
Testovací ukázka je v těchto měsících vidět ve Škrétově ulici :mrgreen:
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Když tady byla řeč o NNŽ, je zajímavé, že i po roce jsou tam velmi viditelné stopy, že tam byl kalifornien. Jeďte se tam podívat....Syrda píše:Proč DP postupně rušil (nebo ještě ruší pořád?) pevné přejezdy. Kolikrát by se daly použít a nemusel se používat Kalifornien (a nebo mohl být použit na dalších místech.
Týká se to zvláště hlaváku a Palmovky.
Jinak nešel by vymyslet Kalifornien jako křížová spojka? Často jsou na Kalif. ukončeny 2 linky (nebo jedna l. 9) a pak jsou při intervalu 10-8 min. (špička prázdniny - zb. roku) obraty o hubu. Loni u NNŽ 9 malinko nestíhala, zvláště když výstup byl až u výhybky. Standartně tam byly min. 2 na příjezdu, 1 v úvrati a další vyjížděla z Olšanské k NNŽ. Zast. mohla být mimo úvrať.
DěkujiMOp píše:to opravdu zatim nehrozi. pro provoz vozidel na klasickych zeleznicnich kolejich je treba pouzit jina dvojkoli, kdy jsou vyssi okolky a mirne jine uhly nakolku. tomu je pak potreba zase prizpusobit kolejnice, kdy se pak pouzivaji ty s vetsim zlabkem ...M_V píše: použítí klasických železničních kolejnic, jako třeba v Ostravě, v Praze asi nehrozí, docela by mě zajímalo proč....
to opravdu zatim nehrozi. pro provoz vozidel na klasickych zeleznicnich kolejich je treba pouzit jina dvojkoli, kdy jsou vyssi okolky a mirne jine uhly nakolku. tomu je pak potreba zase prizpusobit kolejnice, kdy se pak pouzivaji ty s vetsim zlabkem ...M_V píše: použítí klasických železničních kolejnic, jako třeba v Ostravě, v Praze asi nehrozí, docela by mě zajímalo proč....
No tak já nevím... TT Jičínská je betonová deska, do níž jsou vyvrtány otvory pro podkladnice... To samé je v části Nádražní, Na Poříčí je betonová deska pouze s pražcem každých cca 5 metrů, který byl použit pouze pro zafixování rozchodu...M_V píše:Pokud vím, tak tento typ tratě v Praze není, nejspíš si pletete s jiným typem
Pokud vím, tak tento typ tratě v Praze není, nejspíš si pletete s jiným typemPetr píše:A přesto se používá.... Jičínská, Na Poříčí, část Nádražní apod. To vše je na betonové desce....Anonymous píše:Zatím jsem nenašel, že by zde někdo zmínil možnost výstavby tratí využitím pevné jízdní dráhy, tento způsob je popsán v DP-kontaktu 9/2004 a používá se při výstavbě tratí v Berlíně. Obdobný typ svršku se používá i na 2. železničním koridoru - zatím jen zkušebně http://www.k-report.net/koridory/galerieIV/II456.jpg ( http://www.k-report.net/koridory ). Při použití tohoto svršku by snad odpadly problémy s propadáním dlažby, zvýšila by se kvalita tratí, snížila hlučnost, atd.......... hlavně by se prodloužila životnost tratí a snížily náklady na údržbu
A přesto se používá.... Jičínská, Na Poříčí, část Nádražní apod. To vše je na betonové desce....Anonymous píše:Zatím jsem nenašel, že by zde někdo zmínil možnost výstavby tratí využitím pevné jízdní dráhy, tento způsob je popsán v DP-kontaktu 9/2004 a používá se při výstavbě tratí v Berlíně. Obdobný typ svršku se používá i na 2. železničním koridoru - zatím jen zkušebně http://www.k-report.net/koridory/galerieIV/II456.jpg ( http://www.k-report.net/koridory ). Při použití tohoto svršku by snad odpadly problémy s propadáním dlažby, zvýšila by se kvalita tratí, snížila hlučnost, atd.......... hlavně by se prodloužila životnost tratí a snížily náklady na údržbu
Omlouvám se, odešlo to bez podpisu, a také jsem netvrdil, že se to dá použít všude, i na železnici je to z důvodu náročnosti zpracování podloží použito jen na nové trati, ale jak ukazují fotky z Berlína (DPkontakt 9/2004), tak i v centru to jde. a pod ní žádné sítě, natož pak staré. M_VMOp píše:podepsat se neumis?Anonymous píše:.. Při použití tohoto svršku by snad odpadly problémy s propadáním dlažby, zvýšila by se kvalita tratí, snížila hlučnost, atd.......... hlavně by se prodloužila životnost tratí a snížily náklady na údržbu
deska ma velkou nevyhodu - nemuzou byt pod ni moc stare inzenyrske site, nebot by se k nim v pripade nehody typu vaclavske namesti nikdo nedostal.
