Škoda 14T (Porschetra)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Predseda
Uživatel
Příspěvky: 85
Registrován: 17.3.2005 9:51
Bydliště: Žumpa
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Predseda » 08.7.2005 9:06

Můžu se jako kaštan na něco zeptat? Dlouho tady sleduju vaše odborný diskuze ohledně tramvají a asi stokrát jsem narazil na jeden termín, kterýmu nerozumím. Může mi prosím někdo říct, co je to wanizace? Děkuju a omlouvám se, že s tím jako laik otravuju.

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2412
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 7, 21, 904
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Proxy » 07.7.2005 13:21

fricoolinek2 píše:Hlavní problém vidím v tom, že by se čtyřčlánková souprava dost nepříjemně vlnila při jízdě - ona jízda tříčlánkovou kačenou do Modřan už teď není žadnej med

A jak se to bude řešit v 5 článkový 14 T ???
Poršetra narozdíl od KT8 nebude mít otočné podvozky umístěné pod klouby a bude mít o jeden podvozek méně - takže se nebude vlnit, ale škubat. :mrgreen:

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2331
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fricoolinek2 » 07.7.2005 13:15

Hlavní problém vidím v tom, že by se čtyřčlánková souprava dost nepříjemně vlnila při jízdě - ona jízda tříčlánkovou kačenou do Modřan už teď není žadnej med

A jak se to bude řešit v 5 článkový 14 T ???

Uživatelský avatar
adam_r
Uživatel
Příspěvky: 451
Registrován: 17.6.2004 10:23
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od adam_r » 30.6.2005 18:27

XSC píše: Tohle je jasny, ze jako reko soucasnych T6 to neni na poradu dne. Ja ale myslel vyrabet wanu na zaklade konstrukce T6 s novejma papirama. T6 neni tak stara, takze by snad papiry na novostavbu prosly. Stejne je to v pripade T3 wany v podstate novostavba, vzdyt co se pouzije z puvodni T3? Motory?
V pripade Ostravy ma wana z puvodniho vozu akorat technicky prukaz. Na k-repu dokonce nekdo psal, ze puvodni vuz a wana stali vedle sebe ve vozovne (oba vozy pojizdne).
V pripade Liberce se budou pouzivat minimalne motory, uzkorozchodne podvozky (mozna i normalnerozchodne), mozna okna, a hromada dalsich nedulezitych veci.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1523
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Příspěvek od XSC » 30.6.2005 18:14

adam_r píše:
Tom píše: si myslím že reko T6 určitě taky přijde na řadu... aneb wana bude i zde :)
Wana by nemela byt problem i na papiry T6. S ohledem na soucasny stav vozu T6 to ale neni na poradu dne. A co bude v dobe, kdy by se meli rekonstruovat T6, to se neodvazuji odhadovat.
Tohle je jasny, ze jako reko soucasnych T6 to neni na poradu dne. Ja ale myslel vyrabet wanu na zaklade konstrukce T6 s novejma papirama. T6 neni tak stara, takze by snad papiry na novostavbu prosly. Stejne je to v pripade T3 wany v podstate novostavba, vzdyt co se pouzije z puvodni T3? Motory?

Uživatelský avatar
adam_r
Uživatel
Příspěvky: 451
Registrován: 17.6.2004 10:23
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od adam_r » 30.6.2005 12:36

Tom píše: si myslím že reko T6 určitě taky přijde na řadu... aneb wana bude i zde :)
Wana by nemela byt problem i na papiry T6. S ohledem na soucasny stav vozu T6 to ale neni na poradu dne. A co bude v dobe, kdy by se meli rekonstruovat T6, to se neodvazuji odhadovat.

Uživatelský avatar
Tom
Uživatel
Příspěvky: 864
Registrován: 15.11.2003 21:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tom » 29.6.2005 20:25

XSC píše:
MOp píše: ale pokusi.. :-D neboj..
No ja ale nemyslel pokusit se za 20 let o reko T6...
si myslím že reko T6 určitě taky přijde na řadu... aneb wana bude i zde :)

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1523
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Příspěvek od XSC » 29.6.2005 20:08

MOp píše:
XSC píše:Mě by spíš zajímalo, proč se někdo nepokusí o NP na bázi T6 (když to jde s T3). T6 se vyráběla ještě nedávno a tedy by narozdíl od T3 nemusel být problém s papíry i na nový vůz.
ale pokusi.. :-D neboj..
No ja ale nemyslel pokusit se za 20 let o reko T6...

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2331
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fricoolinek2 » 29.6.2005 20:08

XSC píše:Mě by spíš zajímalo, proč se někdo nepokusí o NP na bázi T6 (když to jde s T3). T6 se vyráběla ještě nedávno a tedy by narozdíl od T3 nemusel být problém s papíry i na nový vůz.
Není to nevhodnou stavbou skříně která je odlišná (aspoň myslim) od T3 ?

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2331
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fricoolinek2 » 29.6.2005 20:05

Gagarin píše:Jak chceš podle trendů trochu upravit skoro padesát let starou tramvaj? To je prostě koncepce, která nejde nijak zásadně zmodernizovat. Pokud nepočítám různé wany a pod. což rozhodně neni trochu upravený vůz, ale typ vlastně nový.
skoro padesát let starou tramvaj

Koncepce /z USA/ PCC je stará mnohem dýl... 70 let ?

MOp

Příspěvek od MOp » 29.6.2005 20:04

XSC píše:Mě by spíš zajímalo, proč se někdo nepokusí o NP na bázi T6 (když to jde s T3). T6 se vyráběla ještě nedávno a tedy by narozdíl od T3 nemusel být problém s papíry i na nový vůz.
ale pokusi.. :-D neboj..

MOp

Příspěvek od MOp » 29.6.2005 20:04

Radek píše:No já nevím. V magistrátním plánu investic (popsán třeba v Pražském dopravním magazínu březen/2005) je položka Rekonstrukce tramvají T3 uváděna v letech 2000-2013. Tak to vypadá, že by se mělo hrábnout i do SUCS. O wanách se uvažuje pro příští rok. K tomu mi ale taky nesedí to nové výběrové řízení :?: Vypadá to na styl řízení Ode zdi ke zdi. :?
t3su(cs) se budou delat pouze bouracky. na radu pujdou tyristorky, jejichz nektery stav je zalostny :-(

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1523
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Příspěvek od XSC » 29.6.2005 19:55

Mě by spíš zajímalo, proč se někdo nepokusí o NP na bázi T6 (když to jde s T3). T6 se vyráběla ještě nedávno a tedy by narozdíl od T3 nemusel být problém s papíry i na nový vůz.

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1366
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Radek » 29.6.2005 19:53

MOp píše:takovato uvaha neni na poradu dne. erpecek ma byt pouze 350. dnes jich je cca 170, takze se maximalne dodelaji veskere t3 klasika a konec..
No já nevím. V magistrátním plánu investic (popsán třeba v Pražském dopravním magazínu březen/2005) je položka Rekonstrukce tramvají T3 uváděna v letech 2000-2013. Tak to vypadá, že by se mělo hrábnout i do SUCS. O wanách se uvažuje pro příští rok. K tomu mi ale taky nesedí to nové výběrové řízení :?: Vypadá to na styl řízení Ode zdi ke zdi. :?

MOp

Příspěvek od MOp » 29.6.2005 19:43

Gagarin píše:A takovou DPP kupovat nebude. Kruh se uzavřel...
jeho blbost. pro prahu by to bylo terno.. stejne jako kdyby koupila kosicke ci jine K2 a nechala zmodernizovat na K3R

Odpovědět