DP postupně rušil (nebo ještě ruší pořád?) pevné přejezdy. Kolikrát by se daly použít a nemusel se používat Kalifornien (a nebo mohl být použit na dalších místech.
Týká se to zvláště hlaváku a Palmovky.(...)
Jde jen a jen o peníze. Údržba pevné výhybky samozřejmě něco stojí (pravidelné revize, kontrola a utahování šroubových spojů, mazání a čištění), proti čemuž je prostá trať takřka třešínka na dortu... Konkrtétně na Palmovce byl přejezd snesen pro "nadměrnou hlučnost" při průjezdu tramvaje přes výhybky a stížnosti obyvatel...

Uživatelský avatar
Syrda
Uživatel
Příspěvky: 306
Registrován: 25.6.2005 16:04
Bydliště: Hradec Králové - Praha

Příspěvek od Syrda » 25.6.2005 18:27

Proč DP postupně rušil (nebo ještě ruší pořád?) pevné přejezdy. Kolikrát by se daly použít a nemusel se používat Kalifornien (a nebo mohl být použit na dalších místech.
Týká se to zvláště hlaváku a Palmovky.
Jinak nešel by vymyslet Kalifornien jako křížová spojka? Často jsou na Kalif. ukončeny 2 linky (nebo jedna l. 9) a pak jsou při intervalu 10-8 min. (špička prázdniny - zb. roku) obraty o hubu. Loni u NNŽ 9 malinko nestíhala, zvláště když výstup byl až u výhybky. Standartně tam byly min. 2 na příjezdu, 1 v úvrati a další vyjížděla z Olšanské k NNŽ. Zast. mohla být mimo úvrať.

Uživatelský avatar
Marek B.
Uživatel
Příspěvky: 455
Registrován: 17.6.2004 14:40
Bydliště: Praga Caput Regni Bohemiae

Příspěvek od Marek B. » 23.6.2005 13:12

Nejradši mám 17. je to moje nejpoužívanější linka, je z ní dokonalý výhled(Hradčany, Vltava) a je dlouhodobě stabilní. Dobrá je i 12. Mám rád smyčku Podolská vodárna.

DJ_RADIO2
Uživatel
Příspěvky: 25
Registrován: 26.3.2005 23:51
Bydliště: Praha6
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DJ_RADIO2 » 22.6.2005 23:48

Karotka píše:Můj názor na některé druhy krytu tratě:

Asfalt vypadá ze začátku dobře, ale zanedlouho je jenom pro ostudu - viz třeba u Muzea (a to tam po něm nejezdí auta!!!), tam by se ta tráva hodila.

V centru je třeba občas ukáznit gumokolisty, což by spravil kousek otevřeného svršku následovaný již používaným podélným obrubníkem, nebo "čistá" varianta otevřeného svršku: kolejnice přišroubované na betonu (jako v metru).
Neblbni, v centru tahnout koleje s otevrenym svrskem? To bych dal do Kolbenove ulice tam uz to bez tak vypada jak Bruklynu, ale do centra vazne ne. ;-) Spis bych zaridil podzemni parkoviste atd.

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Příspěvek od Karotka » 19.6.2005 21:50

Můj názor na některé druhy krytu tratě:

Asfalt vypadá ze začátku dobře, ale zanedlouho je jenom pro ostudu - viz třeba u Muzea (a to tam po něm nejezdí auta!!!), tam by se ta tráva hodila.

V centru je třeba občas ukáznit gumokolisty, což by spravil kousek otevřeného svršku následovaný již používaným podélným obrubníkem, nebo "čistá" varianta otevřeného svršku: kolejnice přišroubované na betonu (jako v metru).

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Příspěvek od pawel » 19.6.2005 12:22

linka: 22 (až na ty vozy)
úsek: újezd-klárov-pohořelec

Uživatelský avatar
Lister
Uživatel
Příspěvky: 166
Registrován: 22.1.2004 9:17
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lister » 16.6.2005 9:09

Ja mam nejradeji usek od Prazskeho hradu na Pohorelec. A smycka Vystaviste je pekna.