kdyz se propadne podlozi, tak to take moc nevydrzi.. navic beton pri zatizeni popraska, takze pak nastanou zlomy, ktere se stejne musi odstranovat..
vyhoda je relativne nizka tloustka a stabilizace trati dejmetomu v nejakych nepriznivych sklonovych ci smerovych podminkach..
podepsat se neumis?Anonymous píše:.. Při použití tohoto svršku by snad odpadly problémy s propadáním dlažby, zvýšila by se kvalita tratí, snížila hlučnost, atd.......... hlavně by se prodloužila životnost tratí a snížily náklady na údržbu
Zatím jsem nenašel, že by zde někdo zmínil možnost výstavby tratí využitím pevné jízdní dráhy, tento způsob je popsán v DP-kontaktu 9/2004 a používá se při výstavbě tratí v Berlíně. Obdobný typ svršku se používá i na 2. železničním koridoru - zatím jen zkušebně http://www.k-report.net/koridory/galerieIV/II456.jpg ( http://www.k-report.net/koridory ). Při použití tohoto svršku by snad odpadly problémy s propadáním dlažby, zvýšila by se kvalita tratí, snížila hlučnost, atd.......... hlavně by se prodloužila životnost tratí a snížily náklady na údržbuXSC píše:Jo tohle vím. Ale za našich dědečků nejezdilo tolik aut. Tramvajový pás je hodně úzký a usadit v něm dlažbu tak aby netrpěla vibracemi od tramvají a nebyla odlamována z kraje přejíždějícími auty není sranda. V tomhle má asfalt výhodu.MOp píše: zalezi na provedeni. nasi dedeckove umeli takovou dlazbu, ze se nepropadala. a vis proc? protoze se nespechalo a delnici spravne hutnili podlozi..
asfaltovy koberec ti teplem pracuje a praska..
Jde jen a jen o peníze. Údržba pevné výhybky samozřejmě něco stojí (pravidelné revize, kontrola a utahování šroubových spojů, mazání a čištění), proti čemuž je prostá trať takřka třešínka na dortu... Konkrtétně na Palmovce byl přejezd snesen pro "nadměrnou hlučnost" při průjezdu tramvaje přes výhybky a stížnosti obyvatel...Syrda píše:Proč DP postupně rušil (nebo ještě ruší pořád?) pevné přejezdy. Kolikrát by se daly použít a nemusel se používat Kalifornien (a nebo mohl být použit na dalších místech.
Týká se to zvláště hlaváku a Palmovky.(...)
Neblbni, v centru tahnout koleje s otevrenym svrskem? To bych dal do Kolbenove ulice tam uz to bez tak vypada jak Bruklynu, ale do centra vazne ne.Karotka píše:Můj názor na některé druhy krytu tratě:
Asfalt vypadá ze začátku dobře, ale zanedlouho je jenom pro ostudu - viz třeba u Muzea (a to tam po něm nejezdí auta!!!), tam by se ta tráva hodila.
V centru je třeba občas ukáznit gumokolisty, což by spravil kousek otevřeného svršku následovaný již používaným podélným obrubníkem, nebo "čistá" varianta otevřeného svršku: kolejnice přišroubované na betonu (jako v metru).