DJ_RADIO2
Uživatel
Příspěvky: 25
Registrován: 26.3.2005 23:51
Bydliště: Praha6
Kontaktovat uživatele:

Re: DJ_RADIO2

Příspěvek od DJ_RADIO2 » 15.6.2005 17:26

radek31 píše:
DJ_RADIO2 píše:ANKETA: Jake je Vase nejoblibenejsi trasa, linka a smycka? At uz treba, protoze vede peknou krajinou, nebo je moderni nebo mate na ani nejakou zamilovanou vzpominku. :-)
U me je nejoblibenejsi linka 11 a smycka Spejchar.
11 je nejhorší linka co znám (konkuruje jí snad jenom 4) - o víkendu jsou lepší, ale přes týden tragédie
mě nejvíc baví 3 a než bylo tolik omezených rychlostí tak 22
nejoblíbenější smyčka asi Hostivař, protože v podstatě nemusíš popojíždět a kdyby bylo na Výstavišti lepší zázemí, tak je to tam taky super
jinak nejradši mám zatravněné úseky
jj, ve Stromovce je pěkně, ale ulice U Výstaviště je katastrofální, jak koleje, tak silnice. :) Ale rád tam tudy jezdim z Holešovic, do Stromovky, do Tróji na kole :)
Nebo linka 25 je zajímavá, neznam linku, která jezdí kolem takové "velké" silnice nad Vypichem. :)

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Re: DJ_RADIO2

Příspěvek od radek31 » 15.6.2005 16:16

DJ_RADIO2 píše:ANKETA: Jake je Vase nejoblibenejsi trasa, linka a smycka? At uz treba, protoze vede peknou krajinou, nebo je moderni nebo mate na ani nejakou zamilovanou vzpominku. :-)
U me je nejoblibenejsi linka 11 a smycka Spejchar.
11 je nejhorší linka co znám (konkuruje jí snad jenom 4) - o víkendu jsou lepší, ale přes týden tragédie
mě nejvíc baví 3 a než bylo tolik omezených rychlostí tak 22
nejoblíbenější smyčka asi Hostivař, protože v podstatě nemusíš popojíždět a kdyby bylo na Výstavišti lepší zázemí, tak je to tam taky super
jinak nejradši mám zatravněné úseky

DJ_RADIO2
Uživatel
Příspěvky: 25
Registrován: 26.3.2005 23:51
Bydliště: Praha6
Kontaktovat uživatele:

ANK: Nej trasa, linka, smycka

Příspěvek od DJ_RADIO2 » 15.6.2005 16:10

ANKETA: Jake je Vase nejoblibenejsi trasa, linka a smycka? At uz treba, protoze vede peknou krajinou, nebo je moderni nebo mate na ani nejakou zamilovanou vzpominku. :-)
U me je nejoblibenejsi linka 11 a smycka Spejchar.

DJ_RADIO2
Uživatel
Příspěvky: 25
Registrován: 26.3.2005 23:51
Bydliště: Praha6
Kontaktovat uživatele:

Re: Omezeni

Příspěvek od DJ_RADIO2 » 15.6.2005 16:08

Je to fakt problem to snizovani rychlosti. Prazske tramvaje potrebuji vyluky dulezitych spoju v centru, nove trate a nove vozy, jinak v konkurenci s metrem a busem nemaji tramvaje sanci.
Naposledy upravil(a) DJ_RADIO2 dne 15.6.2005 16:11, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Jan
Uživatel
Příspěvky: 100
Registrován: 03.2.2004 16:01
Bydliště: Hodkovičky
Kontaktovat uživatele:

Omezení

Příspěvek od Jan » 01.6.2005 17:15

Přibylo omezení rychlosti na 20 Km/h mezi Pobřežní cestou a Přístavištěm(směr centrum). Mám pocit, že zase! :roll:

Odpovědět